Title: Το σύστημα για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο Post by: corina on April 13, 2007, 20:03:19 pm Αντιγράφω από in.gr
Το εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ θα αλλάξει μετά τις εκλογές, επανέλαβε την Πέμπτη η υπουργός Παιδείας, μιλώντας σε εκπομπή της ΝΕΤ. Η υπουργός άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να αυξηθεί η βάση για την εισαγωγή σε ορισμένες σχολές υψηλής ζήτησης, λέγοντας ότι «αυτό το κάνουν ορισμένα πανεπιστήμια στο εξωτερικό και βάζουν ένα πλαφόν». Η κα Γιαννάκου διευκρίνισε ότι η αλλαγή της βάσης δεν περιλαμβάνεται στα ζητήματα που έχει η κυβέρνηση στον τετραετή προγραμματισμό της. «Η αξιολόγηση όμως», είπε, «πρέπει να λαμβάνει υπόψη το μέλλον και δεν αποκλείεται στο μέλλον τα πανεπιστήμια να καταφέρουν να είναι τόσο άριστα ώστε και ο τελευταίος που θα μπαίνει να είναι με πολύ υψηλή βαθμολογία». Επίσης, υποστήριξε ότι με το νέο σύστημα το Λύκειο θα αυτονομηθεί και τα πανεπιστήμια θα έχουν λόγο στους εισακτέους και στη θεματολογία των εξετάσεων, αλλά απέκλεισε το ενδεχόμενο να διενεργούν τις εξετάσεις τα ίδια τα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Σχολιάζοντας τις δηλώσεις της Μ.Γιαννάκου, ο υπεύθυνος Παιδείας του Κοινοβουλευτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Χρυσοχοϊδης κατηγόρησε την υπουργό Παιδείας ότι «συνεχίζει την πολιτική τής ανευθυνότητας, της προχειρότητας και του αυτοσχεδιασμού». «Η κυβέρνηση αποδεικνύεται, για άλλη μία φορά, κατώτερη των περιστάσεων. Τη στιγμή που η τριτοβάθμια εκπαίδευση παλεύει για να βγει από την κρίση, στην οποία τη βύθισαν οι επιπόλαιοι κυβερνητικοί χειρισμοί, η κ. Γιαννάκου συνεχίζει την πολιτική τής ανευθυνότητας, της προχειρότητας και του αυτοσχεδιασμού. Αναγγέλλει, χωρίς καμία μελέτη, αλλαγές που, είναι βέβαιο πως, θα ανοίξουν ένα νέο κύκλο αναστάτωσης και αντιδράσεων. Δεν διστάζει, μάλιστα, να αναφερθεί σε νέες -υψηλότερες του 10- βάσεις, που θα μπορούσαν να θεσπιστούν για κάποια πανεπιστήμια. »Το ΠΑΣΟΚ υπήρξε εξαρχής αντίθετο στη λογική των αποκλεισμών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η θέσπιση βάσεων εισαγωγής, ιδιαίτερα όταν γίνεται χωρίς κανένα απολύτως σχεδιασμό, συντελεί όχι στη βελτίωση του επιπέδου σπουδών, αλλά στον κοινωνικό αποκλεισμό» επισήμανε. Το βιβλίο Ιστορίας Στη συνέντευξή της η υπουργός αναφέρθηκε και σε άλλα ζητήματα όπως το βιβλίο Ιστορίας της Στ΄Δημοτικού και για τον νόμο-πλαίσιο. Για τις αντιδράσεις σχετικά με το βιβλίο, διέκρινε προσωπικές και πολιτικές επιδιώξεις και τόνισε ότι ως λαός «δεν ανήκουμε στους χαμένους της Ιστορίας αλλά στους κερδισμένους». Κατηγορηματική εμφανίστηκε στο θέμα του νόμου-πλαισίου επαναλαμβάνοντας ότι θα εφαρμοσθεί «μέχρι κεραίας» και εκτίμησε ότι ο νόμος δεν θα κριθεί αντισυνταγματικός από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Τέλος, ερωτήθηκε για τη δήλωση του Oικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου ότι δεν θα εφαρμόσει το νομοσχέδιο για την εκκλησιαστική Δικαιοσύνη αν ψηφισθεί ως έχει και είπε ότι «το κράτος λειτουργεί με βάση τους νόμους και το Σύνταγμά του», καθώς η εκκλησιαστική Δικαιοσύνη είναι νόμος του κράτους. news.in.gr Title: Re: Το σύστημα για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο Post by: Καμένος on April 13, 2007, 23:57:32 pm Δεν διστάζει, μάλιστα, να αναφερθεί σε νέες -υψηλότερες του 10- βάσεις, που θα μπορούσαν να θεσπιστούν για κάποια πανεπιστήμια. Γιατί όχι?? Τώρα έχουμε και τα ιδιωτικά μη κρατικά μη