THMMY.gr

Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία => Τι παιδεία θέλουμε: Προτάσεις => Topic started by: Alexkasgr on June 28, 2005, 03:10:48 am



Title: Συζήτηση για το Εκπαιδευτικό Σύστημα...
Post by: Alexkasgr on June 28, 2005, 03:10:48 am
Με αφορμή τη σημερινή δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων των Πανελληνίων Εξετάσεων (που αναμένεται να ολοκληρωθεί τις προσεχείς μέρες όταν αναρτηθούν και τα Ειδικά Μαθήματα), θα ήθελα να κάνω μερικά σχόλια.
Δε νιώθετε ότι κάθε χρόνο ενώ είναι ένα από τα θέματα του καλοκαιριού που... φοριούνται πολύ, από σήμερα μέχρι να βγουν οι βάσεις, όλα όσα ακούγονται είναι μέσα στο γενικότερο κλίμα στο οποίο κινούνται τα πάντα σε αυτή τη χώρα, δηλαδή σε αυτό της δημιουργίας εντυπώσεων και αποφυγής της ουσίας των θεμάτων-προβλημάτων; Κι εξηγώ:
1)οι "ειδικοί" βγάζουν ήδη πριν βγουν καν τα αποτελέσματα προβλέψεις για τις βάσεις. Οι προβλέψεις αυτές είναι τόσο άκυρες, όσο δεν μπορείτε να φανταστείτε. Ήδη δηλαδή ξέρουν από τις έγκυρες πηγές τους ότι (χωρίς να έχουν δωθεί τα στατιστικά από το υπουργείο, όπως σύντομα θα γίνει) οι τάδε σχολές θα ανέβουν οι δείνα θα πέσουν. Ούτε καν ασχολούνται με το τι θα δηλωθεί στα μηχανογραφικά, κλασσικό παράδειγμα η μεγάλη προ διετίας άνοδος των παιδαγωγικών που... έκλεισε σπίτι (κυριολεκτικα!). Κανείς δεν την είχε προβλέψει γιατί απλά δεν μπήκε στον κόπο να δει τις πρώτες προτιμήσεις.
2)οι φροντιστές δημιουργούν πολεμικό κλίμα ότι τα χ θέματα ήταν δύσκολα και κάψανε τους μαθητές, προφανώς για να δικαιολογήσουν την για άλλη μια χρονιά αποτυχία τους. Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι δεν μπορούσαν (στην Καστοριά) να λύσουν το 4ο θέμα Φυσικής Κατεύθυνσης, το οποίο ήταν κρούση που εφαρμόζεις τυφλά τις βασικές αρχές διατήρησης της ενέργειας και της ορμής. Ο πατέρας μου, Οδοντίατρος που πριν 30 χρόνια του άρεζε η Φυσική, το έλυσε για πλάκα...
3)τα κανάλια θα φέρνουν καθημερινά το θέμα στην επιφάνεια, χωρίς να υπάρχει κάποια πιο έγκυρη πρόβλεψη, εκμεταλλεόμενα την αγωνία των υποψηφίων που ακούν ότι και αν τους πεις αυτόυς τους 2 μήνες.
ΚΑΙ ρωτώ: με την ουσία, κανένας δε θα ασχοληθεί; Για το ότι ένα αποτυχημένο σύστημα φεύγει και ένα (άκομα χειρότερο κατά τα φαίνομενα) έρχεται δεν νοιάζεται κανείς;
Γιατί είναι χειρότερο; Γιατί κάνει το Λύκειο ακόμα πιο βαθμοθηρικό (Γ' Λυκείου) ενώ ευτελίζει ακόμα περισσότερο την Α' και Β' Λυκείου όπου η έννοια του βαθμού έχει πάψει να υφίσταται.
Γιατί εξακολουθεί να επιτρέπει τραγελαφικές καταστάσεις, όπως άτομα θεωρητικής που δηλώνουν σχολές θετικών επιστημών, τεχνολογικής που δηλώνουν χημικοί και Χημικοί Μηχανικοί, ατυχήσαντες υποψήφιους Ιατρικής να περνάνε στο ΤΗΜΜΥ και πολλά άλλα.
Βάζουμε και Γαλλικά στο Δημοτικό. Μπράβο μας. Είδαμε ότι μάθαμε τέλεια Αγγλικά από το σχολείο και είπαμε να γίνουμε και πιο πολύγλωσσοι.
Βάζουμε ώρες αρχαίων στο Γυμνάσιο. Δηλαδή δε θα διαβάζουμε μόνο μεταφρασμένο Όμηρο αλλά και μεταφρασμένο Αριστοφάνη ή κάτι άλλο. Και μην μου πει κανένας ότι με αυτήν την 1 επιπλέον ώρα θα μάθουμε πχ. να διαβάζουμε ένα αρχαίο κείμενο όπως είπε ο κ. Μάργαρης.
Δεν κατηγορώ την κυβέρνηση. Δείχνει πολύ καλή πρόθεση τουλάχιστον. Αλλά έχει άγνοια. Δεν έχει αναλογιστεί τι επανάσταση θα επιφέρει αν του χρόνου δεν περάσουν φοιτητές με κάτω από τη βάση, κλείσουν όλα τα επαρχιακά ΤΕΙ και μείνουν ξενοίκιαστες όλες οι γκαρσονιέρες, κύριο εισόδημα πολλών ανθρώπων στις πόλεις που διακαώς ζητούσαν τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ για να ανασάνουν οικονομικά τα τελευταία χρόνια. Το ωραίο είναι ότι ακόμα και φέτος, σε συνέχιση της παλαιότερης ("εξαίρετης") εκπαιδευτικής πολιτικής, θα ανοίξουν νέα τμήματα. Του χρόνου θα κλείσουν. Ή θα μπουν πολύ εύκολα θέματα για να περάσει ένα ποσοστό των υποψηφίων αρκετά ικανοποιητικό, οπότε θα χαθεί κάθε έννοια διαχωριστικής ικανότητας των θεμάτων και θα έχουμε φαινόμενα σαν του 2000 (ΤΗΜΜΥ 19375 κτλ...).
Αλλά και τι σύστημα να εφαρμόσεις στην Ελλάδα για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο; Να κάνεις κάτι σαν το Γαλλικό; Να παίρνεις απολυτήριο (σαν Baccalaureat δηλαδή) για τις γενικές σου γνώσεις και αφού γραφτούν όλοι στις σχολές που θέλουν, εκεί να γίνεται το ξεσκαρτάρισμα; Χαλαρώστε, στην Ελλάδα ζούμε, θα γίνουν απείρου κάλους γεγονότα.
Όσο σκέφτομαι την κατάσταση απογοητεύομαι. Και έτσι η πραγματικότητα στο Πανεπιστήμιο καθίσταται παρήγορη, αφού τα προβλήματα μας είναι αρκετά πιο εφικτά για επίλυση και κυρίως για πολιτισμένη και συντονισμένη συζήτηση.

