Title: Ο αγωγός Μπουργκάς-Αλεξ/πολης θ' ανοίξει νέους ορίζοντες... Post by: gepeltek on March 15, 2007, 00:58:00 am "Η Υπογραφή μιας Ιστορικής Συμφωνίας (07/03/2007)
από Ημερησία, 7/3/07 Η υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας για τον πετρελαιαγωγό Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη ανοίγει νέο κεφάλαιο για τη χώρα. Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να έλθει στην Αθήνα ο Πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν και να επισφραγίσει με την παρουσία του την πρόθεση της Μόσχας, της Σόφιας και της Αθήνας να συνεργαστούν στο κοινό εγχείρημα που αναβαθμίζει τη γεωπολιτική θέση της Ελλάδος. Σε συνδυασμό με τον αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου Τουρκίας- Ελλάδος- Ιταλίας, η χώρα μας γίνεται για πρώτη φορά «διάδρομος» για τη μεταφορά πετρελαίου και αερίου από τη Ρωσία και την Κασπία προς την Ευρώπη και αλλού. Χρειάστηκαν 14 χρόνια διαβουλεύσεων για να φθάσουμε στις τελικές υπογραφές. Οι αλλαγές στο διεθνές σκηνικό, η ενδυνάμωση της ενεργειακής θέσης της Ρωσίας και η νέα στρατηγική της Μόσχας προς τους παραδοσιακούς εταίρους της στις «τράνζιτ» μεταφορές, η αυξανόμενη ζήτηση ενεργειακών πρώτων υλών, οι νέοι παραγωγοί της Κασπίας, η άνοδος των τιμών του πετρελαίου... όλα συνέβαλαν να ανάψει το πράσινο φως. Ακόμα και η Ουάσιγκτον χαιρέτισε το πρότζεκτ. Είναι η πρώτη φορά, στη 14χρονη ιστορία του έργου, που η διεθνής συγκυρία είναι ευνοϊκή, δικαιώνοντας όσους λένε πως «τώρα ή ποτέ» είναι η στιγμή για την υλοποίησή του. Οι χθεσινές ανακοινώσεις του υπουργού Ανάπτυξης για την οριστικοποίηση της τελετής υπογραφής έδωσαν τέλος στο θρίλερ που εξελίχθηκε τις τελευταίες ημέρες, με τις φήμες για δυσαρέσκεια της Μόσχας εξ αιτίας των δηλώσεων από το υπουργείο Εξωτερικών για τους πυραύλους στην Πολωνία και την Τσεχία. Μία ακόμα ένδειξη των λεπτών ισορροπιών στις οποίες στηρίζεται το όλο εγχείρημα και του διπλωματικού μαραθωνίου για την υλοποίησή του. " Παλιό το άρθρο που παραθέτω, καθώς ήδη άυριο κλείνει (επιτέλους) αυτή η συμφωνία.. Είναι πιο πολύ εισαγωγικό (και ενημερωτικό).. Ανοίγω λοιπόν το τόπικ για να σχολιασουμε την ιδιαίτερη σημασία του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης.. Όλοι πάντως μιλάνε για μία ιστορική συμφωνία που αλλάζει τον χάρτη της ενέργειας στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.. Title: Re: Ο αγωγός Μπουργκάς-Αλεξ/πολης θ' ανοίξει νέους ορίζοντες... Post by: apostolos1986 on March 15, 2007, 01:21:17 am Σε μαύρο σκοτάδι η Αλεξανδρούπολη
