6. Αξιολόγηση αιτήσεων6.1. Αξιολόγηση αιτήσεωνΛίγες μέρες μετά την λήξη υποβολής δηλώσεων ακολουθεί η αξιολόγηση όλων των αιτήσεων. Αν υπάρχει κάποιο λάθος με την αίτησή σας (πχ λείπει κάποιο δικαιολογητικό) θα λάβετε email. Επίσης email θα λάβετε αν η αίτησή σας είναι ορθή.
7. Μετά την επιλογή7.1. Ανακοίνωση αποτελεσμάτωνΤα αποτελέσματα ανακοινώνονται περίπου 1 μήνα μετά την λήξη υποβολής αιτήσεων (συνήθως μέσα Απριλίου). Όσοι επιλέγονται λαμβάνουν email από το ΤΕΕΠ με πληροφορίες για τα επόμενα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν. Αν στο μεσοδιάστημα έχετε αλλάξει γνώμη για την συμμετοχή σας στο πρόγραμμα μπορείτε πάντα να το αναφέρετε στο ΤΕΕΠ και η θέση σας να δοθεί σε κάποιον επιλαχόντα. Πρακτικά, μπορείτε να ακυρώσετε την συμμετοχή σας στο πρόγραμμα ακόμα και λίγο καιρό πριν την έναρξη της μετακίνησής σας. Ηθικά αυτό δεν είναι το καλύτερο, γιατί ο επιλαχών που θα πάρει την θέση σας μάλλον δεν θα έχει αρκετό χρόνο να πραγματοποιήσει όλες τις διαδικασίες που αφορούν εύρεση στέγης, Learning Agreement, αντιστοιχίσεις μαθημάτων κτλ με αποτέλεσμα η θέση να χαθεί και να μείνει ανεκμετάλλευτη. Επίσης, για σοβαρούς λόγους μπορείτε να ζητήσετε από το ΤΕΕΠ να αλλάξετε το εξάμηνο μετακίνησης.
7.2. Επόμενα βήματαΤις πρώτες μέρες (ίσως και πρώτες 2-3 εβδομάδες) από την επιλογή σας, δεν χρειάζεται να κάνετε τίποτα. Το ΤΕΕΠ στέλνει τα στοιχεία των φοιτητών σε κάθε πανεπιστήμιο. Μόλις αποσταλεί η συμμετοχή σας στο πανεπιστήμιο υποδοχής, το ΤΕΕΠ σας ενημερώνει μέσω email. Θα πρέπει να περιμένετε μέχρι το πανεπίστημιο υποδοχής να σας στείλει email με τα επόμενα βήματα για την εγγραφή σας. Έχετε υπόψη πως αυτές οι διαδικασίες γίνονται πρώτα για τους φοιτητές του χειμερινού εξαμήνου και συνήθως αργούν λίγο παραπάνω για εκείνους που θα μετακινηθούν κατά το εαρινό.
7.3. Πολύ σημαντικές ημερομηνίεςΣτην σελίδα του ΤΕΕΠ και συγκεκριμένα
εδώ θα βρείτε τις
καταληκτικές ημερομηνίες για την υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών. Η προθεσμία είναι
- τέλη Ιουνίου - αρχές Ιουλίου: για φοιτητές που μετακινούνται κατά το χειμερινό
- μέσα Νοεμβρίου: για φοιτητές που μετακινούνται κατά το εαρινό
Τα απαραίτητα δικαιολογητικά είναι:
- Δήλωση Αναγνώρισης Σπουδών
- Αντίγραφο της αίτησης που κατατέθηκε στο Ίδρυμα Υποδοχής (Application form/ Letter of Acceptance)
- Αντίγραφο της Συμφωνίας Σπουδών (Online Learning Agreement)
- Αίτηση Πίστωσης Τραπεζικού Λογαριασμού και αποδεικτικό τραπεζικού λογαριασμού
- Αντίγραφο Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης Ασθένειας ή προσωρινό πιστοποιητικό με τα στοιχεία της κάρτας
- Δικαιολογητικά πρόσθετης επιχορήγησης, εφόσον πληροίτε τις προϋποθέσεις
Έχετε την δυνατότητα να υποβάλετε εκπρόθεσμα όσα δικαιολογητικά δεν συγκεντρώσατε έγκαιρα. Οι καταληκτικές ημερομηνίες σας βοηθούν να υπολογίσετε στο περίπου πότε να έχετε τα περισσότερα δικαιολογητικά. Η συμβουλή μου είναι να ξεκινήσετε σίγουρα 1 μήνα νωρίτερα. Η πιο χρονοβόρα διαδικασία είναι της εύρευσης αντίστοιχων μαθημάτων που περιγράφω παρακάτω.