Υ.Γ: Το παραπάνω είναι λίγο άναρχα δομημένο, περιέχει κυρίως σκέψεις. Υπάρχουν πολλά χωριστά θέματα που μπορούν να προκύψουν. Εφόσον υπάρξει ενδιαφέρον έχω και κάποιες ενδιαφέρουσες απόψεις (άλλων) να παρουσιάσω...
Υ.Γ.2: Καθότι ανήκω πλέον στο group των 200ρηδων, παρακαλώ ο fugi να διευθετήσει το θέμα των αστερακίων μου....  ;D :D


Title: Re: Συζήτηση για το Εκπαιδευτικό Σύστημα...
Post by: Aurelius on June 28, 2005, 14:38:58 pm
Συμφωνω εν γενει με αυτα που λες, αλλα το οτι καποιος δεν πετυχε να μπει Ιατρικη, δεν σημαινει οτι δεν εχει τις δυνατοτητες να παει στο ΤΗΜΜΥ. Ισως να εχει και παραπανω. Αλλο αν τελικα οντως θελει ΤΗΜΜΥ αντι για Ιατρικη.
Αυτα δεν τα λεω γιατι ειχα βαλει πρωτα Ιατρκες, την δικια μας σχολη ειχα βαλει....


Title: Απ: Συζήτηση για το Εκπαιδευτικό Σύστημα...
Post by: JAs0n-X on June 28, 2005, 15:13:45 pm
Ναι φιλε Στρατη αλλα αν καποιου η πρωτη επιλογη ειναι να γινει Γιατρος και η δευτερη ΗΜΜΥς εμενα δεν με πειθει οτι διαλεγει με κριτηριο του τι αρεσει πιο πολυ...

μαλλον με κριτηριο χαζομαρας, "μη ξοδεψω τα μορια μου και παω πιο κατω", πιεζε η μαμα, ηθελα καλη σχολη, ηθελα προοπτικες εργασιας και αλλα τετοια χαζα που εχω ακουσει κατα καιρους..
γιαυτο κατανταμε να μπαινουμε στα εργαστηρια και οι μισοι να νομιζουν οτι θα δουν αληθινο ποντικι πανω στο mousepad!!

Το ειχα πει κ παλιοτερα θα το ξαναπω και τωρα...
Προσβαση στο ΤΗΜΜΥ μονο απο Τεχνολογικη Κατευθυνση!!
η ακομα καλυτερα να απαιτειται και ενα ειδικο μαθημα οπως σε αλλες σχολες (βλεπε Αρχιτεκτονικη)...

Quote
Δεν έχει αναλογιστεί τι επανάσταση θα επιφέρει αν του χρόνου δεν περάσουν φοιτητές με κάτω από τη βάση, κλείσουν όλα τα επαρχιακά ΤΕΙ και μείνουν ξενοίκιαστες όλες οι γκαρσονιέρες, κύριο εισόδημα πολλών ανθρώπων στις πόλεις που διακαώς ζητούσαν τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ για να ανασάνουν οικονομικά τα τελευταία χρόνια.
Εγω εχω την εντυπωση οτι μια χαρα θα μπουν ολοι και του χρονου...
περιμενω για πρωτη χρονια αυτου του συστηματος να μπουν πολυ ευκολα θεματα γιατι αλλιως πολλα φυντανια που θελουν σωνει και καλα να σπουδασουν θα μεινουν απεξω και πολλα τμηματα σε επαρχιακες πολεις θα μεινουν μονο με το ελλιπες τους προσωπικο!


Title: Re: Συζήτηση για το Εκπαιδευτικό Σύστημα...
Post by: Alexkasgr on June 28, 2005, 15:27:26 pm
Ναι φιλε Στρατη αλλα αν καποιου η πρωτη επιλογη ειναι να γινει Γιατρος και η δευτερη ΗΜΜΥς εμενα δεν με πειθει οτι διαλεγει με κριτηριο του τι αρεσει πιο πολυ...
μαλλον με κριτηριο χαζομαρας, "μη ξοδεψω τα μορια μου και παω πιο κατω", πιεζε η μαμα, ηθελα καλη σχολη, ηθελα προοπτικες εργασιας και αλλα τετοια χαζα που εχω ακουσει κατα καιρους..
γιαυτο κατανταμε να μπαινουμε στα εργαστηρια και οι μισοι να νομιζουν οτι θα δουν αληθινο ποντικι πανω στο mousepad!!
Ο Jason είπε καλύτερα αυτό που εννοούσα ότι είναι κακό... Το ότι πάνε και βάζουνε σχολές με σειρά μορίων και... βλέπουμε τα αποτελέσματα.
Quote
Δεν έχει αναλογιστεί τι επανάσταση θα επιφέρει αν του χρόνου δεν περάσουν φοιτητές με κάτω από τη βάση, κλείσουν όλα τα επαρχιακά ΤΕΙ και μείνουν ξενοίκιαστες όλες οι γκαρσονιέρες, κύριο εισόδημα πολλών ανθρώπων στις πόλεις που διακαώς ζητούσαν τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ για να ανασάνουν οικονομικά τα τελευταία χρόνια.
Εγω εχω την εντυπωση οτι μια χαρα θα μπουν ολοι και του χρονου...
περιμενω για πρωτη χρονια αυτου του συστηματος να μπουν πολυ ευκολα θεματα γιατι αλλιως πολλα φυντανια που θελουν σωνει και καλα να σπουδασουν θα μεινουν απεξω και πολλα τμηματα σε επαρχιακες πολεις θα μεινουν μονο με το ελλιπες τους προσωπικο!
Δε θα γίνει αυτό. Αμφιβάλλεις ότι και τα πανεύκολα θέματα να βάλουν (που κι εγώ το πιστεύω) πάλι το 40% (χοντρικά) δεν πρόκειται να πιάσει βάση; Ας μην κοροιδευόμαστε, όλοι ξέρουμε ότι η πλειοψηφία αυτών των ατόμων ούτε καν μπαίνει στον κόπο να διαβάσει όλα τα θέματα και κοιμάται μέχρι να περάσει ο ελάχιστος χρόνος που απαιτείται για να βγουν από την αίθουσα.
Ωστόσο, για αυτό που είπες για την Τεχνολογική, αν και πέρασα στη σχολή έχοντας συνειδητότατα επιλέξει Θετική, δε θα διαφωνήσω. Το στάδιο αυτό το Υπουργείο λέει ότι είναι μεταβατικό, μετά θα είναι 5 κατευθύνσεις που θα οδηγούν σε 5 Πεδία (1 η καθεμία). Αυτό θα είναι πολύ καλύτερο αν γίνει αλλά πρέπει να δουλευτεί αρκετά. Επίσης μου είναι ακατανόητο το γιατί η κυβέρνηση θέλει να μειώσει των αριθμό των γοιτητών (ορθά) ανοίγει νέα τμήματα από εδώ και από εκει (τώρα και οι κωμοπόλεις θα αρχίσουν να έχουν σχολές) και παράλληλα δεν μειώνει τον αριθμό εισακτέων (εξαίρεση φέτος) σε σχολές όπως το ΤΗΜΜΥ που είναι επιτακτική ανάγκη. Μυστήρια πράγματα, αν και πιστεύω ότι μια εξήγηση είναι ότι τα άτομα που καθορίζουν την πορεία της Ελληνικής εκπαίδευσης στην πλειοψηφία τους δεν έχουν και ιδιαίτερες γνώσεις για το θέμα...