Του ΓΙΑΝΝΗ ΛΑΣΚΑΡΑΚΗ* Οι ηγέτες της Ρωσίας, της Βουλγαρίας και της Ελλάδας υπογράφουν αύριο την οριστική συμφωνία για την κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, που θα φέρει στο Θρακικό Πέλαγος το αργό πετρέλαιο από το Νοβοροσίσκ, κοντά στη μυθική Κολχίδα. Στη σκιά αυτής της πανηγυρικής τελετής, αμέτοχοι και απληροφόρητοι, οι πολίτες της Αλεξανδρούπολης παρακολουθούν σαστισμένοι τις εξελίξεις, ανήμποροι να παρέμβουν σε ένα γεγονός που θα επηρεάσει ριζικά τη ζωή τους, το φυσικό και δομημένο περιβάλλον, την οικονομία, τις κοινωνικές, παραγωγικές και χωροταξικές δομές της πόλης τους. Η πρώτη ανατροπή αφορά το κοινοτικό κεκτημένο της «επικουρικότητας». Ουδείς σεβάστηκε το δικαίωμα των πολιτών που βρίσκονται τόσο κοντά σε μια τόσο σημαντική για τη ζωή τους επιλογή, να ακουστούν, τουλάχιστον, οι απόψεις τους, οι φόβοι τους, οι επιφυλάξεις τους. Η ευρωσυνταγματικά κατοχυρωμένη αυτή αρχή, που αφορά κυρίως το Δήμο Αλεξανδρούπολης, παραμερίστηκε απροκάλυπτα, κάτω από το πρόσχημα του «στρατηγικού εθνικού συμφέροντος». Οστρατηγικός σχεδιασμός όμως για την Αλεξανδρούπολη κινδυνεύει έτσι να ανατραπεί βίαια εκ των άνω. Εμείς σχεδιάζουμε μια πόλη της καινοτομίας και του πολιτισμού και ένα μεσογειακό κέντρο συνδυασμένων μεταφορών της Ευρώπης στην Ανατολή. Μια πόλη-θάλασσα, μια πόλη-γιορτή, μια πόλη-μητρόπολη μιας ιστορικής γεωγραφικής περιοχής στη νέα εποχή των ανοιχτών οριζόντων και των ανοιχτών συνόρων προς Βορρά και Ανατολή, που διαδέχονται -επιτέλους- τις ψυχροπολεμικές «επιτηρούμενες ζώνες» των πρόσφατων χρόνων της απομόνωσης. Πόσο είναι συμβατός ο πετρελαιαγωγός με αυτές τις αισιόδοξες προοπτικές που ανοίγονται λόγω της νέας γεωγραφίας της περιοχής; Δυστυχώς βαδίζουμε στο σκοτάδι: Δεν μας παρουσίασαν ούτε μια μελέτη σκοπιμότητας, ούτε μια μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τη θάλασσα και το Δέλτα του Εβρου. Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις του στη χωροταξική δομή της πόλης, στις χρήσεις γης και ποιες αλλαγές θα επιφέρει στις οικονομικές και κοινωνικές της δομές; Πόσες θα είναι οι νέες θέσεις εργασίας και πόση η απώλεια άλλων στον τουρισμό και στην αλιεία; Δεν γνωρίζουμε ούτε καν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, το σημείο εκβολής, την έκταση και τον τόπο των χερσαίων και θαλάσσιων εγκαταστάσεων. Ποιες αλλαγές θα απαιτηθούν στη χωροταξική και οδική υποδομή, στα συστήματα ύδρευσης, αποχέτευσης, κυκλοφορίας, χώρων στάθμευσης και πόσο θα κοστίσουν αυτές στον προϋπολογισμό του δήμου μας; Πώς θα κατανέμονται τα αντισταθμιστικά οφέλη, πώς θα ασφαλιστούν οι ακτές μας και οι αλιείς μας έναντι καταστροφών από μεγάλο ατύχημα και ποιος θα πληρώνει τα ασφάλιστρα; Αυτά ζητούν να μάθουν οι πολίτες της Αλεξανδρούπολης, όχι τόσο για να ετοιμάσουν τις αντιδράσεις τους όσο για να προετοιμαστούν για τις μεγάλες αλλαγές που έρχονται. Τις αλλαγές που θα φέρουν οι νέοι «Αργοναύτες»-εφοπλιστές καθώς θα μεταφέρουν με τις «Αργώ» των 350.000 τόνων το σύγχρονο «Χρυσόμαλλο Δέρας» με το μαύρο χρώμα και τη χρυσή ανταλλακτική αξία. Η Ελλη πάντως, η αδελφή του Φρίξου, δεν θα χρειαστεί να πέσει και να πνιγεί στη θάλασσα για να δώσει το όνομά της στον Ελλήσποντο, μια και ο αγωγός τον παρακάμπτει. Εκτός και αν το ρόλο της τον παίξει η Αλεξανδρούπολη για να εγκαινιάσει τα «Δαρδανέλια της ξηράς». * Πολιτικός μηχανικός, δημοτικός σύμβουλος Αλεξανδρούπολης ΠΗΓΗ:ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ Δεν είμαι φυσικά κατά του αγωγού...