[..]
Επίσης,ο άνθρωπος ποτέ δεν προσπαθούσε να είναι "τίμιος" από μόνος του(δεν υπάρχει δηλαδή μια βουβή καθολικότητα,ένας κοινός φυσικός νόμος, ο οποίος επιβάλλει την αρετή στους ανθρώπους). Η τιμιότητα εισήχθη στην καθημερινή ζωή όταν παρουσιάστηκε η ανάγκη για χειραγώγηση των μαζών. Στις πρωτόγονες κοινωνίες κανείς δεν προσπαθούσε να είναι τίμιος(trivial fact: σε πολλές κοινωνίες οι γυναίκες προσπαθούσαν να έχουν περίοδο όλες μαζί, γιατί αν μια γυναίκα γεννούσε πιο νωρίς από τις άλλες θα έπρεπε να βγει πιο νωρίς από τις άλλες να μαζέψει τροφή για το παιδί της,και άρα το παιδί της που έμενε πίσω στην σπηλιά θα δολοφονούνταν από τις άλλες γυναίκες που ήθελαν λιγότερο ανταγωνισμό για τα παιδιά τους). Έτσι λοιπόν με τεχνικές που σήμερα θα τις ονομάζαμε πλύση εγκεφάλου αλλά μαζί και με επιβολή(είτε με το πρόσχημα του θεού,είτε με το ξύλο),ο αρχηγός της φυλής για να κρατήσει τα προνόμια του εισήγαγε έννοιες όπως τιμή,δίκαιο κοκ για να διαιωνίσει τα προνόμια του μέσα στην φυλή(το να πεθαίνεις ενώ είσαι μόνο 1 χρόνο βασιλιάς επειδή ένα κωλόπαιδο κουνάει το τσεκούρι πιο γρήγορα από σένα δεν έχει πλάκα). Τα προνόμια αυτά,μολονότι εφευρέθηκαν για την διαιώνιση της άρχουσας τάξης των πραγμάτων, εν τέλει πήγαν την ανθρωπότητα ένα βήμα μπροστά...
[..]
Επίσης,ο άνθρωπος ποτέ δεν προσπαθούσε να είναι "τίμιος" από μόνος του(δεν υπάρχει δηλαδή μια βουβή καθολικότητα,ένας κοινός φυσικός νόμος, ο οποίος επιβάλλει την αρετή στους ανθρώπους). Η τιμιότητα εισήχθη στην καθημερινή ζωή όταν παρουσιάστηκε η ανάγκη για χειραγώγηση των μαζών. Στις πρωτόγονες κοινωνίες κανείς δεν προσπαθούσε να είναι τίμιος(trivial fact: σε πολλές κοινωνίες οι γυναίκες προσπαθούσαν να έχουν περίοδο όλες μαζί, γιατί αν μια γυναίκα γεννούσε πιο νωρίς από τις άλλες θα έπρεπε να βγει πιο νωρίς από τις άλλες να μαζέψει τροφή για το παιδί της,και άρα το παιδί της που έμενε πίσω στην σπηλιά θα δολοφονούνταν από τις άλλες γυναίκες που ήθελαν λιγότερο ανταγωνισμό για τα παιδιά τους). Έτσι λοιπόν με τεχνικές που σήμερα θα τις ονομάζαμε πλύση εγκεφάλου αλλά μαζί και με επιβολή(είτε με το πρόσχημα του θεού,είτε με το ξύλο),ο αρχηγός της φυλής για να κρατήσει τα προνόμια του εισήγαγε έννοιες όπως τιμή,δίκαιο κοκ για να διαιωνίσει τα προνόμια του μέσα στην φυλή(το να πεθαίνεις ενώ είσαι μόνο 1 χρόνο βασιλιάς επειδή ένα κωλόπαιδο κουνάει το τσεκούρι πιο γρήγορα από σένα δεν έχει πλάκα). Τα προνόμια αυτά,μολονότι εφευρέθηκαν για την διαιώνιση της άρχουσας τάξης των πραγμάτων, εν τέλει πήγαν την ανθρωπότητα ένα βήμα μπροστά...
[..]
Από την τελευταία πρόταση μπορείς μάλιστα να συμπληρώσεις ότι η εξέλιξη αυτή είναι στα πλαίσια της φυσικής επιλογής.
Η κοινωνία που έβαλε αυτούς τους κανόνες "επικράτησε" στην πορεία του χρόνου, είτε επιθετικά προς την εκείνη που δε τους είχε, είτε παθητικά επιβιώνοντας μέσα στο περιβάλλον αφού η άναρχη κοινωνία ήταν/είναι πιο ευάλωτη στους φυσικούς κινδύνους αλλά και στην εσωτερική της εντροπία.
Για μένα το ζητούμενο σε μια κοινωνία είναι αυτό ακριβώς, να την κάνεις πιο ανθεκτική στους κινδύνους είτε αυτοί είναι η εσωτερική συνοχή της, είτε μια άλλη κοινωνία, είτε μια φυσική καταστροφή, είτε (ακόμα καλύτερα) η πρόληψη διαταραχών του φυσικού περιβάλλοντος.
Υπό αυτή τη σκοπιά θα εξέταζα και τη θανατική ποινή. Δε μπορείς να εξάγεις συμπέρασμα για τη ορθότητά της. Αυτό θα το κάνει η φυσική επιλογή πολύ αργότερα. Μαζί βέβαια με ένα σωρό άλλους παράγοντες που μπορεί προσωρινά να δείξουν ακόμα και το αντίστροφο.
Το μόνο που μπορείς να πεις σήμερα είναι ότι σα μέθοδος εξάλειψης ενός προβληματικού μέλους της κοινωνίας είναι από τις πρώτες που εμφανίστηκαν + το γεγονός ότι σε αρκετές ανεπτυγμένες κοινωνίες που σήμερα έχουν ισχυρή θέση στην υφήλιο, η τάση είναι να καταργηθεί.