Title: Απ: Συζήτηση για το Εκπαιδευτικό Σύστημα...
Post by: BOBoMASTORAS on June 28, 2005, 17:01:14 pm
Το ειχα πει κ παλιοτερα θα το ξαναπω και τωρα...
Προσβαση στο ΤΗΜΜΥ μονο απο Τεχνολογικη Κατευθυνση!!
η ακομα καλυτερα να απαιτειται και ενα ειδικο μαθημα οπως σε αλλες σχολες (βλεπε Αρχιτεκτονικη)...


Σε αυτό θα συμφωνήσω και γω με τον Ιάσονα. για 2 λόγους.

1ον δε βρίσκω λόγο το ίδιο το σύστημα να προσπαθεί να δημιουργεί μία κατεύθυνση απόκλήρων. αυτό το λέω γιατί από τη μία έχεις μία κατεύθυνση από όπου μπορείς να μπεις σε όλες της σχολές που μπορείς να μπεις από τεχνολογική  + τις ιατρικές. En;v από την άλλη τα μαθήματα είναι τα ίδια περίπου με ελάχιστες διαφορές οι οποίες είναι κυρίως σε ψυχολογικό επίπεδο ενώ στη πράξη η δυσκολία είναι ίδια.

2ον από τη θετική το παίζεις δίπορτο. έχεις τις ιατρικές και τα πολυτεχνία και πας για ότι σου κάτσει. από την άλλοι όσοι πάνε τεχνολογική (και μπαίνουν ΗΜΜΥ) το έχουν αποφασίσει αυτό 2 χρόνια τουλάχιστον πριν συμπληρώσουν το μηχανογραφικό. η επιλογή τους είναι συνειδητή. μάλιστα ενδυναμώνεται ακόμη περισσότερο γιατί για να καταφέρει κάποιος και να μην εκτραπεί από την πορεία του έτσι όπως είναι το επίπεδο της τεχνολογικής σήμερα θέλει να είναι αποφασισμένος.

Τέλος να πω ότι κατά τη γνώμη μου το πρόβλημα στη παιδεία είναι το εξής. οι μαθητές δεν έχουν κανένα λόγο στις αποφάσεις που καθορίζουν τη ζωή τους. όσοι γονείς δεν έχουν παιδιά στο λύκειο δεν έχουν ιδέα για το τι γίνεται και παρασύρονται από τους δημοσιογράφους οι οποίοι είναι οι ποίο άσχετοι από όλους. Οπότε από αυτούς που έχουν λόγο στη κοινωνία μένουν μόνο οι γονείς των μαθητών οι οποίοι όταν συνειδητοποιούν τη κατάσταση καταλαβαίνουν ότι δε προλαβαίνουν να διορθώσουν τίποτα και κρατάνε στάση χαμηλών τόνων για να διαβάσουν τα παιδιά τους. έτσι δε λέει κανένας τίποτα. Μάλιστα μου έκανε εντύπωση πόσο γρήγορα ξέχασα και εγώ όλα όσα γίνονται στο λύκειο μόλις πέρασα στο πανεπιστήμιο και "βολεύτηκα"


Title: Re: Συζήτηση για το Εκπαιδευτικό Σύστημα...
Post by: electroSOK on June 28, 2005, 18:53:30 pm
Το αποτελεσμα του συνδυασμου: σημερινο συστημα εισαγωγης- επιδιωξη να μπω σε σχολη με επαγγελματικη αποκατασταση (καποιες φορες δηθεν, γιατι που ξερεις τι θα γινει οταν βγεις στην αγορα εργασιας??, ετσι εγινε και με τους ναυπηγους παλια)- ελλιπεστατη ενημερωση των μαθητων για τα αντικειμενα των σχολων ειναι με μια λεξη:   ΜΠΟΥΡΔ...Ο 

Η αποψη μου ειναι οτι το εισαγωγικο συστημα του 1974 οπου πρωτα επελεγες τη σχολη και μετα εδινες εξετασεις ηταν καλυτερο.

