THMMY.gr

Μαθήματα Βασικού Κύκλου => Εισαγωγή στην Ενεργειακή Τεχνολογία Ι => Topic started by: gpap on June 08, 2005, 10:45:08 am



Title: Κάποιες εξηγήσεις για τις εξετάσεις του Ιουνίου 2005
Post by: gpap on June 08, 2005, 10:45:08 am
Λοιπόν επειδή έγινε πολύ κουβέντα για τις δεύτερες ασκήσεις
(που ήταν και οι εύκολες υποτίθεται) κάποιες διευκρινήσεις στις λύσεις.

Στην Α ομάδα, το ζητούμενο προφανώς είναι να βρούμε την ολίσθηση,
ώστε να υπολογιστεί η μηχανική ταχύτητα και η ροπή.

Οι σχέσεις της ισχύος στον κινητήρα είναι:

Pel - Pjs = Pg (σύμφωνα με τα σύμβολα των σημειώσεων)
Pg=Pjr+Pv+PL
ή Pg(1-s)=Pm=PL+Pv

Δίνουμε τα εξής

PL=8 kW, Pjs = 350 W, Pv=200 W kai to Pel υπολογίζεται
από τα δεδομένα Pel=SQRT(3)*V*I*cosφ. Τότε από τις παραπάνω σχέσεις
προκύπτει προφανώς το s.

Η διόρθωση που έγινε αφορούσε στο ότι με αμελητέες τις Pjr=sPg
θα μπορούσε κάποιος να θεωρήσει το s=0.

Στην αντίστοιχη άσκηση της ομάδας Β δίνονταν η s και χρειάζονταν
ισοζύγιο ισχύος.

Εκεί η αγνόηση των απωλειών του δρομέα οδηγούσε στο
Pel=PL+Pjs+Pv και από εκεί λύνονταν τα υπόλοιπα.
(η φυσική έννοια μπορεί να είναι ότι κρύβονται οι απώλειες
του δρομέα μέσα στο Pv).
Αν τώρα δεν αγνοηθούν οι απώλειες του δρομέα τότε προφανώς
θα χρησιμοποιηθούν οι προηγούμενες σχέσεις δηλαδή
Pg=(PL+Pv)/(1-s)=Pel+Pjs. Η διαφορά στα αποτελέσματα είναι πολύ
μικρή και προφανώς και οι δυο λύσεις θεωρούνται σωστές.
 
Εμείς ζητάμε προκαταβολικά συγνώμη για την αναστάτωση που προκλήθηκε,
γιατί στην ουσία μάλλον πρόβλημα δεν υπήρξε ούτε πριν ούτε μετά την
ανακοίνωση, με τη δικαιολογία ότι τέτοια περιστατικά συμβαίνουν...
και στις καλύτερες οικογένειες (διάβαζε Πανελλήνιες).

Οι αναλυτικές λύσεις θα ανκοινωθούν μαζί με τα αποτελέσματα. Καλή συνέχεια.

Γρηγόρης Παπαγιάννης


Title: Re: Κάποιες εξηγήσεις για τις εξετάσεις του Ιουνίου 2005
Post by: Alexkasgr on June 08, 2005, 19:16:13 pm
Θέλω να ρωτήσω το εξής:
Την εν λόγω άσκηση την έλυσα αρχικά με s=0 (με παραξένεψε αλλά την έλυσα) και μετά την επισήμανση με τον άλλον τρόπο που έβρισκε ολίσθηση κάπου 3,3%. Τα τελικά ζητούμενα, οι ροπές δηλαδή, στις 2 περιπτώσεις διέφεραν λιγότερο του 1%, πρακτικά δηλ. μπορούσαν να θεωρηθούν σωστά και τα δύο. Και ρωτάω: Πώς γίνεται με s=0, όταν πάνω στο διάγραμμα ροπής-ταχύτητας "πέφτουμε" στο σημείο όπου ροπή=0, με τους υπολογισμούς να βγαίνει ροπή πχ 50Νm; Και μια δεύτερη απορία, στα Α θέματα, πώς μπορούσαμε να υπολογίσουμε την άεργο ισχύ στον άπειρο ζυγό; Εγώ μπόρεσα να υπολογίσω μόνο την άεργη ισχ στην εξοδο της γεννήτριας...  :(


Title: Απ: Κάποιες εξηγήσεις για τις εξετάσεις του Ιουνίου 2005
Post by: dim on June 08, 2005, 19:40:10 pm
Και μια δεύτερη απορία, στα Α θέματα, πώς μπορούσαμε να υπολογίσουμε την άεργο ισχύ στον άπειρο ζυγό;
Αν δεν κάνω λάθος, παίρνεις τον κλασσικό τύπο της άεργου ισχύος, αλλά με pu τιμές, και αντί για xs(pu) στον τύπο βάζεις xt(pu), και αντί για θ, βάζεις θt.
xt(pu)=xG(pu)+xγραμμής(pu)
θt=sin-1(px/eu), με u η τάση στο ζυγό


Title: Απ: Κάποιες εξηγήσεις για τις εξετάσεις του Ιουνίου 2005
Post by: gpap on June 08, 2005, 21:15:22 pm
@Alexkasgr

Δεν είναι ακριβώς έτσι και εκεί ήταν το πρόβλημα που έκανε αναγκαία την αλλαγή στην εκφώνηση της Α2 άσκησης.

Αν θεωρήσεις ότι η s=0 έχεις σύγχρονη ταχύτητα και από τη σχέση Τ=Ρ/ω υπολογίζεις κατευθείαν ροπή. Αυτή προφανώς διαφέρει ελάχιστα από την πραγματική καθώς η διαφορά είναι στο s που μπαίνει στον παρονομαστή σαν (1-s)...κλπ.  Αυτό όμως είναι η ..αριθμητική σοφιστία της άσκησης. Στην πραγματικότητα s=0 σημαίνει ότι δεν μπορεί να υπάρχει λειτουργία επαγωγικού κινητήρα και μιάς και ο συγκεκριμένος δεν είναι ..συγχρονος (γιατί τότε θα χρειάζονταν διέγερση) στην ουσία δεν υπάρχει ..τίποτε στην έξοδο. Για s=0 βρισκόμαστε κάπου μεταξύ λειτουργίας κινητήρα και γεννήτριας, σε μια ασταθή κατάσταση. Συνεπώς δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση.

Για το άλλο ερώτημα η υπόδειξη του Dim είναι σωστή. Η σχέσεις με τα P, Q της γεννήτριας ισχύουν και ανάμεσα στην Ε της γεννήτριας και την τάση του άπειρου ζυγού βάζοντας φυσικά το Χtotal στη θέση του Xs και τη γωνία ανάμεσα στη Vζυγου και Ε.

Θα τα δείτε στις λύσεις.

Γρηγόρης Παπαγιάννης