THMMY.gr

Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία => Κινητοποιήσεις - Πρωτοβουλίες Φοιτητών => Topic started by: XristosGakidis on February 19, 2023, 21:02:18 pm



Title: [ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΕΑΑΚ] ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Post by: XristosGakidis on February 19, 2023, 21:02:18 pm
Την περασμένη Πέμπτη (16/2) ο Φοιτητικός Σύλλογος έκανε παρέμβαση στο Τμήμα καθηγητών, μια κίνηση που αποτελεί νίκη του σχήματος, η οποία μέσω κινητοποίησης στον Ρέκκανο εξασφάλισε την θέση του Φοιτητικού Συλλόγου στο Τμήμα καθηγητών.
   Τα αιτήματα που τέθηκαν από τον σύλλογο αφορούσαν τόσο την καθημερινότητά μας, όσο και τις συνθήκες φοίτησής μας μέσα στην σχολή, ενώ δόθηκε ιδιαίτερο βάρος στο θέμα των Ηλεκτρονικών Εκλογών, ενόψει και της 21ης Φλεβάρη. Πιο συγκεκριμένα, ο φοιτητικός μας σύλλογος απαίτησε την ακύρωση των ηλεκτρονικών εκλογών, καθώς και ανακοίνωση του Τμήματος Καθηγητών σχετικά με αυτές καθώς όπως υποστήριξε προωθούν τον πολιτικό από χρωματισμό και υπονομεύουν το άσυλο μέσα από το ενιαίο ψηφοδέλτιο και το ηλεκτρονικό τους σκέλος. Επίσης από τα θέματα που συζητήθηκαν και προφανώς δεν έλειπαν από την κουβέντα είναι και η μάστιγα του τμήματος Ηλ-Μηχ, τα μαζικά κοψίματα και τα φίλτρα τομέα που συνεισφέρουν στην εντατικοποίηση των σπουδών μας. Τέλος, απαιτήθηκε και η επίλυση υλικοτεχνικών προβλημάτων της σχολής, τρανό παράδειγμα των οποίων αποτελούν η νησίδα Βεργίνα που κλείνει κάθε φορά που βρέχει γιατί πλημμυρίζει και τα εργαστήρια Ηλεκτρονικής τα οποία είναι "εφοδιασμένα" με απαρχαιωμένο εξοπλισμό.
   Κάπου εδώ όμως ξεκινάει κάτι το οξύμωρο. Το Τμήμα καθηγητών αναγνώρισε την αναγκαιότητα της παρέμβασης του Φοιτητικού Συλλόγου στη  Γενική Συνέλευση Τμήματος (ΓΣΤ) όταν συζητιούνται Φοιτητικά θέματα κατανοώντας ταυτόχρονα τον πολιτικό αποχρωματισμό που φέρει το ενιαίο ψηφοδέλτιο, με το οποίο η πλειονότητα διαφωνούν. Ωστόσο οι καθηγητές έδειξαν τόσο μέσα όσο και έξω από το τμήμα, σε συζητήσεις που έγιναν, την ευχαρίστησή τους απέναντι στο ηλεκτρονικό κομμάτι των εκλογών που έρχονται. Αυτό δείχνει πως παρόλο που βλέπουν την σημασία της παρέμβασης στην ΓΤΣ, ακαδημαϊκοί που έχουν περάσει δεκαετίες μέσα σε πανεπιστήμια, αδυνατούν να καταλάβουν την σημασία του ασύλου και πως αυτό υπονομευεται μέσα από τις ηλεκτρονικές εκλογές.
   Και τώρα δημιουργείται το εύλογο ερώτημα. Πως θα κινηθεί το Τμήμα καθηγητών σχετικά με τις ηλεκτρονικές εκλογές;
Δεν θέλουμε να είμαστε προκαταλημένοι και ελπίζουμε να μην ξανα γίνουμε μάρτυρες τις ίδιας ιστορίας του δεν κάνουμε τίποτα. Αυτή η στάση έρχεται με το πρόσχημα του κατά πόσο είναι νόμιμη η οποιασδήποτε ενέργεια, ακόμα και η δημοσίευση μιας ανακοίνωσης σχετικά με την θέση του Τμήματος απέναντι στις Ηλεκτρονικές Εκλογές. Κάτι τέτοιο όμως, σε μια περίοδο που βλέπουμε ολόκληρο το καθηγητικό προσωπικό της Δραματικής σχολής του Εθνικού θεάτρου να παραιτείται κατά την διεκδίκηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων της σχολής τους, φαίνεται τουλάχιστον γελοίο. Από τη μία έχουμε καθηγητές που είναι πρόθυμοι να μείνουν άνεργοι και από την άλλη καθηγητές και προέδρους τμημάτων που αρνούνται ακόμα και να δημοσιεύσουν ανακοίνωση σχετικά με τις Ηλεκτρονικές Εκλογές, φοβούμενοι τις επιπλήξεις που μπορεί να έχει αυτή στο πρόσωπό τους.

