THMMY.gr

Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία => Η πολιτική για το Πανεπιστήμιο => Topic started by: jimmakos on June 27, 2010, 20:09:55 pm



Title: Ψήφισμα της 15ης Συνόδου Πρυτάνεων Πολυτεχνείων και Κοσμητόρων Πoλυτεχνικών Σχολ
Post by: jimmakos on June 27, 2010, 20:09:55 pm
http://www.ntua.gr/announcements/general/uploads/2010-06-16_207224_pshfisma_15hs_synodou_prytanewn.pdf

Αθήνα 14 Ιουνίου 2010
                                                                       
                                                                                                                                                                                     
ΨΗΦΙΣΜΑ
                     
ΤΗΣ 15ης ΣΥΝΟΔΟΥ ΠΡΥΤΑΝΕΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΚΟΣΜΗΤΟΡΩΝ
ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ


Η 15η Σύνοδος Πρυτάνεων Πολυτεχνείων και Κοσμητόρων Πολυτεχνικών Σχολών
Ελλάδας με την συμμετοχή της Πρυτανικής Αρχής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου
Αθηνών, της Σχολής Γεωπονικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, του
Προέδρου του ΤΕΕ και εκπροσώπων της Δ.Ε. και της Επιτροπής Παιδείας του ΤΕΕ
και εκπροσώπων του ΓΕΩΤΕΕ συγκλήθηκε στο Πλωμάρι της Λέσβου στις 4 και
5.6.2010 για να εξετάσει τις δυσμενείς εξελίξεις για την Παιδεία και τη χώρα, που
δημιουργούν οι πολιτικές της σημερινής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου
Μάθησης και Θρησκευμάτων. Κατέληξε ομόφωνα στα επόμενα:

-        Επισημαίνει τις πολιτικές ευθύνες του Υπουργείου στην κατεύθυνση ισοπέδωσης
         της Ανώτατης Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, με επικίνδυνες για το δημόσιο
         συμφέρον επιπτώσεις από την άσκηση των τεχνικών και γεωτεχνικών
         επαγγελμάτων, τόσο με το ΠΔ αναγνώρισης των κολλεγίων ως ισότιμων, όσο και
         με τα σχέδια ΠΔ για τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων ΤΕΙ.
-        Καταγγέλλει την εμμονή του Υπουργείου στην απόρριψη του τεκμηριωμένου
         αιτήματος των διπλωμάτων των Μηχανικών και των πενταετούς φοίτησης
         Γεωτεχνικών ως Master, και μάλιστα χωρίς αιτιολογία, που ρητά και γραπτά
         προσπαθεί να δημιουργήσει νομικό προηγούμενο σε μια αντισυνταγματική θέση
         της Κυβέρνησης. Ζητά μετ’ επιτάσεως την άμεση ικανοποίηση του ωρίμου
         αιτήματος ισοδυναμίας των διπλώματος 5ετών σπουδών με το Ευρωπαϊκό
         Μaster.
-        Καταγγέλλει ότι δεν ακολουθούνται στοιχειωδώς διαδικασίες διαβούλευσης,
         παρά την φραστική επίκλησή τους από το Υπουργείο. Για τα σχέδια ΠΔ
         επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων ΤΕΙ αγνοήθηκαν οι προτάσεις
         των τεσσάρων Πρυτάνεων που μετείχαν στην αρμόδια επιτροπή, οι προτάσεις
         της 11ης,12ης και 14ης Συνόδου Πρυτάνεων και Κοσμητόρων των Πολυτεχνείων,
         του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών και των Γεωπονικών Σχολών της
         χώρας, καθώς και οι προτάσεις των Προέδρων των Επιμελητηρίων.
-        Θεωρεί ότι η εμμονή του Υπουργείου στην εφαρμογή της στρατηγικής της
         Bologna, παρά τον σκεπτικισμό που επικρατεί στα Ευρωπαϊκά Πολυτεχνεία ως
         προς τις επιπτώσεις των αποτελεσμάτων της δεκαετούς εφαρμογής της, αντί της
         θέσπισης του ενιαίου πλαισίου προσόντων - ώστε να διασφαλιστεί η διαβάθμιση
         των επιπέδων εκπαίδευσης και αντίστοιχα η τεχνική ευθύνη κατά την άσκηση
         των τεχνικών και γεωτεχνικών επαγγελμάτων - δεν ανταποκρίνεται στην ανάγκη
         ανάπτυξης της χώρας ιδιαίτερα στις συνθήκες της σημερινής βαθιάς κρίσης.
         
