Title: 4η φορα το μαθημα και ... μπαμ Post by: nfelekid on September 15, 2007, 23:59:51 pm Ασχετο τελειως αλλα μου καρφωθηκε εκεινο που λεγανε να περασουν,4η φορα το μαθημα και μετα εξω απο τη σχολη...και να περναγε κατι τετοιο (εστω στα μουλωχτα),θα ισχυε για νεο προγραμμα σπουδων.σωστα;μια επιβεβαίωση κάποιος για να στεγνωσει ο (λιγος) ιδρώτας από το μετωπό μου... :)
Title: Re: 4η φορα το μαθημα και ... μπαμ Post by: mademlis on September 16, 2007, 00:24:45 am Αυτό το σύστημα ισχύει στα περισσοτερα μεταπτυχιακά, όχι άδικα.
Εϊναι ένα σύστημα που περιέχει και θετικά και αρνητικά. Δεν θα επικεντρωθώ στα αρνητικά, γιατί αναγκάζει φοιτητές να εγκαταλείψουν τη σχολή, και τους δημιουργεί ένα αγχος. Δες το κι από την θετική του πλευρά. Φεύγει όλη η φύρα, φοιτητές που απλά είναι τουρίστες Ωθεί τους φοιτητές στο να διαβάζουν πιο προσεχτικά, πιο συστηματικά απο τα πρώτα έτη Διατηρεί μικρά ακροατήρια στα μαθήματα και στις εξετάσεις, που σε γενικές γραμμές σημαινεί και καλύτερη ποιότητα παρεχόμενης γνώσης. Ισως να είναι λίγο ριζοσπαστική η θεώρηση, αλλά τελικά, θεωρώ ότι οι φοιτητές θα επωφεληθούν. Εξακολουθώ όμως να πιστεύω ότι το ελληνικό πανεπιστήμιο, και δει ενας δεινόσαυρος σαν το ΑΠΘ, ότι είναι έτοιμο για μια τέτοια αλλαγή. Title: Re: 4η φορα το μαθημα και ... μπαμ Post by: Aurelius on September 16, 2007, 00:26:42 am Ακομα και να γινοταν δεν νομιζω οτι θα υπηρχε καθηγητης που θα εκανε κατι τετοιο. Επισης δεν νομιζω αυτο που λες να ισχυει, γιατι θα ισχυε για τους επομενους.
Title: Re: 4η φορα το μαθημα και ... μπαμ Post by: Dr. Gonzo on September 16, 2007, 01:42:31 am Αυτό το σύστημα ισχύει στα περισσοτερα μεταπτυχιακά, όχι άδικα. Εϊναι ένα σύστημα που περιέχει και θετικά και αρνητικά. Δεν θα επικεντρωθώ στα αρνητικά, γιατί αναγκάζει φοιτητές να εγκαταλείψουν τη σχολή, και τους δημιουργεί ένα αγχος. Δες το κι από την θετική του πλευρά. Φεύγει όλη η φύρα, φοιτητές που απλά είναι τουρίστες Ωθεί τους φοιτητές στο να διαβάζουν πιο προσεχτικά, πιο συστηματικά απο τα πρώτα έτη Διατηρεί μικρά ακροατήρια στα μαθήματα και στις εξετάσεις, που σε γενικές γραμμές σημαινεί και καλύτερη ποιότητα παρεχόμενης γνώσης. Ισως να είναι λίγο ριζοσπαστική η θεώρηση, αλλά τελικά, θεωρώ ότι οι φοιτητές θα επωφεληθούν. Εξακολουθώ όμως να πιστεύω ότι το ελληνικό πανεπιστήμιο, και δει ενας δεινόσαυρος σαν το ΑΠΘ, ότι είναι έτοιμο για μια τέτοια αλλαγή. Δεν έχω δει ποτέ το σύστημα αυτό σε εφαρμογή, και η αλήθεια είναι ότι απ' όλους τους γνωστούς μου που παρακολουθούν κάποιο μεταπτυχιακό, δεν έχει κοπεί ποτέ κανείς σε μάθημα. Φαντάζομαι ότι θα διαφέρει και η φύση των μαθημάτων/εξετάσεων, λογικά. Έχω δύο