Title: Ο μουσικός και τα φαντάσματα Post by: amelia on April 23, 2007, 21:22:42 pm "TA NEA" Παρασκευή 13 Απριλίου 2007 Αρ. Φύλλου 18811 ΤΖΟΣΟΥΑ ΜΠΕΛ Πρόσωπα Ο μουσικός και τα φαντάσματα ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ Ένας από τους καλύτερους βιολιστές στον κόσμο παίζει εξαίσια μουσική παριστάνοντας τον πλανόδιο μουσικό την ώρα της πρωινής αιχμής σε σταθμό του μετρό της Ουάσιγκτον. ¶ραγε πόσοι θα σταματήσουν για να τον ακούσουν; Ο διεθνούς φήμης βιρτουόζος του βιολιού Τζόσουα Μπελ Το πείραμα έκανε η «Ουάσιγκτον Ποστ». Ο βιολιστής ήταν ο 39χρονος Τζόσουα Μπελ, διεθνούς φήμης βιρτουόζος που τρεις μέρες νωρίτερα είχε γεμίσει τη μεγαλοπρεπή Αίθουσα Συμφωνικής Μουσικής της Βοστώνης. Το βιολί του, ένα πολύτιμο Στραντιβάριους. Στις 7.51 π.μ. της Παρασκευής 12 Ιανουαρίου, την ώρα της πρωινής αιχμής, σ' έναν σταθμό που εξυπηρετεί κυρίως εργαζομένους σε κυβερνητικά γραφεία, ο Μπελ, ντυμένος με τζιν, μπλουζάκι και καπέλο του μπέιζμπολ, εκτέλεσε μέσα σε 43 λεπτά της ώρας έξι αριστουργήματα της κλασικής μουσικής - ξεκίνησε με το «Chaconne» από την παρτίτα Αρ. 2 του Μπαχ. Μπροστά του είχε ανοιχτή τη θήκη του βιολιού, με μερικά δολάρια για «μαγιά». Τρία λεπτά πέρασαν χωρίς να συμβεί το παραμικρό. Εξήντα τρεις άνθρωποι είχαν ήδη περάσει όταν ένας μεσήλικας κοντοστάθηκε για κλάσμα του δευτερολέπτου και έστρεψε το κεφάλι προς τον μουσικό. Μισό λεπτό αργότερα, μια γυναίκα έριξε ένα δολάριο στη θήκη και απομακρύνθηκε. Χρειάστηκε να περάσουν έξι λεπτά για να σταματήσει κάποιος, να ακουμπήσει στον τοίχο και να ακούσει. Στα τρία τέταρτα που έπαιξε ο Μπελ πέρασαν από μπροστά του 1.097 άνθρωποι. Επτά σταμάτησαν τουλάχιστον ένα λεπτό για να απολαύσουν τη μουσική. Είκοσι επτά έδωσαν χρήματα, οι περισσότεροι χωρίς να επιβραδύνουν - συγκεντρώθηκαν 32 δολάρια και κάτι ψιλά. Απομένουν 1.070 άνθρωποι που πέρασαν χωρίς να καταλάβουν τίποτε, πολλοί μόλις ένα μέτρο μακριά από τον βιρτουόζο, οι περισσότεροι χωρίς καν να γυρίσουν το κεφάλι. Και στις τρεις ομάδες υπήρχαν λευκοί, μαύροι και ασιάτες, νέοι και ηλικιωμένοι, άνδρες και γυναίκες. Μία μόνο δημογραφική ομάδα είχε απολύτως συνεπή συμπεριφορά. Κάθε φορά που περνούσε ένα παιδί, προσπαθούσε να σταματήσει για να δει και να ακούσει. Και κάθε φορά ένας γονιός το έσπρωχνε μακριά. Όλα βιντεοσκοπήθηκαν με μια κρυφή κάμερα. Στην ταινία βλέπεις ανθρώπους να περνούν κατά κύματα, με χάρτινα ποτήρια καφέ στο χέρι και κινητά στο αυτί, σ' έναν θλιβερό χορό αδιαφορίας, αδράνειας και βιασύνης. Ο βιολιστής μοιάζει αποκομμένος από το κοινό του, που δεν τον βλέπει και δεν τον ακούει - ένα φάντασμα. Όμως είναι ο μοναδικός που βρίσκεται πραγματικά εκεί - τα φαντάσματα είναι οι άλλοι. Αν δεν μπορούμε να βρούμε λίγο χρόνο στη ζωή μας για να ακούσουμε έναν από τους καλύτερους μουσικούς στον κόσμο να παίζει μερικά από τα καλύτερα μουσικά κομμάτια που έχουν γραφτεί ποτέ, σχολιάζει η «Ποστ», αν η πίεση της σύγχρονης ζωής μάς κατακυριεύει σε σημείο να γινόμαστε κωφοί