-        Προασπίζεται τα διπλώματα των ενιαίων και αδιάσπαστων 5ετών σπουδών των
         Μηχανικών και Γεωτεχνικών, ως προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος
          στην υψηλότερη βαθμίδα τεχνικής ευθύνης, για την διασφάλιση του         
         δημοσίου συμφέροντος.
                                                                                                                       
-        Συστήνει ομάδα εργασίας, η οποία θα διατυπώσει και θα καταθέσει στη Σύνοδο
         κριτήρια για την ενίσχυση των υποδομών και του προσωπικού, με ορθολογική
         κατανομή του αριθμού των εισαγομένων σπουδαστών και κατάργηση η δυνατόν
         του συστήματος μεταγραφών που στρεβλώνει τις σπουδές και τις σχέσεις
         διδάσκοντα διδασκομένου στα Πολυτεχνεία και τα Γεωπονικά Τμήματα της
         χώρας μας.

Για όλους αυτούς τους λόγους απορρίπτουμε τις πολιτικές και πρακτικές του
Υπουργείου Παιδείας, Δία Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και της Κυβέρνησης.
Διοργανώνουμε εκδήλωση στο τέλος Ιουνίου, κατά την διάρκεια της οποίας θα
ανακοινωθούν και θα αναλυθούν οι θέσεις των Ιδρυμάτων.
Καλούμε την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και τον
Πρωθυπουργό να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Ζητούμε να οριστεί συνάντηση
με τους Πρυτάνεις των Πολυτεχνείων, του Γεωπονικού Πανεπιστημίου και τους
Προέδρους ΤΕΕ και ΓΕΩΤΕΕ, ώστε να διορθωθούν τα λάθη πολιτικής που
οδήγησαν σε αδιέξοδο τόσο την Οικονομία, όσο και την Παιδεία.


Title: Re: Ψήφισμα της 15ης Συνόδου Πρυτάνεων Πολυτεχνείων και Κοσμητόρων Πoλυτεχνικών Σχολ
Post by: Αιμιλία η φτερωτή χελώνα on June 27, 2010, 20:21:39 pm
Θεωρεί ότι η εμμονή του Υπουργείου στην εφαρμογή της στρατηγικής της
         Bologna
, παρά τον σκεπτικισμό που επικρατεί στα Ευρωπαϊκά Πολυτεχνεία ως
         προς τις επιπτώσεις των αποτελεσμάτων της δεκαετούς εφαρμογής της, αντί της
         θέσπισης του ενιαίου πλαισίου προσόντων
- ώστε να διασφαλιστεί η διαβάθμιση
         των επιπέδων εκπαίδευσης και αντίστοιχα η τεχνική ευθύνη κατά την άσκηση
         των τεχνικών και γεωτεχνικών επαγγελμάτων - δεν ανταποκρίνεται στην ανάγκη
         ανάπτυξης της χώρας ιδιαίτερα στις συνθήκες της σημερινής βαθιάς κρίσης.
         