κερδοσκοπικά μη πανεπιστήμια.. Άδεια να μείνουν ? Κρίμα είναι... Title: Re: Το σύστημα για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο Post by: Alexkasgr on April 14, 2007, 01:25:48 am Δεν διστάζει, μάλιστα, να αναφερθεί σε νέες -υψηλότερες του 10- βάσεις, που θα μπορούσαν να θεσπιστούν για κάποια πανεπιστήμια. Γιατί όχι?? Τώρα έχουμε και τα ιδιωτικά μη κρατικά μη κερδοσκοπικά μη πανεπιστήμια.. Άδεια να μείνουν ? Κρίμα είναι... Βασικά επειδή διάβασα το πρωί στην Καθημερινή (http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_9_13/04/2007_223195) το άρθρο πριν το δω εδώ και στη λίστα από το www.in.gr, το έλεγε κάπως αλλιώς: Γιαννάκου: «Είχαμε πιάσει πάτο»... Ο νόμος-πλαίσιο για τα ΑΕΙ θα εφαρμοστεί, έπεται συζήτηση για το σύστημα εισαγωγής Αποστολος Λακασας Ο νόμος-πλαίσιο θα εφαρμοσθεί στα πανεπιστήμια «μέχρι κεραίας», ενώ οι αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια θα αποφασισθούν την επόμενη τετραετία. Αυτά ξεκαθάρισε χθες η υπουργός Παιδείας κ. Μαριέττα Γιαννάκου σε χθεσινοβραδινή συνέντευξή της στη ΝΕΤ, όπου τόνισε ότι «ο κόσμος θέλει αλλαγές για πράγματα που έχει συνειδητοποιήσει ότι είναι λάθος, ότι έχουμε μείνει πίσω ενώ έχουμε όλες τις δυνατότητες να είμαστε καλύτεροι». Μάλιστα, παραδέχθηκε ευθέως ότι «είχαμε πιάσει πάτο από πλευράς προφίλ των πανεπιστημίων». Η υπουργός εστίασε στον διάλογο για τις αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, ο οποίος «θα γίνει μετά τις εκλογές», όπως είπε. Δέχθηκε ότι τα πανεπιστήμια θα έχουν λόγο στον αριθμό των εισακτέων και στα θέματα των εξετάσεων, όμως η διενέργεια και η ευθύνη των εξετάσεων θα παραμείνει στο υπουργείο Παιδείας, ώστε να διασφαλίζεται το αδιάβλητο της διαδικασίας. Σε ερώτηση για το πλαφόν, που ίσως θα διεκδικήσουν να θέσουν τα ΑΕΙ για τους εισακτέους και πιθανότατα να είναι υψηλότερο του σημερινού «10», η κ. Γιαννάκου είπε: «Αυτό το κάνουν ορισμένα πανεπιστήμια στο εξωτερικό και βάζουν ένα πλαφόν. Εμείς βάλαμε το πλαφόν του «10». Δεν είναι από τα ζητήματα όμως που έχουμε στον τετραετή προγραμματισμό με τα ιδρύματα. Όμως η αξιολόγηση πρέπει να λαμβάνει υπ’ όψιν το μέλλον και δεν αποκλείεται λοιπόν στο μέλλον τα πανεπιστήμια να καταφέρουν να είναι τόσο άριστα, ώστε και ο τελευταίος που θα μπαίνει να είναι με πολύ υψηλή βαθμολογία. Η κ. Γιαννάκου εστίασε και στο νέο νόμο-πλαίσιο λειτουργίας των ΑΕΙ, για τον οποίο μερίδα πανεπιστημιακών και φοιτητών δηλώνουν ότι δεν θα εφαρμοσθεί στην πράξη προγραμματίζοντας νέες κινητοποιήσεις στα ιδρύματα από τη Δευτέρα. Η υπουργός είπε ότι ήδη εκδίδονται οι πρώτες υπουργικές αποφάσεις για τον τρόπο εκλογής των μελών ΔΕΠ, προκειμένου να τεθεί σε εφαρμογή. «Ποιοι είναι αυτοί που θέλουν να κάνουν αντάρτικο εναντίον της Δημοκρατίας», αναρωτήθηκε και μίλησε για συμφέροντα που δεν θέλουν τις μεταρρυθμίσεις. «Είχαμε να κάνουμε και με ψεύτες», επισήμανε και πρόσθεσε: «Δεν ξέρω πόσο επαναστάτη θεωρούν τον εαυτό τους, όχι τα παιδιά, αυτοί που κατά τρόπο ύπουλο έπαιξαν και έκαναν σπέκουλα πάνω στις καταλήψεις για να μην αλλάξει τίποτα». Και σε άλλο σημείο συμπλήρωσε: «Υπάρχουν άνθρωποι χαλαροί που λένε μη μου τους κύκλους τάραττε, αλλά υπάρχουν και συμφέροντα. Οι χαλαροί είναι αυτοί που λένε ότι έχω μάθει τόσα χρόνια έτσι, π.χ. έχω μάθει να κάνω έξι ώρες μάθημα όταν ο νόμος λέει τουλάχιστον έξι ώρες και ούτε μία ώρα παραπάνω. Εχω μάθει να μην είμαι στη διάθεση των φοιτητών όταν με χρειάζονται, να μην έχω τα πάντα για τη διαφάνεια κ.