Title: Οι βεβηλωμένες εκκλησίες της κατεχόμενης Κωνσταντινούπολης Post by: terabitos on September 30, 2007, 13:05:22 pm Ποιές εκκλησίες χρησιμοποιούν ως τζαμιά οι Τούρκοι.
Αδιαφορεί το ελληνικό κράτος. Την ίδια στιγμή που η ελληνική κυβέρνηση ανεγείρει τζαμιά στην ως τώρα απελευθερωμένη Ελλάδα, η θρησκευτική ελευθερία αποτελεί, όπως θα διαπιστώσετε από το παρόν άρθρο, έννοια άγνωστη για το τουρκικό έθνος. Στην κατεχόμενη από τους Τούρκους Κωνσταντινούπολη, δεκάδες χριστιανικοί ναοί και μοναστήρια, αληθινά στολίδια του ελληνικού πολιτισμού, είτε έχουν μετατραπεί σε τζαμιά, είτε έχουν ισοπεδωθεί. Είναι απορίας άξιον γιατί όλες οι χριστιανικές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, και ειδικά η ελληνική, αποσιωπούν το ζήτημα. Ίσως, αντί για λύπη και οργή, να τους προκαλεί ευχαρίστηση η συνεχής βεβήλωση των εκκλησιών. Στον τέταρτο λόφο της Πόλεως, στα βορειοδυτικά του Υδραγωγείου του Βάλεντος, είναι η εκκλησία των Αγίων Αποστόλων, η πιο γνωστή εκκλησία της Κωνσταντινούπολης μετά την Αγία Σοφία. Η βασιλική των 12 Αποστόλων ανεγέρθηκε το 330 από τον Ρωμαίο Αυτοκράτορα Κωνσταντίνο, ο οποίος έκτισε μέσα στην εκκλησία έναν μεγάλο τάφο σε σχήμα σταυρού για την ταφή του. Προετοίμασε επίσης δώδεκα άδειους τάφους για να δεχθούν τα λείψανα των Δώδεκα Αποστόλων. Το 356 ο Ρωμαίος Αυτοκράτορας Κωνστάντιος έφερε και τοποθέτησε κάτω από την Αγία Τράπεζα τα λείψανα των Αποστόλων Ανδρέα από την Αχαϊα, Λουκά του Ευαγγελιστή και Τιμοθέου από την Έφεσο. Το 550 η εκκλησία ξαναχτίστηκε από τον Ρωμαίο Αυτοκράτορα Ιουστινιανό, με σχέδιο Ελληνικού σταυρού από τους φημισμένους αρχιτέκτονες Ανθέμιο από τις Τράλλεις και Ισίδωρο από την Μίλητο. Η εκκλησία φύλασσε επίσης τα λείψανα των μεγάλων Πατέρων της Εκκλησίας Ιωάννη του Χρυσοστόμου και Γρηγορίου του Θεολόγου, τοποθετημένα σε τάφους δεξιά και αριστερά από την Αγία Τράπεζα. Η "Στύλη της Μαστιγώσεως", στην οποία ο Ιησούς Χριστός είχε δεθεί και μαστιγωθεί, ήταν επίσης ανάμεσα στα κειμήλια της εκκλησίας. Η αυλή της εκκλησίας ήταν ο τόπος αναπαύσεως των Βυζαντινών Αυτοκρατόρων από τον Κωνσταντίνο και την μητέρα του Ελένη μέχρι τον 11ο αιώνα. Οι τάφοι όλων των Πατριαρχών της Κωνσταντινουπόλεως ήταν επίσης στην αυλή. Τα περισσότερα από τα λείψανα, τα χρυσά και ασημένια σκεύη διακοσμημένα με πολύτιμους λίθους, οι εικόνες, τα αυτοκρατορικά στέμματα, τα μεγαλοπρεπή ιερατικά άμφια και άλλα σημαντικά αντικείμενα της εκκλησίας των Αγίων Αποστόλων μεταφέρθηκαν στην