-        Προασπίζεται τα διπλώματα των ενιαίων και αδιάσπαστων 5ετών σπουδών των
         Μηχανικών και Γεωτεχνικών, ως προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος
          στην υψηλότερη βαθμίδα τεχνικής ευθύνης, για την διασφάλιση του         
         δημοσίου συμφέροντος.
ζντουφφφφφφφφ ^banghead^
αφου τα 8 επιπεδα του εθνικου πλαισιου προσοντων της ελλαδας, αρα λογικα (χωρις να ειμαι σιγουρος 100%) και του ευρωπαικου πλαισιου προσοντων, μια χαρα υιοθετουν τις μεταρρυθμισεις που αφορουν τη διαδικασια της Bologna, και επιπλεον στρωνουν πια το εδαφος στο γηπεδο και της αποδοσης των επαγγελματικων δικαιωματων/προσοντων, (γιατι στο γηπεδο των ακαδημαικων σπουδων, πλεον η παραταξη της κυβερνησης, η ΠΑΣΠ, στα ΤΕΙ ζηταει ανοιχτα 4ετεις σπουδες στα Πολυτεχνεια της χωρας, αρα κατι στρωνεται και εκει ;D ) .....
αρα απο τη μια τους πειραζει η εμμονη του ελληνικου κρατους στη Bologna και απο την αλλη αντιπροτεινουν το ε.π.π. για τη σωτηρια μας? :D ;D ;D ;D


Title: Re: Ψήφισμα της 15ης Συνόδου Πρυτάνεων Πολυτεχνείων και Κοσμητόρων Πoλυτεχνικών Σχολ
Post by: Αιμιλία η φτερωτή χελώνα on June 29, 2010, 14:33:15 pm
Απο Σεπτεμβρη θα τεθει σε δημοσια διαβουλευση ο νεος νομος πλαισιο, και απο 2011 θα περασει απο βουλη.....!!!!! 8))


Το υπουργείο Παιδείας συμπληρώνει το παζλ των φιλόδοξων αλλαγών και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Μετά τις αλλαγές για την υποχρεωτική εκπαίδευση και το λύκειο, η υπουργός κ. Αννα Διαμαντοπούλου παρουσίασε στη σύνοδο των πρυτάνεων των πανεπιστημίων πλαίσιο μεταρρυθμίσεων με κύριο άξονα την ενίσχυση της αυτοτέλειας των ΑΕΙ, την αξιολόγησή τους και τη διεθνοποίηση της λειτουργίας τους καθώς θα τους δοθεί η δυνατότητα να μετακαλούν ξένους πανεπιστημιακούς, ενώ θα μπορούν να ιδρύουν παραρτήματα στο εξωτερικό.

Οι αλλαγές περιλαμβάνουν και νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ, βάσει του οποίου οι υποψήφιοι θα εισάγονται σε σχολή και μετά το πρώτο έτος φοίτησης θα επιλέγουν το τμήμα ή την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν. Σύμφωνα με την υπουργό, ο διάλογος θα αρχίσει τέλη Αυγούστου και ο νέος νόμος-πλαίσιο θα παρουσιασθεί στις αρχές του 2011. Ειδικότερα, οι αλλαγές που προτείνει η ηγεσία του υπ. Παιδείας είναι οι εξής:

- Καθιερώνεται Συμβούλιο Διοίκησης κάθε ιδρύματος, κατά τα διεθνή πρότυπα. Σε αυτό θα συμμετέχουν εξέχουσες προσωπικότητες και αρμοδιότητά του θα είναι η χάραξη στρατηγικής για το ίδρυμα. Ομως, η σύνθεσή του, οι αρμοδιότητές του και η σχέση του με τον πρύτανη και τον γενικό γραμματέα του ιδρύματος θα καθοριστούν στο πλαίσιο του διαλόγου.

- Η κρατική χρηματοδότηση θα γίνεται επί τη βάσει προγραμματικών συμφωνιών.

- Θα εφαρμοσθεί αξιολόγηση στα ΑΕΙ.

- Θα υπάρχει κάρτα φοιτητή που θα του διασφαλίζει πρόσβαση σε όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες.

- Διεύρυνση του συστήματος των φοιτητικών υποτροφιών και δανείων με βάση κοινωνικοοικονομικά κριτήρια και την επίδοση των φοιτητών.