Έτσι, σε αυτή την απάθεια του Τμήματος καθηγητών απαντάμε με:
•   Στήριξη της κατάληψης της Πρυτανείας για την ανατροπή των Ηλεκτρονικών Εκλογών που θα γίνει την Τρίτη 21/2 με απόφαση Φοιτητικών Συλλόγων  μέσα από Γενικές Συνελεύσεις
•   Κινητοποιήσεις στους προέδρους για την παρουσία μας και στις επόμενες  Γενικές Συνελεύσεις Τμήματος
•   Κινητοποιήσεις σε καθηγητές σε περίπτωση μαζικού κοψίματος


Title: Re: [ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΕΑΑΚ] ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Post by: Thunderlord on February 19, 2023, 23:37:02 pm
Ποιο είναι το φίλτρο τομέα που γράφετε;
sent from mTHMMY (https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.thmmy.mthmmy) 


Title: Re: [ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΕΑΑΚ] ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Post by: Caterpillar on February 19, 2023, 23:42:56 pm
Ποιο είναι το φίλτρο τομέα που γράφετε;
sent from mTHMMY (https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.thmmy.mthmmy)  
τα ects μάλλον εννοουν.
Μα αν κάποιος δεν έχει φτάσει τα ects καλύτερα όντως να μην πάρει τομέα, θα μπλέξει τα μπούτια του, καλύτερα να κάτσει ένα χρόνο να περάσει αυτά που είναι να περάσει και μετά να πάρει τομέα. 120 ects που είναι για να πάρει κανείς ολόκληρο τομέα, τότε θα πρέπει να περάσει (θεωρώντας οτι το καθε μάθημα έχει 6 ects κατα μ.ο. στον κορμο) τοτε 120/6 = 20 μαθήματα, μέσα σε εννιά εξεταστικές δλδ 20/9 = 2.2222 δλδ αν δεν μπορεί να περάσει κανείς 2.κάτι μαθήματα ανα εξεταστική κάποιο πρόβλημα υπάρχει, δεν υπάρχει περίπτωση να μην μπορεί να περάσει κάποιος 2 μαθήματα ανά εξεταστική. Αν έχει τέτοιο πρόβλημα και πάρει τομέα χειρότερη θα γίνει η κατάσταση, θα μπλέξει ακόμα περισσότερο.


Title: Re: [ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΕΑΑΚ] ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Post by: MajorTom on February 19, 2023, 23:45:04 pm
Νομίζω τα μαθήματα επιλογής στο 6ο εξάμηνο εννοούν.


Title: Re: [ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΕΑΑΚ] ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Post by: Katsavidi on February 20, 2023, 03:32:33 am
Μα αν κάποιος δεν έχει φτάσει τα ects καλύτερα όντως να μην πάρει τομέα, θα μπλέξει τα μπούτια του, καλύτερα να κάτσει ένα χρόνο να περάσει αυτά που είναι να περάσει και μετά να πάρει τομέα. 120 ects που είναι για να πάρει κανείς ολόκληρο τομέα, τότε θα πρέπει να περάσει (θεωρώντας οτι το καθε μάθημα έχει 6 ects κατα μ.ο. στον κορμο) τοτε 120/6 = 20 μαθήματα, μέσα σε εννιά εξεταστικές δλδ 20/9 = 2.2222 δλδ αν δεν μπορεί να περάσει κανείς 2.κάτι μαθήματα ανα εξεταστική κάποιο πρόβλημα υπάρχει, δεν υπάρχει περίπτωση να μην μπορεί να περάσει κάποιος 2 μαθήματα ανά εξεταστική. Αν έχει τέτοιο πρόβλημα και πάρει τομέα χειρότερη θα γίνει η κατάσταση, θα μπλέξει ακόμα περισσότερο.