Δυτική Ευρώπη, όταν η πρωτεύουσα μας λεηλατήθηκε από τους Λατίνους το 1204. Οι Φράγκοι σύλησαν τους αυτοκρατορικούς τάφους, από τους οποίους αφαίρεσαν τα χρυσαφικά και τα πετράδια. Οι ένδοξοι τάφοι καταστράφηκαν εντελώς στην 'Αλωση της Πόλεως από τους Τούρκους (29 Μαίου 1453) από φανατικούς δερβίσηδες του σουλτάνου Μωάμεθ του Β'. Σύμφωνα με τον ιστορικό Κριτόβουλο, οι δερβίσηδες κατέστρεφαν επί 14 ώρες με ρόπαλα και σιδερένιους λοστούς τα λείψανα. Αφού τα συνέθλιψαν, έριξαν ότι είχε απομείνει σε μια ασβεστοκάμινο. Το 1461 ο σουλτάνος Μωάμεθ Β' γκρέμισε την εκκλησία και έχτισε ένα τζαμί πάνω στα θεμέλια της, το τζαμί Φατίχ (Κατακτητής). Καταστράφηκε πέραν από κάθε επισκευή το 1763 από έναν τρομερό σεισμό και το σημερινό τζαμί χτίστηκε στην θέση του. Η εκκλησία ’γιοι Σέργιος και Βάκχος, ένα ορόσημο της εκκλησιαστικής μας αρχιτεκτονικής, χτίστηκε το 527 από τον Ρωμαίο Αυτοκράτορα Ιουστινιανό, λίγο πριν την Αγία Σοφία. Η εκκλησία είναι γνωστή μέχρι σήμερα ως "μικρή Αγία Σοφία", επειδή οι γενικές αρχές της αρχιτεκτονικής της είναι συγκρίσιμες με αυτές της Μεγάλης Εκκλησιάς μας. Οι στήλες ήταν φτιαγμένες από χρωματιστό μάρμαρο και το εσωτερικό της εκκλησίας έλαμπε από τους ποικιλόχρωμους μαρμάρινους τοίχους και από τον πλούτο των χρυσών μωσαϊκών. Το 1509 ο σουλτάνος Βαγιαζίτ ο Β' μετέτρεψε την εκκλησία σε τζαμί, το τζαμί Χουσείν Αγά. Οι Τούρκοι κατέστρεψαν την αψίδα και ασβέστωσαν τις τοιχογραφίες και τα μωσαϊκά στους τοίχους. Το μοναστήρι Κωνσταντίνος Λιψ είναι ένα κτιριακό συγκρότημα αποτελούμενο από την Θεοτόκο Πανάχραντο, την εκκλησία του Ιωάννη του Βαπτιστή και το ταφικό παρεκκλήσι. Η πρώτη εκκλησία χτίστηκε το 908 στα βόρεια του συγκροτήματος από τον Κωνσταντίνο Λίπα, πατρίκιο του Έλληνα Αυτοκράτορα Λέοντα ΣΤ' του Σοφού. Στα τέλη του 13ου αιώνα η Ελληνίδα Αυτοκράτειρα Θεοδώρα ανήγειρε στα κέντρο του συγκροτήματος μια νέα εκκλησία αφιερωμένη στον 'Αγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή και στα νότια ένα μικρό ταφικό παρεκκλήσι. Ανασκαφές αποκάλυψαν 32 τάφους, συμπεριλαμβανομένου και αυτού της Αυτοκράτειρας Θεοδώρας και της κόρης της Ευδοκίας. Το μοναστήρι ήταν πραγματικό έργο τέχνης με τα εναλλασσόμενα αψιδωτά παράθυρα, την περίτεχνη διακόσμηση από οδοντωτά στεφάνια και μεάνδρους και την εναλλαγή κόκκινων και άσπρων πλίνθων. Το 1453 ο σουλτάνος Μωάμεθ Β' μετέτρεψε το μοναστήρι σε τζαμί, το τζαμί Φενάρι Ισά. Το βόρειο μέρος του περιστύλιου του Αγίου Ιωάννη καταστράφηκε