Title: Με συστήματα ασφαλείας του ’50 ο ΟΣΕ Post by: apostolos1986 on July 17, 2007, 01:15:00 am Με συστήματα ασφαλείας του ’50 ο ΟΣΕ
Η ρύθμιση της κυκλοφορίας γίνεται ακόμα με ραδιοτηλέφωνα, ενώ οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό Τον κανόνα που θέλει τα τρένα να είναι το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς φαίνεται ότι προσπαθεί να καταρρίψει η χώρα μας, με τα σιδηροδρομικά ατυχήματα να αποτελούν καθημερινότητα πλέον για τον ΟΣΕ. Οι δεκαπέντε εκτροχιασμοί που σημειώθηκαν από τον Σεπτέμβριο του 2006 φαίνεται ότι δεν θορύβησαν τους υπευθύνους, με αποτέλεσμα το ατύχημα της περασμένης Πέμπτης να θεωρηθεί αναμενόμενο από τους εργαζομένους στον ΟΣΕ, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι η κατάσταση στον οργανισμό είναι ιδιαίτερα ανησυχητική. Η μετωπική σύγκρουση των τρένων μάλιστα συνέβη λίγες εβδομάδες μετά την αλλαγή της διοίκησης στον ΟΣΕ, η οποία είχε θεωρηθεί υπεύθυνη για τους 15 εκτροχιασμούς. Το περιστατικό, που λίγο έλειψε να εξελιχθεί σε τραγωδία, συνέβη την Πέμπτη το πρωί (7.30) στις Τρεις Γέφυρες (περιοχή Μυκονιάτικα, Αγίων Αναργύρων), όταν ο συρμός του προαστιακού σιδηροδρόμου που ερχόταν από τη Νεραντζιώτισσα συγκρούστηκε μετωπικά με εμπορική αμαξοστοιχία που ερχόταν από τον Πειραιά. Από τη σύγκρουση τραυματίστηκαν 53 άτομα, εκ των οποίων δύο γυναίκες σε κατάσταση εγκυμοσύνης και ο ένας μηχανοδηγός, που διακομίστηκαν σε τέσσερα νοσοκομεία. Ηταν ευτύχημα ότι η τοπική εμπορική αμαξοστοιχία 54304, που εκτελούσε το δρομολόγιο Αγ. Ι. Ρέντη - Διυλιστήρια κατευθυνόταν προς τα διυλιστήρια, με αποτέλεσμα να μην είναι φορτωμένη με καύσιμα. Οι πρώτες ενδείξεις που έχει στα χέρια της η διοίκηση του ΟΣΕ κάνουν λόγο για κακή συνεννόηση μεταξύ των σταθμαρχών, οι οποίοι έπρεπε να ενημερώσουν τον μηχανοδηγό του προαστιακού ότι κινείται στην ίδια γραμμή με την εμπορική αμαξοστοιχία, η οποία προηγούνταν. Είναι πολύ νωρίς ακόμα να διαπιστωθεί εάν υπαίτιος είναι ο σταθμάρχης Αθηνών που είχε τον έλεγχο της κυκλοφορίας του ΟΣΕ ή ο σταθμάρχης της Λυκότρυπας, που είχε την ευθύνη για την κυκλοφορία του προαστιακού. Η αντίδραση του μηχανοδηγού του προαστιακού θεωρήθηκε ταχύτατη, καθώς μόλις αντιλήφθηκε την παρουσία της εμπορικής αμαξοστοιχίας ενεργοποίησε το σύστημα πέδης ανάγκης, άνοιξε τις πόρτες των βαγονιών για να εκτονωθεί ο αέρας που βρισκόταν σε αυτά και ενημέρωσε τους επιβάτες να κινηθούν προς το πίσω μέρος των βαγονιών για να περιορίσει τις επιπτώσεις τις επικείμενης σύγκρουσης. Ωστόσο, ιδιαίτερα σημαντικό κρίνεται το γεγονός ότι η ρύθμιση της κυκλοφορίας γίνεται με ραδιοτηλέφωνα ή ακόμα και κινητά τηλέφωνα, με την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μετακινήσεων να εναποτίθεται στον ανθρώπινο παράγοντα και τα συστήματα που χρησιμοποιούνται να παραπέμπουν στη δεκαετία του '50. Ο ανθρώπινος παράγων «Δεν θα έπρεπε η ασφάλεια των τρένων να εναπόκειται στον ανθρώπινο παράγοντα, ενώ υπάρχουν λόγοι που οδηγούν σε αυτήν την κατάσταση» δήλωσε στην «Κ» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Ανδρέας Βασιλόπουλος. Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ καταγγέλλουν ότι ελλείψεις προσωπικού αναγκάζουν το υπάρχον προσωπικό να εργάζεται πάνω από 10 ώρες την ημέρα, με ελάχιστα ρεπό κατά τη διάρκεια του μήνα. Τη θέση του σταθμάρχη κατέχουν αυτήν τη στιγμή μόλις 600 άτομα, ενώ θα έπρεπε να είναι 900, σύμφωνα με τις καταγγελίες των εργαζομένων. Αντίστοιχη είναι και η αναλογία των μηχανοδηγών, 100 εκ των οποίων όμως απασχολούνται ως εποπτικό προσωπικό. Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ περιγράφουν ότι ο κάθε σταθμάρχης παραλαμβάνει κατά μέσο όρο 80 τρένα σε κάθε βάρδια, κυκλοφοριακός φόρτος ο οποίος φυσικά θεωρείται υπέρογκος. Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο σημείο όπου σημειώθηκε το ατύχημα και βρίσκεται μέσα στην πόλη δεν διαθέτει ούτε φωτοσήμανση ούτε σύστημα τηλεδιοίκησης. Πρόκειται για μια πονεμένη και μακρά ιστορία, καθώς το έργο εκσυγχρονισμού του τμήματος της γραμμής Πειραιάς - Τρεις Γέφυρες, που προέβλεπε και την τοποθέτηση συστήματος τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης ήταν... ολυμπιακό και δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Το καλοκαίρι του 2003 προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός και ύστερα από πολλές καθυστερήσεις και προσφυγές το έργο, που θα εξασφαλίσει την κατάλληλη σηματοδότηση στην περιοχή, τη λειτουργία συστήματος τηλεδιοίκησης ξεκινάει τον Φεβρουάριο του 2006. Υπεύθυνοι του ΟΣΕ υποστηρίζουν ότι τα έργα στην περιοχή θα συνεχιστούν για τουλάχιστον ένα χρόνο ακόμη. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ (http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_15/07/2007_234434) Title: Re: Με συστήματα ασφαλείας του ’50 ο ΟΣΕ Post by: apostolos1986 on July 17, 2007, 01:17:54 am προσωπικά μου βρωμάει πλήρης απαξίωση και επερχόμενο ξεπούλημα του ΟΣΕ... τα ατυχήματα έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια πολύ σημαντικά..
Title: Re: Με συστήματα ασφαλείας του ’50 ο ΟΣΕ Post by: sakaflias7 on July 19, 2007, 16:01:06 pm αν και δεν εχει ακουστει κπ σεναριο για αποκρατικοποιηση του που μοιαζει αρκετα δυσκολο(βλ ΟΑ) δε νομιζω να μας συμφερει.ειναι αρκετα φθηνο παρα τις αυξησεις των τελευταιων χρονων και αν το παρει ξενος επενδυτης και εξισωθουν οι τιμες με αυτες των αυρωπαικων τρενων τοτε τη βαψαμε.
ειχα ακουσει για ενα μεγαλοπνοο σχεδιο ο οσε να κινειται με ηλεκτρικο ρευμα αλλα αποσο μ ειπε ενας θειος μου τον αλλο αιωνα μαλλον!! Title: Re: Με συστήματα ασφαλείας του ’50 ο ΟΣΕ Post by: cat on July 19, 2007, 16:06:46 pm προσωπικά μου βρωμάει πλήρης απαξίωση και επερχόμενο ξεπούλημα του ΟΣΕ... τα ατυχήματα έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια πολύ σημαντικά.. δεν ειναι τυχαίο αυτό..εχεις δικιο συμφωνω Title: Re: Με συστήματα ασφαλείας του ’50 ο ΟΣΕ Post by: bakeneko on July 19, 2007, 16:32:35 pm αν και δεν εχει ακουστει κπ σεναριο για αποκρατικοποιηση του που μοιαζει αρκετα δυσκολο(βλ ΟΑ) δε νομιζω να μας συμφερει.ειναι αρκετα φθηνο παρα τις αυξησεις των τελευταιων χρονων και αν το παρει ξενος επενδυτης και εξισωθουν οι τιμες με αυτες των αυρωπαικων τρενων τοτε τη βαψαμε. Χωρίς να ξέρω κάτι... Πιστεύω ότι όλοι έχουμε δει τις "μηχανές" που κινούνται με ρεύμα καθώς και τα "καλώδια" κατα μήκος όλων των γραμμών..! Απορώ αφού φαίνονται έτοιμα γιατί δεν τα χρησιμοποιούν... Το μόνο που μπορώ να υποθέσω είναι ότι θέλουν να "ξεζουμίσουν" τις παλιές μηχανές... Εκτός αν δεν είναι όντως έτοιμα...ειχα ακουσει για ενα μεγαλοπνοο σχεδιο ο οσε να κινειται με ηλεκτρικο ρευμα αλλα αποσο μ ειπε ενας θειος μου τον αλλο αιωνα μαλλον!! Title: Re: Με συστήματα ασφαλείας του ’50 ο ΟΣΕ Post by: sakaflias7 on July 19, 2007, 16:36:17 pm δεν ειναι σε ολο το σιδηροδρομικο δικτυο αποσο εχω δει.λεπτομερειες δεν ξερω...