Διαφωνώ στο κομμάτι ότι πρώτα πρέπει να περάσεις ένα μεγάλο κομμάτι του κορμού για να πάρεις τομέα. Πολλές σχολές (βασικά οι περισσότερες) δεν έχουν φίλτρα για τομέα και μια χαρά βγαίνουν(πχ μηχανολογοι). Για την ακρίβεια όχι απλά βγαίνουν μια χαρά αλλά έχουν και χαμηλότερο Μ.Ο. αποφοίτησης. Αλλά επειδή αυτό είναι πολυπαραγοντικό ζήτημα και εύκολα μπορεί κανείς να ανταπαντήσει ότι φταίει κάτι άλλο (η δυσκολία πχ,κλπ) θα πω την θεωρία μου για το πως δυσκολεύει το φίλτρο τη σχολή παρά την διευκολύνει...

Ξεκινάω λέγοντας πως κατανοώ το γεγονός ότι πολλά προτομεακά βοηθάνε σαν βάση για μαθήματα τομέα και ότι 2 μαθήματα/εξεταστική είναι σε γενικές γραμμές νούμερο που πιάνεται εύκολα (αν δεν παίζουν εξωγενείς παράγοντες όπως δουλειά,ιατρικά προβλήματα, ψυχολογικά, κλπ,κλπ). Παρόλαυτα:

1)Μεγάλο κομμάτι των προτομεακών μαθημάτων είναι αρκετά βαρετό και στείρο(θα μου πεις εισαγωγικά είναι). Και πολλές φορές είναι αρκετά δύσκολο να αφοσιωθείς και να καταλάβεις κάτι χωρίς να βλέπεις το ''μετά''. Το που χρειάζεται,τι επιλύνει κλπ. Πολλοί φοιτητές βρίσκουν το ενδιαφέρον στη σχολή στον τομέα και αγκομαχούν ή αγγαρειομαχούν μέχρι τότε δίνοντας πολύ κακή εντύπωση για τη σχολή. Οπότε ναι μεν τα προτομεακά θεωρούνται βάση αλλά καμιά φορά δουλευει και αντίστροφα. Βλέποντας την εφαρμογή ή το πρόβλημα που θες να επιλύσεις αναζητάς την επίλυση και κατανοείς καλύτερα πως λειτουργεί η βάση που έμαθες. Προσωπικό τρανό παράδειγμα για εμένα ήταν ότι πεδίο κατανόησα καλύτερα όταν πρωτοδιάβασα για ηλεκτρικές μηχανές. Ηλεκτρονικη ''ενιωσα'' όταν πρωτοδιάβασα για ηλεκτρονικά ισχύος. Τα εξηγούσαν καλύτερα ή πιο αναλυτικά ή εμβάθυναν περισσότερο στον τομέα? Όχι προφανώς. Αλλά το context,η εφαρμογή και η πιο γενική εικόνα έδωσαν νόημα στο στείρο μαθηματικό μοντέλο ή την μεθοδολογία. Και σε κάθε περίπτωση είναι μεγάλη ψυχολογική ανάταση να αισθάνεσαι ότι κάνεις/μαθαίνεις κάτι πιο απτό για να διατηρηθεί το ενδιαφέρον στη σχολή και σε αυτό το οποίο θα κάνεις στη ζωή σου και όχι απλά 3 χρόνια μαθηματικά,εισαγωγικά αόριστα πράγματα και μεθοδολογίες. Εξαιρώ τα προγραμματιστικά μαθήματα.

2)Για να είμαστε απόλυτα ειλικρινεις είναι υπερβολή να πούμε ότι πραγματικά χρειάζονται 20 μαθήματα (και μάλιστα ΟΠΟΙΑ είκοσι) για να μπορέσεις να ανταπεξέλθεις στον κάθε τομέα. Ζήτημα να είναι 3-4 αυτά που χωρίς αυτά θα δυσκολευτείς σε ακραίο βαθμό και άντε άλλα τόσα για να πεις ότι θα βοηθηθείς περισσότερο. Τα περισσότερα περνιούνται (ευκολότερα ή δυσκολότερα) και μόνα τους. Ή χρειάζεται ένα μικρό κομμάτι τους που θα αναγκαστείς να μάθεις για να περάσεις το τομεακό και μετά θα γυρίσεις πιο έτοιμος για να περάσεις πιο εύκολα το προτομεακό.

