Title: Αντικειμενο σπουδων του τμηματος Post by: gpap on June 19, 2005, 10:24:56 am Σημειωση απο moderator:
Το θεμα ξεκινησε απο συζητηση για το μαθημα του Σχεδιου εδω: http://www.thmmy.gr/index.php?option=com_smf&Itemid=41&?topic=1599.0 αλλα εξελιχθηκε σε γενικοτερη κουβεντα πανω στο αντικειμενο σπουδων του τμηματος, οποτε μεταφερω τα τελευταια μηνυματα σε καινουργιο topic καθως το θεμα ειναι πολυ ενδιαφερον... Ζητω συγγνωμη για την παρεμβαση, στοχο εχει απλως τη μεγαλυτερη συνοχη... ------------------------------------------------------------------------------------ Καλημέρα στην παρέα. Πραγματικά το μάθημα Ειδικά Κεφάλαια ΣΗΕ δεν προσφέρεται σαν μάθημα επιλογής στους αλλου τομείς γιατί ενώ πιο παλιά υπήρχε οι υπεύθυνοι των τομέων για το πρόγραμμα σπουδών το ...έβγαλαν. Φυσικά ο λόγος ήταν ότι δεν το έπαιρνε κανένας σαν επιλογή. Γιατί είναι δύσκολο μάθημα, θέλει να ξέρεις 5-10 πράγματα από ΣΗΕ και Μηχανές και το κυριώτερο, έχει θέμα (και εργαστήριο). Αρα πολύ ζόρι για μάθημα επιλογής και στο 9ο εξάμηνο. Συνεπώς...κόψιμο μην πιάνει και χώρο στο πρόγραμμα. Με το νέο Πρόγραμμα σπουδών αυτό διορθώνεται καθώς όλα τα μαθήματα των άλλων τομέων προσφέρονται ως επιλογές στους φοιτητές κάποιας κατεύθυνσης. Παρόλα αυτά πάλι κανένας δεν θα το πάρει για τους ίδιους λόγους. Κακά τα ψέμματα, παρακολουθώντας ένα Τμήμα που στο εξωτερικό (ή ακόμη και στην Ελλάδα) έχει ως αντικείμενο σπουδών το περιεχόμενο τριών τουλάχιστον τμημάτων πανεπιστημίου, είναι φυσικό ότι κάποιος πρέπει να διαλέξει. Τι θα κρατήσει και τι θα αφήσει. Δεν γίνεται αλλοιώς εκτός κι αν σας κρατήσουμε καμμιά δεκαετία και πάλι χλωμό το βλέπω αν θα καταφέρουμε να καλύψουμε όλο το φάσμα του πιθανού τεχνικού αντικειμένου ενός Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και Μηχανικού Υπολογιστών. Γιαυτό λοιπόν σας βάζουμε να διαλέξετε μια κατεύθυνση, όπου υποτίθεται ότι βρίσκετε περισσότερο ενδιαφέρον και με τις γενικές γνώσεις που προσπαθούμε να χωρέσουμε στον κορμό αισιοδοξούμε ότι θα τα βγάλετε πέρα, όπως έγινε με χιλιάδες άλλους συναδέλφους σας που τέλειωσαν πριν από εσάς και με πολύ χειρότερες συνθήκες σπουδών. Λαμπρό παράδειγμα ο γράφων, που τέλειωσε το ίδιο ένδοξο τμήμα προ αμνημονεύτων ετών, ως Μηχανολόγος και Ηλεκτρολόγος (πλην όμως όχι υπολογιστών γιαυτό και η χαρακτηριστική τεχνοφοβία μου σε οτιδήποτε σχετίζεται με ...πληροφορική). Εχοντας δε επιλέξει έγκαιρα τη λαμπρή κατεύθυνση του Ηλεκτρολόγου, είχε την τιμή να διδαχθεί το αντικέιμενο της επιστήμης του από 2 (ναι δύο ολογράφως) καθηγητές μόνο και κανά 2 ιπτάμενους ειδικούς επιστήμονες. Παρόλα αυτά ειλικρινά δεν ενοιωσα ούτε μια στιγμή ότι υπήρχε πιθανότητα να μην τα βγάλω πέρα και (μεταξύ μας) δεν έκλαψα και πολύ που δεν έκανα και μια σειρά από αντικείμενα τα οποία σας ταλαιπωρούν τώρα!! Για τα υπόλοιπα τεχνικά θέματα για σεμινάρια κλπ δεν έχω να πω κάτι μιας είμαι τελείως έξω από αυτές τις διαδικασίες. Είναι όμως απλά θέματα που μπορούν πανεύκολα να ρυθμιστούν αν μαζευτούν 10-15 άτομα και μιλήσουν με τον Πρόεδρο (τον παλιό ή και το νέο) και ζητήσουν να μπουν κάποια αντικείμενα σεμιναρίων. Και φυσικά όπως είπα το μάθημα του σχεδίου περνά μια μεταβατική φάση από όπου σίγουρα θα βγεί πολύ πιο βελτιωμένο.Και νομίζω ότι από τα μαθήματα του κορμού το σχέδιο είναι το λιγώτερο προβληματικό μάθημα. Τι να πούμε για τα άλλα του Γενικού τμήματος που θυμίζουν καψώνι νεοσύλλεκτου ΗΜΜΥ (παντα έτσι ήταν αν αυτό σας παρηγορεί!!). Γρηγόρης Παπαγιάννης ΥΓ1 @lars ελπίζω να καταλαβαίνεις ότι το υστερόγραφο ήταν ...περιττό! ;) ΥΓ2 Πού είναι ο aliakmwn? Τον βάλαμε σε πρόγραμμα απεξάρτησης από τους υπολογιστές? Title: Re: Απ: Μαθημα σχεδιου Α' εξαμηνου: Αντικειμενο, διδασκαλια, οργανωση... Post by: Starr on June 19, 2005, 12:42:19 pm Πραγματικά το μάθημα Ειδικά Κεφάλαια ΣΗΕ δεν προσφέρεται σαν μάθημα επιλογής στους αλλου τομείς γιατί ενώ πιο παλιά υπήρχε οι υπεύθυνοι των τομέων για το πρόγραμμα σπουδών το ...έβγαλαν. Φυσικά ο λόγος ήταν ότι δεν το έπαιρνε κανένας σαν επιλογή. Γιατί είναι δύσκολο μάθημα, θέλει να ξέρεις 5-10 πράγματα από ΣΗΕ και Μηχανές και το κυριώτερο, έχει θέμα (και εργαστήριο). Αρα πολύ ζόρι για μάθημα επιλογής και στο 9ο εξάμηνο. Συνεπώς...κόψιμο μην πιάνει και χώρο στο πρόγραμμα. Με το νέο Πρόγραμμα σπουδών αυτό διορθώνεται καθώς όλα τα μαθήματα των άλλων τομέων προσφέρονται ως επιλογές στους φοιτητές κάποιας κατεύθυνσης. Παρόλα αυτά πάλι κανένας δεν θα το πάρει για τους ίδιους λόγους. Και μιας και κόψανε τα Ειδικά Κεφάλαια ΣΗΕ που θέλει να ξέρεις 5-10 πράγματα από Μηχανές είπαν να κόψουν και τις Μηχανές, μη πιάνουν και χώρο στο νέο Πρόγραμμα σπουδών. Ο λόγος φυσικά για μας τους Τηλεπικοινώνιακους (καλά ένα σφάλμα κάναμε πρέπει να μας το χτυπάτε έτσι;) που οι μηχανές δεν αποτελούν πλέον μάθημα επιλογής. Μήπως τα μαθήματα των Μηχανών δεν είναι τελικά και τόσο σημαντικά για έναν Ηλεκτρολόγο Μηχανικό? Ή μήπως το πτυχίο μας δεν είναι και τόσο ενιαίο; Μήπως από αυτή τη σχολή βγαίνουν «Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί» και «Μηχανικοί Υπολογιστών»? Κατά πόσο δηλ. με τα μαθήματα του κορμού είναι σε θέση ένας τηλεπικοινωνιακός να δουλέψει σαν ενεργειακός ή ένας ενεργειακός σαν μηχανικός υπολογιστών. Φυσικά θα μου πείτε ότι εξαρτάται από το άτομο, από τα μαθήματα που έχει επιλέξει, από πόσο έχει ασχολήθει μόνος του. Αλλά τι γίνεται όταν δεν μπορεί επίσημα να επιλέξει? Μήπως αυτό με τα μαθήματα επιλογής έχει κάποιο υπονοούμενο που πρέπει να 'πιάσω'? Κι αν είναι έτσι γιατί να μην επιλέγουμε τομέα από το 1ο ή το 2ο έτος? Γιατί να διδασκόμαστε μαθήματα «άλλων» τομέων? Και τα ερωτήματα συνεχώς αυξάνονται… :???: ΥΓ: Εμάς τους τηλεπικοινωνιακούς γιατί δε μας αναφέρουν στο όνομα της Σχολής? Title: Re: Μαθημα σχεδιου Α' εξαμηνου: Αντικειμενο, διδασκαλια, οργανωση... Post by: Alexkasgr on June 19, 2005, 14:50:46 pm Η συζήτηση έχει πάρει μια πολύ ενδιαφέρουσα τροπή.