αλλά αν ισχύουν αυτά που λέει ο δημοτικός σύμβουλος ΑΛεξανδρούπολης...δεν είναι και το καλύτερο δυνατό... 14 χρόνια το παλεύαν..δεν μπορούσαν να κάνουν διαβουλεύσεις με την τοπική κοινωνία.... Title: Re: Ο αγωγός Μπουργκάς-Αλεξ/πολης θ' ανοίξει νέους ορίζοντες... Post by: gepeltek on March 15, 2007, 16:26:39 pm "Η διακρατική συμφωνία για την κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, υπογράφηκε στο Προεδρικό Μέγαρο, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια περισσότερες πληροφοριές, του Ρώσου Προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν, του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή περισσότερες πληροφοριές και του Βούλγαρου ομολόγου του, Σεργκέι Στανίσεφ.
"Μία εκκρεμότητα 14 ετών διευθετήθηκε με τον καλύτερο τρόπο προς όφελος όλων", υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής μετά την υπογραφή της συμφωνίας σε κοινή συνέντευξη Τύπου των τριών ηγετών. "Το έργο" συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός "είναι σημαντικό και συμβάλει στη στενή συνεργασία των χωρών και των λαών τους. Ο αγωγός αποτελεί ένα νέο δίαυλο μεταφοράς συμπληρωματικό προς τα στενά του Βοσπόρου. Θα δημιουργηθούν εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας και θα δοθούν δυνατότητες ανάπτυξης και προόδου ενώ αναμένεται να αποτελέσει πόλο προσέλκυσης επενδύσεων". Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ρωσίας χαρακτήρισε τη συμφωνία "ιστορική" η οποία "προέκυψε μετά απο πολυετή διαδικασία" και με την οποία "επισφραγίστηκε το κλίμα φιλίας και εποικοδομητικών σχέσεων". "Βρήκαμε" είπε ο κ. Πούτιν, "λύσεις στα προβλήματά μας, στο θέμα της ενέργειας, της συνεργασίας και της ασφάλειας. Ο αγωγός είναι από τα σημαντικότερα έργα τόσο στην ΕΕ όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο. Συμβάλλει στην ανάπτυξη όλων των κρατών της περιοχής, αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης και ενισχύει το διάλογο για την καλύτερη κάλυψη των ενεργειακών απαιτήσεων". Για την "έναρξη μιας νέας εποχής στον ενεργειακό τομέα", έκανε λόγο και ο πρωθυπουργός της Βουλγαρίας Σεργκέι Στανίσεφ. Τη συμφωνία που δίνει το "πράσινο φως" στις εταιρίες που θα συμμετάσχουν στο έργο να προχωρήσουν στη σύσταση διεθνούς εταιρίας κατασκευής και διαχείρισης, υπέγραψαν ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Δ. Σιούφας περισσότερες πληροφοριές, ο υπουργός Ενέργειας της Ρωσίας κ. Β. Κριστένκο και ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Δημοσίων Έργων της Βουλγαρίας Ασεν Γκαγκαούζοφ. Ο στόχος που τέθηκε από τον περασμένο Σεπτέμβριο όταν δεσμεύτηκαν μέσω του