παρατηρήσεις, σε φιλικό τόνο, πάντα. Η πρώτη είναι ότι δεν έχω συναντήσει φοιτητή που εισήχθη κανονικά στη σχολή (όχι πλάγια, γιατί κι εγώ με μετεγγραφή είμαι) ο οποίος να ήταν "φύρα" (αν και δεν είμαι σίγουρος με ποια έννοια το χρησιμοποιείς). Όσους συνάντησα με προβλήματα φοίτητησης (κι εγώ μέσα σ' αυτούς), δεν διαπίστωσα σε κανέναν μαθησιακές δυσκολίες. Η αδυναμία παρακολούθησης οφειλόταν κυριώς σε προσωπικά (/ψυχολογικά) προβλήματα. Η δεύτερη είναι ότι θεωρώ το "μικρότερα ακροατήρια - καλύτερη ποιότητα παρεχόμενης γνώσης" μύθο για τα περισσότερα μαθήματα που έχω παρακολουθήσει. Να εξηγηθώ: Τα τελευταία 4 εξάμηνα παρακολουθώ ανελιπώς (κι ορισμένες φορές πεισματικά) όσα μαθήματα επιλέγω να εξεταστώ. Ο αριθμός των μαθημάτων κυμαίνεται από 5 εώς 8. Διαπίστωσα αυτό που μάλλον έχουν δει όλοι οι διδάσκοντες, ότι από την 3η-4η εβδομάδα μαθημάτων, ο αριθμός των φοιτητών που παρακολουθούν μειώνεται ραγδαία. Εκτός από συγκεκριμένες εξαιρέσεις (π.χ. ασκήσεις μαθημάτων υποχρεωτικών για τομέα) όπου οι διδάσκοντες κατα γενική ομολογία επιλέγουν λανθασμένα τη λύση "όλοι οι φοιτητές ένα τμήμα", στη συντριπτική πλειοψηφία των μαθημάτων μετά τον τομέα βλέπω ακροατήρια των 15-20 φοιτητών το πολύ, μετά τις 4-5 εβδομάδες μαθημάτων. Προσωπικά, δεν διαπίστωσα καμία άνοδο στην ποιότητα κανενός μαθήματος. Έχω παρακολουθήσει και μάθημα στο οποίο κατέληξε το ακροατήριο να αποτελείται από 4 άτομα. Αυτό που με παραξένεψε περισσότερο ήταν ότι μέχρι και το 4ο έτος, μόνο σε 2 μαθήματα μου ζητήθηκε να συμπληρώσω ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση μαθήματος-διδασκόντων (Θερμοδυναμική και Δομές). Πίστευα ότι εφόσον όλοι ενδιαφέρονται για την ποιότητα της παρεχόμενης γνώσης, και καθώς οι περισσότεροι αναφέρουν στα βιβλία τους ότι "το βιβλίο αυτό είναι προϊόν διδασκαλίας αυτά τα έτη..." το feedback θα είχε κύριο ρόλο στην επίτευξη του στόχου αυτού. Title: Re: 4η φορα το μαθημα και ... μπαμ Post by: nfelekid on September 16, 2007, 03:46:36 am οντως σαν μετρο (λιγο ακραίο) εκει στοχεύει να μην υπαρχουν τουριστες.συμφωνω οτι πρακτικα για να γινει απο καθηγητη κατι τετοιο θελει ιστορια κρυμμενη απο πισω ή ενα φοιτητη που δινει λευκη κολλα τεταρτη φορα,αλλα με το θεμα του τουριστα δεν νομιζω οτι υφισταται σαν χαρακτηρισμος...σαφως και υπαρχουν φοιτητες,και γω μεσα που τουλαχιστον τα 2 πρωτα χρονια σε πολλα μαθηματα (παρακολουθηση , εργαστηρια , εξετασεις ) μόνο σοβαρα δεν παιρνουν το ρόλο τους.τελικα όμως νομιζω ολοι σοβαρευουμε, και συνειδητοποιούμε που ειμαστε και τι πρεπει να κανουμε..οι τουριστες-τουριστες απλα δεν ασχολουνται και φευγουν νομιζω...αν εισαι εκει κατι σημαινει..θα ψηθεις...