Κακά τα ψέμματα, παρακολουθώντας ένα Τμήμα που στο εξωτερικό (ή ακόμη και στην Ελλάδα) έχει ως αντικείμενο σπουδών το περιεχόμενο τριών τουλάχιστον τμημάτων πανεπιστημίου, είναι φυσικό ότι κάποιος πρέπει να διαλέξει. Τι θα κρατήσει και τι θα αφήσει. Δεν γίνεται αλλοιώς εκτός κι αν σας κρατήσουμε καμμιά δεκαετία και πάλι χλωμό το βλέπω αν θα καταφέρουμε να καλύψουμε όλο το φάσμα του πιθανού τεχνικού αντικειμένου ενός Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και Μηχανικού Υπολογιστών. Γιαυτό λοιπόν σας βάζουμε να διαλέξετε μια κατεύθυνση, όπου υποτίθεται ότι βρίσκετε περισσότερο ενδιαφέρον και με τις γενικές γνώσεις που προσπαθούμε να χωρέσουμε στον κορμό αισιοδοξούμε ότι θα τα βγάλετε πέρα, όπως έγινε με χιλιάδες άλλους συναδέλφους σας που τέλειωσαν πριν από εσάς και με πολύ χειρότερες συνθήκες σπουδών. Αυτό το έχω πει επανηλειμένα. Μέγα λάθος το ότι γίναμε και Υπολογιστών. Και εξηγούμαι: έπρεπε να γίνει (το '93 ή 94, δε θυμάμαι ακριβώς) νέο τμήμα, απόφοιτοι του οποίου να είναι καθαρά Μηχανικοί Υπολογιστών. Προφανώς αυτό δε συνέφερε πολλούς και διάφορους, δεν υπήρχε υποδομή, καθηγητές και πολλά άλλα. Εμείς, αντί αυτού θέλουμε να είμαστε και Ηλεκτρολόγοι, και Τηλεπικοινωνιακοί, και Υπολογιστών και Μηχανολόγοι σε 5 χρόνια!! Υπέρμηχανικοί δηλαδή! Κάπου έχουμε υπερτιμήσει τις δυνατότητες μας νομίζω. Και κάτι που έχω διαπιστώσει από όσους κάνουν μηχανογραφικά τα 3 τελευταία χρόνια: το 50% (για να μην πω 65-70%) δηλώνει ΗΜΜΥ γιατί "τους ενδιαφέρει η πληροφορική!!". Έλεος δηλαδή! Αν σε ενδιαφέρει η Πληροφορική υπάρχουν τόσο τα ΑΕΙ, όσο και τα ΤΕΙ, καθώς και η Εφαρμοσμένη Πληροφορική με σύνδεση με τα οικονομικά ας πούμε. Δεν μπορείς να έρχεσαι στο Πολυτεχνείο και να θες να γίνεις Προγραμματιστής. Άλλο το Μηχανικός Υπολογιστών, το οποίο όπως σωστά ειπώθηκε στο εξωτερικό είναι χωριστό τμήμα (όπως και πολλά άλλα). Στο σχεδιο τώρα (τα προηγούμενα -άσχετα με το θέμα posts- πρέπει να μεταφερθούν κάπου αλλού): Πιστεύω ότι... μέχρι το πέρας της μεταβατικής περιόδου ΠΡΕΠΕΙ να γίνουν σεμινάρια AutoCAD (νομίζω γίνονται σε άλλα τμήματα της Πολυτεχνικής), όπως έγιναν πχ. τα σεμινάρια JAVA/C++. Να απευθύνονται σε όλους αλλά κυρίως σε όσους δεν είχαν επαδή με το AutoCAD, όπως ειπώθηκε αυτοί του 4ου έτους αν θυμάμαι καλά. Επισης μια εισαγωγή στο Ηλεκτρολογικό σχέδιο πρέπει να γίνεται στο 1ο εξάμηνο (όχι όπως έκανε ο Παπαμητούκας "πάρτε αυτό και ζωγραφίστε το" και μετά να σου λέει "πού την έβαλες την πρίζα!; Mα όχι εκεί θα μπεί το κρεβάτι!" και άλλα τέτοια ευτράπελα!). Αφού τα ειδικά κεφάλαια ΣΗΕ θεωρούνται δύσκολα ως επιλογής πρέπει να εισαχθεί κάτι αντίστοιχο ίσως με λιγότερες απαιτήσεις που να είναι προστιτό σε όλους τους τομείς. Αυτά για αρχή και... βλέπουμε. Title: Απ: Μαθημα σχεδιου Α' εξαμηνου: Αντικειμενο, διδασκαλια, οργανωση... Post by: lars on June 19, 2005, 16:40:17 pm Εγώ δε ξέρω πώς και κάτω από ποιες συνθήκες αναγνωρίστηκε ο δέυτερος σημερινός τίτλος του τμήματος (πάλι ας μας διαφωτίσει ο κ. gpap) αλλά από τη στιγμή που αποφασίστηκε να προστεθεί,έπρεπε από την αρχή να υποστηριχθεί ισότιμα με τον αρχικό.
Αν και χρειάστηκε μια δεκαετία,τώρα με το νέο Π.Σ. και κάποιες άλλες προσπάθειες που γίνονται μάλλον έχει αρχίσει να βρίσκει σιγά σιγά το δρόμο του. Εμείς, αντί αυτού θέλουμε να είμαστε και Ηλεκτρολόγοι, και Τηλεπικοινωνιακόι, και Υπολογιστών και Μηχανολόγοι σε 5 χρόνια!! Υπέρμηχανικοί δηλαδή! Κάπου έχουμε υπερτιμήσει τις δυνατότητες μας νομίζω. Και κάτι που έχω διαπιστώσει από όσους κάνουν μηχανογραφικά τα 3 τελευταία χρόνια: το 50% (για να μην πω 65-70%) δηλώνει ΗΜΜΥ γιατί "τους ενδιαφέρει η πληροφορική!!". Έλεος δηλαδή! Αν σε ενδιαφέρει η Πληροφορική υπάρχουν τόσο τα ΑΕΙ, όσο και τα ΤΕΙ, καθώς και η Εφαρμοσμένη Πληροφορική με σύνδεση με τα οικονομικά ας πούμε. Δεν μπορείς να έρχεσαι στο Πολυτεχνείο και να θες να γίνεις Προγραμματιστής. Άλλο το Μηχανικός Υπολογιστών, το οποίο όπως σωστά ειπώθηκε στο εξωτερικό είναι χωριστό τμήμα (όπως και πολλά άλλα). Προγραμματιστής μπορεί κάποιος να γίνει και μόνος του αλλά στο αντικείμενο του μηχανικού Η/Υ συμπεριλαμβάνεται και αυτός. Μηχανικός Η/Υ δε σημαίνει να ξέρεις μόνο το hardware αλλά και το software. Δε νομίζω ότι τίθεται θέμα σύγκρισης επιπέδου ΤΗΜΜΥ και Εφαρμοσμένης Πληροφορικής. Από την άλλη πλευρά υπάρχουν 4 και σύντομα και 5ο τμήμα μηχανικών Η/Υ σχεδόν ως αποκλειστικό αντικείμενο όπου μπορεί κάποιος να πάει. Αλλά ας μην κατηγορούμε και τα παιδιά που χωρίς κανένα σχολικό προσανατολισμό (τουλάχιστον στο σχολείο μου δεν κάναμε τπτ στο μάθημα) και βασιζόμενοι μόνο στο όνομα επιλέγουν το τμήμα.Μερικές φορές φταίμε κι εμείς οι ίδιοι οι φοιτητές του τμήματος που όταν μας ρωτάνε,λέει ο καθένας ό,τι να'ναι.Ο τηλεπικοινωνιακός θα πει ότι στη σχολή κάνουμε βασικά κεραίες και δίκτυα και 3G,ο ενεργειακός μηχανές και ΣΗΕ και υψηλες τάσεις και ο ηλεκτρονικός ότι κάνουμε JAVA,,C++,μικροεπεξεργαστές,,ρομποτικές και δε συμμαζεύεται και ενώ στην ουσία ούτε κι εμείς δεν ξέρουμε τι θα κάνουμε μετά.Ε,τέτοια άκουγα κι εγώ και έλεγα "πωπω και γ@μ@ τις σχολές" αλλά να'μαστε στο forum για το σχέδιο.. Εξάλλου και έξω ακόμα κανένας δε ξέρει τι ακριβώς κάνουμε.