Μνημονίου των Αθηνών για την υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας, είναι η κατασκευή του έργου να ξεκινήσει εντός του 2008 για να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2011. Ο αγωγός, μήκους 288 χλμ, θα έχει δυναμικότητα 35 εκατ. τόνων ετησίως πετρελαίου που θα μεταφέρεται από το ρωσικό λιμάνι του Νοβοροσίσκ στη Μαύρη Θάλασσα με πλοία στο βουλγαρικό λιμάνι του Μπουργκάς και από εκεί μέσω του αγωγού στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Το πρωί της Πέμπτης ο πρωθυπουργός υποδέχθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου τον Ρώσο Πρόεδρο και τον πρωθυπουργό της Βουλγαρίας και στη συνέχεια οι τρείς ηγέτες μετέβησαν στο Προεδρικό Μέγαρο για την τελετή της υπογραφής. Ο κ. Καραμανλής υποδεχόμενος τον Ρώσο πρόεδρο ανέφερε ότι αποτελεί τιμή και χαρά τόσο για την Ελλάδα όσο και για τον ίδιο και την κυβέρνησή του το γεγονός ότι ο κ. Πούτιν επισκέπτεται για δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες την Αθήνα. "Πιστοποιεί η επίσκεψη αυτή, τις άριστες σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών και σηματοδοτεί και συμβολίζει την έναρξη κατασκευής ενός σημαντικού έργου που είναι ο αγωγός Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη", είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής. Ο πρωθυπουργός εξέφρασε τη χαρά του γιατί η συμφωνία και η απόφαση που ελήφθη στην τριμερή συνάντηση στις 4 Σεπτεμβρίου, να επιδειχθεί αποφασιστικότητα για να προχωρήσει το έργο, υλοποιείται. Ο κ. Καραμανλής πρόσθεσε "ελπίζω ότι αυτό και άλλα σχέδια που έχουμε από κοινού θα προχωρήσουν με επιτυχία". Από την πλευρά του ο Ρώσος πρόεδρος υπογράμμισε ότι η υπογραφή είναι προς το συμφέρον όχι μόνο των τριών χωρών αλλά και της παγκόσμιας οικονομίας σημειώνοντας πως πρόκειται για σημαντικό έργο στον τομέα της παγκόσμιας ενέργειας. Ο Ρώσος πρόεδρος πρόσθεσε "επιτρέπει την διαφοροποίηση στους δρόμους διέλευσης πετρελαίου προς όφελος των χωρών μας, των λαών και της οικονομίας". Ο κ. Πούτιν υπογράμμισε το προσωπικό ενδιαφέρον του πρωθυπουργού για να προωθηθεί αυτό το θέμα, ενώ τόνισε ότι η επίσκεψή του δεν συνδέεται μόνο με τις καλές σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών αλλά συνδέεται και με τη συνεργασία που υπάρχει σε πολλούς τομείς και κυρίως στον τομέα της οικονομίας. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της χώρας του, ο όγκος των εμπορικών συναλλαγών έχει ξεπεράσει τα τρία δισεκατομμύρια δολάρια. Εν τω μεταξύ, η ιστορική συμφωνία για την κατασκευή του πετρελαιαγωγού βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των ρωσικών, αλλά και ευρωπαϊκών τηλεοπτικών δικτύων." πηγή: http://news.pathfinder.gr/ Title: Re: Ο αγωγός Μπουργκάς-Αλεξ/πολης θ' ανοίξει νέους ορίζοντες... Post by: Fiodor on March 15, 2007, 16:46:22 pm Υποβαθμίζεται το γεγονός του αγωγού από τα μέσα ενημέρωσης επίτηδες...