λπ. Εάν ο καθένας από εμάς κάνει ό,τι έχει μάθει πηγαίνοντας προς τον κατήφορο, στο τέλος όταν θα χτυπήσουμε στον πάτο, μάλλον θα μας τινάξει πάλι επάνω. Εδώ να το πω ωμά. Είχαμε πιάσει πάτο από πλευράς προφίλ των ιδρυμάτων. Επιδιώξεις πολλών πίσω από το βιβλίο της Ιστορίας Υπάρχουν πολιτικές και προσωπικές επιδιώξεις πίσω από τις αντιδράσεις για το βιβλίο της Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού, ανέφερε η κ. Γιαννάκου. «Στην ευνομούμενη πολιτεία πρέπει να είμαστε σοβαροί», είπε και ανέφερε ότι ούτε η Ακαδημία Αθηνών ούτε η Εκκλησία ζητούν την απόσυρση του βιβλίου, ενώ τόνισε ότι η συγγραφική ομάδα θα λάβει υπ’ όψιν όλες τις παρατηρήσεις για τις αλλαγές και κατόπιν το βιβλίο θα αξιολογηθεί από τους εκπαιδευτικούς. «Εγώ δεν καταλαβαίνω γιατί υπάρχει αυτή η μανία να αποσυρθεί το βιβλίο. Το προηγούμενο είχε δεχθεί και αυτό ένα σωρό κριτικές. Εάν αρχίσουμε και παρεμβαίνουμε με αυτό τον τρόπο σε όλα τα βιβλία δεν είμαστε σωστοί. Μπαίνουν πολιτικές και προσωπικές επιδιώξεις», είπε. Και συμπλήρωσε: «Οι Έλληνες δεν ανήκουν σε αυτό που λένε οι Αμερικανοί “λούζερς”. Όλοι οι λαοί υπήρξαν θύτες και θύματα. Αλλά ο Ελληνισμός στη διαχρονικότητά του δεν είναι θύμα. Ανήκει στους κερδισμένους». Καλά, αυτό το τελευταίο με τους Έλληνες είναι για γέλια (ή για κλάματα??). Title: Re: Το σύστημα για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο Post by: mechanical_wind on April 14, 2007, 02:14:47 am Δεν διστάζει, μάλιστα, να αναφερθεί σε νέες -υψηλότερες του 10- βάσεις, που θα μπορούσαν να θεσπιστούν για κάποια πανεπιστήμια. Γιατί όχι?? Τώρα έχουμε και τα ιδιωτικά μη κρατικά μη κερδοσκοπικά μη πανεπιστήμια.. Άδεια να μείνουν ? Κρίμα είναι... Όχι, πρέπει να γεμίσουν και αυτά και η αύξηση της βάσης του 10 θα βοηθήσει πάρα πολύ. Από την άλλη, είναι δυνατόν να φωνάζουμε όλοι ότι η παιδεία πάσχει και να δεχόμαστε να μπαίνουν σε ανώτατα ιδρύματα φελοί? Άρα τί κάνουμε? Ή δεν κάνουμε ιδιωτικά ΑΕΙ, ή δεν αυξάνουμε τη βάση, ή δεν κάνουμε απολύτως τίποτα μια και η κατάσταση είναι τέλεια και δε χρειάζεται ουδεμια μεταρρύθμιση... Εκτός... αν η βάση του 10 ή παραπάνω, κάνουμε σεισμό για να ισχύσει και για τα ιδιωτικά ΑΕΙ. Αυτό πρέπει να είναι το αίτημα του φοιτητικού κινήματος που θα κέρδιζε τις εντυπώσεις και θα έριχνε άμμο στα γρανάζια των συμφερόντων, όχι το στείρο ΟΧΙ ΡΕ που δεν πείθει κανέναν. Είμαι πάλι φασίστας? Title: Re: Το σύστημα για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο Post by: apostolos1986 on April 14, 2007, 02:17:36 am να τους κόψουμε τους φελούς ...γιατί όχι...να τους κόψουμε...το θέμα είναι πού θα τους στείλουμε;;;
γιατί δεν έχει γίνει στην Ελλάδα ποτέ σοβαρή επαγγελματική εκπαίδευση.,..και το μόνο που γίνεται είναι να μετονομάζουμε από ΤΕΛ σε ΤΕΕ και από ΤΕΕ σε ΕΠΑΛ.... Title: Re: Το σύστημα για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο Post by: mechanical_wind on April 14, 2007, 02:30:06 am να τους κόψουμε τους φελούς ...γιατί όχι...να τους κόψουμε...το θέμα είναι πού θα τους στείλουμε;;; γιατί δεν έχει γίνει στην Ελλάδα ποτέ σοβαρή επαγγελματική εκπαίδευση.,..και το μόνο που γίνεται είναι να μετονομάζουμε από ΤΕΛ σε ΤΕΕ και από ΤΕΕ σε ΕΠΑΛ.... Δεν ξέρω πού θα τους στείλουμε, πάντως όχι σε ΑΕΙ, δημόσια ή ιδιωτικά. Να ισχύει η βάση για όλα, με ό,τι αυτό σημαίνει. Και σημαίνει πολλά 8) Title: Re: Το σύστημα για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο Post by: apostolos1986 on April 14, 2007, 02:35:39 am ε δεν αντιμετωπίζονται έτσι τα προβλήματα όμως...