Title: Re: 4η φορα το μαθημα και ... μπαμ Post by: mademlis on September 16, 2007, 21:07:45 pm Φιλε Dr Gonzo,
Η αδυναμία παρακολούθησης που αναφέρεις, πέρα απο τα καθαρά προσωπικά προβλήματα (υγείας κλπ), το μυαλό μου μπορεί να πάει μόνο σε οικονομικά. Εδώ έρχεται ένα μεγάλο θέμα, που αφορά τη δυνατότητα του τμήματος να απασχολεί και να επιδοτεί τους φοιτητές, ΑΛΛΑ και την αδιαφορία ορισμένων φοιτητών να αξιοποιήσουν τα κεκτημένα. Μια βόλτα από τη Διοίκηση, περι κληροδοτημάτων θα σας πείσει. Υπάρχουν ένα σωρό κληροδοτήματα που τροφοδοτούν. Τώρα, αν πάμε στα προσωπικά προβλήματα υγείας, νομίζω ότι, αν όχι όλοι, οι περισσότεροι θα επιδείξουν την απαραίτητη κατανόηση. Στο θέμα των μικρών ακροατηρίων, μάλλον εκφράστηκα λιγάκι διαφορετικά. Θα προτιμούσα την έκφραση ποιοτικότερα ακροατήρια. Φοιτητές, που θα προσπαθούν να καταλάβουν, φοιτητές που θα έρχονται στην τάξη χωρίς να έχουν τα τρελλά κενά. Αναλογίσου τι καταλαβαίνει ένας φοιτητήςς π.χ. στο στοχαστικό σήμα, αν τις πιθανότητες τις άφησε στην άκρη, ή ακόμη καλύτερα, τι καταλαβαίνει απο Ψηφιακά Φίλτρα, αν στο προηγούμενο εξάμηνο, έλειπε Ερασμους και δεν έχει ιδέα απο ψηφιακό σήμα. Στο θέμα αυτό είμαι και υπερ των αυστηρών αλυσίδων, όπως στην Ηλεκτρακουστική. πχ Για να δηλώσεις Πεδίο ΙΙ, θα πρέπει να ΕΧΕΙΣ ΠΕΡΑΣΕΙ το πεδίο Ι, κοκ. Στο θέμα της (αυτο)αξιολόγησης, υπάρχει ένα μεγάλο θέμα. Και αυτό ξεκινάει από το δεινόσαυρο που λέγεται ΑΠΘ. Το ΑΠΘ μπορεί να χαρακτηριστεί δεινόσαυρος, και απο πλευράς ηλικίας, και απο πλευράς μεγέθους. Αυτό, το λέω γιατί υπάρχουν κάποιες παγιωμένες αντιλήψεις, κάποιες συνήθειες και κάποιες νοοτροπίες, που δεν αλλάζουν εύκολα, ή, καλύτερα, δεν αλλάζουν, αν δεν αλλάξουν οι άνθρωποι. Και αυτό είναι δύσκολο για ένα παλιό πανεπιστήμιο που δεν ανοίγει εύκολα νέες θέσεις. Είναι σημαντικό να δεις ΠΟΙΟΙ έκαναν αυτήν την αυτοαξιολόγηση και που έχουν σπουδάσει Δεν γνωρίζω για τη θερμοδυναμική, αλλά από τον κύριο Μήτκα το περίμενα. Δεν θα περίμενα ποτέ απο συγκεκριμένα άτομα μέσα στο τμήμα να κάνουν κάτι τέτοιο Title: Re: 4η φορα το μαθημα και ... μπαμ Post by: anonymous-root on December 26, 2007, 18:33:18 pm Τελικά ισχύει αυτό; Αν κοπείς σε ένα μάθημα 3 φορές, χαιρετίσματα;
Title: Re: 4η φορα το μαθημα και ... μπαμ Post by: Karaμazoβ on December 26, 2007, 18:40:39 pm Φυσικη Ι και Κυκλώματα ΙΙ θα τα δωσω για 4η φορα φετος...για να δουμε...