Είναι ένα μεγάλο έργο! Που δεν προβάλλεται όσο πρέπει fiodor Title: Re: Ο αγωγός Μπουργκάς-Αλεξ/πολης θ' ανοίξει νέους ορίζοντες... Post by: gepeltek on March 15, 2007, 16:54:47 pm Υποβαθμίζεται το γεγονός του αγωγού από τα μέσα ενημέρωσης επίτηδες... Είναι ένα μεγάλο έργο! Που δεν προβάλλεται όσο πρέπει fiodor Πράγματι.. Και εδώ μέσα σαν ηλεκτρολόγοι μηχανικοί θα έπρεπε ήδη να το είχαμε εξαντλήσει το θέμα.. Title: Re: Ο αγωγός Μπουργκάς-Αλεξ/πολης θ' ανοίξει νέους ορίζοντες... Post by: apostolos1986 on March 15, 2007, 17:29:04 pm τι υποβθαμίζεται ρε παιδιά...σήμερα πάνω από το 50% των ειδήσεων των ιδιωτικών σταθμών ήταν για τον αγωγό...
καλά στη ΝΕΤ από τις 10 μέχρι τις 16.00 για αυτό έλεγαν... Title: Re: Ο αγωγός Μπουργκάς-Αλεξ/πολης θ' ανοίξει νέους ορίζοντες... Post by: Guybrush on March 15, 2007, 17:31:47 pm αν ειχε γινει αυτο αλλες εποχες... ::)
Παιχτηκε οσο επρεπε. Ακουστηκαν και καποιες πιο επισταμενες γνωμες. Ας αναμενουμε να γινει πρωτα Title: Re: Ο αγωγός Μπουργκάς-Αλεξ/πολης θ' ανοίξει νέους ορίζοντες... Post by: apostolos1986 on March 15, 2007, 17:34:51 pm αν ειχε γινει αυτο αλλες εποχες... ::) Παιχτηκε οσο επρεπε. Ακουστηκαν και καποιες πιο επισταμενες γνωμες. Ας αναμενουμε να γινει πρωτα ας αναμένουμε πρώτα να γίνει... γιατί οι πρώτες προβλέψεις μιλάνει για 2010 με 2011... και ο Πούτιν άρχισε ήδη τις σπόντες για την αργοπορία... είπε χαρακτηριστικά ότι στη Σιβηρία έφτιαξαν σε 6 μήνες 700 χιλιόμετρα αγωγό... και ο Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη είναι 270 περίπου... Title: Re: Ο αγωγός Μπουργκάς-Αλεξ/πολης θ' ανοίξει νέους ορίζοντες... Post by: gepeltek on March 15, 2007, 17:35:39 pm τι υποβθαμίζεται ρε παιδιά...σήμερα πάνω από το 50% των ειδήσεων των ιδιωτικών σταθμών ήταν για τον αγωγό... καλά στη ΝΕΤ από τις 10 μέχρι τις 16.00 για αυτό έλεγαν... Σήμερα μόνο απόστολε.. Δεν είδα τπτ άλλο τις προηγούμενες βδομάδες, μήνες, χρόνια..! Γιατί αυτή η ιστορία τραβάει πολύ καιρό.. Συγκεκριμένα εδώ κ 13 χρόνια γίνεται η συζήτηση επί του θέματος.. Ένα θέμα που έχει αμέτρητες προεκτάσεις και πτυχές.. Τόσο θετικές, όσο και αρνητικές.. Περιμένω λοιπον γνώμες.. Title: Re: Ο αγωγός Μπουργκάς-Αλεξ/πολης θ' ανοίξει νέους ορίζοντες... Post by: Guybrush on March 15, 2007, 17:38:21 pm αν ειχε γινει αυτο αλλες εποχες... ::) Παιχτηκε οσο επρεπε. Ακουστηκαν και καποιες πιο επισταμενες γνωμες. Ας αναμενουμε να γινει πρωτα ας αναμένουμε πρώτα να γίνει... γιατί οι πρώτες προβλέψεις μιλάνει για 2010 με 2011... και ο Πούτιν άρχισε ήδη τις σπόντες για την αργοπορία... είπε χαρακτηριστικά ότι στη Σιβηρία έφτιαξαν σε 6 μήνες 700 χιλιόμετρα αγωγό... και ο Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη είναι 270 περίπου... Το πρόβλημα είναι ότι μπλεκονται ένα σωρό εταιρίες και κοινοπραξίες απο τρεις χώρες και όχι μία μόνο κρατική όπως στη Σιβηρία.. Title: Re: Ο αγωγός Μπουργκάς-Αλεξ/πολης θ' ανοίξει νέους ορίζοντες... Post by: gepeltek on March 15, 2007, 17:39:32 pm αν ειχε γινει αυτο αλλες εποχες... ::) Παιχτηκε οσο επρεπε. Ακουστηκαν και καποιες πιο επισταμενες γνωμες. Ας αναμενουμε να γινει πρωτα ας αναμένουμε πρώτα να γίνει... γιατί οι πρώτες προβλέψεις μιλάνει για 2010 με 2011... και ο Πούτιν άρχισε ήδη τις σπόντες για την αργοπορία... είπε χαρακτηριστικά ότι στη Σιβηρία έφτιαξαν σε 6 μήνες 700 χιλιόμετρα αγωγό... και ο Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη είναι 270 περίπου... Η αλήθεια είναι ότι εδώ είμαστε πολύ πίσω - και λόγω τεχνολογίας- και κινούμαστε με πολύ πολύ αργούς ρυθμούς δυστυχώς.. Αλλά όλο και κάτι θα γίνει.. Θέλουμε δεν θέλουμε το πετρέλαιο τελειώνει...οπότε...! Title: Re: Ο αγωγός Μπουργκάς-Αλεξ/πολης θ' ανοίξει νέους ορίζοντες... Post by: apostolos1986 on March 15, 2007, 17:41:55 pm γιατί κράτησε 13 χρόνια;;;
γιατί πολύ απλά κωλυσιεργούσε απίστευτα μέχρι τελευταία στιγμή Η βουλγαρία... και δεν νομίζω ότι το γιατί δεν προχωρούσε έφταιγαν τα μμε... έφταιγαν οι αγκυλώσεις μας με τη Ρωσία μέχρι το 2004... μετά το 2004 και αφού περασαν οι εληνορωσικές σχέσεις τον σκόπελο των TORM1 ...μπήκε το νερό στα αυλάκι... αν ειχε γινει αυτο αλλες εποχες... ::) Παιχτηκε οσο επρεπε. Ακουστηκαν και καποιες πιο επισταμενες γνωμες. Ας αναμενουμε να γινει πρωτα ας αναμένουμε πρώτα να γίνει... γιατί οι πρώτες προβλέψεις μιλάνει για 2010 με 2011... και ο Πούτιν άρχισε ήδη τις σπόντες για την αργοπορία... είπε χαρακτηριστικά ότι στη Σιβηρία έφτιαξαν σε 6 μήνες 700 χιλιόμετρα αγωγό... και ο Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη είναι 270 περίπου... Το πρόβλημα είναι ότι μπλεκονται ένα σωρό εταιρίες και κοινοπραξίες απο τρεις χώρες και όχι μία μόνο κρατική όπως στη Σιβηρία.. ναι σίγουρα δεν είναι μόνο μια κρατική όπως στη Ρωσία...αλλά πάλι 3-4 χρόνια είναι πολλά... και μάλιστα όπως διάβασα ΄τωρα αρχίζει το χοντρό παιχνίδι μεταξύ των εταιρειών... Title: Re: Ο αγωγός Μπουργκάς-Αλεξ/πολης θ' ανοίξει νέους ορίζοντες... Post by: Guybrush on March 15, 2007, 17:45:43 pm γιατί κράτησε 13 χρόνια;;; Ακομα επαψε ο εναγκαλισμος έως ασφυξίας των Ρωσων από τις ΗΠΑ, οι Ρωσοι μαφιοζοι γινανε επιχειρηματίες, άλλαξε η κυβέρνηση κ.ά.γιατί πολύ απλά κωλυσιεργούσε απίστευτα μέχρι τελευταία στιγμή Η βουλγαρία... και δεν νομίζω ότι το γιατί δεν προχωρούσε έφταιγαν τα μμε... έφταιγαν οι αγκυλώσεις μας με τη Ρωσία μέχρι το 2004... μετά το 2004 και αφού περασαν οι εληνορωσικές σχέσεις τον σκόπελο των TORM1 ...μπήκε το νερό στα αυλάκι... Title: Re: Ο αγωγός Μπουργκάς-Αλεξ/πολης θ' ανοίξει νέους ορίζοντες... Post by: vag on March 16, 2007, 21:04:12 pm αισχος και ντροπη
