Title: ΘΕΩΡΙΑ-ΑΣΚΗΣΕΙΣ Η χρησιμοτητα τους Post by: Aurelius on June 20, 2005, 12:44:46 pm Στο 99% των μαθηματων(υπαρχουν και τα Αγγλικα) στο τμημα μας τα μαθηματα απαιτουν ασκησεις,
με την εννοια οτι αυτες ειτε θα χρειαστουν για την εξοικειωση μας απλα με το μαθημα, το οποιο θα χρειαστει σε αλλα μαθηματα(στοχαστικο, αναλογικο σημα) ειτε για την επαφη αμς με την καθημερινοτητα(ψηφιακα, ενεργειακες), ειτε και για τα 2(κυκλωματα, ηλεκτρονικες). Επομενως ειναι ευλογο οτι το να υπαρχει σωστο μαθημα ασκησεων, πληρες, ειναι οχι σημαντικο αλλα απαραιτητο. Δεν θα αναλυσω κατα ποσο το μαθημα ων ασκησεων ειναι καλο η κακο για καθε μαθημα ξεχωριστα, αφου αυτο εξαρταται απο τον εκαστοτε καθηγητη, το ενδιαφερον του φοιτητη και αλλα πολλα. Γι αυτο αν θελεις ενα μαθημα πρεπει να κανεις ασκησεις. Αυτο μπορουμε να το αναλυσουμε ως εξης: η θεωρια, δηλαδη τα βιβλια, ειναι λογια. Ισως σοφα λογια, ισως περιεκτικα λογια, ισως ανουσια. Αλλα ειναι λογια. Δηλαδη για μενα μπορει να ειναι κατανοητα, επειδη εχω παρομοιο εγκεφαλο με αυτον που τα εγραψε, σκεπτομαστε το ιδιο και δεν χρειαζεται και πολυ κοπος. Για καποιον αλλο, που εχει διαφορετικο τροπο σκεψης, τα ιδια λογια μπορει να ειναι ακαταλαβιστικα και βαρετα, οχι επειδη ειναι χαζος αλλα επειδη εχει διαφορετικο εγκεφαλικο λειτουργικο συστημα. Με τις ασκησεις το χασμα αυτο λυνεται. Γιατι ασκησεις ειναι μαθηματικα, φυσικη,δηλαδη αναντιρρητες αληθειες. Τουλαχιστον για τις περισσοτερες(και οχι για τις πιο ζορικες) ασκησεις, δεν μπορει να πει καποιος: δεν καταλαβαινω γιατι ειναι ετσι. Η μαλλον καυτερα μπορει να το πει, αλλα αμα το παιδεψει θα καταλαβει πως βγαινει.(το πολυ πολυ να ρωτησει και καποιον αλλο). Ας πουμε ψηφιακα ΙΙ που εδινα σε πολλα σημεια οι σημειωσεςι ξεφευγαν. Ισως να μην τις διαβασα και αρκετα, αλλα το θεμα ειναι οτι ενω καταλαβαινα τι ηθελε να πει δεν το ειχα οργανωμενο στο μυαλο μου, να ξερω πως προκυπτει το ενα μετα το αλλο. Το γεγονος οτι δεν ειχαμε καθολου ασκησεις χειροτερεψε την κατασταση, γιατι την στιγμη που εγω θα μπορουσα να ειχα καταλαβει πολυ πιο καλα το μαθημα και σε βαθος(αυτα τα μικρα μυστικα που μας αποκαλυπτουν οι ασκησεις και που συνηθως η θεωρια τα κραταει κρυφα), το μονο που μπορουσα να κανω ηταν να διαβασω ξανα και ξανα την θεωρια, αλλα αυτο δεν ηταν αρκετο. Και ναι μεν ο κ Δοκουζγιαννης ειπε οτι πρεπει να τα βρισκουμε εκεινη την στιγμη, αλλα οπως ειχε γραψει και καπου στις σημειωσεις του-για να λυθουν ορισμενα προβληματα χρειαζεται η εμπειρια του ερευνητη-Αυτο ειναι το θεμα...η εμπειρια. Που θελω να καταληξω: Καθηγητες δινετε οσο πιο πολλες ασκησεις μπορειτε με τον τροπο λυσης και οχι με σκετα νουμερα-απαντησεις, που προσωπικα αν εχω κανει λαθος(που μπορει να ειναι απλα αριθμητικο) με απογοητευουν. Το χειροτερο που μπορει να συμβει ειναι καποιοι να τα μαθουν παπαγαλια, οταν το μαθημα γενικα δεν τους ενδιαφερει, αλλα καλυτερα να ξερεις κατι εστω και παπαγαλια-εμπειρια παρα να μην ξερεις τιποτα. Καλυτερα στα μαθηματικα π.