Εδώ καθηγητές που είχα λέγανε ότι εκεί μαθαίνεις να συναρμολογείς Η/Υ και κάτι τέτοια κουφά και αν δεν έχεις και κάποιο γνωστό ΗΜΜΥ να σου πει πέντε πράγματα,πώς να βγάλεις συμπεράσματα? Τεσπα,ξεφύγαμε εντελώς από τη συζήτηση για το σχέδιο. Title: Απ: Μαθημα σχεδιου Α' εξαμηνου: Αντικειμενο, διδασκαλια, οργανωση... Post by: gpap on June 19, 2005, 19:20:38 pm Quote Εγώ δε ξέρω πώς και κάτω από ποιες συνθήκες αναγνωρίστηκε ο δέυτερος σημερινός τίτλος του τμήματος (πάλι ας μας διαφωτίσει ο κ. gpap) αλλά από τη στιγμή που αποφασίστηκε να προστεθεί,έπρεπε από την αρχή να υποστηριχθεί ισότιμα με τον αρχικό. Πραγματικά ξεφύγαμε! Παρόλα αυτά νομίζω ότι αυτό είναι το χαρακτηριστικό κάθε 'ζωντανής' κουβέντας έστω και αν αυτή γίνεται virtual! Μόνο ρε παιδιά, μόνος μου που να τα βγάλω πέρα με όλους εσάς! Να προτείνω να καθιερώσουμε τίποτε τακτικοέκτακτες συναντήσεις από Σεπτέμβρη, να βρισκόμαστε κανένα βραδάκι να τα λέμε χαλαρά και live και μετά ότι ήθελε προκύψει (μπύρες, τσίπουρα και ότι άλλο!). Στο θέμα τώρα. Όταν αποφασίστηκε το 93 η μετονομασία του Τμήματος ο λόγος ήταν καθαρά η υποστήριξη των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Την εποχή εκείνη με την ίδρυση των τμημάτων πληροφορικής στις ΦΜΣ και τα μαθηματικά τμήματα, με την κοινωνία της πληροφορίας και τα κονδύλιά της επι θύραις, με τους επικείμενους διορισμούς καθηγητών πληροφορικής στη δευτεροβάθμια, το τμήμα ακολούθησε την...πεπατημένη όπως και το ΕΜΠ (που πρώτο έκανε τη σχετική κίνηση, για να προστατεύσει τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του. Και καλά έκανε διότι δεν νομίζω να πιστεύει κανείς ότι αν μέναμε εμείς απέξω έστω και με 3-4 μαθήματα πληροφορικής λιγότερα στο πρόγραμμα, ο δικός μας απόφοιτος θα υστερούσε σε προσόντα από εκείνον του τμήματος πληροφορικής του ΑΠΘ ή του ΠΜΑΚ. Μη λέμε τώρα ότι θέλουμε! Από την άλλη βέβαια, όποιο να είναι το όνομα και ο προσανατολισμός του κάθε τμήματος,καθένα από αυτά έχει το δικό του στίγμα και προσωπικότητα. Άλλο είναι καλύτερο στο α΄αντικείμενο, άλλο στο β΄κλπ. Το δικό μας είναι αυτό που ξέρετε (ή μαθαίνετε σιγά σιγά). Με αρκετά πλάτύ περιεχόμενο σπουδών σε σχέση με πιο ειδικά (κάτι που δεν μοιάζει καθόλου μα καθόλου κακό όταν ψάχνετε για δουλειά, πιστέψτε με) με πολύ θεωρητικό υπόβαθρο, ιδιάιτερα στις τηλεπικοινωνίες. Εξάλλου οι καθηγητές ενός τμήματος του προσδίδουν την ταυτότητά του (αυτό το διαπιστώνεται και από την προσψπική σας εμπειρία με το Γενικό ή ανάμεσα στους τομείς). Συνεπώς αυτό είναι το τμήμα και έτσι πάνω κάτω θα εξελίσσεται. Με τη μορφή αυτή είναι αδύνατη η υπερβολική ενίσχυση σε επίπεδο υποχρεωτικών μαθημάτων οποιασδήποτε κατεύθυνσης σε βάρος των άλλων. Ηδη με το νέο πρόγραμμα εξαντλήσαμε τα (δικά σας) όρια αντοχών σε μαθήματα βασικού κύκλου και γεμίσαμε επιλογές από τις οποίες όμως πάλι κάποιες λίγες θα πάρετε αφήνοντας απέξω πολλά και ενδιαφέροντα. Τι να γίνει, δεν γίνεται αλλοιώς. Και σε άλλο πιο ειδικό τμήμα να είσασταν, απλά θα αγνοούσατε την ύπαρξη αυτών των μαθημάτων. Άρα ...χαλαρά και όλα θα πάνε καλά. Η άλλη λύση της επιλογής κατεύθυνσης από το 1ο ή 2ο εξάμηνο, στην ουσία σημαίνει χωρισμό του τμήματος σε 2 ή 3 τμήματα. Αυτό μπορεί να γίνει κάποτε, θα δούμε. Σήμερα η πολιτική είναι το τμήμα να αναπτύσσεται σύμμετρα και ως προς τις 3 κατευθύνσεις του που ισομοιράζονται πόρους, χώρους και προσωπικό. Αν πάλι στο ενιαίο τμήμα αν κάποιος είναι τόσο ώριμος ώστε 6 ή 12 μήνες μετά την εισαγωγή του να ξέρει τι να επιλέξει σαν κατεύθυνση, θεωρώ ότι εξίσου ώριμα θα αποφάσιζε ότι αυτή η σχολή δεν του κάνει και θα πήγαινε αλλού από εισαγωγή. τους βαθμούς τους έχει έτσι κι αλλιώς. Αρα τι συζητάμε! Γρηγόρης Παπαγιάννης Title: Re: Απ: Μαθημα σχεδιου Α' εξαμηνου: Αντικειμενο, διδασκαλια, οργανωση... Post by: Starr on June 19, 2005, 21:12:03 pm Να προτείνω να καθιερώσουμε τίποτε τακτικοέκτακτες συναντήσεις από Σεπτέμβρη, να βρισκόμαστε κανένα βραδάκι να τα λέμε χαλαρά και live και μετά ότι ήθελε προκύψει (μπύρες, τσίπουρα και ότι άλλο!). Πολύ καλή ιδέα ;D!Ηδη με το νέο πρόγραμμα εξαντλήσαμε τα (δικά σας) όρια αντοχών σε μαθήματα βασικού κύκλου και γεμίσαμε επιλογές από τις οποίες όμως πάλι κάποιες λίγες θα πάρετε αφήνοντας απέξω πολλά και ενδιαφέροντα. Θα μου επιτρέψετε να επιμείνω λίγο. Το νέο πρόγραμμα σπουδών ως προς τα ενεργειάκα μαθήματα τουλάχιστον έχει παραμείνει ίδιο (και διορθώστε με αν κάνω λάθος). Είναι σε θέση ένας τηλεπικοινωνιακός ή ηλεκτρονικός να δουλέψει σαν ενεργειακός; Είναι δηλαδή αποτελεσματική αυτή η σύμμετρη ανάπτυξη του τμήματος; Και αν όχι γιατί την κρατάμε; Επίσης θα επαναληφθώ αλλά "επανάληψη μήτηρ πάσης...παθήσεως". Οι μηχανές γιατί δεν είναι μάθημα επιλογής για τους νέους τηλέπ.; Εγώ δηλαδή πως πρέπει να νιώσω/τι πρέπει να κάνω (που το έχω επιλέξει) όταν σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα σπουδών θεωρείται άχρηστο (για έναν τηλεπ.); Και τι υπονοούν οι συντάκτες του νέου προγράμματος όταν το διαγράφουν από επιλογής;Και σε άλλο πιο ειδικό τμήμα να είσασταν, απλά θα αγνοούσατε την ύπαρξη αυτών των μαθημάτων. Άρα ...χαλαρά και όλα θα πάνε καλά. Αν πάλι στο ενιαίο τμήμα αν κάποιος είναι τόσο ώριμος ώστε 6 ή 12 μήνες μετά την εισαγωγή του να ξέρει τι να επιλέξει σαν κατεύθυνση, θεωρώ ότι εξίσου ώριμα θα αποφάσιζε ότι αυτή η σχολή δεν του κάνει και θα πήγαινε αλλού από εισαγωγή. τους βαθμούς τους έχει έτσι κι αλλιώς. Αρα τι συζητάμε! Δηλαδή όσοι μπαίνουμε δεν είμαστε αρκετά ώριμοι για να παρατήσουμε τη σχολή ή χρειαζόμαστε 3 χρόνια για να ωριμάσουμε ή μένουμε στη σχολή από...συνήθεια? Να παρεξηγηθώ ::)Μπα...