δε πρόκειται να μείνεις στην ιστορία ως μεταρρυθμιστής...γιατί απλά έβαλες μια βάση...που οδήγησε αδιέξοδο χιλιάδες νέους... είναι σε εκείνη τη θέση για να λύνει προβλήματα και όχι να δημιουργεί ...είναι για να δίνει ελπίδα και όχι να τσαλαπατάει και να μηδενίζει ανθρωπους και προσωπικότητες και να τους συμπεριφέρεται σα φελούς... αυτό το μέτρο για να έχει κάποιο πρακτικό αποτέλεσμα... θέλει δουλειά μεγάλη...και προφανώς θελει όραμα που λείπει από αυτή τους πολιτικούς αυτής της χώρας.... πριν ισχύσει αυτό το μέτρο..όφειλε το ΥΠΕΠΘ να αναμορφώσει την επαγγελματική εκπαίδευση... και ίσως να έκανε υποχρεωτικό το 12χρονο(ναι ναι είναι το σύνθημα του ΚΚΕ) και να χωριζόταν μετα σε επαγγελματική και ανώτατη εκπαίδευση... αλλά με ανθρώπους με μικρό πολιτικό ανάστημα δεν πάμε μπροστά...γιατί δε θέλει ύψος αλλά όραμα.... Title: Re: Το σύστημα για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο Post by: Netgull on April 14, 2007, 02:53:00 am ε δεν αντιμετωπίζονται έτσι τα προβλήματα όμως... +1δε πρόκειται να μείνεις στην ιστορία ως μεταρρυθμιστής...γιατί απλά έβαλες μια βάση...που οδήγησε αδιέξοδο χιλιάδες νέους... είναι σε εκείνη τη θέση για να λύνει προβλήματα και όχι να δημιουργεί ...είναι για να δίνει ελπίδα και όχι να τσαλαπατάει και να μηδενίζει ανθρωπους και προσωπικότητες και να τους συμπεριφέρεται σα φελούς... αυτό το μέτρο για να έχει κάποιο πρακτικό αποτέλεσμα... θέλει δουλειά μεγάλη...και προφανώς θελει όραμα που λείπει από αυτή τους πολιτικούς αυτής της χώρας.... πριν ισχύσει αυτό το μέτρο..όφειλε το ΥΠΕΠΘ να αναμορφώσει την επαγγελματική εκπαίδευση... και ίσως να έκανε υποχρεωτικό το 12χρονο(ναι ναι είναι το σύνθημα του ΚΚΕ) και να χωριζόταν μετα σε επαγγελματική και ανώτατη εκπαίδευση... αλλά με ανθρώπους με μικρό πολιτικό ανάστημα δεν πάμε μπροστά...γιατί δε θέλει ύψος αλλά όραμα.... Title: Re: Το σύστημα για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο Post by: mechanical_wind on April 14, 2007, 03:18:02 am Λογικά όλα αυτά... Αλλά και πάλι, οι απαιτήσεις που έχει κάποιος που τελειώνει με 7 και με 8 από ένα επαγγελματικό εκπαιδευτήριο (όποιο και να είναι αυτό από αυτά που λέμε) δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλες, καθώς δεν είναι μεγάλες και οι δυνατότητές του. Δηλαδή αν δε βάλει βάση και μπαίνει, θα μπορεί να ανταποκριθεί σε περιβάλλον ΑΕΙ ή έστω ΤΕΙ? Να σου πω ένα παράδειγμα, κάποιος που μπαίνει ΤΕΙ ηλεκτρονικής ή μηχανολογίας με βάση κοντά στο 11-13 δεν ξέρω πόσο είναι τώρα, είναι σαν "ξεβράκωτος στα αγγούρια" γιατί τα συγκεκριμένα ΤΕΙ είναι καλά και χρειάζεται κάποια γνώση μαθηματικών και φυσικής και όχι μόνο. Η βάση προστατεύει και τον υποψήφιο από το να εισαχθεί σε περιβάλλον που δεν μπορεί να ανταπεξέλθει, αλλά και το ίδιο το ίδρυμα ως προς την ποιότητά του.