χ. να δινουν σε καθε παραδοση και απο μια εργασια για τους φοιτητες να λυσουν 5 10 ασκησεις και να τους δινουν μπονους για αυτο και 5 μοναδες(πιο πολλα θα του μεινουν), παρα αυτο το χαλι που υπαρχει τωρα(στις 5 μερες της εξεταστικης δεν μαθαινεις ενα μαθημα, το ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ αλλα ΔΕΝ το ΜΑΘΑΙΝΕΙΣ....!!! Συμφωνειτε-διαφωνειτε;;;;;;; Title: Re: ΘΕΩΡΙΑ-ΑΣΚΗΣΕΙΣ Η χρησιμοτητα τους Post by: chggr005 on July 12, 2005, 13:56:50 pm Εγώ πάντως θα εστίαζα περισσότερο την προσοχή μου στα εργαστήρια. Ασκήσεις υπάρχουν άπειρες (κυριολεκτικά) σε κάθε επιστημονικό αντικείμενο, από τις οποίες ο εκάστοτε καθηγητής διαλέγει όποιες νομίζει πως είναι αντιπροσωπευτικότερες των γνώσεων που θέλει να περάσει στους φοιτητές.
Για την έλλειψη ασκήσεων στην οποία αναφέρεσαι υπάρχει μία και μοναδική λύση: το προσωπικό ψάξιμο. Είναι ανάγκη να περιμένεις από τον καθηγητή να σου δώσει τις ασκήσεις? Δεν θα πρέπει επιτέλους εμείς οι φοιτητές να απογαλακτιστούμε από τον καθηγητή και το σύγγραμμα? Μπες στο ίντερνετ και κατέβασε όσες ασκήσεις θέλεις με τον ΤΟΝΟ. ;D Το θέμα είναι όμως ότι όσες ασκήσεις και να λύσει κανείς, όσο καλά και να τις λύσει, θα τα βρει "μπαστούνια" στην πρακτική εφαρμογή. Νομίζω πως οι θεωρητικές γνώσεις καλές είναι, αλλά είναι λειψές - ασυμπλήρωτες εάν δεν συνοδεύονται από εντατικές εργαστηριακές ασκήσεις. Η σημερινή κατάσταση των εργαστηρίων του τμήματος είναι εντελώς απογοητευτική, με τα γνωστά σε όλους προβλήματα που παρουσιάζει. Οπότε εγώ δεν θα εστίαζα τόσο στο πρόβλημα των ανύπαρκτων ασκήσεων, αλλά στο πρόβλημα των άθλιων εργαστηρίων. Title: Re: ΘΕΩΡΙΑ-ΑΣΚΗΣΕΙΣ Η χρησιμοτητα τους Post by: Aurelius on July 12, 2005, 16:12:14 pm Κατσε ρε Χρηστο μην τα ισοπεδωνουμε ολα. Ενταξει ειπαμε πρεπει να κανει και ο καθενας το προσωπικο του ψαξιμο, αλλα οχι ετσι. Αν ειναι τοτε ποιο ειναι το νοημα υπαρξης των καθηγητων(οσον αφορα την διδασκαλια μας). Με την ιδια λογικη, γιατι να μπαινουμε στο πανεπιστημιο, αντι να καθομαστε απο το σπιτι και οτι ειναι να κανουμε να το κανουμε μονοι μας;;;
Title: Απ: ΘΕΩΡΙΑ-ΑΣΚΗΣΕΙΣ Η χρησιμοτητα τους Post by: PreDa on July 12, 2005, 22:20:39 pm Εγω παλι πιστευω πως ο σκοπος του καθηγητη ειναι να δωδει το ερεθισμα στους φοιτητες του να ενδιαφερθουω για το αντικειμενο του. Παρεχει τα βασικα εφοδια στη μορφη συγγραματος και ενος μικρου αριθμου ασκησεων. Θεωρω πως ο σκοπος του δεν ειναι να παρει τον καθε εναν φοιτητη απο το χερι και να τον οδηγησει μεχρι την πληρη κατανοηση και αφομοιωση του μαθηματος. Αυτο το επιτυγχανει ο καθε σπουδαστης μονος του και εξαρταται απο το βαθμο στον οποιον εχει αγαπησει το μαθημα. Αυτο εχω καταλαβει απο τα 2 χρονια που φοιτω στο Αριστοτελειο. Οτι ο ρολος του καθηγητη ειναι ο πιο σημαντικος παραγοντας για να αγαπησεις και να ασχοληθεις εις βαθος με ενα μαθημα δεν χωραει αμφιβολια. Απλα απο ενα σημειο και μετα εισαι ελευθερος να εξερευνησεις το αντικειμενο του μαθηματος. Και αν πραγματικα το προσπαθησεις πιστευω πως οι καθηγητες θα σε βοηθησουν ΟΤΙ κι αν χρειαστεις.