Θεωρω οτι η λυση ειναι πρωτα να διαλεγουμε τη σχολη της αρεσκειας μας, αφου προηγηθει μια καλη ενημερωση μεσα απο προγραμματα συνεργασιας των Πανεπιστημιων και ΤΕΙ και των σχολειων (υπαρχει ενα τετοιο προγραμμα του Α.Π.Θ.). Τα σχολεια θα πρεπει να καλλιεργουν τις διαφορετικες και ξεχωριστες κλισεις και τα ταλεντα του καθε μαθητη και οχι να τα συμπιεζουν σε μια με το ζορι ομογενοποιηση.
Στη συνεχεια οι υποψηφιοι θα δινουν εξετασεις, οχι Πανελληνιες, αλλα σε ομαδες σχολες. Δηλ. πχ. θα εχουν κοινα θεματα οι υποψηφιοι για τις Πολυτεχνικες σχολες αλλα διαφορετικα θεματα απο τους υποψηφιους σε Ιατρικες-Οδοντιατρικες σχολες. Καπως ετσι. Σε ο,τι αφορα τη βαθμολογηση και το ποιος θα βαζει τα θεματα, αυτο ειναι μια διαμαχη που κραταει χρονια, καθως αν τα βαλουν οι πανεπιστημιακοι οι καθηγητες των σχολειων ανησυχουν οτι θα υπαρξει μεροληπτικη αντιμετωπιση φιλων και συγγενων των πανεπιστημιακων, ενω αν τα βαλουν οι καθηγητες των σχολειων και το Υπουργειο (οπως γινεται περιπου τωρα) τοτε βγαινουν οι πανεπιστημιακοι και λενε οτι αυτα δεν ειναι θεματα που αρμοζουν στις σχολες τους. Τελος, παντων, νομιζω οτι μπορει να βρεθει μια συμβιβαστικη λυση σ'αυτο το θεμα.

Νομιζω οτι τα τελευταια χρονια δυστυχως το Υπουργειο Παιδειας το στελεχωνουν ανθρωποι που δεν ειναι σε θεση να δουν την ουσια του προβληματος. Γιατι αν αναλογιστει κανεις ποσες μεταρρυθμισεις εγιναν και καμια εντουτοις δεν αντιμετωπισε το σημαντικοτατο προβλημα του πως γινεται η επιλογη σχολης, τοτε το μονο που εχει να δηλωσει ειναι :  ΧΑΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ..


Καποιοι αλλοι υποστηριζουν οτι η λυση ειναι να μπαινουν ολοι στα Πανεπιστημια και να βγαινουν μονο οσοι μπορουν τα καταφερουν με τη σχολη. Δεν συμφωνω καθολου με αυτην την αποψη για 2 λογους:

1) Με αυτην τη λυση υπαρχει το ενδεχομενο να δουμε μεγαλες διακυμανσεις ανα χρονο στον αριθμο των φοιτητων μιας σχολης. Ομως οι υποδομες της (και η χρηματοδοτηση γι'αυτες) δεν μπορει να ειναι τοσο ευελικτες χρονικα και να καλυπτουν αμεσα τις νεες αναγκες των φοιτητων (ως γνωστον τα εργα χρειαζονται καποιον χρονο για να γινουν). Ετσι, αναποφευκτα, θα ανοιξει ο δρομος στα φροντιστηρια να κανουν τρελες δουλειες καλυπτοντας τα ελλειματα των σχολων (κατι το οποιο βεβαια θα ειναι πολυ αδικο για οσα παιδια ειναι αδυνατα οικονομικα, το ειδαμε και με την κυριαρχια των φροντιστηριων στην Β και Γ Λυκειου)

2) Καλυτερα για καποιον να αποφασισει στα 18 του τι σπουδη θελει να ακολουθησει (νομιζω ειναι εφικτο αν γινει μια σωστη ενημερωση στο σχολειο περι σπουδων)  παρα να μπει στα 18 του σε μια σχολη, στα 20 'η 21 του να καταλαβει οτι δεν μπορει να αναταπεξελθει, να δωσει στη συνεχεια εισαγωγικες για αλλη σχολη κ.ο.κ. ... Ποτε αυτος ο ανθρωπος θα βγει να δουλεψει?? Ποτε θα βγει στη συνταξη??


Title: Re: Συζήτηση για το Εκπαιδευτικό Σύστημα...
Post by: electroSOK on June 29, 2005, 00:46:20 am
Ξεχασα να αναφερω οτι μεγαλη ευθυνη για αυτο το μπου...ο και για αυτην τη συγχηση αναμεσα στο διαλεγω μια σχολη επειδη μου αρεσει και διαλεγω μια σχολη επειδη εβγαλα μεγαλο βαθμο εχουν και:

1) Οι γονεις   (και προτρεπω να τους την λεμε για αυτο το θεμα μπας και στρωσουν)

2) Η διαστρεβλωμενη αποψη οτι αν πας σε αυτην τη σχολη θα βρεις δουλεια ενω στην αλλη δεν θα βρεις (λες και η αγορα εργασιας μενει η ιδια για αρκετα χρονια και θα ειναι η ιδια οταν θα αποφοιτησουμε. Ειδικα σημερα, στην εποχη του παγκοσμιοποιημενου καπιταλισμου, ειναι πολυ ευκολο μια θεση εργασιας να μετακομισει σε αλλη χωρα 'η να αλλαξει μορφη, οποτε μαλλον χρειαζεται μια αλλη θεωρηση του ζητηματος "διαλεγω σχολη-βρισκω δουλεια- τι μπορω να κανω για να εχω αρκετες πιθανοτητες να βρω δουλεια". Σταματαω εδω καθως δεν θελω να ξεκινησω μια συζητηση για το αν μου αρεσει 'η οχι ο παγκοσμιοποιημενος καπιταλισμος και γιατι θα βγω εκτος θεματος, αλλα και γιατι δεν ξερω ακομα πολλα ωστε να βγαλω ακριβη συμπερασματα.)