Μάλλον παραφράζω τα λόγια σας, γιατί δεν καταλαβαίνω τι θέλετε να πείτε. Δηλαδή στα 2,5 χρόνια καταλαβαίνουμε από τα μαθήματα ποιόν τομέα να επιλέξουμε. Εμείς οι τηλεπ. από ποιο μάθημα καταβαίνουμε. Απ'το πεδίο;(Έκφράζω το παράπονο :'( για την πρώην έλλειψη προτομεϊκών τηλεπ. μαθημάτων)ΥΓ1: Επειδή το θέμα έχει ξεφύγει αν θέλει κάποιος mod. ας το μεταφέρει ΥΓ2: Sorry αν γίνομαι κουραστικός. Title: Απ: Αντικειμενο σπουδων του τμηματος Post by: gpap on June 19, 2005, 22:51:36 pm Quote Είναι σε θέση ένας τηλεπικοινωνιακός ή ηλεκτρονικός να δουλέψει σαν ενεργειακός; Φυσικά και πάρα πολλοί το κάνουν ήδη. Στην επόμενη συνάντηση για επιλογή κατεύθυνσης θα σας φέρω έναν από αυτούς που δουλεύει στη SIEMENS στο τμήμα ΗΜ εγκαταστάσεων. Αν και τηλέπ, τον προσέλαβαν δοκιμαστικά και τα πήγε μια χαρά (όχι βέβαια χωρίς διάβασμα, αλλά θαρρείς πως άμα βρεις δουλειά στην SIEMENS Tήλε θα τα βγάλεις πέρα με όσα έμαθες στο Τμήμα ;) ;D). Συνεπώς αυτό που λέμε ότι παίρνετε εφόδια κλπ κλπ αποδεικνύεται και στην πράξη. Quote Είναι δηλαδή αποτελεσματική αυτή η σύμμετρη ανάπτυξη του τμήματος; Αποτελεσματική ή όχι είναι η μόνη δυνατή. Αν ανατραπεί πάμε για ..διαζύγιο (ότι και αν αυτό σημαίνει για τους πάντες). Quote Οι μηχανές γιατί δεν είναι μάθημα επιλογής για τους νέους τηλέπ.; Δεν καταλαβαίνω αν μιλάς για το νέο ή το παλιό ΠΠΣ. Στο παλιό οι μηχανές φύγαν γιατί στη θέση τους μπήκαν οι ΕΕΤ που καλύπτουν αυτόνομα ένα κομμάτι των μηχανών που χρειάζεται σε πρώτη ζήτηση περισσότερο (τους επαγωγικούς κινητήρες). Στο νέο ΠΠΣ είπαμε, όλα τα μαθήματα κάποιου τομέα είναι επιλογής για τους υπόλοιπους, αλλά κάποιος μπορεί να παίρνει μόνο 1 το εξάμηνο. Αρα παίρνει κάποιος Μηχανές Α-Γ. Αλλά γιάτί τέτοιο κόλλημα με μηχανές? Τις θεωρείς σημαντικότερες από τα ΣΗΕ, τα ηλεκτρονικά ισχύος, τις εγκαταστάσεις την οικονομία? Αν ναι ..θα διαφωνήσω. Quote Εγώ δηλαδή πως πρέπει να νιώσω/τι πρέπει να κάνω (που το έχω επιλέξει) όταν σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα σπουδών θεωρείται άχρηστο (για έναν τηλεπ.); Και τι υπονοούν οι συντάκτες του νέου προγράμματος όταν το διαγράφουν από επιλογής; Τώρα αν περιμένεις από εμένα να σε ...λυπηθώ που διάλεξες τηλέπ ...έπεσες στο λάθος άνθρωπο!! ;D ;D Αρα ..πρέπει να νοιώσεις άσχημα...θανάσιμα άσχημα ..τι να σου πώ...χάλια μαύρα!!! :P Σοβαρά τώρα, αφού έκανες την επιλογή τι κολλάς με τις μηχανές ή οτιδήποτε άλλο ενεργειακό. Είπαμε δεν μπορούμε να τα κάνουμε όλα σε 5 χρόνια. Πάει τελείωσε. Ούτε μπορεί κανείς να παίρνει τα δύσκολα και βασικά κάθε κατεύθυνσης για δήθεν εγκύκλια μόρφωση γιατί πρώτον θα πεθάνει στη δουλειά και δεύτερον θα κάνει ..μια τρύπα στο νερό. Γιατί εξειδίκευση δεν είναι μόνο τα βασικά της κατεύθυνσης, είναι κύρια οι επιλογές της. Αμα τις χάσει τότε στην ουσία δεν κάνει τίποτε, χωρίς παράλληλα να παίρνει και πολλά πράγματα από μια επιλεκτική παρακολούθηση μαθημάτων άλλων τομέων. Quote Μπα...Μάλλον παραφράζω τα λόγια σας, γιατί δεν καταλαβαίνω τι θέλετε να πείτε. Σίγουρα δεν το κατάλαβες. Λέω ότι μόλις μπαίνετε δεν μπορείτε να διαλέξετε κατεύθυνση. Αν κάποιος είναι τόσο αποφασισμένος για κάποια κατεύθυνση και βλέποντας το πρόγραμμα του ΤΗΜΜΥ ότι δεν τον καλύπτει θα μπορούσε να δήλωνε άλλη σχολή από την εισαγωγή. Αυτό εννοούσα. Οτι δεν αλλάζει τίποτε σε ένα εξαμηνο. Τώρα θα μου πεις μήπως ξέρουμε τι γίνεται στο τέλος του 5ου? Ε κάτι παραπάνω θα ξέρετε. Πάντως στο νέο ΠΠΣ φροντίσαμε να υπάρχουν τουλάχιστον 2 τομεακά μαθήματα στον κορμό. Ετσι κατέβηκαν και μαθήματα υπολογιστών (η Αρχιτεκτονική και οι δομές νομίζω) και μαθήματα τηλέπ (Τηλεπ Ι και θεωρία πληροφοριών νομίζω? και 2 σήματα). Αρα λίγο καλύτερα. Ο ενεργειακός έχει αλλαγές στην κατεύθυνση. Εκει μπαίνουν νέα μαθήματα κυρίως επιλογές. Στον κορμό εμείς είχαμε έτσι κι αλλιώς τις ενεργειακές. Γρηγόρης Παπαγιάννης Title: Re: Αντικειμενο σπουδων του τμηματος Post by: Aurelius on June 19, 2005, 23:02:53 pm Σαν ηλεκτρονικος να πω δυο πραγματακια. Το μηχανικος υπολογιστων ειναι απλα ενα ονομα το οποιο ισως να ειναι και τελειως παραπλανητικο, οπως και το οτι η φιλοσοφικη δεν βγαζει φιλοσοφους και το τμημα πολιτικων επιστημων δεν βγαζει πολιτικους.. Δεν εχει και τοσο να κανει με υπολογιστες. Με ηλεκτρονικα και αλλες διαταξεις απο τις οποιες εκτος των αλλων φτιαχνονται και υπολογιστες ναι, αλλα αυτο καθεαυτο υπολογιστες οχι. Και δεν νομιζω το να ειμαστε τρια χωριστα τμηματα ειναι η λυση. Παλιοτερα μου φαινεται πρεπει να ισχυε ενα συστημα οπως στην Αμερικη, δηλαδη ολα τα τμηματα π.χ. των φυσικων επιστημων ειχαν κοινα μαθηματα και επομενως μπορουν να παρουν 2 πτυχια χωρις να χρειαζεται να ξανακανουν τετραετια. Γιατι εμεις ντε και καλα να σπασουμε το πτυχιο σε 3 και να το υποβαθμισουμε. Το πολυτεχνειο και γενικοτερα το πανεπιστημιο ειναι ο χωρος που θα σου δωσει καποια γνωση, αλλα κυριως το ερεθισμα για να ψαξεις λιγο παραπανω πανω σε αυτο που θα επρεπε αφου μπηκες στην σχολη να σε ενδιαφερει. Το να βγαλουμε οι ηλεκτρονικοι τα πεδια και τις ενεργειακες για να βαλουμε κατι πιο εξειδικευμενο στην ηλεκτρονικη, απλα θα μας κανει αν συζηταμε για τα αλλα μαθηματα που θα ηταν ωραιο να εχουμε αλλα δεν χωρανε επειδη πρεπει να υπαρχει και καποιο οριο στα μαθηματα. Εγω το βλεπω ετσι, αν γουσταρεις κατι θα το διαβασεις. Δεν ειμα τηλεπ, αλλα γουσταρω να διαβασω το τουβλο των 900 σελιδω που αντιστοιχουν στα τρια τηλεπ, οπως και γουσταρω(αν και δεν ξερω αν θα προλαβω) να ανοιγα και λιγο το βιβλιο των μηχανων.