Σύστημα πρόσβασης - Οργάνωση Σπουδών

- Οι επιτυχόντες θα εισάγονται σε σχολή, και όχι σε τμήμα όπως σήμερα. Η κατανομή τους στα τμήματα θα γίνεται μετά το τέλος του πρώτου έτους, ανάλογα με την επίδοση και τις προτιμήσεις των φοιτητών, χωρίς να αποκλείεται και η αλλαγή σε επόμενα έτη.

- Το σημερινό σύστημα εξεταστικών περιόδων θα αλλάξει.

- Υιοθέτηση του ψηφιακού συγγράμματος που θα είναι ελεύθερα διαθέσιμο στο Διαδίκτυο.

- Θα οργανωθούν Κέντρα Αριστείας.

- Θα ισχύσει ο θεσμός της πρακτικής άσκησης και των ευκαιριών απόκτησης εμπειρίας των φοιτητών.

- Σε κάθε περιοχή, θα υπάρχει συντονισμός και συνεργασία των ερευνητικών δραστηριοτήτων μεταξύ των ΑΕΙ και των ερευνητικών κέντρων.

- Θα χρηματοδοτούνται οι επιχειρήσεις που θα βασίζονται σε πατέντες και προγράμματα πανεπιστημιακών εργαστηρίων.

- Χρηματοδότηση της έρευνας με βάση τις εθνικές στρατηγικές (π.χ πράσινη ανάπτυξη) και την αριστεία.

- Η αξιολόγηση των ερευνητικών προτάσεων θα γίνεται αποκλειστικά από ξένους κριτές.

Λειτουργική ενοποίηση

- Θα ξεκινήσει από εξορθολογισμό στη διασπορά τμημάτων. Στόχος είναι όλα τα τμήματα κάθε σχολής (αποτελείται από τουλάχιστον τρία τμήματα) να συγκεντρωθούν σε μία πόλη.

- Ο σχεδιασμός προβλέπει ακόμη και συνενώσεις - συνεργασίες πανεπιστημίων και ΤΕΙ.

Παραρτήματα

- Θα ενισχυθούν τα προπτυχιακά και τα μεταπτυχιακά προγράμματα, που θα προσελκύουν και ξένους φοιτητές.

- Στα εκλεκτορικά σώματα για την εκλογή και εξέλιξη των πανεπιστημιακών θα συμμετέχουν ξένοι πανεπιστημιακοί.

- Θα δίνεται η δυνατότητα να εκλεγούν μέλη ΔΕΠ και ξένοι επιστήμονες, όπως επίσης θα δίνεται η δυνατότητα ταυτόχρονης κατοχής θέσης ΔΕΠ σε ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια. Στόχος είναι διακεκριμένοι επιστήμονες να προσφέρουν την εμπειρία τους στα ελληνικά ΑΕΙ χωρίς να εγκαταλείπουν τη θέση τους.

- Τα ΑΕΙ θα μπορούν να ιδρύουν παραρτήματα σε άλλες χώρες.

- Θα παρέχεται η δυνατότητα -με βάση τις προδιαγραφές που θέτει κάθε πανεπιστήμιο- ίδρυσης ακαδημαϊκών εδρών ΔΕΠ με χορηγία.


Title: Re: Ψήφισμα της 15ης Συνόδου Πρυτάνεων Πολυτεχνείων και Κοσμητόρων Πoλυτεχνικών Σχολ
Post by: pandora on June 29, 2010, 14:44:29 pm
μου μυρίζει κατάληψη...


Title: Re: Ψήφισμα της 15ης Συνόδου Πρυτάνεων Πολυτεχνείων και Κοσμητόρων Πoλυτεχνικών Σχολ
Post by: sakaflias7 on June 29, 2010, 15:20:46 pm
γτ το λες αυτο?προς θεου..xaxaxa


Title: Re: Ψήφισμα της 15ης Συνόδου Πρυτάνεων Πολυτεχνείων και Κοσμητόρων Πoλυτεχνικών Σχολ
Post by: corina on June 29, 2010, 21:12:26 pm
εμένα γιατί μου μυρίζει "ενισχυμένο" γενικό τμήμα?!