7.4. Διαδικασία αντιστοίχισηςΗ διαδικασία γίνεται μετά από δική σας έρευνα (ή βοήθεια από τους παλιότερους). Πρέπει να μελετήσετε τα προσφερόμενα μαθήματα του πανεπιστημίου υποδοχής (το ίδιο το πανεπιστήμιο θα σας στείλει την σελίδα με τα προσφερόμενα μαθήματα, πιθανόν να μπορείτε να την βρείτε και μόνοι σας) και για όσα από αυτά νομίζετε ότι ταιριάζουν σε μικρό/μεγάλο βαθμό με μαθήματα του ΤΗΜΜΥ να επικοινωνήσετε με τους καθηγητές μας. Αυτοί θα σας πουν αν δέχονται να τα αντιστοιχίσουν. Αν ναι, θα τους ζητήσετε να υπογράψουν την Αίτηση Αντιστοίχισης που κατεβάζετε από την
σελίδα του ΤΗΜΜΥ. Για δική σας ευκολία ζητήστε
ψηφιακή υπογραφή.
Προσοχή. Όταν θα ξέρετε σίγουρα ποια μαθήματα δέχονται οι καθηγητές να αντιστοιχήσουν, θα κατεβάσετε την παραπάνω φόρμα και θα συμπληρώσετε τα στοιχεία των μαθημάτων. Έπειτα, θα πρέπει να μαζέψετε τις ψηφιακές υπογραφές από κάθε καθηγητή στο
ΙΔΙΟ αρχείο. Για να γίνει αυτό υπάρχουν 2 τρόποι που θα αναλύσω σε άλλο ποστ σχετικά με την χρήση ψηφιακών υπογραφών και θα προσθέσω λινκ εδώ.
Όσα μαθήματα δεν είναι αντιστοιχισμένα, να αναγράψετε στην Αίτηση Αντιστοίχισης ότι θα αντιστοιχιθούν ως ελεύθερης πρόσβασης. Αν έχετε καλύψει το όριο των 15 ECTS μαθημάτων ελεύθερης πρόσβασης, τα μαθήματα αυτά θα αναγράφονται στο πτυχίο σας αλλά τα ECTS τους δεν υπολογίζονται στην λήψη διπλώματος.
7.5. Συμφωνία Μάθησης (Learning Agreement - LA)Για να συμπληρώσετε αυτό το έγγραφο, θα χρειαστεί να γνωρίζετε τις ακριβείς ημερομηνίες έναρξης και λήξης του εξαμήνου που μπορείτε να βρείτε πιθανώς στην σελίδα του πανεπιστημίου ή θα σας πουν οι ίδιοι. Με βάση αυτές θα υπολογιστεί το ύψος της χρηματοδότησης. Καλό είναι να τις συμπληρώσετε εξαρχής σωστά, γιατί το πανεπιστήμιο υποδοχής θα ενημερώσει το ΑΠΘ για τις σωστές ημερομηνίες κάποια στιγμή και η χρηματοδότηση στο τέλος θα υπολογιστεί για τις σωστές ημερομηνίες όπως και να χει.
8. Κατά την διάρκεια των σπουδών8.1. Αλλαγές στο LAΕίναι σχεδόν καθολικό φαινόμενο να θέλετε να αλλάξετε κάποια μαθήματα στο LA μετά την έναρξη του εξαμήνου, επειδή κάποιο δεν σας άρεσε στην πράξη, είναι πολύ δύσκολο ή βρήκατε κάποιο καλύτερο. Για να το κάνετε αυτό πρέπει να συμπληρώσετε την φόρμα Changes to LA που μπορείτε να βρείτε
εδώ και να μαζέψετε ξανά τις απαραίτητες υπογραφές από τον Erasmus Coordinator του ΤΗΜΜΥ, το γραφείο Erasmus του πανεπιστημίου υποδοχής και τελικά το αντίστοιχο του ΑΠΘ. Υπάρχει συγκεκριμένη καταληκτική ημερομηνία τόσο από το ΑΠΘ όσο και από το πανεπιστήμιο υποδοχής που μπορείτε να υποβάλετε αλλαγές. Η πιο αυστηρή προθεσμία είναι αυτή του πανεπιστημίου υποδοχής. Το ΑΠΘ είναι πολύ χαλαρό, ακόμα και εκπρόθεσμες αλλαγές γίνονται δεκτές.
Μια άλλη περίπτωση είναι να διαγράψετε κάποιο μάθημα από το LA σας χωρίς να το αντικαταστήσετε με κάποιο άλλο. Αυτό πιθανόν να γίνεται (εξαρτάται από το πανεπιστήμιο) έπειτα από συνεννόηση με το γραφείο εράσμους εκεί (στην δική μου περίπτωση έγινε).
Υπενθυμίζω ότι όλα τα στάδια της διαδικασίας περιγράφοντα αναλυτικά στην σελίδα του ΤΕΕΠ. Εδώ εφιστώ την προσοχή σε ορισμένα σημεία που είναι θολά και σε περιπτώσεις που δεν παρουσιάζονται αλλού.