Title: Re: Συζήτηση για το Εκπαιδευτικό Σύστημα...
Post by: Aurelius on June 29, 2005, 08:41:51 am
Για μισο λεπτο ρε παιδια τι ειναι αυτα που ακουω. Δηλαδη θα βαλουμε τιμωρια οσους ηρθαν απο Θετικη. Αν γνωριζετε και εμεις σαν σχολη εφαρμοσμενες θετικες επιστημες ειμαστε, δεν ειμαστε κατι ξεκαρφωτο.
Κατ αρχην το προβληα της εισαγωγης με βαση τα μορια που κανουν οι αριστευσαντες πρεπει να αντιμετωπιστει με την καταλληλη παιδεια και οχι με δρομους και λυσεις που οδηγουν σε αδιεξοδα.
Θελετε να πουμε τα πραγματα με το ονομα τους;;; Τεχνολογικη παει ολη η μαζα για να περασει την ταξη. Με ποια κριτηρια μονο αυτη να μπορει να πηγαινει πολυτεχνειο. Επειδη κανει ενα μαθημα με ψευτοαλγοριθμους;;; Και κατσετε ρε παιδια. Εγω δεν ηξερα απο την αρχη τι ηθελα. Τωρα αν εσεις ξερατε αυτο ειναι αλλο θεμα, δεν σημαινει οτι ετσι ειναι ολοι. Ενας ξαδερφος μου σπουδασε βιολογια, τωρα ειναι πολυ ψηλα, αλλα ανακαλυψε οτι του αρεσαν τα οικονομικα, πραγμα που ποτε δεν μπορεσε επειδη ειχε διαλεξει λαθος δεσμη.
Σημειωτεον οτι 2 στους 3 της τεχνολογικης γραψαν φυσικη κατω απο τη βαση.
Μετα θα ρθουν στη σχολη και θα λεει ο Δημακης, ο Παπαγιαννης και οι υπολοιποι: δεν μαθαινουμε τιποτα στο λυκειο. Και ονως δεν μαθαινουμε που δεν μαθαινουμε, θα πηγαινουν και οι αχρηστοι;;;
Εκτος αν θελετε να πειτε οτι ο καθενας πρεπει να ξερει ποια σχολη του αρεσει.
Που αυτο μου φαινεται ηταν και το μειονεκτημα με τις δεσμες.
Τωρα οσον αφορα Τασο για το εκπαιδευτικο συστημα που προτεινεις, και εγω πιστευω οτι ειναι το καλυτερο απο την πλευρα ωριμοτητας επιλογης και οχι τυχαιας εισοδου σε καποια σχολη. Αλλα σκεφτομαι οτι αυτο θα εχει τεραστιες επιπτωσεις στην οικονομια. Ξερεις ποσοι στηριζονται στους φοιτητες;;;
Προσωπικα, γαι την Μυτιληνη θα σου πω, οτι η πολη ζωντανεψε απο τοτε που ηρθαν οι φοιτητες.
Διαλεγεις και παιρνεις.....


Title: Απ: Συζήτηση για το Εκπαιδευτικό Σύστημα...
Post by: JAs0n-X on June 29, 2005, 11:07:22 am
Για μισο λεπτο ρε παιδια τι ειναι αυτα που ακουω. Δηλαδη θα βαλουμε τιμωρια οσους ηρθαν απο Θετικη.
Ποιος μιλησε για κατι τετοιο??
Quote
Θελετε να πουμε τα πραγματα με το ονομα τους;;; Τεχνολογικη παει ολη η μαζα για να περασει την ταξη.
Αυτο που λες φιλε Στρατη λιγο ... συμπλεγματικο μου ακουγεται!
Τι θα πει παει ολη η μαζα να περασει την ταξη?
Αποκλειεις να παει καποιος εκει επειδη του αρεσουν περισσοτερο τα μαθηματα ή επειδη νιωθει  πιο ... "της τεχνολογικης"...
Η μηπως νομιζεις οτι ειναι ο ευκολος δρομος?
Εγω λεω τοτε οτι η μαζα που θελει απλα να περναει ταξεις παει Θεωρητικη γιατι απλα θελει διαβασμα και δεν εχει μαθηματικα και φυσικες...

Και μπορω να σου πω με την ιδια λογικη οτι οι περισσοτεροι που πανε θετικη ερχονται στο ΗΜΜΥ απλα επειδη ειναι "καλη" σχολη με καλες επαγγελματικες προοπτικες! ή οτι ερχονται οι "αποτυχημενοι γιατροι" !
Quote
Εκτος αν θελετε να πειτε οτι ο καθενας πρεπει να ξερει ποια σχολη του αρεσει.
Εγω προσωπικα αυτο θελω να πω!
Η μαλλον καλυτερα αν οχι να ξερει ποια σχολη του αρεσει αλλα αναμεσα σε 3 πεδια δεν μπορει να κατασταλλαξει!!??
Με τη λογικη του " ο καθενας δεν ξερει τι θα κανει" πρεπει να τα κανουμε ολα ενα...
να δηλωνω δηλαδη ΤΗΜΜΥΣ και μετα Ιστορικο Αρχαιολογικο!

Τσπ εγω πιστευω οτι ενα παιδι στη Β λυκειου ειναι ετοιμο να ξεχωρισει τι του αρεσει και τι οχι...
δεν σ αρεσουν τα θεωρητικα εχεις να διαλεξεις αναμεσα σε δυο κατευθυνσεις...
δεν θες να ασχοληθεις με ιατρικα κ παραιατρικα επαγγελματα πας τεχνολογικη...!
Δεν ειναι δα και κανα τρομερο τριλλημα!!


Title: Απ: Re: Συζήτηση για το Εκπαιδευτικό Σύστημα...
Post by: BOBoMASTORAS on June 29, 2005, 13:38:27 pm
Για μισο λεπτο ρε παιδια τι ειναι αυτα που ακουω. Δηλαδη θα βαλουμε τιμωρια οσους ηρθαν απο Θετικη. Αν γνωριζετε και εμεις σαν σχολη εφαρμοσμενες θετικες επιστημες ειμαστε, δεν ειμαστε κατι ξεκαρφωτο.

Δεν είπε κανείς κάτι τέτοιο όσοι πέρασαν στη σχολή εκμεταλλεύτηκαν τις δυνατότητες που τους έδινε το σύστημα και πέρασαν. Επιλογή τους ήταν αν το έκαναν συνειδητά καλά έκανα. Προς θεού δε είπε κανείς κάτι τέτοιο. Εγώ μίλησα για το σύστημα που δίνει αυτή τη δυνατότητα.