λολ

δεν το διάβασα όλο, αλλά εκείνο το πρώτο έτος που... θα εισάγονται σε σχολή, και μετά θα διαλέγουν τμήμα... γιατί φαντάστηκα τον κανάκη να κάνει μάθημα σε όλα τα πρωτα έτη (τα οποία θα παίρνουν να μην πω τι)?



(βασικά, θα επανέλθω με νορμάλ σχόλιο, τώρα δεν είμαι σε φάση να το διαβάσω όλο)


Title: deleted
Post by: BOBoMASTORAS on July 03, 2010, 05:37:52 am
deleted


Title: Re: Ψήφισμα της 15ης Συνόδου Πρυτάνεων Πολυτεχνείων και Κοσμητόρων Πoλυτεχνικών Σχολ
Post by: ant on July 03, 2010, 05:42:59 am
- Οι επιτυχόντες θα εισάγονται σε σχολή, και όχι σε τμήμα όπως σήμερα. Η κατανομή τους στα τμήματα θα γίνεται μετά το τέλος του πρώτου έτους, ανάλογα με την επίδοση και τις προτιμήσεις των φοιτητών, χωρίς να αποκλείεται και η αλλαγή σε επόμενα έτη.

αυτο εδω γιατι δε σας αρεσει; θα γλιτωσουμε απο πολλους δυσαρεστημενους φοιτητες που εκαναν λαθος επιλογη και βρεθηκαν σε λαθος τμημα... και νομιζω πως υπαρχουν αρκετοι τετοιοι αναμεσα μας  :D

υπαρχει ευελιξια και δυνατοτητα επιλογων, πού το κακο;  :-\


Title: deleted
Post by: BOBoMASTORAS on July 03, 2010, 06:05:39 am
deleted


Title: Re: Ψήφισμα της 15ης Συνόδου Πρυτάνεων Πολυτεχνείων
Post by: Αιμιλία η φτερωτή χελώνα on July 03, 2010, 16:15:52 pm
- Οι επιτυχόντες θα εισάγονται σε σχολή, και όχι σε τμήμα όπως σήμερα. Η κατανομή τους στα τμήματα θα γίνεται μετά το τέλος του πρώτου έτους, ανάλογα με την επίδοση και τις προτιμήσεις των φοιτητών, χωρίς να αποκλείεται και η αλλαγή σε επόμενα έτη.

αυτο εδω γιατι δε σας αρεσει; θα γλιτωσουμε απο πολλους δυσαρεστημενους φοιτητες που εκαναν λαθος επιλογη και βρεθηκαν σε λαθος τμημα... και νομιζω πως υπαρχουν αρκετοι τετοιοι αναμεσα μας  :D

υπαρχει ευελιξια και δυνατοτητα επιλογων, πού το κακο;  :-\
δεν δηλωσε κανεις οτι ειναι ολοκληρος για τα μπαζα εξαρχης! :P
εγω εκανα κουβεντα με ενα φιλο μου και του ελεγα για μια αλλη πτυχη του, το ψηφιακο συγγραμμα,
και λεει "ναι να κοπουνε τα συγγραματα, να εχουμε μονο ψηφιακο συγγραμμα"
με τη δικαιολογια οτι βαριεται να τρεχει απο τη μια ακρη της Πατρας ως την αλλη να παιρνει τα συγγραμματα. ^idiot^ ^idiot^ ^idiot^ ^idiot^
Μετα οταν του ειπα οτι σε δημοτικο-γυμνασιο-λυκειο υπαρχει ο ΟΕΔΒ, κρατικος οργανισμος, οπου σπαταλουνται πολυ λιγοτερα λεφτα σε συγκριση με τους εκδοτικους οικους που τυπωνουν τα πανεπιστημιακα συγγραμματα (ασε που αν δεν τους συμφερει δε στο τυπωνουν και μενεις χωρις βιβλιο στην τελικη :P ) , μου αρχισε τα οικολογικα του ;D
Αντε να του εξηγησω εγω οτι δε μπορω να διαβαζω απο ebook........ :P