ολοσχερώς. Το τζαμί κάηκε το 1622 και το 1917. Μετά την πρώτη φωτιά, οι Τούρκοι κατέστρεψαν τις κολώνες. Μετά το 1917 το μοναστήρι παραμένει ερειπωμένο. Το μοναστήρι του Μυρελαίου, χτίστηκε το 920 από τον Έλληνα Αυτοκράτορα Ρωμανό Α' τον Λεκαπηνό. Πολλά μέλη της Μακεδονικής και της των Κομνηνών δυναστείας ήταν θαμμένα στην υπόγεια κρύπτη. Η αρχιτεκτονική της εκκλησίας, του μόνου μέρους του μοναστηριού που απέμεινε, θεωρείται αριστούργημα. Το 1203 οι Λατίνοι έκαψαν το μοναστήρι. Το 1574 ο σουλτάνος Μουράτ Γ' μετέτρεψε το μοναστήρι σε τζαμί, το Μποντρούμ τζαμί. Το τζαμί κάηκε δύο φορές το 1784 και το 1911. Μια υπέροχη εικόνα μιας Βυζαντινής πριγκίπισσας που αποκαλύφθηκε στις ανασκαφές έχει πλέον εξαφανιστεί. Το μοναστήρι του Παντοκράτορα χτίστηκε σε ένα λόφο, δεξιά της μεγάλης λεωφόρου που οδηγούσε από τον Κεράτιο κόλπο στο υδραγωγείο του Βάλεντα, το 1136 από τον Έλληνα Αυτοκράτορα Ιωάννη Β' Κομνηνό και σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Νικηφόρο. Το μνημειώδες αυτό συγκρότημα ήταν η μεγαλύτερη εκκλησία που κτίστηκε στην Πόλη από το καιρό του Ιουστινιανού. Ο Έλληνας Αυτοκράτορας Μανουήλ Α' Κομνηνός έφερε από την Έφεσο την μαρμάρινη "Στήλη του Χρίσματος", στην οποία το σώμα του Ιησού μυρώθηκε πριν την ταφή του και μεγάλα πλήθη συνέρρεαν στο μοναστήρι κάθε ημέρα από όλες τις γωνίες της αυτοκρατορίας μας για να προσκυνήσουν το ιερό κειμήλιο. Στο ταφικό παρεκκλήσι ετάφησαν αρκετοί Έλληνες Αυτοκράτορες, όπως ο Ιωάννης Β', ο Μανουήλ Α' και ο Μανουήλ Β' Παλαιολόγος. Κατά την Λατινική κατοχή (1204-1261) το μοναστήρι λεηλατήθηκε από τους Βενετούς. Οι εικόνες, τα ιερά σκεύη και τα άγια κειμήλια διακοσμούν ξεδιάντροπα μέχρι σήμερα την εκκλησία του Αγίου Μάρκου στην Βενετία. Το 1453 ο σουλτάνος Μωάμεθ Β' μετέτρεψε το μοναστήρι σε τζαμί, το Ζεϊρέκ τζαμί. Μια τεράστια αυτοκρατορική σαρκοφάγος από πράσινη στιγματιστή πέτρα με σταυρούς στις τέσσερις πλευρές χρησιμοποιείται ως ποδόλουτρο (!!) από τους Τούρκους. Η ακατάστατη εμφάνιση της εκκλησίας δίνει την εντύπωση ότι η πτώση της Πόλης μόλις συνέβη, σαν τα φαντάσματα των μοναχών να μην είναι πολύ μακρυά. Το μικρό αλλά κομψό μοναστήρι του Αγίου Ιωάννη του Βαπτιστή στον Τρουλλό χτίστηκε πιθανότατα τον 12ο αιώνα. Το 1520 ο Αχμέτ πασάς το μετέτρεψε σε τζαμί. Στον πέμπτο λόφο της Βασιλεύουσας, αγναντεύοντας τον Κεράτιο κόλπο είναι το μοναστήρι της Θεοτόκου Παμμακάριστου, χτισμένο το 1305 από τον Μιχαήλ Ταρχανιώτη Γκλαβά, ένα από τα καλύτερα και