Title: Re: 4η φορα το μαθημα και ... μπαμ Post by: pandora on December 26, 2007, 18:56:44 pm Η πιό απαράδεκτη λογική κατά τη γνώμη μου στις αλλαγές του υπουργείου είναι ότι ποτέ δεν αλλάζει κάτι από τη βάση του. Μπαίνουμε στο δημοτικό με ένα σύστημα, βγαίνουμε στο Γυμνάσιο με άλλο. Μπαίνουμε στο λύκειο με κάποιες γνώσεις, στις πανελλήνιες μας ζητούνται πράγματα πέρα από αυτές - τα οποία μακάρι να τα έδινε το σχολέιο αλλά δεν τα δίνει. Μπαίνουμε σε μία σχολή όπου πολλοί στρουθοκαμηλίζουν για τους λόγους που μειώνεται το ακροατήριό τους, κάνουμε έναν Α καλό ή κακό προγραμματισμό και εν τέλει στο 4ο έτος πρέπει να προγραμματιστούμε αλλιώς και να συμμαζέψουμε τα ασυμμάζευτα.
Είμαστε πολύ καλά σαν πειραματόζωα και μας προτιμάνε. Για τους ... προοδευτικούς αφιερώνω το τραγουδάκι "Για το καλό μου" (δεν θυμάμαι ποιός το λέει). Τέλος θεωρώ κάτι παραπάνω από απαράδεκτη τη διαγραφή ενός φοιτητή από μια σχολή γιατί ήθελε να κάνει έναν Α προγραμματισμό και άφησε κάποια μαθήματα για το τέλος. Θεωρώ απαράδεκτο να προσπαθώ να γίνω επιστήμονας, να έχω περάσει πχ 40 μαθήματα και να μη μου δίνουν το πτυχίο επειδή σε ένα μάθημα έχω κολλήσει και δεν το καταλαβαίνω. Αυτές θεωρούνται παιδαγωγικές μέθοδοι? ps Το μέτρο είχε προταθεί στο αρχικό σχέδιο νόμου και στον ψηφισμένο νόμο - πλαίσιο δεν υπάρχει. Αυτά για να ηρεμήσουν τα πνεύματα και για να μην αναρωτιόμαστε γιατί δεν έχει διαγραφεί ήδη η μισή σχολή από τους καταλόγους. Title: deleted Post by: BOBoMASTORAS on December 26, 2007, 22:33:04 pm deleted
Title: Re: 4η φορα το μαθημα και ... μπαμ Post by: corina on December 27, 2007, 16:21:29 pm Οκ, ας κάνω λοιπόν εγώ τη γραφειοκρατική δουλειά!...