Τεχνολογικη παει ολη η μαζα για να περασει την ταξη. Με ποια κριτηρια μονο αυτη να μπορει να πηγαινει πολυτεχνειο. Επειδη κανει ενα μαθημα με ψευτοαλγοριθμους;;;

Εγώ αυτό που λέω ότι είναι απαράδεκτο να δημιουργείται μία κατεύθυνση που έχει αυτό το χαρακτηριστικό αυτό δηλαδή που πάνε όσοι θέλουν αν περάσουν απλώς τη τάξη. Είναι σα να κάνεις ένα γκέτο όπου πάνε όσοι δε τους θέλεις στο σύστημα, για να μην ενοχλούν τους "καλούς μαθητές".
Επίσης να πω σε κάτι που λέχτηκε για την εισαγωγή στα πολυτεχνία ακόμη και από τη θεωρητική δεν έχω κανένα πρόβλημα με τα άτομα αυτά. Αντίθετα μαγκιά τους που μπήκαν από θεωρητική. Αν νομίζεται ότι ήταν πιο εύκολο ας το κάνατε και σεις. Θα το κάνατε ???
Επιπλέον δε σκέφτεσαι σωστά. Κανείς δεν είπε ότι αυτοί που πάνε να απλά να περάσουν τη τάξη πρέπει να μπουν στο πολυτεχνείο που το δες αυτό γραμμένο??? Όσο για τους αλγορίθμους που λες να σε πληροφορήσω ότι η τεχνολογική έχει 2 κύκλους. Ο δεύτερος (αυτός που δε πάει κανένας) είναι ο παραγωγής και ενέργειας που σε ένα μάθημα του έχει κυκλώματα που αντιστοιχούν στην ύλη κυκλωμάτων Ι. αλλά κανείς δε πάει σε αυτόν γιατί με τη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί σήμερα οι περισσότεροι πηγαίνουν τεχνολογική για να αποφύγουν τη χημεία, βλέπουν σε αυτό το κύκλο ένα μάθημα που λέγεται βιοχημεία και τη κάνουν με ελαφρά. Κάτι που επίσης θεωρώ απαράδεκτο. Όσο για τους ψευτοαλγόριθμους που λες είναι πολύ καλό μάθημα αφού σου δείχνει το τρόπο σκέψεις στο προγραμματισμό και έτσι δε τρέχεις και δε προλαβαίνεις στη Fortran και C.

Σημειωτεον οτι 2 στους 3 της τεχνολογικης γραψαν φυσικη κατω απο τη βαση.
Μετα θα ρθουν στη σχολη και θα λεει ο Δημακης, ο Παπαγιαννης και οι υπολοιποι: δεν μαθαινουμε τιποτα στο λυκειο. Και ονως δεν μαθαινουμε που δεν μαθαινουμε, θα πηγαινουν και οι αχρηστοι;;;

Τι σχέση έχει αυτό που λες! Αυτοί που έγραψαν κάτω από τη βάση στη τεχνολογική ούτε τώρα θα μπουν πολυτεχνείο ούτε αν η πρόσβαση στα πολυτεχνεία θα γίνεται μόνο από τη τεχνολογική. Αναλύεις την αλλαγή με δεδομένα πριν από την αλλαγή! Αν γίνει κάτι τέτοιο το επίπεδο στην τεχνολογική θα ανεβεί κατακόρυφα. Επιπλέον θα περνάνε στο πολυτεχνείο άτομα που το επέλεξαν και το έχουν θέσει ως στόχο. άσε που πιστεύω ότι με αυτή την αλλαγή θα έπρεπε να μπουν στη τεχνολογική μαθηματικά με διαφορετική φιλοσοφία δηλαδή πιο δύσκολα αλλά με πιο χαλαρή εφαρμογή τους όπως γίνεται στα πολυτεχνία.


Title: Re: Συζήτηση για το Εκπαιδευτικό Σύστημα...
Post by: Alexkasgr on June 29, 2005, 14:05:45 pm
Όσο για τους αλγορίθμους που λες να σε πληροφορήσω ότι η τεχνολογική έχει 2 κύκλους. Ο δεύτερος (αυτός που δε πάει κανένας) είναι ο παραγωγής και ενέργειας που σε ένα μάθημα του έχει κυκλώματα που αντιστοιχούν στην ύλη κυκλωμάτων Ι. αλλά κανείς δε πάει σε αυτόν γιατί με τη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί σήμερα οι περισσότεροι πηγαίνουν τεχνολογική για να αποφύγουν τη χημεία, βλέπουν σε αυτό το κύκλο ένα μάθημα που λέγεται βιοχημεία και τη κάνουν με ελαφρά. Κάτι που επίσης θεωρώ απαράδεκτο.
Στο δεύτερο κύκλο τα πράγματα είναι λίγο περίεργα. 1ον δεν γίνεται στα πιο πολλά σχολεία επειδή όλοι ξέρουν ότι κανένας δεν πάει, άρα οι πιο πολλοί στη Β' Λυκείου δεν ξέρουν ότι υπάρχει καν. Εγώ θα ήθελα να πάω σε αυτήν την κατεύθυνση, μαθήματα κατεύθυνσης Ηλεκτρολογία (Κυκλώματα) και Χημεία-Βιοχημεία (φοβερά ενδιαφέρον).
Δε νομίζω ότι από την ανάπτυξη εφαρμογών της Γ' Λυκείου κερδίζεις κάτι το φοβερό που σε βοηθάει στο Πολυτεχνείο. Το θέμα δεν είναι να μπαίνουν μόνο από τεχνολογική επειδή κάνουν...πιο σχετικά μαθήματα! Το θέμα είναι ότι ξέροντας εξαρχής ότι η επιλογή μιας κατεύθυνσης οδηγεί σε 1 επιστημονικό πεδίο μόνο, όλοι θα κάνανε τις επιλογές τους. Ώριμοι ξε-ώριμοι δεν ξέρω, κάποια στιγμή πρέπει να γίνει και σοβαρός ΣΕΠ, εμείς λέγαμε ανέκδοτα εκείνη την ώρα. Το έχω ξαναπεί, όταν ξέρεις από την αρχή τους κανόνες, παίζεις το παιχνίδι.
Εγώ θα πρότεινα αν όπως λέει το υπουργειο τα επόμενα χρόνια γίνουν 5 κατευθύνσεις (1 για κάθε πεδίο) να αλλαχθούν αρκετά μαθήματα. Αν πχ η νυν τεχνολογική γίνει η κατεύθυνση που οδηγεί στο 4ο πεδίο, να έχει πχ Προγραμματισμό και Θερμοδυναμική που κάνουν όλοι οι Μηχανικοί. Το Αρχές οργάνωσης κ διοίκησης να πάει για το 5ο πεδίο. Το τελευταίο είναι και ο μόνος λόγος που θεωρώ ότι η Τεχνολογική είναι πιο εύκολη από τη Θετική. Παρόλα αυτά πιστεύω ότι ένας αριστούχος της Θετικής μπορεί να αριστέψει και στην Τεχνολογική κ αντίστροφα, απλά στην τεχνολογική το μέσο επίπεδο είναι πιο χαμηλό λόγω των πολλών που πάνε κάτω από τη βάση, πράγμα που αφήνει παγερά αδιάφορα τα Πολυτεχνεία...  :)