Title: Re: Αντικειμενο σπουδων του τμηματος Post by: Aurelius on June 19, 2005, 23:07:15 pm Σαν ηλεκτρονικος να πω δυο πραγματακια. Το μηχανικος υπολογιστων ειναι απλα ενα ονομα το οποιο ισως να ειναι και τελειως παραπλανητικο, οπως και το οτι η φιλοσοφικη δεν βγαζει φιλοσοφους και το τμημα πολιτικων επιστημων δεν βγαζει πολιτικους.. Δεν εχει και τοσο να κανει με υπολογιστες. Με ηλεκτρονικα και αλλες διαταξεις απο τις οποιες εκτος των αλλων φτιαχνονται και υπολογιστες ναι, αλλα αυτο καθεαυτο υπολογιστες οχι. Και δεν νομιζω το να ειμαστε τρια χωριστα τμηματα ειναι η λυση. Παλιοτερα μου φαινεται πρεπει να ισχυε ενα συστημα οπως στην Αμερικη, δηλαδη ολα τα τμηματα π.χ. των φυσικων επιστημων ειχαν κοινα μαθηματα και επομενως μπορουν να παρουν 2 πτυχια χωρις να χρειαζεται να ξανακανουν τετραετια. Γιατι εμεις ντε και καλα να σπασουμε το πτυχιο σε 3 και να το υποβαθμισουμε. Το πολυτεχνειο και γενικοτερα το πανεπιστημιο ειναι ο χωρος που θα σου δωσει καποια γνωση, αλλα κυριως το ερεθισμα για να ψαξεις λιγο παραπανω πανω σε αυτο που θα επρεπε αφου μπηκες στην σχολη να σε ενδιαφερει. Το να βγαλουμε οι ηλεκτρονικοι τα πεδια και τις ενεργειακες για να βαλουμε κατι πιο εξειδικευμενο στην ηλεκτρονικη, απλα θα μας κανει αν συζηταμε για τα αλλα μαθηματα που θα ηταν ωραιο να εχουμε αλλα δεν χωρανε επειδη πρεπει να υπαρχει και καποιο οριο στα μαθηματα. Εγω το βλεπω ετσι, αν γουσταρεις κατι θα το διαβασεις. Δεν ειμα τηλεπ, αλλα γουσταρω να διαβασω το τουβλο των 900 σελιδω που αντιστοιχουν στα τρια τηλεπ, οπως και γουσταρω(αν και δεν ξερω αν θα προλαβω) να ανοιγα και λιγο το βιβλιο των μηχανων.
Quote Εγώ δε ξέρω πώς και κάτω από ποιες συνθήκες αναγνωρίστηκε ο δέυτερος σημερινός τίτλος του τμήματος (πάλι ας μας διαφωτίσει ο κ. gpap) αλλά από τη στιγμή που αποφασίστηκε να προστεθεί,έπρεπε από την αρχή να υποστηριχθεί ισότιμα με τον αρχικό. Πραγματικά ξεφύγαμε! Παρόλα αυτά νομίζω ότι αυτό είναι το χαρακτηριστικό κάθε 'ζωντανής' κουβέντας έστω και αν αυτή γίνεται virtual! Μόνο ρε παιδιά, μόνος μου που να τα βγάλω πέρα με όλους εσάς! Να προτείνω να καθιερώσουμε τίποτε τακτικοέκτακτες συναντήσεις από Σεπτέμβρη, να βρισκόμαστε κανένα βραδάκι να τα λέμε χαλαρά και live και μετά ότι ήθελε προκύψει (μπύρες, τσίπουρα και ότι άλλο!). ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΙΔΕΑ, ΜΕΣΑ. Αν θελετε και πριν φυγουμε για καλοκαιρι, αν και ο χρονος νομιζω περιορισμενος Αναρωτιεμαι πως θα σας φωναζαμε;; Με το επιθετο ετσι και βγαιναμε για τσιπουρακι....η κρασακι...η ......... Title: Re: Απ: Αντικειμενο σπουδων του τμηματος Post by: Starr on June 19, 2005, 23:29:24 pm Φυσικά και πάρα πολλοί το κάνουν ήδη. Εγώ καλύφθηκα.Στο νέο ΠΠΣ είπαμε, όλα τα μαθήματα κάποιου τομέα είναι επιλογής για τους υπόλοιπους, αλλά κάποιος μπορεί να παίρνει μόνο 1 το εξάμηνο. Αρα παίρνει κάποιος Μηχανές Α-Γ. Αλλά γιάτί τέτοιο κόλλημα με μηχανές? Τις θεωρείς σημαντικότερες από τα ΣΗΕ, τα ηλεκτρονικά ισχύος, τις εγκαταστάσεις την οικονομία? Αν ναι ..θα διαφωνήσω. Δεν τις θεωρώ πιο σημαντικές από τα άλλα, όμως στο genesis.ee.auth.gr στο νέο ΠΠΣ δεν το έχει σαν επιλογής για τους τηλεπ. και ως άμεσα ενδιαφερόμενος...Τώρα αν περιμένεις από εμένα να σε ...λυπηθώ που διάλεξες τηλέπ ...έπεσες στο λάθος άνθρωπο!! ;D ;D Αρα ..πρέπει να νοιώσεις άσχημα...θανάσιμα άσχημα ..τι να σου πώ...χάλια μαύρα!!! :P Πολύ καλό! ^superlol^ ^superlol^ ^superlol^ ^superlol^ ^superlol^ ^superlol^ Title: Απ: Αντικειμενο σπουδων του τμηματος Post by: Netgull on June 19, 2005, 23:31:06 pm Quote Σαν ηλεκτρονικος να πω δυο πραγματακια. Το μηχανικος υπολογιστων ειναι απλα ενα ονομα το οποιο ισως να ειναι και τελειως παραπλανητικο, οπως και το οτι η φιλοσοφικη δεν βγαζει φιλοσοφους και το τμημα πολιτικων επιστημων δεν βγαζει πολιτικους.. Δεν εχει και τοσο να κανει με υπολογιστες. Με ηλεκτρονικα και αλλες διαταξεις απο τις οποιες εκτος των αλλων φτιαχνονται και υπολογιστες ναι, αλλα αυτο καθεαυτο υπολογιστες οχι. Λάθος φίλε μου, λάθος. Δηλαδή ποια είναι η σχολή που ασχολείται καθεαυτό με υπολογιστές; Και τι θα πει καθεαυτό υπολογιστές; Στο τμήμα μας έχουμε μαθήματα για το κατώτερο επίπεδο (βλέπε ηλεκτρονικά, ολοκληρωμένα), το ενδιάμεσο (βλέπε μικροεπεξεργαστές, λειτουργικά συστήματα) μέχρι το ανώτερο (βλέπε βάσεις δεδομένων, προγραμματισμοί κλπ). Δηλαδή τι θα έπρεπε να κάνουμε για να μπορούμε να φέρουμε τον τίτλο του Μηχανικού Υπολογιστών; Σε δικαιολογώ μόνο γιατί είσαι 6ο εξάμηνο ακόμα και δεν πρόλαβες να τα δεις όλα αυτά και από κοντά.Το "πρόβλημα" ειδικά του τομέα Ηλεκτρονικής είναι ότι χοντρικά συμπεριλαμβάνει από μόνος του 3 αντικείμενα : Ηλεκτρονική, Λογισμικό και Αυτόματο Έλεγχο. Μην ακούς όμως που γκρινιάζουμε πότε πότε, κατά βάθος τη βρίσκουμε να ασχολούμαστε με πολλά ;) Ε και αν δεν μάθουμε και κάτι τέλεια δεν χάλασε και ο κόσμος! Quote ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΙΔΕΑ, ΜΕΣΑ. Αν θελετε και πριν φυγουμε για καλοκαιρι, αν και ο χρονος νομιζω περιορισμενος Αναρωτιεμαι πως θα σας φωναζαμε;; Με το επιθετο ετσι και βγαιναμε για τσιπουρακι....η κρασακι...η ......... Που ήσασταν ρε παιδιά πριν ένα μήνα στη συνάντηση electroauth και ee_NRG; (Διονύση εκείνο το βίντεο τι έγινε;) Τώρα κομματάκι δύσκολο. Αν υπάρχει διάθεση παρ όλα αυτά... Όσο για το πως θα αποκαλείς τον gpap μην ανησυχείς! Με λίγο τσιπουράκι μπορεί να τον φωνάζεις και...Γρηγόρη :P Άσε που άμα αρχίσει να μιλάει...μπορεί και να μη χρειαστεί να τον προσφωνήσεις και καθόλου ;DTitle: Re: Αντικειμενο σπουδων του τμηματος Post by: Aurelius on June 19, 2005, 23:51:57 pm Δεν καταλαβες τι εννοω. Αυτα που μαθαινουμε χρησιμοποιυνται στην κατασκευη υπολογιστων. Αλλα οχι μονο εκει. Μικροεπεξεργαστες και μικροελεγκτες δεν εχουν μονο οι υπολογιστες. Επισης προγραμματισμο, assembly δεν εχουν μονο οι υπολογιστες. Και ρομποτικες δεν νομιζω να εχουν να κανουν με υπολογιστες. Ενταξει και οι ανεμιστηρες με κινητηρες δουλευουν, τι θα μας πουν και μηχανικους ανεμιστηρων;;; ;D ;D ;D