Εγώ γενικά είμαι υπέρ της αποσύνδεσης της εισαγωγής από το Λύκειο. Να δίνεις εξετάσεις μετά το σχολείο και να μην μπαίνουμε ηλεκτρολόγοι και μηχανολόγοι με μαθηματικά 15 επειδή γράψαμε ιστορία 19... Είναι μεγάλο πρόβλημα αυτό, η μεγαλύτερη παπαριά του νόμου Αρσένη... Title: Re: Το σύστημα για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο Post by: vasso on April 14, 2007, 03:19:23 am Να δίνεις εξετάσεις μετά το σχολείο και να μην μπαίνουμε ηλεκτρολόγοι και μηχανολόγοι με μαθηματικά 15 επειδή γράψαμε ιστορία 19... Ξέρεις πολλούς τέτοιους; :P Η ιστορία δεν μετράει πλέον στο βαθμό εισαγωγής... Title: Re: Το σύστημα για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο Post by: apostolos1986 on April 14, 2007, 03:22:24 am κάτι άσχετο...αλλά τώρα τελευταία άρχισα να μελετώ λιγο το κυβερνητικό πρόγραμμα της Ν.Δ. και αναφέρει ότι θα κάνει υποχρεωτικό το 12χρονο...αλλά ακόμη δν έχει γίνει...συμβαδίζει η Ν.Δ. με το ΚΚΕ... ε δεν είναι η πρώτη φορά... ::) ::) ::)
μια σοβαρή δουλειά με το Λύκειο πήγε να γίνει με τα Ενιαία Πολυκλαδικά Λύκεια(Ε.Π.Λ.)...αλλά δν τα στήριξε κανείς..ούτε καν οι εμπνευστές τους... Title: Re: Το σύστημα για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο Post by: apostolos1986 on April 14, 2007, 03:36:37 am Η βάση προστατεύει και τον υποψήφιο από το να εισαχθεί σε περιβάλλον που δεν μπορεί να ανταπεξέλθει, αλλά και το ίδιο το ίδρυμα ως προς την ποιότητά του. δεν προστατεύεις τους έφηβους έτσι..δημιουργώντας αδιέξοδα και εμπόδια για να μην μπορούν να τα υπερκεράσουν... αυτά τα προβλήματα λύνονται με τον ανύπαρκτο Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό για να έχει ο καθένας την αυτογνωσία ως προς τις δυνατότητες του , τις δεξιότητες του και τις ικανότητες του..έτσι ώστε να κάνει τη καλύτερη δυνατη επιλογή... η συμπεριφορά προς τους εφήβους ως φελούς μόνο προβλήματα δημιουργεί... κι επίσης κάτι ο πήχυς /βαση είναι κάτι σχετικό και συνυφασμένο με το επίπεδο των θεμάτων.... Title: Re: Το σύστημα για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο Post by: Larry_Flynt on April 14, 2007, 03:41:34 am Πέρα απ' όλα αυτά δεν πρέπει να μπαίνουν φιλόλογοι με βάση 15.000 μόρια.
Title: Re: Το σύστημα για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο Post by: mechanical_wind on April 14, 2007, 03:42:57 am Ξέρεις πολλούς τέτοιους; :P Η ιστορία δεν μετράει πλέον στο βαθμό εισαγωγής... Υπάρχουν Βάσω. Να στο θέσω αλλιώς, κάποιος είναι περίπτωση μαθηματικής διάνοιας και γράφει 19 μαθ.κατ., 19 φυσ.κατ, 19 μαθ.γεν και 19 φυσ. γεν. αλλά γράφει 10 έκθεση, 14 προγραμματισμό, 15 διοίκηση, 11 ιστορία και 15 βιολογία γενικής. ΜΕ το σύστημα που ίσχυε μέχρι πέρυσι αυτός ο μαθητής δεν έμπαινε ηλεκτρολόγος, ίσως ούτε μηχανολόγος (είμαστε στο 18050 φέτος). Με το τωρινό σύστημα δίνεις 4 κατεύθυνσης, έκθεση και ένα εκ των: ιστορία, βιολογία, μαθηματικά γενικής, φυσική γενικής. Όντως δε μετράει πια, αφού προφανώς ένας του 4ου πεδίου θα δώσει μαθηματικά ή φυσική. :) Πρωτοετό είσαι? :P Title: Re: Το σύστημα για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο Post by: apostolos1986 on April 14, 2007, 03:44:30 am Πέρα απ' όλα αυτά δεν πρέπει να μπαίνουν φιλόλογοι με βάση 15.000 μόρια. κοίτα αν διπλασιάζεις τις θέσεις σε όλες τις φιλολογικές σχολές ...ε λογικό είναι να πέσουν οι βάσεις... και στους ηλεκτρολόγους δεν πρέπει κάτω από 19.000...άντε να αρχίσουμε να θέτουμε όρια χωρίς καποιο νόημα... το μόνο λογικό είναι ο αριθμός που μπορεί να εκπαιδεύσει ένα ίδρυμα...και όχι όσους θέλει ένας/μία υπουργός για να μαζέψει τα ψηφαλάκια... Title: Re: Το σύστημα για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο Post by: vasso on April 14, 2007, 03:47:29 am Ναι!!!