συμφωνα με τον αδωνη γεωργιαδη (ναι ναι αυτον τον τυπο στο τηλεαστυ) το σωστό δεν ειναι Μπουργκάς αλλά Πύργος! να διορθωθει αμέσως ο τίτλος του τόπικ Title: Re: Ο αγωγός Μπουργκάς-Αλεξ/πολης θ' ανοίξει νέους ορίζοντες... Post by: gepeltek on March 16, 2007, 22:05:41 pm αισχος και ντροπη συμφωνα με τον αδωνη γεωργιαδη (ναι ναι αυτον τον τυπο στο τηλεαστυ) το σωστό δεν ειναι Μπουργκάς αλλά Πύργος! να διορθωθει αμέσως ο τίτλος του τόπικ Άδωνις Γεωργιάδης forever, τώρα και στη Βουλή.. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D Στο θέμα μας τώρα.. Αν γίνουν σωστά πάντως τα πράγματα, και όχι όπως σε άλλα έργα για τα οποία χρησιμοποιήθηκαν εταιρείες από το εξωτερικό, θα υπάρχει δουλειά για αρκετό κόσμο στα πέριξ.. Επίσης μου έχει μείνει στο μυαλό η φράση-καραμέλα που ακούμε τις τελευταίες μέρες στα ΜΜΕ : " ένταξη της Ελλάδας στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη" Τί σημαίνει αλήθεια αυτό ; Και πόσο θα μας επηρεάσει εμάς..; Title: Re: Ο αγωγός Μπουργκάς-Αλεξ/πολης θ' ανοίξει νέους ορίζοντες... Post by: apostolos1986 on April 18, 2007, 00:21:01 am Διαβεβαιώσεις Σιούφα στη Βουλή
Δυνατή η λειτουργία του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη «στις αρχές του 2011» Την εκτίμησή του ότι είναι δυνατή η λειτουργία του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης στις αρχές του 2011, εξέφρασε ενώπιον της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο υπουργός Ανάπτυξης Δημήτρης Σιούφας.«Εκτιμούμε ότι όλη η διαδικασία της σύστασης διεθνούς εταιρείας, οι μελέτες και οι διακρατικές συμφωνίες διέλευσης θα έχουν ολοκληρωθεί μέσα σε ενάμισι έτος, ώστε στο τέλος του 2008 ν' αρχίσει η κατασκευή και στα τέλη του 2010 έως τις αρχές του 2011 να είναι σε λειτουργία ο αγωγός», ανέφερε ο κ. Σιούφας. Κατά τη συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου, που υπερψηφίστηκε από το ΠΑΣΟΚ και τη Νέα Δημοκρατία στην Επιτροπή της Βουλής, ο υπουργός Ανάπτυξης εκλήθη να απαντήσει σε σειρά ερωτήσεων που διετύπωσε ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Χρήστος Παπουτσής, δηλώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι τα έσοδα από τα τέλη λειτουργίας του αγωγού θα διατεθούν ως επί το πλείστον στο νομό Εβρου για την ανάπτυξή του, καθώς και στους παρακείμενους νομούς Ροδόπης και Ξάνθης. Ο κ. Σιούφας δεσμεύθηκε για την τήρηση των περιβαλλοντικών όρων που προβλέπει η κείμενη εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, κατά τη δημιουργία και συντήρηση του αγωγού. Από