Οσον αφορα την συναντηση ειχα πει στη λιστα πως: επειδη ο κ Ντοκοπουλος πως νομιζε οτι αυτο γινοταν για τους ενεργειακους και επειδη ναι μεν ο κ Δημακης ελεγε οτι η συναντηση ειναι για ολους, αλλα δεν ειπε στον κ Ντοκοπουλο οχι κανεις λαθος δεν ειναι για ολους τους ενεργειακους, αλλα για οσους θελουν, κολωσα μην ημουνα και ξεκαρφωτος. Ε ενταξει τα λαθη πληρωνονται. Αλλη φορα. ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΚΑΤΙ ΑΣΧΕΤΟ Κ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ, ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΣΕΙ ΜΠΑΙΝΕΤΕ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΕΔΩ. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΒΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΘΕΜΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΠΡΩΗΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΚΣΙ ΝΥΝ ΜΑΣΤΙΓΙΟΦΟΡΩΝ ;D ;D ;D :P :P :P. ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΝΑ ΜΙΛΑΕΙ ΚΑΙ ΚΑΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ. ΕΙΔΙΚΑ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ(ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ) ΟΥΤΕ ΦΩΝΗ ΟΥΤΕ ΑΚΡΟΑΣΗ ΟΥΤΕ POST. Title: Απ: Αντικειμενο σπουδων του τμηματος Post by: BOBoMASTORAS on June 20, 2005, 00:59:05 am Εγώ δε ξέρω πώς και κάτω από ποιες συνθήκες αναγνωρίστηκε ο δέυτερος σημερινός τίτλος του τμήματος (πάλι ας μας διαφωτίσει ο κ. gpap) αλλά από τη στιγμή που αποφασίστηκε να προστεθεί,έπρεπε από την αρχή να υποστηριχθεί ισότιμα με τον αρχικό. Αν και χρειάστηκε μια δεκαετία,τώρα με το νέο Π.Σ. και κάποιες άλλες προσπάθειες που γίνονται μάλλον έχει αρχίσει να βρίσκει σιγά σιγά το δρόμο του. Συμφωνώ εμείς τη σχολή τη δηλώσαμε βλέποντας και αυτό το τίτλο. Οπότε πρέπει να υποστηριχθεί, αλλιώς ήταν παραπλανητικός. Δε θεωρώ ότι η προσάρτηση του τίτλου του μηχανικού υπολογιστών ήταν λάθος και αυτό γιατί οι υπολογιστές δεν αποτελούνται από software μόνο αλλά και hardware. Δε μπορώ να δω πχ πως θα μπορέσει να αναλυθεί το κομμάτι του hardware se βάθος χωρίς τη γνώση κυκλωμάτων, οπότε και μαθηματικών. Έτσι απαιτούνται γνώσεις από όλα (σχεδόν) τα μαθήματα πριν το τομέα. Δε βλέπω το λόγο για τον οποίο θα έπρεπε να είχαμε 2 τμήματα στο πολυτεχνείο με το μισό κύκλο σπουδών κοινό. Επίσης δε πιστεύω ότι σε εκπαιδευτικό επίπεδο θα έπρεπε να έχουμε τόσο αυστηρούς διαχωρισμούς και να εξειδικευτούμε τόσο. Και από τη πλευρά της εργασίας να το δούμε όπως πάνε τα πράματα όσο περισσότερες ευκαιρίες έχουμε τόσο καλύτερα. Να πω και γω σαν ηλεκτρονικός ότι το να μπορούμε να δηλώσουμε μαθήματα άλλων τομέων έινια πολύ θετικό. Υπάρχουν πολλά μαθήματα που είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα. πχ εγώ έχω διαβάσει σχεδόν όλο το βιβλίο του κ Ντοκόπουλου απλά και μόνο γιατί είχε ένα πρακτικό προσανατολισμό και μιλούσε για θέματα ηλεκτρολογίας τα οποία απλά τα έβλεπα δίπλα μου. (Για να μην μπερδευτούμε το βιβλίο αυτό το παίρνουμε όλοι οι φοιτητές του τμήματος σαν ηλεκτρολόγοι και καλά κάνουμε) Quote Πραγματικά ξεφύγαμε! Παρόλα αυτά νομίζω ότι αυτό είναι το χαρακτηριστικό κάθε 'ζωντανής' κουβέντας έστω και αν αυτή γίνεται virtual! Μόνο ρε παιδιά, μόνος μου που να τα βγάλω πέρα με όλους εσάς! Να προτείνω να καθιερώσουμε τίποτε τακτικοέκτακτες συναντήσεις από Σεπτέμβρη, να βρισκόμαστε κανένα βραδάκι να τα λέμε χαλαρά και live και μετά ότι ήθελε προκύψει (μπύρες, τσίπουρα και ότι άλλο!). Νααααααιιιιιιιιιιιι Υ.Γ. κάτι ερωτηματολόγια που μας μοιράζεται στις ενεργειακές κ. gpap τι γίνονται? που χρησιμοποιούνται? μπορούν να βρεθούν στο internet??? Title: Απ: Αντικειμενο σπουδων του τμηματος Post by: fugiFOX on June 20, 2005, 01:08:01 am ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΚΑΤΙ ΑΣΧΕΤΟ Κ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ, ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΣΕΙ ΜΠΑΙΝΕΤΕ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΕΔΩ. ..... ..... ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΝΑ ΜΙΛΑΕΙ ΚΑΙ ΚΑΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ. ΕΙΔΙΚΑ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΗΛΕΚΤΟΝΙΚΗΣ(ΠΟΥ ΕΙΑΝΙ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ) ΟΥΤΕ ΦΩΝΗ ΟΥΤΕ ΑΚΡΟΑΣΗ ΟΥΤΕ POST. Λίστα και φόρουμ είναι πλέον λίγο πολύ γνωστά στην πλειοψηφία των καθηγητών. Τώρα το γιατί τελικά καταλήγουμε οι συμμετέχοντες να είναι ο εξής ένας (και άλλοιι 3 στη λίστα), βάλε το μυαλό σου να δουλέψει και θα βρεις την απάντηση. Μηχανικός είσαι! tip: Η επίλυση του πρόβληματος διευκολύνεται αν στα δεδομένα χρησιμοποιήσεις την συνάντηση της electroauth. Title: Re: Αντικειμενο σπουδων του τμηματος Post by: Aurelius on June 20, 2005, 01:25:52 am Φυσικα και μπορω να καταλαβω. Βασικα βαριουνται. Βασικα αυτοι ειναι ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ. Βασικα εμεις ειμαστε χαμω και δεν πρεπει να μας μιλανε. Βασικα δεν πρεπει να λεν και πολυ την γνωμη τους, γιατι θα τους φαμε. Βασικα γιατι μας εχουν ...... Και πιο πολυ βασικα, γατι ειναι βολεμενοι, και δεν γουσταρουν να ξεβολευτουν για χατηρι κανενος. Και μετα γκρινιαζουμε για τα σχολεια και για την παιδεια. Τουλαχιστον απο τα σχολεια εχω πολυ καλους φιλους καθηγητες, που αμα λαχει θα βγω και για να καφε. Στο πανεπιστημιο αμα δω καθηγητη στο δρομο θα φοβηθω να του πω γεια σας.
Η ολη κατασταση μου θυμιζει Αγγλια, ψιλομυτες και ετσι. Το ωραιο ειναι οτι μας αποκαλουν και συναδελφους=συν+αδελφους.... Title: Απ: Αντικειμενο σπουδων του τμηματος Post by: lars on June 20, 2005, 05:32:17 am Δε ξέρω από πού να αρχίσω με τόσα που διάβασα!