Title: Re: Συζήτηση για το Εκπαιδευτικό Σύστημα...
Post by: Alexkasgr on July 01, 2005, 02:21:39 am
Επειδή το θέμα παρουσιάζει κατά τη γνώμη μου μεγάλο ενδιαφέρον και αφορά άμεσα όλη την κοινωνία, θέλω να παραθέσω εδώ δύο άρθρα που έχω συλλέξει από πέρυσι. Το ένα είναι... ιστορικό και λέει το τι Εισαγωγικό Σύστημα ίσχυε κάθε χρονική περίοδο και το δεύτερο είναι μια πρόταση ενός καθηγητή που τη βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα. Έχω σημειώσει μερικά σημεία με bold και περιμένω αντιδράσεις... Αποδείξτε μου ότι δεν είστε όλοι στις παραλίες και εγώ το θύμα σκάω από τη ζέστη μποστά στον Η/Υ!


Title: Re: Συζήτηση για το Εκπαιδευτικό Σύστημα...
Post by: Aurelius on July 01, 2005, 10:24:22 am
Ιασωνα καλως η κακως ετσι ειναι τα πραγματα. Και ξερω ατομα, καλοι μαθητες, που πηγαν τεχνολογικη για να εχουν πιο ευκολα μαθηματα. Σιγουρα θα υπαρχουν και ατομα που γουσταρουν τεχνολογικη. Αλλα ποσα ειναι αυτα;;; Εγω απο οσους ηξερα απλα δεν γουσταραν και τοσο το σχολειο γενικα, ποσο μαλλον μια κατεθυνση του.
Τωρα αυτο για το αποτυχημενοι γιατροι δεν μπορει να το λες ετσι, γιατι πρεπει να δεις σειρες προτιμησεων. Ισως αν η σχολη μας ειχε χαμηλη βαση να πηγαιναν οντως Ιατρικη, αλλα το οτι δεν ξερουν τι θελουν ακομα και μετα απο τρια χρονια στη σχολη, δεν δειχνει οτι το να μεταθεσεις την αποφαση στη 2α Λυκειου ειναι καπως ριψοκινδυνο;;;
Δεν μπορω να το καταλαβω ομως. Γιατι θα πρεπει να μπαινουν μονο απο τεχνολογικη. Υποτιθεται οτι πρεπει να διορθωνουμε κατι, οχι να το χειροτερευουμε. Τωρα αν καποιος απο θεωρητικη παει σε καποια σχολη της ιθετικης, τοτε στην ουσια προβληα του και μαγκια του αν θα τελειωσει την σχολη. Οχι οτι θα μπορει να παε και οπου θελει γιατι χανει πολλα μορια....
Και αν ειναι ετσι, και απο την στιγμη που η σχολη μας δεν ειναι πληροφορικης, αρα και εμεις καναμε χημεια που καναμε στο 1ο εξαμηνο. Αλλα δεν ειναι ετσι. Τα βασικα μαθηματα που χρειαζομαστε στη σχολη ειναι μαθηματικα και φυσικη που τα κανουν και οι δυο.
Πες μου ενα σοβαρο λογο, στον οποιο εχει ας πουμε αυτο επιπτωση στη λειτουργια της σχολης.
Αν υπαρχει προβλημα, που οντως υπαρχει, θα πρεπει πρωτα να μαθουμε στους εαυτους μας και τους αλλους να μπορουν να αποφασισουν τι σχολη τους αρεσει απο τα 17.  Το να κανουμε κατι το οποιο θεωρητικα θα εξαναγκαζει τους αλλους να αποφασιζουν και πολλες να παιρνουν λαθος αποφασεις, για τις οποιες δεν μπορουν να αλλαξουν, ειναι και σκληρο και ασκοπο. Παλι σε μια παρομοια κατασταση θα καταληξουμε, μονο που τα παιδια, περα του οτι δεν θα ξερουν τι θελουν, θα ξερουν και οτι αυτο που κανουν δεν ειναι αυτο που θελουν, επειδη στα 17 τους εκαναν την μαλακια η να ακουσουν καποιον τριτο, η να δουν ποιες δουλειες ειναι πιο καλες κτλ κτλ....
Προσωπικα εγω δεν ηξερα τι να δηλωσω. Μεχρι καποια ηλικια 2 ηθελα να κανω. Ή ιατρικη(οχι λογω βαθμου, αλλα επειδη θα μ αρεσε να βοηθαω ανθρωπους) ή  ρομποτικη-ετσι στο ξεκαρφωτο τη γουσταρα). Ημουν για Ιατρικη, αλλα το ξανασκεφτηκα και αποφασισα οτι δεν το ηθελα τοσο. Και δεν ειναι οτι δεν περνουσα. Απλα δεν περνουσα Αθηνα-Θεσσαλονικη, γιατι μ ειχαν χαντακωσει στη Βιολογια(γενικα το σχολειο το ειχαν χαντακωσει-αδικια του συστηματος αυτη η μαλακια με διαφορετικα εξεταστικα κεντρα που βαθμολογουν οτι να ναι) Εγω εκανα συνειδητη επιλογη στο τελος, ακομη κι αν δεν ηξερα την σχολη και τοσο. Ισως αν δεν ηταν τοσο γνωστη να μην την ηξερα καν, ωστοσο καποια αντικειμενα της μου αρεσαν απο πριν.
Αν ηταν ετσι οπως στα λες, κατα πασα πιθανοτητα θα ημουν Ιατρικη, ισως και εκει να ηταν ωραια για μενα, αλλα πολυ πιθανον να μην ηταν και αυτο που μου ταιριαζε σε σχεση με το πως βλεπω τωρα τα μαθηματα, ποσο μου αρεσουν, τροπο διαβασματος κτλ κτλ....