Quote 3. α) Μετά από τρεις (3) τουλάχιστον αποτυχημένες εξετάσεις σε υποχρεωτικό μάθημα της προηγούμενης παραγράφου, η φοιτήτρια ή ο φοιτητής, εάν το ζητήσει εγγράφως ένα (1) μήνα τουλάχιστον πριν από την επόμενη εξεταστική περίοδο, εξετάζεται κατά την περίοδο αυτή από τριμελή εξεταστική επιτροπή, στην οποία μπορεί να συμμετέχει ως εξεταστής και μέλος ΔΕΠ ομοειδούς Τμήματος του ιδίου ή άλλου Α.Ε.Ι. Με την ίδια αίτηση η φοιτήτρια ή ο φοιτητής δικαιούται να ζητήσει την εξαίρεση του αρχικού εξεταστή από την τριμελή εξεταστική επιτροπή. Το τελευταίο αυτό αίτημα εξετάζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του Τμήματος, που λαμβάνει υπόψη τυχόν πρόσθετες προϋποθέσεις ή απαιτήσεις που προβλέπονται από τον Εσωτερικό Κανονισμό. β) Αν η φοιτήτρια ή ο φοιτητής αποτύχει να περάσει το υποχρεωτικό μάθημα της προηγούμενης παραγράφου και ενώπιον της τριμελούς εξεταστικής επιτροπής, μπορεί να συνεχίσει να εξετάζεται σε αυτό σύμφωνα με το ισχύον εξεταστικό πρόγραμμα του Τμήματος, χωρίς να δικαιούται να επιλέξει και να εξεταστεί σε μαθήματα ανωτέρων εξαμήνων που προϋποθέτουν επιτυχή εξέταση στο υποχρεωτικό αυτό μάθημα. Μετά από τρεις (3) τουλάχιστον νέες αποτυχημένες εξετάσεις στο ίδιο υποχρεωτικό μάθημα, η φοιτήτρια ή ο φοιτητής, αν το ζητήσει εγγράφως ένα (1) μήνα τουλάχιστον πριν από την επόμενη εξεταστική περίοδο, εξετάζεται για δεύτερη φορά κατά την περίοδο αυτή από τριμελή εξεταστική επιτροπή, όπως ορίζεται στο προηγούμενο εδάφιο. Quote 3. α) Μετά από αποτυχία στην εξέταση υποχρεωτικού μαθήματος της προηγούμενης παραγράφου, η γνώση του οποίου είναι επιστημονικά απαραίτητη για την παρακολούθηση και επιτυχή εξέταση υποχρεωτικών μαθημάτων ανωτέρων εξαμήνων, ο φοιτητής έχει το δικαίωμα εγγραφής στο ίδιο μάθημα σε επόμενο εξάμηνο. Εφόσον αποτύχει στην εξέταση του τέλους του εξαμήνου, έχει το δικαίωμα να ζητήσει με αίτησή του, η οποία υποβάλλεται εγγράφως ένα μήνα τουλάχιστον πριν την εξέταση, να εξεταστεί στην εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου από τριμελή εξεταστική επιτροπή, στην οποία μπορούν να συμμετέχουν ως εξεταστές μέχρι δυο μέλη Δ.Ε.Π. ή Ε.Π. αντιστοίχως, ομοειδούς Τμήματος του ιδίου ή άλλου Α.Ε.Ι.. β) Αν ο φοιτητής στην εξέταση, και ενώπιον της τριμελούς εξεταστικής επιτροπής, υποχρεωτικού μαθήματος της προηγούμενης παραγράφου, η γνώση του οποίου είναι επιστημονικά απαραίτητη για την παρακολούθηση και επιτυχή εξέταση υποχρεωτικών μαθημάτων ανωτέρων εξαμήνων, αποτύχει , μπορεί να συνεχίσει να εγγράφεται στο μάθημα αυτό και σε επόμενα εξάμηνα, χωρίς να δικαιούται να επιλέξει και να εξεταστεί σε μαθήματα ανωτέρων εξαμήνων που προϋποθέτουν επιτυχή εξέταση στο υποχρεωτικό αυτό μάθημα. Το πρώτο κομμάτι είναι το πρώτο προσχέδιο νόμου, ενώ το δεύτερο είναι ο ψηφισμένος νόμος. Όπως θα δείτε είναι λίγες οι διαφορές, πάντως