Title: Re: ΘΕΩΡΙΑ-ΑΣΚΗΣΕΙΣ Η χρησιμοτητα τους Post by: dictator23 on July 13, 2005, 08:15:35 am Καλο αυτο που λες kouts1boy αλλα εγω μεχρι τωρα στο ΑΠΘ δεν εχω δει καθηγητη που να τα καταφερνει σαυτο που
λες.Οι πιο πολλοι βαζουν μια κασετα και αυτο το λενε διαλεξη!Εχει τυχει καποιες φορες να παω 2η χρονια να παρακολουθησω μαθημα και να ακουω ακριβως τα ιδια λογια με την περσινη διαλεξη οποτε την εκανα λουης.Το καλυτερο για μενα ειναι να υπαρχει αυτο που λεει ο kouts αλλα και με μια μεγαλη βιβλιοθηκη(οποτε απο εκει βρισκεις ασκησεις) και οπωσδηποτε εργαστηρια της προκοπης στα οποια πας ΟΠΟΤΕ ΘΕΣ στη διαρκεια της μερας για να εξοικοιωθεις(με τα οργανα κτλ).Αν οχι οποτε θες αρκετες ωρες την ημερα να ειναι ανοιχτα στους φοιτητες.Ρεαλιστικα μιλωντας η σχολη μας κατα τη γνωμη μου εχει εργαστηρια της πλακας(btw ζητω ο πετριδης) στα οποια δεν υπαρχει υλικο,χρονος-ανεση για τον φοιτητη(αρα καλως τα λες chggr005),τα μαθηματα ειναι κυριως θεωρητικα μεταδιδομενα και με βαρος στην ασκησιολογια (αρα καλα κανει ο aurelius και φωναζει για ασκησεις) και βεβαια η πλειοψηφια των καθηγητων μας κασετοφωνακια :).Κατι τελευταιο ειμαστε στην αιχμη της τεχνολογιας υποτιθεται αλλα η σχολη μας με το ιντερνετ δεν τα παει πολυ καλα.Πχ ανακοινωσεις αποτελεσματων εξετασεων και αλλα... Title: Re: ΘΕΩΡΙΑ-ΑΣΚΗΣΕΙΣ Η χρησιμοτητα τους Post by: chggr005 on July 13, 2005, 09:20:41 am Κατι τελευταιο ειμαστε στην αιχμη της τεχνολογιας υποτιθεται αλλα η σχολη μας με Εγώ πάντως το μόνο παράπονο που έχω από τους καθηγητές αναφορικά με τις ασκήσεις είναι ότι πολλοί δεν δίνουν το τελικό αποτέλεσμα στις άλυτες ασκήσεις (πχ Ηλεκτρονική). Όταν διαβάζω για ένα μάθημα, θέλω να κάθομαι μόνος μου και να λύνω δύο - τρεις - πέντε ασκήσεις από κάθε κεφάλαιο. Το θέμα όμως είναι ότι δεν ξέρω εάν τις λύνω σωστά, αφού δεν δίνει ο καθηγητής το τελικό αποτέλεσμα για να μπορώ να το συγκρίνω με το δικό μου.το ιντερνετ δεν τα παει πολυ καλα.Πχ ανακοινωσεις αποτελεσματων εξετασεων και αλλα... Όσο για την σχέση του τμήματος με το ίντερνετ, αυτή νομίζω βρίσκεται στο 5% σχετικά με αυτήν που θα έπρεπε να είναι. Και σε αυτό φταίνε κυρίως οι φοιτητές: πολλοί νεοεισερχόμενοι όταν τους λες ποντίκι περιμένουν να δουν κανένα ζωντανό ποντίκι πάνω στο γραφείο :D (Έλεος). Κι αυτό γιατί προόριζαν τον εαυτό τους για γιατρό και κατά λάθος βρέθηκαν εδώ. |