3) Είμαστε μεγάλα παιδιά. Μπορούμε να κάνουμε και μόνοι μας έναν προγραμματισμό ή μια τυπική οργάνωση. Αν βρω τα σκούρα σε ένα μάθημα γιατί χρωστάω κυκλώματα πχ. Ε θα κάτσω να μάθω κυκλώματα ή να περάσω πρώτα αυτά πριν πάω να δώσω το άλλο. Καλός είναι ο μπούσουλας αλλά ας μην είμαστε και τόσο αυστηροί. Δίνεται ο μπούσουλας μέσω του προγράμματος σπουδών. Από εκεί και πέρα να διαφοροποιηθείς και λίγο δεν είναι και τραγικό ίσα ίσα έχοντας στο μυαλό μου τα 1. και 2.

Τα λέω από προσωπικό βίωμα. ΠΠΣ είμαι και τότε είχαμε 61 μαθήματα συνολικά με 33 προτομεακά (αρκετά πλέον στο ΝΠΣ δεν υπάρχουν καν, για να κατανοήσεις το πόσο ότι νάναι άσχετα μαθήματα ήταν μερικά) και ξερό νούμερο 17 σαν όριο για να πάρεις τομέα. Πέρα από τα δικά μου ζητήματα(δουλεία,προσωπικά,κα) μου που με έκαναν να καθυστερήσω να πάρω τομέα (ναι δεν περνούσα ούτε 2 την εξεταστική) αργότερα κατάλαβα ότι ένας παράγοντας ήταν και το ''φίλτρο''. Σιχτίριζα ρε παιδί μου. Ένιωθα ότι έκανα ηλίθια πράγματα που δεν έβλεπα τι νόημα είχαν. Σαν 4η λυκειου μαθήματα τα έβλεπα. Απλα αγγαρεία. Και όταν πήρα τομέα πως να το πω. Ξεκλειδώθηκα. Πήρα θάρρος. Αυξήθηκε η παραγωγικότητα και το πέρασμα μαθημάτων μου 400% (και κυριολεκτώ για το νούμερο). Φαν φακτ πάλι (ενώ παιρνούσα μιξ μαθήματα) πρώτα τελείωσα με τα προτομεακά και τώρα μου έμειναν ελάχιστα τομέα. Θα μου πεις είναι προσωπική εμπειρία και δεν λέει και πολλά. Μαζί σου. Ας αφήσουμε όμως τον κόσμο να διαλέξεις στην τελική πως θέλει να το κάνει. Ας φύγει το φίλτρο και αμα θέλει ο άλλος ας περάσει και όλα τα προτομεακά πρώτα πριν ακουμπήσει τον τομέα. Δεν θα του επιβάλλει κανείς άμα δεν έχει φίλτρο να πάρει τομέα ή να τον περάσει όλο.

ΥΓ πως στο διαόλο καταλήγω κάθε φορά να απαντάω στα ποστ της λες και υπερασπίζομαι την αντίσταση, ενώ διαφωνώ πάρα πολύ με το πολιτικό τους σκεπτικό δεν ξέρω (αν και ότι τα μαζικά κοψίματα και τα αψυχολόγητα ''κολλήματα'' κομματιού του τμήματος είναι μάστιγα στη σχολή συμφωνώ). Η θεωρία μου είναι πως η επικοινωνιακή αμπαλοσύνη τους καμιά φορά με αγχώνει ότι μαζί με τα ξερά θα καούν και τα χλωρά και νιώθω την ανάγκη να παρέμβω...


Title: Re: [ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΕΑΑΚ] ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Post by: Σουλης on February 21, 2023, 02:31:10 am
πέρα απ'τα αλλα που πολύ σωστά ανέλυσε ο Κατσαβίδης είναι και τιμωρητικό το "πάρε ένα χρόνο μετά τομέα" αντί έστω αυτό να ήταν ένα εξάμηνο. και μην ακούσω για γραφειοκρατίες, εδώ μιλάμε για 6 μήνες από τη ζωή κάποιου/ας που μπορεί να πιάσει το όριο μέσα σε ενα εξάμηνο και μετά τι, τιμωρία άλλο ένα;