τελειότερα έργα της ύστερης Βυζαντινής εποχής. Ταξιδιώτες και συγγραφείς, που επισκέπτονταν την Κωνσταντινούπολη, περιέγραφαν με θαυμασμό το μοναστήρι. Αν και σοβαρά κατεστραμμένα, τα εναπομείναντα μωσαϊκά αντανακλούν την υψηλή ποιότητα και την ξεχωριστή τεχνική της Βυζαντινής αναγέννησης. Το ταφικό παρεκκλήσι, αφιερωμένο στον Ιησού Χριστό, με τις κομψές αναλογίες, τις διασχιζόμενες από διπλές και τριπλές αχτίδες φωτός αψίδες και τους δύο εντυπωσιακούς τρούλλους, είναι ένα από τα πιο σημαντικά δείγματα της εκκλησιαστικής αρχιτεκτονικής του 13ου αιώνα. Το 1587 ο σουλτάνος Μουράτ Γ' μετέτρεψε το μοναστήρι σε τζαμί, το Φετίγιε (Νίκη) τζαμί. Στην κυρίως εκκλησία οι Τούρκοι κατέστρεψαν την αψίδα στα ανατολικά. Τα μοναδικά μωσαϊκά ασβεστώθηκαν. Στο ταφικό παρεκκλήσι οι εικόνες του κτίτορα Ταρχανιώτη και της συζύγου του καταστράφηκαν. Ο κατάλογος με τις κατεστραμμένες ή χρησιμοποιούμενες ως τζαμιά εκκλησίες στην κατεχόμενη Κωνσταντινούπολη δεν έχει πραγματικά τελειωμό. Συνοπτικά, για να μην κουράσουμε τον αναγνώστη, αναφέρουμε τους 'Αγιους Θεοδώρους (Κιλισέ τζαμί), την Αγία Θεοδοσία (Γκολ τζαμί), τον 'Αγιο Ιωάννη του Στουδίου (Ιμραχόρ τζαμί), τον Ιησού Παντεπόπτη (Εσκί Ιμαρέτ ισλαμικό σχολείο), την Αγία Ειρήνη, τον 'Αγιο Γεώργιο στα Μάγκανα, την Αγία Ευφημία, κλπ. Προφανώς η "θρησκευτική ελευθερία" είναι μία άγνωστη έννοια για τους Τούρκους. Πηγή: http://www.e-grammes.gr/article.php?id=30 Title: Re: Οι βεβηλωμένες εκκλησίες της κατεχόμενης Κωνσταντινούπολης Post by: madmetal on September 30, 2007, 15:06:51 pm αν και συνηθως δεν ασχολουμε με τα αρθρα σου απλα να αναφερω οτι η αθηνα ειναι η μοναδικη πολη σε ολη την ευρωπη που δεν εχει τζαμι.
επισης η παρουσια μουσουλμανων στην αθηνα ειναι πολλαπλασια απο την παρουσια χριστιανων στην κωνσταντινουπολη. οτι εχουν μετατρεψει τις εκκλησιες σε τζαμια το ξερουμε ολοι αλλα εδω και πολλα χρονια ειναι τουρκικο εδαφος και δεν ειναι υπο κατοχη συμφωνα με το ελληνικο υπουργειο εξωτερικων. αν θες παντως μπορεις να επικοινωνησεις με το πατριαρχειο ωστε να δωρησεις την περιουσια σου για την αναπαλαιωση και αναστηλωση μιας εκκλησιας και μετα να πας εθελοντης για την συντηρηση της. μια χαρα ταξιδακι. Title: Re: Οι βεβηλωμένες εκκλησίες της κατεχόμενης Κωνσταντινούπολης Post by: Karaμazoβ on September 30, 2007, 15:10:15 pm Στο Άργος (και γενικώς σε πολλες πόλεις της Πελοποννησου) υπάρχουν τζαμιά που έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες πάντως...