Title: Re: Με συστήματα ασφαλείας του ’50 ο ΟΣΕ Post by: apostolos1986 on July 19, 2007, 19:07:54 pm αν και δεν εχει ακουστει κπ σεναριο για αποκρατικοποιηση του που μοιαζει αρκετα δυσκολο(βλ ΟΑ) δε νομιζω να μας συμφερει.ειναι αρκετα φθηνο παρα τις αυξησεις των τελευταιων χρονων και αν το παρει ξενος επενδυτης και εξισωθουν οι τιμες με αυτες των αυρωπαικων τρενων τοτε τη βαψαμε. ειχα ακουσει για ενα μεγαλοπνοο σχεδιο ο οσε να κινειται με ηλεκτρικο ρευμα αλλα αποσο μ ειπε ενας θειος μου τον αλλο αιωνα μαλλον!! πάντως ήδη η βρετανική virgin είχε ενδιαφερθεί νομίζω πριν 2-3 χρόνια για τον ΟΣΕ... αγοραστές θα βρεθούν πολλοί γιατί η αγορά των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα είναι εντελώς παρθένα και έχει μεγάλο περιθώριο κέρδους ακόμη... δεν έχει κορεστεί...και αυτό γιατί ουσιαστικα δεν υπάρχει σιδηρόδρομος σοβαρός στην Ελλάδα... Title: Re: Με συστήματα ασφαλείας του ’50 ο ΟΣΕ Post by: Guybrush on July 19, 2007, 19:36:40 pm Εμένα μου βρωμάει έλλειμμα 2*10^8 Ε /year...
Άντε να ιδιωτικοποιηθεί να δούμε προκοπή Title: Re: Με συστήματα ασφαλείας του ’50 ο ΟΣΕ Post by: sakaflias7 on July 19, 2007, 22:03:41 pm εκτος απο οτε ποια αλλη δημοσια επιχειρηση δεν εχει ελλειμα...??ο οσε ειναι πολυ πισω αλλα θα προτιμουσα να παραμεινει κρατικος εννοειται να αναβαθμιστει...
Title: Re: Με συστήματα ασφαλείας του ’50 ο ΟΣΕ Post by: apostolos1986 on July 20, 2007, 12:46:16 pm Εμένα μου βρωμάει έλλειμμα 2*10^8 Ε /year... Άντε να ιδιωτικοποιηθεί να δούμε προκοπή προσωπικά δεν έχω πρόβλημα με το να ιδιωτικοποιηθεί... εμένα θα με ενοχλήσει να ξεπουληθεί... Title: Re: Με συστήματα ασφαλείας του ’50 ο ΟΣΕ Post by: chggr005 on July 20, 2007, 13:30:49 pm προσωπικά μου βρωμάει πλήρης απαξίωση και επερχόμενο ξεπούλημα του ΟΣΕ... τα ατυχήματα έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια πολύ σημαντικά.. Και φυσικά η νεοφιλελεύθερη κυβερνησάρα μας δεν διστάζει να παίξει με τις ζωές μας για να ξεπουλήσει μία δημόσια επιχείρηση.Ξεφτίλες... Title: Re: Με συστήματα ασφαλείας του ’50 ο ΟΣΕ Post by: chggr005 on July 20, 2007, 13:33:08 pm ειχα ακουσει για ενα μεγαλοπνοο σχεδιο ο οσε να κινειται με ηλεκτρικο ρευμα αλλα αποσο μ ειπε ενας θειος μου τον αλλο αιωνα μαλλον!! Μα ο ΟΣΕ κινείται ήδη με ηλεκτρικό ρεύμα.Τους τροχούς τους κινούν ηλεκτρομηχανές, οι οποίες τροφοδοτούνται από γεννήτριες ηλεκτρικού ρεύματος, τις οποίες τις κινούν ντιζελομηχανές. Γι' αυτό και υπάρχει το σύστημα άμεσης πέδησης (έκτακτης ανάγκης). Απλά αντιστρέφεις την πολικότητα των μηχανών ούτως ώστε να απορροφούν κινητική ενέργεια από το τρένο αντί να του δίνουν. Cool? Title: Re: Με συστήματα ασφαλείας του ’50 ο ΟΣΕ Post by: sakaflias7 on July 20, 2007, 17:02:05 pm αλλο λεω εγω,οτι θα ειναι σαν τα τρολλευ...