την πλευρά της η εισηγήτρια του Συνασπισμού, Ασημίνα Ξυροτήρη, επεσήμανε ότι η Ελλάδα έχει βεβαρημένο παρελθόν στην περιβαλλοντική προστασία και στο νομοσχέδιο οι σχετικές διατάξεις βρίσκονται στο τέλος των υπολοίπων. Από πλευράς ΠΑΣΟΚ, ο Χρήστος Παπουτσής επέμεινε στην ανάγκη διευκρίνισης και υπογράμμισης, εκ μέρους της κυβέρνησης, της δικής της άποψης σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς του εδάφους και της θάλασσας που περιβάλλει τον αγωγό, θεωρώντας ότι οι όροι που χρησιμοποιήθηκαν στο αγγλικό της κείμενο, είναι αμφίσημοι και αφήνουν περιθώρια για την έγερση αμφισβητήσεων σε θέματα εθνικής κυριαρχίας. «Κάποιοι καλοθελητές εκτός Ελλάδος θεωρούν ότι η συμφωνία παρέχει τη δυνατότητα δημιουργίας εμποδίων στην ελεύθερη και χωρίς όρους επικοινωνία των δύο περιοχών εκατέρωθεν του αγωγού και πως σ’ αυτόν τον χώρο αναγνωρίζεται ειδικό προνομιακό καθεστώς υπέρ της εταιρείας, που μπορεί να ανατεθεί σε τρίτους. Αυτή η ανάγνωση υπάρχει», ανέφερε ο κ. Παπουτσής. «Οι νομικές υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης και του ΥΠΕΞ διαβεβαιώνουν ότι δεν υφίσταται κανένα πρόβλημα. Στην εταιρεία δίνεται η χρήση της γης. Οποιαδήποτε διεθνής εταιρεία έρθει και εγκατασταθεί σε μια περιοχή, αποκτά τη χρήση της γης», απάντησε ο κ. Σιούφας. «Η περιοχή είναι εξαιρετικά ευαίσθητη και είμαι υποχρεωμένος να θέσω το θέμα. Το ίδιο ισχύει και για τα θαλάσσια τερματικά του αγωγού;» ρώτησε ο κ. Παπουτσής. «Δεν υπάρχει κανένα θέμα εθνικής κυριαρχίας σ’ αυτό το σημείο. Παραχωρείται ιδιοκτησιακό καθεστώς, όπως και στη γη», απάντησε ο υπουργός Ανάπτυξης. Εξάλλου, σε ερώτηση του εισηγητή του ΠΑΣΟΚ, εάν η κυβέρνηση μπορεί να δεσμευθεί ότι δεν πρόκειται να αλλάξει το μάνατζμεντ στα ΕΛΠΕ (που ελέγχουν το 25% της ελληνικής συμμετοχής στην κοινοπραξία), ο κ. Σιούφας αντέδρασε υπενθυμίζοντας ότι «η ιδιωτικοποίηση των ΕΛΠΕ έγινε από την τελευταία κυβέρνησή σας και οι προθεσμίες για το πότε το μάνατζμεντ της εταιρίας περιέρχεται στον ιδιωτικό φορέα, φέρει τις υπογραφές της δικής σας κυβέρνησης». «Είναι έγκλημα όταν ιδιωτικοποιούνται επιχειρήσεις κρίσιμης σημασίας, όπως οι ενεργειακές. Δυστυχώς όμως κι εσείς την ίδια πολιτική ακολουθείτε», επεσήμανε ο εισηγητής του ΚΚΕ, Νίκος Γκατζής. Ο εισηγητής του ΚΚΕ εκτίμησε πως το κόστος κατασκευής και λειτουργίας του αγωγού, μαζί με τις φοροαπαλλαγές που προβλέπονται για την κατασκευάστρια εταιρεία, ενδεχομένως υπερκαλύπτει τα οφέλη από την λειτουργία του αγωγού και έτσι επιφυλάχθηκε (μαζί με την εισηγήτρια του Συνασπισμού) για την στάση που θα κρατήσει το κόμμα του στην Ολομέλεια. news.in.gr (http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=795227&lngDtrID=251) |