Edit: Επίσης, αναρωτιέμαι γιατί απανταω σε άρθρο απο την σελίδα του Ελληνικού Μετώπου (Μακης Βορίδης)...Ουτε να τους φτύσεις δεν είναι άξιοι. Title: Re: Οι βεβηλωμένες εκκλησίες της κατεχόμενης Κωνσταντινούπολης Post by: arianos on September 30, 2007, 15:41:26 pm βλέπω το θέμα γύρισε αμεσως στα βεβηλωμένα τζαμιά στην Ελλάδα..
Η μετατροπή ενός τζαμιού σε εκκλησία κ το αντίστροφο δεν είναι ακριβώς βεβήλωση.πάλι τόπος λατρείας παραμένει..τέτοιες μετατροπές αλλά κ καταστροφές-βεβηλώσεις έγιναν κ από τις δυο μεριές..ως έναν βαθμό μπορούν να θεωρηθούν φυσιολογικές.δεν έχει νόημα να υπάρχει μόνη της μια εκκλησία σε μέρος που δεν υπάρχουν Χριστιανοί ούτε έχει νόημα ένα τζαμί στο Αργος(εκτός αν εκεί κάτω είστε κρυφομουλσουμάνοι. :P). Ομως όσον αναφορά την Κων/πολη είναι κάτι διαφορετικό..Η Κων/πόλη συμβολίζει πάρα πολλά για τον Χριστιανισμό-Ορθοδοξία. Δεν είναι απλά ένα μέρος που υπήρχαν κάποτε Χριστιανοι..η Αθήνα ή το Αργος δε νομίζω να σημαίνει κάτι για τους μουλσουμάνους..δεν πρέπει λοιπόν να τα βάζουμε όλα στο ίδιο τσουβάλι.. Οσο για το τζαμί στην Αθήνα νομίζω το πρόβλημα είναι στην τοποθεσία..είχαν ζητήσει νομίζω να το κάνουν στην Πλάκα!!είναι λιγάκι προκλητικό μάλλον.. Quote επισης η παρουσια μουσουλμανων στην αθηνα ειναι πολλαπλασια απο την παρουσια χριστιανων στην κωνσταντινουπολη. αυτό μη το πετάς έτσι εύκολα για τον πληθισμό της Κων/πόλης..λίγο πολύ γνωρίζουμε τα γεγονότα του περασμένου αιώνα..Title: Re: Οι βεβηλωμένες εκκλησίες της κατεχόμενης Κωνσταντινούπολης Post by: Johnny English on September 30, 2007, 16:05:52 pm Η Κωνσταντινούπολη είναι ένα προάστιο της Instabul, το 1/10 της περίπου.
Title: Re: Οι βεβηλωμένες εκκλησίες της κατεχόμενης Κωνσταντινούπολης Post by: arianos on September 30, 2007, 16:18:01 pm Η Κωνσταντινούπολη είναι ένα προάστιο της Instabul, το 1/10 της περίπου. ε και? που κολλάει τούτο πάλι? Title: Re: Οι βεβηλωμένες εκκλησίες της κατεχόμενης Κωνσταντινούπολης Post by: Nessa NetMonster on September 30, 2007, 16:19:35 pm Οσο για το τζαμί στην Αθήνα νομίζω το πρόβλημα είναι στην τοποθεσία..είχαν ζητήσει νομίζω να το κάνουν στην Πλάκα!!είναι λιγάκι προκλητικό μάλλον.. Στην Αγία Πλάκα; :o Τόλμησαν;Title: Re: Οι βεβηλωμένες εκκλησίες της κατεχόμενης Κωνσταντινούπολης Post by: Guybrush on September 30, 2007, 16:25:54 pm Οσο για το τζαμί στην Αθήνα νομίζω το πρόβλημα είναι στην τοποθεσία..είχαν ζητήσει νομίζω να το κάνουν στην Πλάκα!!είναι λιγάκι προκλητικό μάλλον.. Στην πλατεία μοναστηρακίου ήθελαν, όπου υπάρχει παλιό τζαμί. Το νέο τζαμί κατά πάσα πιθανότητα θα χτιστεί στο Βοτανικό.Στην Αθήνα υπάρχουν κάποια τζαμιά που λειτουργούν με την ταμπέλα "Πολιτιστικό Κέντρο". Και μία γενική παρατήρηση:Άλλος Τούρκος, άλλο μουσουλμάνος στην Ελλάδα. Title: Re: Οι βεβηλωμένες εκκλησίες της κατεχόμενης Κωνσταντινούπολης Post by: auroraTM on September 30, 2007, 16:42:58 pm Μη μπλέκεις τη θρησσκεία με την πολιτική,μεταξύ μας ο ελληνισμος της Κων/πολής έσβησε το 55,όλα τα άλλα είναι φούμαρα για μεταξωτές κορδέλες