Title: Re: Με συστήματα ασφαλείας του ’50 ο ΟΣΕ Post by: Kargas on July 20, 2007, 19:47:41 pm εσυ σακαφλια αγορι μου, τα εχεις βαλει με τον ΟΣΕ! πως φαίνεται ο άνθρωπος που εχει φαει τον καρβουνιάρη στην μαπα, για να πηγαίνει να βλέπει τον Ολυμπιακό στην Αθηνα! χαχαχα ;D
Title: Re: Με συστήματα ασφαλείας του ’50 ο ΟΣΕ Post by: Karaμazoβ on July 20, 2007, 20:56:51 pm Φοβάμαι οτι με την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων θα χουμε φαινόμενα όπως αυτά της ναυτιλίας των επιβατηγών , οπου νησιά τα οποιά δεν είναι κερδοφόρα, σχεδόν απομονώνονται... Ποσο κέρδος να εχει μια αμαξοστοιχία να σταματάειι πχ. στο Αίγιο?
Υπάρχουν παραδείγματα άλλων χωρών? Πως λειτουργει η αγορά εκει? Title: Re: Με συστήματα ασφαλείας του ’50 ο ΟΣΕ Post by: apostolos1986 on July 20, 2007, 22:26:19 pm Φοβάμαι οτι με την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων θα χουμε φαινόμενα όπως αυτά της ναυτιλίας των επιβατηγών , οπου νησιά τα οποιά δεν είναι κερδοφόρα, σχεδόν απομονώνονται... Ποσο κέρδος να εχει μια αμαξοστοιχία να σταματάειι πχ. στο Αίγιο? Υπάρχουν παραδείγματα άλλων χωρών? Πως λειτουργει η αγορά εκει? γιατί δλδ τώρα ο ΟΣΕ μέχρι που πάει... Πελλοπόνησος , Ήπειρος δεν έχουν σιδηρόδρομο... ο ΟΤΕ μας ενώνει... ο ΟΣΕ μας σκοτώνει... Title: Re: Με συστήματα ασφαλείας του ’50 ο ΟΣΕ Post by: cat on July 20, 2007, 22:30:05 pm απλα δεν θα σταματάει σε χωριά..όπως αρχισαν να κάνουν τα IC..οι τιμές θα ανέβουν..
βασικα πελλοπόνησο δεν έχει;;απλα τωρα λόγω του ότι παρήγγειλαν λάθος βαγόνια για κανα 2 χρόνια δεν θα έχει..μέχρι να φαρδύνουν τις ράγες. Title: Re: Με συστήματα ασφαλείας του ’50 ο ΟΣΕ Post by: apostolos1986 on July 20, 2007, 22:40:19 pm βασικα πελλοπόνησο δεν έχει;;απλα τωρα λόγω του ότι παρήγγειλαν λάθος βαγόνια για κανα 2 χρόνια δεν θα έχει..μέχρι να φαρδύνουν τις ράγες. δεδομένου ότι οι γραμμές είναι από την εποχή του Τρικούπη δεν έχει... πάντως στην Αγγλία μια χαρά σταματάει και σε χωριά το τρένο... Title: Re: Με συστήματα ασφαλείας του ’50 ο ΟΣΕ Post by: Karaμazoβ on July 20, 2007, 22:53:22 pm οι γραμμες στην Πελοπόννησο άρχισαν τωρα να αλλαζουν για πρωτη φορα μετα την δεκαετία του 1890, δηλαδή μετα από 110 χρόνια !! Τώρα το πότε θα ξανάχουμε ΟΣΕ είναι ένα ερώτημα ... εδω κι 1+ χρονο πάντως δεν έχει τραίνο στην Πελοπόννησο και εχει ακομα - δεν τους βλέπω να βιάζονται...
Πάντως, ο Προαστιακός έφτασε στο Κιάτο και μάλλον θα συνεχίσει κατα Πάτρα μεριά (αν και λογω κόστους μειώνονται τα δρομολόγια)... ΥΓ Πολύ χρήμα στην Πελοπόννησο... Απο τις πιο φτωχές περιφέρειες καταντήσαμε (οχι πως δεν ήμασταν εδω και 50 χρόνια...). |