Και για λόγους στατιστικής δείτε και αυτό: Πέρσι στο σχολείο μου έδωσαν: φυσική γενικής- 0 άτομα ιστορία γενικής - 1 άτομο βιολογία γενικής - όσοι θεωρητικοί δεν θέλανε 5ο πεδίο +το πολύ 10 άτομα τεχνολογικής μαθηματικά γενικής - όλοι οι υπόλοιποι... Αν εξαιρέσουμε το γεγονός ότι είμαι ανιστόρητη (έφταιγε και λίιιγο η ανοργασμική καθηγήτριά μου που το μίσησα το μάθημα) και τα άλλα 2 μαθήματα που έδωσα τα θυμάμαι περιληπτικά, η μείωση των μαθημάτων πιστεύω καλό έκανε και στην τσέπη του μπαμπά και στην ψυχολογική υγεία μου... Title: Re: Το σύστημα για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο Post by: Larry_Flynt on April 14, 2007, 03:51:47 am Πέρα απ' όλα αυτά δεν πρέπει να μπαίνουν φιλόλογοι με βάση 15.000 μόρια. κοίτα αν διπλασιάζεις τις θέσεις σε όλες τις φιλολογικές σχολές ...ε λογικό είναι να πέσουν οι βάσεις... και στους ηλεκτρολόγους δεν πρέπει κάτω από 19.000...άντε να αρχίσουμε να θέτουμε όρια χωρίς καποιο νόημα... το μόνο λογικό είναι ο αριθμός που μπορεί να εκπαιδεύσει ένα ίδρυμα...και όχι όσους θέλει ένας/μία υπουργός για να μαζέψει τα ψηφαλάκια... Όχι. Να υπάρχει και στάνταρ πλαφόν. Αν έχει περισσότερες θέσεις ας μένουν κενές. Ήδη οι φιλόλογοι που κάνανε εμάς μάθημα ήταν καθυστερημένοι, τώρα με αυτούς που μπήκαν δε μπορώ να φανταστώ που θα καταντήσουμε. Και γιατί ο ηλεκτρολόγος να έχει βάση 19 χιλιάρικα και όχι ο μαθηματικός ή ο φυσικός; Και οι 3 να έχουν πλαφόν στα 17 χιλιάρικα και αν ανεβαίνει παραπάνω λόγω ζήτησης ας ανέβει, αλλά παρακάτω όχι. Title: Re: Το σύστημα για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο Post by: apostolos1986 on April 14, 2007, 03:55:13 am ένα παράδειγμα έτσι είπα...για το 19.000...δεν είπα να ισχύσει....
αυτά δεν είναι λύσεις...είναι ασπιρίνες ενώ μπροστά σου έχεις να αντιμετωπίσεις ίσως έναν "καρκίνο"... τα χιλιάρικα είναι σχετικά με τα θέματα.... τα 19.000 μόρια της πρώτης χρονιάς του συστήματος Αρσένη...δεν έχουν καμία σχέση με τα 19.000 μόρια τα φετινά ή τα περσινά ή τα προπέρσινα...όλα ειναι σχετικά... Title: Re: Το σύστημα για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο Post by: Καμένος on April 14, 2007, 08:17:27 am Για εμένα το πρόβλημα δεν λύνεται με αύξηση του 10.. Αντιθέτως όπως είπε και ο wind
Δεν διστάζει, μάλιστα, να αναφερθεί σε νέες -υψηλότερες του 10- βάσεις, που θα μπορούσαν να θεσπιστούν για κάποια πανεπιστήμια. Γιατί όχι?? Τώρα έχουμε και τα ιδιωτικά μη κρατικά μη κερδοσκοπικά μη πανεπιστήμια.. Άδεια να μείνουν ? Κρίμα είναι... Όχι, πρέπει να γεμίσουν και αυτά και η αύξηση της βάσης του 10 θα βοηθήσει πάρα πολύ. Το ότι θα "βοηθήσει" είναι αδιαμφισβήτητο, γι αυτό άλλωστε και θα γίνει... Όμως αυτό είναι το θέμα? Να "βοηθηθούν" τα ιδιωτικά? Γιατί να μην καταργηθούν εντελως οι πανελλήνιες και να δίνουν εξετάσεις εισαγωγικές στην σχολή στης αρεσκείας τους? Γιατί μπορεί κάποιος και μαθηματικά να πάει σκατα, και φιλολογικά να πάει σκατα και παντού αλλά στο σχέδιο να φυσάει... Αλλά βέβαια, δεν είναι πιο συμφέρον να κοπεί από τις πανελλήνιες και να αναγκαστεί να πάει σε κάποιο ιδιωτικό?? Title: Re: Το σύστημα για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο Post by: netronio on April 14, 2007, 11:06:37 am Για κάποιον που σκέφτεται λίγο πιο καχύποπτα πραγματικά η θέσπιση της βάσης του 10 ( ή της μεγαλύτερης βάσης) θα βοηθήσει στο να γεμίσουν τα ιδιωτικά.