Ας πούμε ότι σου δίνουν και την Αγια Σοφια οι Τουρκοι,τι θα την κάνεις αφού υπάρχουν μόλις 1000 Ελληνες εκει Δε κερδίζεις ΄τιποτα σε γεωστρατηγικο ή διπλωματικό επίπεδο Και μεταξύ μας πάψε να θεωρείς τους Τούρκους εξ ορισμού εχθρους σου Θες να μιλήσουμε και για πιο λόγο προελαύναμε προς την Αγκυρα και στο τέλος χασαμε όλα τα υπολοιπα Μην επεκταθω....... ^nono^ Title: Re: Οι βεβηλωμένες εκκλησίες της κατεχόμενης Κωνσταντινούπολης Post by: Johnny English on September 30, 2007, 16:48:18 pm Η Κωνσταντινούπολη είναι ένα προάστιο της Instabul, το 1/10 της περίπου. ε και? που κολλάει τούτο πάλι? Απλά ενημερωτικά.. Για να θυμίσω ότι η πόλη αυτή λέγεται Instabul, δεν έχει καμία σχέση με τη παλιά Κωνσταντινούπολη του Βυζαντίου, ούτε με την Ελλάδα και ανήκει στους ανθρώπους που κατοικούν εκεί. Title: Re: Οι βεβηλωμένες εκκλησίες της κατεχόμενης Κωνσταντινούπολης Post by: pandora on September 30, 2007, 16:55:56 pm Θες να μιλήσουμε και για πιο λόγο προελαύναμε προς την Αγκυρα και στο τέλος χασαμε όλα τα υπολοιπα Μην επεκταθω....... ^nono^ Και εκεί να μέναμε πάλι θα τα χάναμε. Στρατηγικά δεν μπορούσαμε να τα κρατήσουμε και διπλωματικά θα έπρεπε πάντα να συνέπιπταν τα συμφέροντα των μεγάλων με την ελληνική κυριαρχία στις περιοχές αυτές. Δεν λέω ότι κάναμε καλά που φτάσαμε στο Σαγγάριο ... ο πόλεμος της Μικρασίας για μένα δεν θα πρεπε να χε γίνει κάν, ή τουλάχιστον όχι τόσο απερίσκεπτα (γενικά ο οποιοσδήποτε πόλεμος και για οποιοδήποτε λόγο πρέπει να αποφεύγεται) ps θα ήθελα να υπογραμμίσω το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή καθόμαστε και συζητάμε με βάση τις πλέον αναξιόπιστες πηγές από τα πλέον φασιστικά site. Αν παρατεθούν σοβαρές πηγές και σοβαρά κείμενα, επιστημονικά τεκμηριωμένα, θα ωφελούσε νομίζω τη συζήτηση αλλιώς κινδυνεύουν να διαστρευλωθούν κάποια πράγματα σε τραγικό βαθμό ps 2 μου φαίνεται ένα κονσερβοκούτι μου χρειάζεται κι εμένα.... ;D (για να το χρησιμοποιήσω φυσικά...) Title: Re: Οι βεβηλωμένες εκκλησίες της κατεχόμενης Κωνσταντινούπολης Post by: arianos on September 30, 2007, 17:02:16 pm Quote Για να θυμίσω ότι η πόλη αυτή λέγεται Instabul, δεν έχει καμία σχέση με τη παλιά Κωνσταντινούπολη του Βυζαντίου, ούτε με την Ελλάδα και ανήκει στους ανθρώπους που κατοικούν εκεί. απλά ενημερωτικά..καμιά σχέση... Title: Re: Οι βεβηλωμένες εκκλησίες της κατεχόμενης Κωνσταντινούπολης Post by: Doctor_Doctor on September 30, 2007, 17:03:24 pm Ρε παιδιά μην τα ισοπεδώνουμε και όλα.