Title: Απ: Συζήτηση για το Εκπαιδευτικό Σύστημα...
Post by: Nessa NetMonster on July 01, 2005, 12:00:43 pm
Βλακεία να μπαίνουν μόνο από τεχνολογική. Αφού μαθηματικά και φυσική κάνουμε ακριβώς τα ίδια.

Να σημειώσω κάτι για το αρχικό ποστ, Alexasgr το θέμα της φυσικής που λες ήταν λάθος γιατί δε διευκρίνιζε πόση θερμότητα παράγεται στην κρούση, οπότε κανονικά δε λύνεται. Γι'αυτό και πολλοί φυσικοί αρνήθηκαν φέτος να διορθώσουν γραπτά.

Γενικά το εκπαιδευτικό σύστημα το έχουν ξεφτιλίσει τελείως και υποψιάζομαι ότι δεν το κάνουν μόνο από ηλιθιότητα >:(


Title: Re: Απ: Συζήτηση για το Εκπαιδευτικό Σύστημα...
Post by: Alexkasgr on July 01, 2005, 13:00:54 pm
Γενικά το εκπαιδευτικό σύστημα το έχουν ξεφτιλίσει τελείως και υποψιάζομαι ότι δεν το κάνουν μόνο από ηλιθιότητα >:(
Τι εννοείς με αυτό; Επίτηδες το ξεφτιλίζουν;
Εγώ πιστεύω η μεγααλύτερη βλακεία είναι ότι δεν υπάρχει σοβαρός ΣΕΠ. Όταν κάναμε στο Λύκειο εκτός από ανέκδοτα λέγαμε και κάτι χζαζά του στυλ "σας αρέσει η ζωγραφική;" και καλά καταλαβαίναμε ότι ο άλλος είναι φτιαγμένος για αρχιτεκτονική. Εγώ για να διαλέξω σχολή είχα τυπώσει ένα σωρό προγράμματα σπουδών. Αυτό πρέπει να γίνεται στα σχολεία. Πρέπει να εξηγείται στα παιδιά τι μαθήματα έχει κάθε σχολή, τι αντικείμενο, τι θα μπορούσε να γίνει τελειώνοντας και όχι αν έχει καλό ή κακό ισοζύγιο εργασίας και ανεργία. Είναι βλακεία η επιλογή σχολής με βάση της προοπτικές, αν δε σου αρέσει κάτι και 0% ανεργία να έχει θα είσαι δυσαρεστημένος γιατί δε θα κάνεις κάτι που σου αρέσει. Υπό αυτήν την προϋπόθεση (καλός ΣΕΠ) και με χωρισμό των Κατευθύνσεων μπορεί να γίνει κάτι καλό στην επιλογή. Απλά οι  17χρονοι είναι πολύ ανώριμοι στην Ελλάδα (και δεν φταίνε μόνο αυτοί, αυτό είναι άλλο θέμα).


Title: Απ: Συζήτηση για το Εκπαιδευτικό Σύστημα...
Post by: JAs0n-X on July 02, 2005, 14:07:06 pm
Quote
Τα βασικα μαθηματα που χρειαζομαστε στη σχολη ειναι μαθηματικα και φυσικη που τα κανουν και οι δυο.
Τον προγραμματισμο δηλαδη τον βγαζεις απ εξω και βαζεις στη θεση του μια Βιολογια που ΤΟΣΑ πολλα εχει να προσφερει στη σχολη μας!! ...

Quote
Πες μου ενα σοβαρο λογο, στον οποιο εχει ας πουμε αυτο επιπτωση στη λειτουργια της σχολης.
Ενας σοβαροτατος λογος ειναι οτι πολλοι μπαινουν για να μπουν κ πιστευω αυτο θα το εχεις αντικρυσει αρκετες φορες στη σχολη μας!!
Αυτο ειναι το ΣΟΒΑΡΟΤΕΡΟ!!...
οτι ο υποψηφιος δεν μπαινει ΗΜΜΥ γιατι το ΓΟΥΣΤΑΡΕΙ η εστω γιατι απο τον τιτλο και κανα δυο αλλες πληροφοριες που πηρε του κανει κλικ ΑΛΛΑ γιατι ειναι καλη σχολη!

Quote
Προσωπικα εγω δεν ηξερα τι να δηλωσω. Μεχρι καποια ηλικια 2 ηθελα να κανω. Ή ιατρικη(οχι λογω βαθμου, αλλα επειδη θα μ αρεσε να βοηθαω ανθρωπους)
Και οι νοσηλευτες βοηθαν ανθρωπους αλλα εσυ διαλεξες την ιατρικη!!
Το θεμα ειναι να σ αρεσει η επιστημη!
Αυτο ειναι ακριβως το προβλημα των παιδιων (δεν βγαζω τον εαυτο μου απ εξω) στην τριτη λυκειου!!


Title: Απ: Re: Απ: Συζήτηση για το Εκπαιδευτικό Σύστημα...
Post by: Nessa NetMonster on July 06, 2005, 16:12:19 pm
Τι εννοείς με αυτό; Επίτηδες το ξεφτιλίζουν;
Ω ναι... για να κερδίζουν τα φροντιστήρια! :-\


Title: Απ: Συζήτηση για το Εκπαιδευτικό Σύστημα...
Post by: Netgull on July 07, 2005, 01:55:28 am
Quote
Ω ναι... για να κερδίζουν τα φροντιστήρια! Undecided
Και να ταν μόνο τα φροντιστήρια... Τις έρευνες τις Pisa για λειτουργικό αναλφαβητισμό τις έχετε υπ όψη έ; Και τι κάνει όποιος είναι λειτουργικά αναλφάβητος; Απλά τίποτα. Αυτό το παράλογο εκπαιδευτικό σύστημα μόνο σε δύο αιτίες μπορώ να το αποδώσω: σε προσπάθεια αποβλάκωσης των πάντων ή σε άκρατη ηλιθιότητα.