και τυφλοί σε κάτι τέτοιο, τότε τι άλλα πράγματα μπορεί να χάνουμε χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε; ΤΑ ΝΕΑ , 13/04/2007 , Σελ.: N52 Κωδικός άρθρου: A18811N521 Title: Re: Ο μουσικός και τα φαντάσματα Post by: Optima on April 23, 2007, 21:51:45 pm "TA NEA" Παρασκευή 13 Απριλίου 2007 Αρ. Φύλλου 18811 ΤΖΟΣΟΥΑ ΜΠΕΛ Πρόσωπα Ο μουσικός και τα φαντάσματα ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ Ένας από τους καλύτερους βιολιστές στον κόσμο παίζει εξαίσια μουσική παριστάνοντας τον πλανόδιο μουσικό την ώρα της πρωινής αιχμής σε σταθμό του μετρό της Ουάσιγκτον. ¶ραγε πόσοι θα σταματήσουν για να τον ακούσουν; Ο διεθνούς φήμης βιρτουόζος του βιολιού Τζόσουα Μπελ Το πείραμα έκανε η «Ουάσιγκτον Ποστ». Ο βιολιστής ήταν ο 39χρονος Τζόσουα Μπελ, διεθνούς φήμης βιρτουόζος που τρεις μέρες νωρίτερα είχε γεμίσει τη μεγαλοπρεπή Αίθουσα Συμφωνικής Μουσικής της Βοστώνης. Το βιολί του, ένα πολύτιμο Στραντιβάριους. Στις 7.51 π.μ. της Παρασκευής 12 Ιανουαρίου, την ώρα της πρωινής αιχμής, σ' έναν σταθμό που εξυπηρετεί κυρίως εργαζομένους σε κυβερνητικά γραφεία, ο Μπελ, ντυμένος με τζιν, μπλουζάκι και καπέλο του μπέιζμπολ, εκτέλεσε μέσα σε 43 λεπτά της ώρας έξι αριστουργήματα της κλασικής μουσικής - ξεκίνησε με το «Chaconne» από την παρτίτα Αρ. 2 του Μπαχ. Μπροστά του είχε ανοιχτή τη θήκη του βιολιού, με μερικά δολάρια για «μαγιά». Τρία λεπτά πέρασαν χωρίς να συμβεί το παραμικρό. Εξήντα τρεις άνθρωποι είχαν ήδη περάσει όταν ένας μεσήλικας κοντοστάθηκε για κλάσμα του δευτερολέπτου και έστρεψε το κεφάλι προς τον μουσικό. Μισό λεπτό αργότερα, μια γυναίκα έριξε ένα δολάριο στη θήκη και απομακρύνθηκε. Χρειάστηκε να περάσουν έξι λεπτά για να σταματήσει κάποιος, να ακουμπήσει στον τοίχο και να ακούσει. Στα τρία τέταρτα που έπαιξε ο Μπελ πέρασαν από μπροστά του 1.097 άνθρωποι. Επτά σταμάτησαν τουλάχιστον ένα λεπτό για να απολαύσουν τη μουσική. Είκοσι επτά έδωσαν χρήματα, οι περισσότεροι χωρίς να επιβραδύνουν - συγκεντρώθηκαν 32 δολάρια και κάτι ψιλά. Απομένουν 1.070 άνθρωποι που πέρασαν χωρίς να καταλάβουν τίποτε, πολλοί μόλις ένα μέτρο μακριά από τον βιρτουόζο, οι περισσότεροι χωρίς καν να γυρίσουν το κεφάλι. Και στις τρεις ομάδες υπήρχαν λευκοί, μαύροι και ασιάτες, νέοι και ηλικιωμένοι, άνδρες και γυναίκες. Μία μόνο δημογραφική ομάδα είχε απολύτως συνεπή συμπεριφορά. Κάθε φορά που περνούσε ένα παιδί, προσπαθούσε να σταματήσει για να δει και να ακούσει. Και κάθε φορά ένας γονιός το έσπρωχνε μακριά. Όλα βιντεοσκοπήθηκαν με μια κρυφή κάμερα. Στην ταινία βλέπεις ανθρώπους να περνούν κατά κύματα, με χάρτινα ποτήρια καφέ στο χέρι και κινητά στο αυτί, σ' έναν θλιβερό χορό αδιαφορίας, αδράνειας και βιασύνης. Ο βιολιστής μοιάζει αποκομμένος από το κοινό του, που δεν τον βλέπει και δεν τον ακούει - ένα φάντασμα. Όμως είναι ο μοναδικός που βρίσκεται πραγματικά εκεί - τα φαντάσματα είναι οι άλλοι. Αν δεν μπορούμε να βρούμε λίγο χρόνο στη ζωή μας για να ακούσουμε έναν από τους καλύτερους μουσικούς στον κόσμο να παίζει μερικά από τα καλύτερα μουσικά κομμάτια που έχουν γραφτεί ποτέ, σχολιάζει η «Ποστ», αν η πίεση της σύγχρονης ζωής μάς κατακυριεύει σε σημείο να γινόμαστε κωφοί και τυφλοί σε κάτι τέτοιο, τότε τι άλλα πράγματα μπορεί να χάνουμε χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε; ΤΑ ΝΕΑ , 13/04/2007 , Σελ.: N52 Κωδικός άρθρου: A18811N521 Amelia θ' ανέβαζα κ εγώ ακριβώς το ίδιο άρθρο!