Title: Re: Ψήφισμα της 15ης Συνόδου Πρυτάνεων Πολυτεχνείων
Post by: τσαι-borg on July 03, 2010, 17:10:02 pm

δεν δηλωσε κανεις οτι ειναι ολοκληρος για τα μπαζα εξαρχης! :P
εγω εκανα κουβεντα με ενα φιλο μου και του ελεγα για μια αλλη πτυχη του, το ψηφιακο συγγραμμα,
και λεει "ναι να κοπουνε τα συγγραματα, να εχουμε μονο ψηφιακο συγγραμμα"
με τη δικαιολογια οτι βαριεται να τρεχει απο τη μια ακρη της Πατρας ως την αλλη να παιρνει τα συγγραμματα. ^idiot^ ^idiot^ ^idiot^ ^idiot^
Μετα οταν του ειπα οτι σε δημοτικο-γυμνασιο-λυκειο υπαρχει ο ΟΕΔΒ, κρατικος οργανισμος, οπου σπαταλουνται πολυ λιγοτερα λεφτα σε συγκριση με τους εκδοτικους οικους που τυπωνουν τα πανεπιστημιακα συγγραμματα (ασε που αν δεν τους συμφερει δε στο τυπωνουν και μενεις χωρις βιβλιο στην τελικη :P ) , μου αρχισε τα οικολογικα του ;D
Αντε να του εξηγησω εγω οτι δε μπορω να διαβαζω απο ebook........ :P




στα ipad αδερφε μου,στα ipad.


(το ολο θεμα ομως εχει πολλες τρυπες.πολλες λαιμαι. )


Title: Re: Ψήφισμα της 15ης Συνόδου Πρυτάνεων Πολυτεχνείων και Κοσμητόρων Πoλυτεχνικών Σχολ
Post by: τσαι-borg on July 03, 2010, 17:22:19 pm
οχι τα ipad.
η προταση.


Title: deleted
Post by: BOBoMASTORAS on July 04, 2010, 20:27:32 pm
deleted


Title: Re: Ψήφισμα της 15ης Συνόδου Πρυτάνεων Πολυτεχνείων και Κοσμητόρων Πoλυτεχνικών Σχολ
Post by: Αιμιλία η φτερωτή χελώνα on July 04, 2010, 20:35:54 pm
Επιπλέον δεν είδα κανείς να θίγει το ζήτημα των χρημάτων για τα ψηφιακά. ;)
εσενα η γνωμη σου ποια ειναι?


Title: Re: Ψήφισμα της 15ης Συνόδου Πρυτάνεων Πολυτεχνείων
Post by: AgentCain on July 04, 2010, 20:39:16 pm
Ας μας πάρουν από ένα sony PRS700 ereader και μετα τα ξαναλέμε για το ψηφιακό σύγγραμμα


Title: deleted
Post by: BOBoMASTORAS on July 04, 2010, 21:29:40 pm
deleted


Title: Re: Ψήφισμα της 15ης Συνόδου Πρυτάνεων Πολυτεχνείων και Κοσμητόρων Πoλυτεχνικών Σχολ
Post by: Αιμιλία η φτερωτή χελώνα on July 05, 2010, 14:39:37 pm
ΠΕΣ ΡΕ :D


Title: deleted
Post by: BOBoMASTORAS on July 05, 2010, 20:13:29 pm
deleted


Title: Re: Ψήφισμα της 15ης Συνόδου Πρυτάνεων Πολυτεχνείων και Κοσμητόρων Πoλυτεχνικών Σχολ
Post by: anonymous-root on July 05, 2010, 22:00:49 pm
clopyright? :D :P


Title: deleted
Post by: BOBoMASTORAS on July 06, 2010, 01:09:54 am
deleted


Title: Re: Ψήφισμα της 15ης Συνόδου Πρυτάνεων Πολυτεχνείων και Κοσμητόρων Πoλυτεχνικών Σχολ
Post by: sakaflias7 on July 30, 2010, 19:09:31 pm
copyfront/copyback