Δεν είναι το ελληνικό κράτος άγιο και το τουρκικό διαβολικό, αλλά όπως και να το κάνουμε οι τουρκικές μειονότητες έγιναν πολύ πιο σεβαστές απ' ότι οι ελληνικές. Χίλια δίκια θα έχει όποιος πει ότι ενδεχομένως να καταπιέζεται η τουρκική (ας λέμε μουσουλμανιτκή) μειονότητα στην Ελλάδα σε κάποια ζητήματα, όμως δε νομίζω να έγιναν ποτέ τοσο εκτεταμμένες επιχειρήσεις εναντίον της. Συμφωνοι, η Κων/πολη είναι το 1/10 της Instanbul, θεωρητικά θα χωρούσαν όμως 200.000 Έλληνες σε 15 εκατομμύρια Τούρκων...Δε χώρεσαν όμως, και προσωπικά λυπάμαι πολύ γι' αυτό. Θα μπορούσαν οι λαοί να συνυπάρξουν. Αναφορικά με το τζαμί βέβαια, πιστεύω πως έχουν απόλυτο δίκιο να το ζητούν οι μουσουλμάνοι. Και φυσικά δεν είναι βεβήλωση να χρησιμοποιείς ένα ναό για λατρεία διαφορετικού θεού, βεβήλωση είναι να τον καταστρέφεις. Title: Re: Οι βεβηλωμένες εκκλησίες της κατεχόμενης Κωνσταντινούπολης Post by: pandora on September 30, 2007, 17:12:19 pm Θα μπορούσαν οι λαοί να συνυπάρξουν. Και συνυπήρχαν για πολλούς αιώνες πρίν τους ελληνικούς μεγαλοιδεατισμούς και τον Κεμάλ. Το επιβεβαιώνουν και Διδώ Σωτηριου, Ηλίας Βενέζης κτλ κτλ κτλ Από τότε που άρχισαν να εμφανίζονται εθνικιστικά ρεύματα, του στύλ νεότουρκοι, κτλ, έπαψαν τα πράγματα να είναι ρόδινα για τον Ελληνισμό της Τουρκίας. Γι'αυτό διαφωνώ με μια συζήτηση με βάση πηγές από ακροδεξιά/ εθνικιστικά site των απανταχού καραγκιοζηδων τύπου Άδωνις Γεωργιάδης που εκτός ότι ανεχόμαστε τη φάτσα τους στην tv πληρώνουμε και το μισθό τους σαν βουλευτές (αχ, αυτός ο πάνσοφος ελληνικός λαός....) Βέβαια εθνοκαθάρσεις έγιναν και εδώ πολλές, πχ Κιλκίς 1912 όπου ο ελληνικός στρατός εξαφανισε τον τουρκικό πληθυσμό του Κιλκίς (ναι, και τα γυναικόπαιδα) Όσο για σήμερα... μην ξεχνάμε ότι εμείς έχουμε μια "δημοκρατία" (υποτίθεται) με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα/ προσανατολισμό, ενώ η Τουρκία έχει ακόμα ουσιαστικά στρατοκρατορικό καθεστώς. Οπότε είναι λογικό να γίνονται περισσότερο σεβαστές οι μειονότητες στο δικό μας κράτος. Title: Re: Οι βεβηλωμένες εκκλησίες της κατεχόμενης Κωνσταντινούπολης Post by: Nessa NetMonster on September 30, 2007, 17:41:35 pm Ρε παιδιά τι λέμε. Συζητάμε για τα δικαιώματα των μουσουλμάνων εδώ με ανταποδοτικούς όρους, με βάση τη θέση των ορθόδοξων στην Τουρκία!