το βασικό είναι ότι συνεχίζεις να το δίνεις το μάθημα, τουλάχιστον σίγουρα έτσι όπως έχει ψηφιστεί τώρα. Μία διαφορά είναι ότι το πρώτο προσχέδιο έλεγε ότι πας στην επιτροπή μετά από 3 αποτυχημένες προσπάθειες γραπτής εξέτασης, ενώ ο ψηφισμένος νόμος - τουλάχιστον έτσι όπως το καταλαβαίνω εγώ - λέει ότι πας μετά από 2. Ο ντόρος είχε γίνει για το πρώτο προσχέδιο, για τη τελευταία σειρά, που λέει ότι οι φοιτητές εξετάζονται για δεύτερη φορά από την τριμελή επιτροπή. Επειδή είναι νόμος, και δε γίνεται να είναι ασαφής, υπήρχε πρόβλημα με τη διατύπωση, γιατί θα μπορούσε να ερμηνευθεί ότι μετά τη δεύτερη φορά σε τριμελή επιτροπή παίρνεις πόδι. Μερικοί βέβαια το ερμήνευσαν, όπως και εγώ ομολογώ, ότι απλά θα μπορείς να ξαναδίνεις προφορικά στην επιτροπή, μετά από τρεις συνεχόμενες γραπτές αποτυχίες, και δεύτερη φορά. αν αποτύχεις πάλι, απλά συνεχιζεις να το δίνεις γραπτά. Πάντως τώρα δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση. Οκ, Λαζ??? :P Title: Re: 4η φορα το μαθημα και ... μπαμ Post by: anonymous-root on December 27, 2007, 16:34:21 pm Οκ, ας κάνω λοιπόν εγώ τη γραφειοκρατική δουλειά!... Το πρώτο κομμάτι είναι το πρώτο προσχέδιο νόμου, ενώ το δεύτερο είναι ο ψηφισμένος νόμος. Όπως θα δείτε είναι λίγες οι διαφορές, πάντως το βασικό είναι ότι συνεχίζεις να το δίνεις το μάθημα, τουλάχιστον σίγουρα έτσι όπως έχει ψηφιστεί τώρα. Μία διαφορά είναι ότι το πρώτο προσχέδιο έλεγε ότι πας στην επιτροπή μετά από 3 αποτυχημένες προσπάθειες γραπτής εξέτασης, ενώ ο ψηφισμένος νόμος - τουλάχιστον έτσι όπως το καταλαβαίνω εγώ - λέει ότι πας μετά από 2. Ο ντόρος είχε γίνει για το πρώτο προσχέδιο, για τη τελευταία σειρά, που λέει ότι οι φοιτητές εξετάζονται για δεύτερη φορά από την τριμελή επιτροπή. Επειδή είναι νόμος, και δε γίνεται να είναι ασαφής, υπήρχε πρόβλημα με τη διατύπωση, γιατί θα μπορούσε να ερμηνευθεί ότι μετά τη δεύτερη φορά σε τριμελή επιτροπή παίρνεις πόδι. Μερικοί βέβαια το ερμήνευσαν, όπως και εγώ ομολογώ, ότι απλά θα μπορείς να ξαναδίνεις προφορικά στην επιτροπή, μετά από τρεις συνεχόμενες γραπτές αποτυχίες, και δεύτερη φορά. αν αποτύχεις πάλι, απλά συνεχιζεις να το δίνεις γραπτά. Πάντως τώρα δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση. Οκ, Λαζ??? :P ΟΚ!! ^kissy^ ^fieww^ Title: Re: 4η φορα το μαθημα και ... μπαμ Post by: Johnny English on December 28, 2007, 09:09:42 am Έτσι τώρα.. για την ιστορία, ο νόμος είναι χαζός (ή εναλλακτικά.. κούφιος!) αφού στην πράξη δε ξέρω κανέναν που θα τολμήσει να "εκθέσει" καθηγητή ενώπιον των υπολοίπων και να ζητήσει τριμελή επιτροπή.. Αν δεν τον έχουν όλοι στη μπούκα (που συνήθως δεν ισχύει) τότε μαύρο φίδι που τον έφαγε τον φοιτητή...
Title: Re: 4η φορα το μαθημα και ... μπαμ Post by: Turambar on December 28, 2007, 14:14:41 pm Εκτός και αν γίνει τυπική πρακτική από όλους..
|