Καταρχάς,για να μη ξεχνιόμαστε, μέσα για το κρασάκι! :) Τώρα όσον αφορά αυτά περί χωρισμού του τμήματος σε δύο ή τρία,μάλλον απίθανο το βλέπω,γιατί από αυτά που οι ίδιοι καθηγητές λένε,οι φοιτητές ούτε καν ο τομέας δε θέλουν να φαίνεται στο πτυχίο πόσο μάλλον να χάσουν και κάποια επαγγελματικά δικαιώματα που η διάσπαση θα φέρει. Προσωπικά,αν και ηλεκτρονικός,νομίζω ότι οι περισσότερο αδικημένοι με την προσθήκη του τίτλου του μηχανικού Η/Υ είναι οι ενεργειακοί.Κάποιος που έχει αποφασίσει ότι θέλει να ασχοληθεί μόνο με ηλ.ενέργεια και όλα τα συναφή και δεν τον ενδιαφέρουν καθόλου οι υπολογιστές παρά μόνο τα προγράμματα που έτσι κι αλλιώς του είναι απαραίτητα για τη δουλειά του, είναι υποχρεωμένος και δομές δεδομένων και Αρχιτεκτονικές Η/Υ και άλλα σχετικά μαθήματα να κάνει και πρέπει δλδ να τα κάνει,γιατί δεν είναι ΗΜ αλλά ΗΜΜΥ πλέον. Έτσι κι αλλιώς όμως,τώρα ο τίτλος μπήκε και δε βγαίνει με τπτ,οπότε τι να συζητάμε. Οι τηλεπικοινωνίες νομίζω ότι ανέκαθεν ανήκαν στο αντικείμενο του ηλεκτρολόγου μηχανικού και τώρα τελευταία άρχισαν να δημιουργούνται ανεξάρτητα τμήματα μηχανικών τηλεπικοινωνιών,οπότε γι'αυτό και δεν προστέθηκε ο τίτλος..μάλλον. Για το θέμα συμμετοχής καθηγητών στο forum,τι να πω,τα είπε ήδη ο κ.gpap : Quote Μόνο ρε παιδιά, μόνος μου που να τα βγάλω πέρα με όλους εσάς! ;D Και όντως φορτώνουμε εμείς με ερωτήσεις,Κυριακάτικα κιόλας,που να πρωτοαπαντήσετε κι εσείς.. :) Title: Απ: Αντικειμενο σπουδων του τμηματος Post by: gpap on June 20, 2005, 12:08:11 pm Καλημέρα και καλή εβδομάδα,
Για το συνάδελφο Aurelius. Τα πράγματα είναι πολύ απλά. Το να διαβάζεις (μόνο) πολύ δε περισσότερο να γράφεις σε λίστες φόρα κλπ θέλει χρόνο, πολύ χρόνο, πάρα πολύ χρόνο. Αν λοιπόν στο καθημερικνό μας πρόγραμμα βάλεις και τα ...συμπαραμαρτούμενα, σπίτια οικογένειες κλπ, άντε και κανένα βραδάκι έξω να μη ξεχνιόμαστε, άντε και λίγο ύπνο μιας και έχουμε και ...κάποια ηλικία έ οι 24 ώρες δε φτάνουν...για λίστες και τα συναφή. Από κει και πέρα είναι θέμα ιεράρχισης του καθένα πως θα ξοδέψει το χρόνο του. Τις δικές μου απόψεις για τη συμμετοχή μου στην ηλεκτρονική επικοινωνία τις έχω ξαναγράψει σε αυτό το forum όταν συζητιόταν ο μετασχηματισμός του. Με δυο λέξεις πιστεύω ότι από τη (διακριτική) συμμετοχή του ο δάσκαλος κερδίζει αφού αφουγκράζεται τον τρόπο που σκέφτονται οι φοιτητές του πάνω σε μια σειρά από θέματα. Πρόσεξε το διακριτική. Ο ρόλος μας πιστεύω δεν είναι ούτε να πιαστούμε σε καυγά, ούτε να βάλουμε θέματα για συζήτηση (φτάνουν τα δικά σας). Είναι η ανάδραση που παίρνουμε από το φοιτητικό χώρο, μια ανάδραση διαφορετική από εκείνη που δεχόμαστε στην αίθουσα διδασκαλίας, στις εξετάσεις και στην καθημερινή ζωντανή επαφή. Από την άλλη μπορούμε να παρέμβουμε όταν σε κάποιο θέμα χρειάζεται μια πιο τεκμηριωμένη άποψη, ή μια καταγραφή των επίσημων ή και ανεπίσημων θέσεων του τμήματος. Για το θέματης επικοινωνίας με τους καθηγητές φίλε Aurelius θα διαφωνήσω απόλυτα μαζί σου. Ξεκινώντας από την προσωπική μου εμπειρία αλλά και από την εμπειρία του παιδιού μου, δυσκολεύομαι να βρω παραπάνω από 3-4 καθηγητές του Γυμνασίου ή του Λυκείου που να αξίζουν κάτι παραπάνω από μα καλημέρα, τι να μιλάμε τώρα και για καφέ!!! Αν εσένα σου έτυχαν περισσότεροι ίσως είσαι απλά ..τυχερός. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι εμείς είμαστε πιο ...επικοινωνιακοί σκέψου μόνο και αξιολόγησε τις δυνατότητες που έχεις να 'ερθεις σε επαφή με κάποιον διδάσκοντα στο τμήμα μας σε σχέση με άλλα πανεπιστημιακά τμήματα. Θα πάθεις κυριολεκτικά πλάκα. Στη Νομική δεν τολμούν να περάσους έξω από το γραφείο των καθηγητών. Να δούμε γραπτά, να σχολιάσουμε βαθμούς τι είναι αυτά! Οι βαθμοί μαθαίνονται 2-3 μήνες αφού πάνε στη Γραμματεία και περαστούν στο computer.Ρήτρες! δεν είμαστε καλά. Εκεί κόβουν γιατί τα έγραψες μεν όλα αλλά το ..ύφος σου, ο γραφικός χαρακτήρας, το ήθος σου δεν ήταν είναι ..επιστημονικό. Οταν πρωτομπήκα σε αυτό το τμήμα, κάναμε μάθημα στα βασικά (Λογισμοί, Φυσικές κλπ) συνδιδασκαλία όλοι πλην Αρχιτεκτόνων. Από τις πρώτες μέρες η προσφώνηση 'συνάδελφοι' που χρησιμοποιούσαν όσοι παντελώς άγνωστοι ανεβοκατέβαιναν στην έδρα του αμφιθεάτρου ήταν μια έκπληξη καθώς ήταν σαφώς διαφορετική από την συνηθισμένη προσφώνηση της εποχής από καθηγητές προς φοιτητές που ήταν 'κύριοι'. Χρειάστηκε να τελειώσω και να δουλέψω για να καταλάβω ότι η προσφώνηση 'συνάδελφοι' στο χώρο των Μηχανικών δεν είναι λεκτικό σχήμα αλλά σχέση ουσίας που έχει κατακτηθεί με τα χρόνια. Απόλαυσε λοιπόν αύτό το πλεονέκτημα και είμαι βέβαιος ότι και εσύ θα διαπιστώσεις σύντομα ότι δεν είναι απλό σχήμα λόγου. Και για να γυρίσω στο original topic που κουβεντιάζουμε. Η άποψή μου είναι ότι στην Ελλάδα η υπερβολικη ειδίκευση είναι επαγγελματικά ανθυγιεινή. Οι απαιτήσεις εργασίας δεν είναι τέτοιες που να τεκμηριώνουν την ανάγκη παραγωγής εξειδικευμένων επιστημόνων που να μπορούν να δουλέψουν μόνο σε μια πολύ στενή και εντοπισμένη περιοχή της επιστήμης τους. Από την άλλη μεριά όμως δε μπορούμε να συνεχίσουμε να βγάζουμε Μηχ/γους Ηλ/γους Μηχανικούς τον 21 αιώνα, όταν η τεχνολογία ιδιαίτερα στον κλάδο μας τρέχει με την ταχύτητα του φωτός. Τι πρέπει λοιπόν να κάνουμε? Μα αυτό που επιλέξαμε στο Πρόγραμμα Σπουδών. Εναν κορμό με αντιπροσωπευτικές βασικές και γενικές γνώσεις που θα επιτρέπουν στον απόφοιτο να μην αισθάνεται ..UFO σε πολλές επιστημονικές περιοχές του κλάδου του και θα του δίνουν τη δυνατότητα να εξειδικεύει τις γνώσεις του αναλογα με τις εκάστοτε επαγγελματικές απαιτήσεις. Και καπάκι μια ειδίκευση σε κάποιο αντικείμενο (και θα συμφωνήσω με το Γιώργο, πραγματικά η κατεύθυνση ηλεκτρονικής είναι 3 τουλάχιστον διακριτά αντικείμενα) έτσι