Καταρχάς δε μπορούμε να κάνουμε άμεσα κάτι για να βελτιώσουμε το καθεστώς στην Τουρκία, ενώ μπορούμε να κάνουμε πολλά για να διεκδικήσουμε δικαιοσύνη και ανεξιθρησκεία για όλους εδώ (μάλιστα με τον τρόπο αυτό πιέζουμε εμμέσως και την Τουρκία να γίνει πιο ανεκτική). Ύστερα εγώ δεν έχω κανένα ορθόδοξο φίλο στην Τουρκία, ενώ θα μπορούσα κάλλιστα να αποκτήσω μουσουλμάνους φίλους εδώ. Το ίδιο ισχύει νομίζω και για τους περισσότερους από εμάς (δε μιλάω φυσικά για προγόνους, προγιαγιάδες-προπαππούδες). Και ορθόδοξος να είσαι, πιο πολύ σε επηρεάζει το τι συμβαίνει εδώ. Λέω για φίλους, να μην ανοίξω τώρα το ταξικό... Τέλος, έστω ότι δεν είναι έτσι και νοιάζεσαι περισσότερο για τη θέση των ορθόδοξων στην Τουρκία παρά για τη θέση των μουσουλμάνων στην Ελλάδα. Και πάλι είναι παράλογο να το θέτεις έτσι. Αν εμένα ο γείτονας μου σπάσει τα μούτρα και τον πετύχω μετά από 10 χρόνια παραπληγικό σε αναπηρικό καροτσάκι, θα κλοτσήσω το καροτσάκι και θα του αλλάξω τον αδόξαστο. Αν όμως ο κολλητός του μπατζανάκη του παπά της ενορίας του γείτονα πλακώσει τον ξάδερφο του γιατρού της πεθεράς μου (λέμε τώρα), θα ήταν εντελώς παράλογο να μισώ το γείτονα. Μάλιστα δε χρειάζεται να το πάμε τόσο μακριά: Ακόμα κι αν ο αδερφός του έχει σκοτώσει τον αδερφό μου, πάλι δε θα του κάνω τίποτα. Πώς μπορείς να τιμωρείς κάποιον για κάτι που δεν έγινε με δική του ευθύνη; Title: Re: Οι βεβηλωμένες εκκλησίες της κατεχόμενης Κωνσταντινούπολης Post by: arianos on September 30, 2007, 17:50:50 pm Αν εμένα ο γείτονας μου σπάσει τα μούτρα και τον πετύχω μετά από 10 χρόνια παραπληγικό σε αναπηρικό καροτσάκι, θα κλοτσήσω το καροτσάκι και θα του αλλάξω τον αδόξαστο. Αν όμως ο κολλητός του μπατζανάκη του παπά της ενορίας του γείτονα πλακώσει τον ξάδερφο του γιατρού της πεθεράς μου (λέμε τώρα), θα ήταν εντελώς παράλογο να μισώ το γείτονα. Μάλιστα δε χρειάζεται να το πάμε τόσο μακριά: Ακόμα κι αν ο αδερφός του έχει σκοτώσει τον αδερφό μου, πάλι δε θα του κάνω τίποτα. Πώς μπορείς να τιμωρείς κάποιον για κάτι που δεν έγινε με δική του ευθύνη; χτύπησες κέντρο... Title: Re: Οι βεβηλωμένες εκκλησίες της κατεχόμενης Κωνσταντινούπολης Post by: fantomas on October 09, 2007, 14:17:12 pm +10000 Αριανέ ^wav^
|