Τιμωρία με μάθημα το Σάββατο

(1/2) > >>

Alexkasgr:
Τιμωρία με μάθημα το Σάββατο
«Υπερωρίες» και κόψιμο εκδρομών για τα σχολεία που τελούσαν υπό κατάληψη
 
Με περικοπές εκδρομών, παράταση καθημερινού ωραρίου και μαθήματα ακόμα και Σάββατο «απειλούνται» τώρα περίπου 600 σχολεία που έκαναν το περασμένο φθινόπωρο καταλήψεις, προκειμένου να αναπληρωθούν τα μαθήματα που χάθηκαν.
Το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο που απέστειλε στα σχολεία αναφέρει ότι οι διδακτικές ώρες που χάθηκαν λόγω των καταλήψεων πρέπει και φέτος να αναπληρωθούν με έναν από τους παρακάτω τρόπους ή συνδυασμό αυτών: - Περικοπή εκδρομών και περιπάτων, περιορισμό των πολυήμερων εκδρομών, προσθήκη διδακτικών ωρών μετά το τέλος του ημερήσιου προγράμματος, αξιοποίηση σχολικών εορτών και μαθήματα το Σάββατο. Μάλιστα, το υπουργείο συμπληρώνει ότι θα εξετάσει ακόμα και το ενδεχόμενο παράτασης του σχολικού έτους, εάν συμβεί η ύλη που χάθηκε να μην μπορεί να καλυφθεί με τους τρόπους αυτούς!
Πάντως, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Γρηγόρης Καλομοίρης είπε στα «ΝΕΑ» ότι η Ομοσπονδία των Καθηγητών είναι αντίθετη με την προοπτική αναπλήρωσης με μαθήματα το Σάββατο, καθώς το θεωρεί αντιπαιδαγωγικό. Εκτίμησε τέλος ότι οι σύλλογοι διδασκόντων στα σχολεία δεν θα υιοθετήσουν τέτοιες πρακτικές.


Η μεταφορά των μαθητών

Στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου συζητείται σήμερα η υπόθεση της μεταφοράς μαθητών του Νομού Θεσσαλονίκης στα σχολεία τους από ιδιωτικά πρακτορεία, στο οποίο φέρεται να εμπλέκεται η Νομαρχία και έχει καταγγελθεί ως σκάνδαλο. Η Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, εκτιμώντας ότι η υπόθεση αυτή αποτελεί σαφή παράβαση των κανόνων υγιούς ανταγωνισμού, έχει καλέσει για κατάθεση εκπροσώπους της ΕΛΜΕ που είχαν κάνει τις σχετικές καταγγελίες. Μάλιστα, δεν αποκλείεται να επιβάλει πρόστιμα στις ελληνικές αρχές, καθώς όπως αποφαίνεται δεν συμμορφώθηκαν προς τις κοινοτικές οδηγίες, κάνοντας κακή διαχείριση και κοινοτικών κονδυλίων.
Η υπόθεση αφορά τη μεταφορά μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Θεσσαλονίκης, καθώς επίσης των Σερρών και της Πέλλας το σχολικό έτος 2005- 2006. Σύμφωνα με τις καταγγελίες των λεωφορειούχων, οι διαγωνισμοί που προκηρύσσονταν από τις αντίστοιχες νομαρχίες ήταν τύποις ανοιχτοί. Κι αυτό γιατί ουσιαστικά δυνατότητα συμμετοχής είχαν μόνο επιχειρήσεις που διέθεταν μεγάλο στόλο, με αποτέλεσμα να αποκλείονται οι μικροί επιχειρηματίες και να ευνοούνται λίγοι. Ειδικότερα στον Νομό Θεσσαλονίκης, ο σχετικός διαγωνισμός, με προϋπολογισμένα έξοδα για 7.000 μαθητές 3,6 εκατ. ευρώ, απέβη άγονος. Στη συνέχεια, έγινε απευθείας ανάθεση του έργου, χωρίς μάλιστα να υπάρχει αιτιολογημένη απόφαση του νομάρχη που να διαπιστώνει τους λόγους αδυναμίας μεταφοράς των μαθητών από το ΚΤΕΛ και τον ΟΑΣΘ, όπως προβλέπει η κοινή υπουργική απόφαση. Τελικά, η μεταφορά των μαθητών εκτελέστηκε με δαπάνη ύψους 8 εκατ. ευρώ!

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Νίκος Μάστορας (ΤΑ ΝΕΑ 26/02/2008)


Προσωπικά δεν πιστεύω ότι θα γίνει αναπλήρωση... αλλά κάποια στιγμή θα πρέπει να σοβαρευτούμε και να καταλάβουμε ότι η αναπλήρωση των χαμένων ωρών είναι σημαντική για την εκπαιδευτική διαδικασία... και τη γενικότερη παιδεία μας.

Johnny English:
Ας πάρει μια μικρή παράταση το έτος... Το να κόψεις όλες τις "ανάσες" μέσα σε αυτό είναι καταστροφικό για έναν μαθητή που θα χάσει και την απαραίτητη ξεκούραση/ανασυγκρότηση αλλά και... προσωπικό διάβασμα (π.χ. οι τελειόφοιτοι του Λυκείου)..

anonymous-root:
Ο τίτλος του άρθρου "Τιμωρία" είναι λίγο ατυχής...

Alexkasgr:
Νομίζω γι' αυτό το βάζει σε εισαγωγικά...

Απλά πουθενά εκτός από την Ελλάδα δε θεωρείται τιμωρία το αυτονόητο της αναπλήρωσης...

bjork:
Το αυτονόητο της αναπλήρωσης δε μπορεί να γίνεται με αντιπαιδαγωγικούς τρόπους. Κανονικά δεν είναι καλό ούτε που κάποιοι καθηγητές τρώνε το διάλειμμα των μαθητών επειδή δεν πρόλαβαν να τα πουν όλα.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page