ώστε να έχει και τη βαθύτερη γενική γνώση σε κάποια επιμέρους περιοχή. Πρόσέξτε τον τονισμό του γενική διότι είναι κάτι πολύ σημαντικό. Το Πολυτεχνείο δεν είναι σχολή μαθητείας. Αρα δεν προορίζεται να δώσει την αυστηρά εξειδικευμένη γνώση πάνω σε ένα στενό πολύ στενό αντικείμενο. Αυτό είναι το αντικείμενο σπουδών του ειδικευμένου χρήστη ή χειριστή, του εργοδηγού, του τεχνολόγου Μηχανικού με αυτή τη σειρά της ιεράρχησης. Οσο ανεβαίνουμε προς τα πάνω η γνώση γενικεύεται ώστε ο φορέας της να μπορεί να ασκεί διοίκηση (τεχνική, οργανωτική, οικονομική). Προφανώς ο Μηχανικός, όντας στην κορυφή της τεχνικής πυραμίδας πρέπει να είναι σε θέση να εξειδικεύει από μόνος του τη γνώση του στις ειδικές απαιτήσεις του χώρου του. Δηλαδή να διαβάσει, να ρωτήσει να μάθει και μετά να διδάξει τους υπόλοιπους. Αυτό το σχήμα πάμε να υπηρετήσουμε με τη συγκεκριμένη διάρθρωση του Προγράμματος σπουδών. Φυσικά ένα πρόγραμμα σπουδών δεν φτιάχνεται μόνο με στρατηγικούς στόχους και προοπτικές. Πρέπει να βάλεις κάτω τους διδάσκοντες να δεις πόσοι σου λείπουν και πόσοι σου περισσεύουν και να κάνεις τις αναπόφευκτες συμβιβαστικές κινήσεις. Ετσι φτιάχτηκε το νέο Πρόγραμμα, το οποίο να τονίσω δεν είναι ούτε θέσφατο ούτε ταμπού. Ενα πρόγραμμα πρέπει να είναι δυναμικό, να προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες του τμήματος και της αγοράς. Να αξιολογείται μέσα από την εφαρμογή του καθημερινά και να αλλάζει βελτιούμενο. Γιαυτό υπάρχει μόνιμη επιτροπή προγράμματος σπουδών στο τμήμα για να κάνει αυτή τη δουλειά. Ο νέος Πρόεδρος σε μια σύντομη τοποθέτησή του έθεσε ένα θέμα κατάργησης των κατευθύνσεων. Θα διαφωνήσω. Πιστεύω ότι θα πρέπει να διατηρηθούν οι κατευθύνσεις αν και θα έβλεπα με συμπάθεια την κατάργηση κάποιων μαθημάτων κορμού και την αντικατάστασή των από άλλα ακόμη και μέσα στις κατευθύνσεις (δηλαδή όπως τα ΣΑΕ να είναι υποχρεωτικά για όλες τις κατευθύνσεις). Αυτά όμως τα έχουμε κουβεντιάσει άπειρες φορές τα τελευταία 3 χρόνια. Όμως το νέο πρόγραμμα ακόμη δεν άρχισε να εφαρμόζεται στο σύνολό του. Ας το αφήσουμε να τρέξει λίγο και ας δούμε τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματά του και ..εδώ είμαστε για να το βελτιώσουμε. Γρηγόρης Παπαγιάννης Title: Re: Αντικειμενο σπουδων του τμηματος Post by: Aurelius on June 20, 2005, 12:40:17 pm Προς κ Παπαγιαννη,
οταν λεω επικοινωνια φοιτητων με καθηγητες δεν εννοω μονο την διαδικτυακη επικοινωνια. Και σιγουρα οι καθηγητες εχουν προσωπικη ζωη και προφανως δεν θα ειχα την απαιτηση ολη την ωρα να ασχολουνται με εμας. Αλλα αυτοι δεν ασχολουνται καθολου. Το γεγονος οτι στο τμημα υπαρχουν ορισμενες φωτεινες εξαιρεσεις δεν αλλαζει την κατασταση για το συνολο των καθηγητων. Και βεβαια σε αλλα τμηματα ισχυουν αυτα που ειπατε, αλλα εγω δεν ειμαι μελος αυτων των τμηματων. Δεν μενδιαφεριε ουσιαστικα. Με ενδιαφερει ως φοιτητης, αλλα οχι ως φοιτητης ηλεκτρολογος. Πρωτα θα κοιταξω να φτιαξω το σπιτι μου και υστερα των αλλων. Το οτι εγω καθησα και τα ειπα με αυτο το υφος ειχε 2 σκοπους: 1)Μπας και καταφερω και καναν αλλο καθηγητη να γραψει εστω και για να με βρισει(dimakis tricks) 2)Για να περιγραψω την κατασταση που επικρατει λιγο πολυ στο τμημα. Πολυ πιθανο αν ημουν σε αλλη σχολη, αυτη η επικοινωνια που ηδη εχουμε να μου φαινοταν πρωτογνωρη, αλλα εσεις μας εχετε κακομαθει. Αν εσεις(και οι υπολοιποι καθηγητες στην λιστα) δεν γραφατε, δεν θα ειχα και την απαιτηση απο αλλους καθηγητες να γραφουν. Αλλα εσεις ανεβασατε τον πηχη. Το οτι σε αλλα τμηματα η κατασταση ειναι τραγικη, δεν σημαινει οτι εμεις πρεπει να χαιρομαστε που σε μας ειναι καλυτερη, απο την στιγμη που μπορει να γινει ακομα καλυτερη. Οσον αφορα τους καθηγητες του σχολειου, εννοω καποιους καθηγητες που εκανα φροντιστηρια, οχι τους καθηγητες του σχολειου. Ισως να ειναι αυτο, ισως οτι η πολη μας ειναι σαφως πιο μικρη και γνωριζομαστε πιο καλα, ισως ειανι η τυχη και οι καταλληλοι ανθρωποι, αλλα το γεγονος ειναι οτι εχω καλες σχεσεις μαζι τους. Ισως αλλου να ειναι τελειως διαφορετικα και αυτα που εγραψα να ηταν απλα η εξαιρεση στον κανονα. Οσον αφορα τους τομεις και εγω πιστευω οτι δεν πρεπει να καταργηθουν, γιατι πρεπει να υπαρχει και μια εξειδικευση σε αυτο που μας αρεσει πιο πολυ. Ενταξει, να εχουμε γενικες γνωσεις, αλλα καποιες πιο ειδικες που για ατομα αλλων τομεων ειναι βαρετες, τις θελουμε. Title: Απ: Αντικειμενο σπουδων του τμηματος Post by: gpap on June 20, 2005, 12:46:54 pm Πω πω ρε Aurelius στην πρίζα είσαι! Που να σε προλάβει κανείς!!! ;D ;D ;D ;)
Λοιπόν ο Δημάκης (σσσσ μυστικό) έφυγε τριήμερο εκτός και δεν είναι ....δικτυωμένος. Αποτοξίνωση κανονική. Γυρνάει την Τρίτη ανανεωμένος, ξεκούραστος και ...με στερητικά σύνδρομα. Ετοιμαστείτε λοιπόν. Γρηγόρης Παπαγιάννης ΒΤW Ο Δημάκης δεν διαβάζει το ΤΗΜΜΥ. Ετσι το show θα γίνει στη λίστα! Title: Re: Αντικειμενο σπουδων του τμηματος Post by: Aurelius on June 20, 2005, 16:37:51 pm Πω πω ρε Aurelius στην πρίζα είσαι! Που να σε προλάβει κανείς!!! ;D ;D ;D ;) Κανονικα στην πριζα... :D :D :D Οταν πηζει το κεφαλι μου με ολα αυτα τα φασματα που κανουμε τηλεπ, ε καθομαστε και λιγο ιντερνετ, οπως τωρα...Λοιπόν ο Δημάκης (σσσσ μυστικό) έφυγε τριήμερο εκτός και δεν είναι ....δικτυωμένος. Αποτοξίνωση κανονική. Γυρνάει την Τρίτη ανανεωμένος, ξεκούραστος και ...με στερητικά σύνδρομα. Ετοιμαστείτε λοιπόν. Γρηγόρης Παπαγιάννης ΒΤW Ο Δημάκης δεν διαβάζει το ΤΗΜΜΥ. Ετσι το show θα γίνει στη λίστα! Μακαρι να γινοταν οτι δημοσιευουμε εδω να μπορει να πηγαινει στη λιστα να μην το γραφουμε 2 φορες..... Ετοιμαζομαι, παω να φαω την μερεντα μου ;D ;D ;D ;D, να δυναμωσω και να μπορεσω να ανταπεξελθω. Βζιουυυυυυυυνννννννννννννννννν.......!!!!!!!!!!!!!!!!! |