Αυτό φαίνεται ακόμα πιο σωστό αν σκεφτούμε ότι τα περισσότερο παιδια 18 ετών και πολύ περισσότερο οι γονείς τους έχουν τις σπουδές ως αυτοσκοπό χωρίς να σκεφτονται αν το ΤΕΙ "Κυνηγιού Αρκούδας Με Τσεκούρι" που πέρασαν πραγματικά θα τους προσφέρει κάτι. Αλλα δεν πιστεύω ότι θα πρεπει απο την άλλη να λέμε να καταργηθεί η βάση του 10. Πιστεύω ότι όση προσπάθεια χρειάζεται για να βγάλεις ένα βαθμό κοντα στο 19 , άλλη τόση χρειάζεται για να βγάλεις κάτω απο 10. Δεν μπορώ να φανταστώ κάποιον με απολυτήριο 8 ας πούμε να μπορεί να βγάλει μία σχολή. Αυτό θα σημαίνει ότι το επίπεδο της σχολής είναι προσαρμοσμένο σε τέτοιους μαθητές άρα...για φανταστείτε για τι σχολη θα είναι αυτή! Τώρα θα μου πείς ότι κάποιος μπορεί να είναι πολύ καλός σε κάτι ( π.χ. το σχέδιο που αναφέρθηκε προηγουμένως) χωρίς απαραίτητα να τα καταφέρνει στα μαθήματα. Νομίζω ότι πρέπει να βρεθεί ένα άλλο σύστημα που να μπορεί να αξιοποιεί το ταλέντο του. Δηλαδή να ξεφύγουμε λίγο απο το ή σπουδάζεις και είσαι επιστήμονας ( τρομάρα μας...) ή δεν σπουδάζεις και σε δείχνουν με το δάχτυλο. Η κατάργηση της βάσης είναι μια κίνηση να αλλάξει αυτή η νοοτροπία ότι σπουδασε ¨για να πάρεις ένα χαρτί" . Βέβαια...χρειάζονται και πολλά άλλα.... Title: Re: Το σύστημα για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο Post by: cat on May 22, 2007, 00:20:40 am «Τα ΑΕΙ να διαλέγουν τους φοιτητές τους» ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Του Ν. ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ «Τα πανεπιστήμια να διαλέγουν μόνα τους φοιτητές τους», ζητούν οι ομότιμοι καθηγητές πανεπιστημίου και προτείνουν αποδέσμευση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τις εισαγωγικές εξετάσεις. Το Σώμα Ομοτίμων Καθηγητών Βόρειας Ελλάδας θα εξετάσει σε ημερίδα στη Θεσσαλονίκη νέες προτάσεις για την εισαγωγή των φοιτητών στα πανεπιστήμια. Στην εκδήλωση θα παρουσιαστούν δέκα εισηγήσεις καθηγητών πανεπιστημίου για τα συστήματα που ισχύουν σε ισάριθμες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης και θα γίνει συζήτηση με πρυτάνεις, με σκοπό να προκύψουν συγκεκριμένες προτάσεις για αλλαγές και προσαρμογές στο ελληνικό σύστημα. «Πρέπει να μπει τέλος στην παπαγαλία και να αναδειχθεί η προσωπικότητα των υποψηφίων», τόνισαν οι καθηγητές σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν, επικρίνοντας σφόδρα το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Επισήμαναν την ανάγκη η δευτεροβάθμια εκπαίδευση να αποκτήσει το ορθό «παιδευτικό» της ρόλο, προσφέροντας στους μαθητές γενικότερη μόρφωση και όχι τυποποιημένη γνώση με στόχο την εισαγωγή στα πανεπιστήμια. «Δίνεις εγγυήσεις ότι μπορείς να σπουδάσεις την επιστήμη που διάλεξες; Δεν έχει και τόση σημασία η βαθμολογία που είχες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση», ανέφερε ο πρόεδρος του Σώματος Ομοτίμων Καθηγητών Λυσίμαχος Μαυρίδης, εξηγώντας τη διεθνή «νέα τάση» για την εισαγωγή στα μεγαλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου. «Τα σοβαρά εκπαιδευτικά θέματα δεν λύνονται έτσι», τόνισε, επικρίνοντας τις επιχειρούμενες αλλαγές από το υπουργείο Παιδείας. Ο ομότιμος καθηγητής Γιώργος Βασιλικιώτης επισήμανε ως βασικά μειονεκτήματα του σημερινού ελληνικού συστήματος ότι: * οι μαθητές Λυκείου επικεντρώνουν την προσπάθεια στα μαθήματα που θα εξεταστούν για να εισαχθούν στα πανεπιστήμια, απαξιώνοντας μια ολοκληρωμένη εγκυκλοπαιδική μόρφωση. * το μέλλον τους κρίνεται από το τι θα γράψουν στα τέσσερα έως έξι τρίωρα των πανελληνίων εξετάσεων. * μπορούν να συμπεριλάβουν δεκάδες ετερόκλητα τμήματα στο μηχανογραφικό τους, με αποτέλεσμα να καλλιεργείται επιστημονικός κι επαγγελματικός αριβισμός. * καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να επιτύχουν, εγκαταλείποντας άλλα σημαντικά ενδιαφέροντα, όπως η μουσική ή ο αθλητισμός. * επιβαρύνονται οικονομικά οι οικογένειες για φροντιστήρια. Την ίδια ώρα σε όλες της χώρες της Ευρώπης καταβάλλονται προσπάθειες τροποποίησης των συστημάτων εισαγωγής των μαθητών στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, με τη βαρύτητα να δίνεται στην προσωπική συνέντευξη των υποψηφίων και τα τεστ ειδικών ικανοτήτων. Τα κριτήρια αυτά παίζουν σπουδαίο ρόλο στο βρετανικό, το φινλανδικό και το γερμανικό σύστημα, μαζί με το βαθμό απολυτηρίου, ακόμη και την επαγγελματική εμπειρία. Μάλιστα, σε πολλά πανεπιστήμια, μετά την εισαγωγή τους, οι φοιτητές ενθαρρύνονται να εργαστούν τον πρώτο χρόνο, πριν ξεκινήσουν τις σπουδές τους. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 21/05/2007 http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=2216940 Title: Re: Το σύστημα για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο Post by: pmousoul on May 22, 2007, 01:57:56 am Όλα τα επιχειρήματά έχουν βάση... Title: Re: Το σύστημα για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο Post by: thrilikos on August 06, 2008, 13:09:32 pm Ένα επιπλέον έτος στο τέλος του Λυκείου και ένα λιγότερο στο Δημοτικό Σχολείο, προτείνει ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, Θάνος Βερέμης. Στις προτάσεις αυτές η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν φαίνεται να είναι κατ' αρχήν αρνητική. Η πρόταση του κ. Βερέμη περιλαμβάνει επίσης και την δημιουργία ενός Εθνικού Κέντρου Εξετάσεων, στα πρότυπα του Βρετανικού Συμβουλίου, το οποίο θα είναι αποκλειστικά υπεύθυνο για τη διεξαγωγή των εισαγωγικών εξετάσεων στα πανεπιστήμια.
Όσον αφορά το διάλογο για τις αλλαγές στη Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, όπως το σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, αναμένεται να αρχίσει το Σεπτέμβριο. Το υπουργείο Παιδείας έχει ήδη αποστείλει προσκλήσεις σε όλους τους αρμόδιους φορείς, προκειμένου να παρουσιάσουν τις προτάσεις τους. http://www.zougla.gr/news.php?id=6020 (http://www.zougla.gr/news.php?id=6020) Title: Re: Το σύστημα για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο Post by: 4Dcube on August 06, 2008, 13:39:44 pm Ένα επιπλέον έτος στο τέλος του Λυκείου και ένα λιγότερο στο Δημοτικό Σχολείο, προτείνει ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, Θάνος Βερέμης. Στις προτάσεις αυτές η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν φαίνεται να είναι κατ' αρχήν αρνητική. Η πρόταση του κ. Βερέμη περιλαμβάνει επίσης και την δημιουργία ενός Εθνικού Κέντρου Εξετάσεων, στα πρότυπα του Βρετανικού Συμβουλίου, το οποίο θα είναι αποκλειστικά υπεύθυνο για τη διεξαγωγή των εισαγωγικών εξετάσεων στα πανεπιστήμια.[...] Ό τι κατέβει στον καθένα, το προτείνει...http://www.zougla.gr/news.php?id=6020 (http://www.zougla.gr/news.php?id=6020) Title: Re: Το σύστημα για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο Post by: AgentCain on August 06, 2008, 13:42:59 pm Γιατί να μην καταργηθούν εντελως οι πανελλήνιες και να δίνουν εξετάσεις εισαγωγικές στην σχολή στης αρεσκείας τους? Και αυτό να γίνει τα πρώτα χρόνια δεν θα αποδώσει διότι οι τελειόφοιτοι θα τρέξουν στις σχολές υψηλής ζήτησης (ιατρική, νομική, πολυτεχνείο) διότι η νοοτροπία των προηγούμενων γενεών δεν θα έχει εξαλειφθεί ακόμα. Στη συνέχεια λόγω της αυξημένης ζήτησης οι υποψήφιοι θα είναι υπεράριθμοι, το οποίο θα αναγκάσει τις σχολές να βάλουν θέματα όχι απλά δύσκολα αλλά εξεζητημένα που θα γνωρίζουν άτομα αποκλειστικά προσκολλημένα στο αντικείμενο χωρίς ίχνος εγκυκλοπαιδικών γνώσεων (ούτε άλλων ενδιαφερόντων π.χ. μουσικών, αθλητικών) Οπότε θα επανέλθουμε στον ελιτισμό που προσπαθούμε να αποφύγουμε. Αυτό πιθανώς θα είναι άδικο για άτομα που έμειναν απέξω για ελάχιστες διαφορές στην αξιολόγηση αλλά ενδεχομένως να ήταν καλύτεροι επιστήμονες λόγω των γενικότερων ενδιαφερόντων τους (=ανοιχτό μυαλό) Αν η νοοτροπία των σπουδών δεν αλλάξει στο μεγαλύτερο ποσοστό του Ελληνικού πληθυσμού τότε κάθε εκπαιδευτικό μέτρο, που στοχεύει στην αναβάθμιση της διαδικασίας επαγγελματικού προσανατολισμού και εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα αποτύχει. |