Πραγματικά μου έκανε εντύπωση κ δυστυχώς αυτή είναι η πραγματικότητα..σαν αυτόν που παίζει ινδικό σαντούρι στην αριστοτέλους(πού κ πού μαζεύονται κάποιοι να τον ακόυσουν) πάρτε τα σιντί του να ακούσετε, είναι πολύ καλός κ πραγματικά δεν το κάνει για τα χρήματα, διδάσκει σε ωδείο, το κάνει απλώς για να προωθήσει αυτήν την τέχνη :) Title: Re: Ο μουσικός και τα φαντάσματα Post by: mendelita on April 25, 2007, 11:53:13 am Αχ και να ήμουν εκεί εγώ, θα καθόμουν όχι μόνο τρία τέταρτα να τον ακούσω αλλά θα τον παρακαλούσα να παίξει κι άλλο... :-[ Δωρεάν ρεσιτάλ από τον Joshua Bell και δεν τον αναγνώρισε κανείς!!! :o :( Title: Re: Ο μουσικός και τα φαντάσματα Post by: jimi on April 27, 2007, 12:56:03 pm Οι άνθρωποι είναι κουρασμένοι και ταλαιπωρημένοι από τη ζωή που τους επέβαλλαν ή επέλεξαν οι ίδιοι να ζουν. Είναι πολύ λογικό να μη μπορούν να σταθούν να ακούσουν έναν "πλανώδιο" μουσικό ,όταν ο χρόνος τους πιέζει βασανιστηκά. Δε θα τους κατηγορούσα και αν δεν άκουγαν μουσική με την ηχορύπανση που επικρατεί.Βέβαια ,από την άλλη ,υπάρχει και ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων που ακούει μεν μουσική ,αλλά αρκείται στα εφήμερα τραγούδια που επιβάλλει η εμπορικότητα και η διασκέδαση/"ψυχαγωγία" του περιορίζεται στους χώρους που τα προβάλλουν. Για να εξηγήσουμε τα δύο παραπάνω φαινόμενα ,μάλλον θα πρέπει να προβούμε σε κοινωνικοπολιτική ανάλυση ,διότι η οποιασδήποτε μορφής τέχνη εκφράζει κάθε κοινωνία και εκφράζεται μέσα από αυτήν. Μια κοινωνία που νοσεί πνευματικά, θα έχει νοσηρή συμπεριφορά και ως προς της μουσικές επιλογές της...
Title: Re: Ο μουσικός και τα φαντάσματα Post by: Nightwish on April 27, 2007, 13:14:37 pm Οι άνθρωποι είναι κουρασμένοι και ταλαιπωρημένοι από τη ζωή που τους επέβαλλαν ή επέλεξαν οι ίδιοι να ζουν. Είναι πολύ λογικό να μη μπορούν να σταθούν να ακούσουν έναν "πλανώδιο" μουσικό ,όταν ο χρόνος τους πιέζει βασανιστηκά. Δε θα τους κατηγορούσα και αν δεν άκουγαν μουσική με την ηχορύπανση που επικρατεί.Βέβαια ,από την άλλη ,υπάρχει και ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων που ακούει μεν μουσική ,αλλά αρκείται στα εφήμερα τραγούδια που επιβάλλει η εμπορικότητα και η διασκέδαση/"ψυχαγωγία" του περιορίζεται στους χώρους που τα προβάλλουν. Για να εξηγήσουμε τα δύο παραπάνω φαινόμενα ,μάλλον θα πρέπει να προβούμε σε κοινωνικοπολιτική ανάλυση ,διότι η οποιασδήποτε μορφής τέχνη εκφράζει κάθε κοινωνία και εκφράζεται μέσα από αυτήν. Μια κοινωνία που νοσεί πνευματικά, θα έχει νοσηρή συμπεριφορά και ως προς της μουσικές επιλογές της... +1 |