ΓΚΡΑΝ ΠΡΙ ΒΡΑΖΙΛΙΑΣ: Τα πήρε όλα
Εκμεταλλευόμενος τις κακές καιρικές συνθήκες, την χαμηλή θέση του Μίκαελ Σουμάχερ στην σχάρα εκκίνησης, αλλά και την νέα ατυχία που χτύπησε τον Γερμανό στον ένατο γύρο με το κλαταρισμένο πίσω ελαστικό, ο Φερνάντο Αλόνσο, οδηγώντας συντηρητικά κατέκτησε στην Βραζιλία τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο του και συνείσφερε μαζί με τον Τζιανκάρλο Φιζικέλα στο να πάρει η Renault το πρωτάθλημα στους κατασκευαστές. Ζάχαρη στο φαρμάκι της Ferrari έριξε ο Φελίπε Μάσα, κερδίζοντας για πρώτη φορά το γκραν πρι της πατρίδας του. Mετά την πολύ μέτρια παρουσία του στους κατατακτήριους γύρους που τον ανάγκασαν να ξεκινήσει από την 14η θέση, ο Τζένσον Μπάτον τερμάτισε τρίτος, πιέζοντας μάλιστο τον Αλόνσο προς το τέλος. Ηρωική η προσπάθεια του Μίκαελ Σουμάχερ που πήγε «τάπα γκάζι» και από εικοστός αναρριχήθηκε στην τέταρτη θέση, πετυχαίνοντας και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα σε βρεγμένο οδόστρωμα, κάτι για το οποίο δεν φημιζόταν έως τώρα η Bridgestone.Ο Φελίπε Μάσα έδωσε τέλος στην φαγούρα των Βραζιλιάνων που είχαν να δουν κάποιον συμπατριώτη τους να κερδίζει το γκραν πρι του Σάο Πάολο από το 1993, όταν την καρό σημαία στο Ιντερλάγος είχε πάρει ο Άιρτον Σένα με McLaren Ford, τερματίζοντας 19 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Ντέιμον Χιλ και Μίκαελ Σουμάχερ, ο οποίος εκείνη την περίοδο έτρεχε για λογαριασμό της Benetton Ford.
Ωστόσο αυτό ήταν το λιγότερο που επιζητούσε η Ferrari απ’ αυτόν τον αγώνα, δεδομένου ότι ο τίτλος σε οδηγούς και κατασκευαστές έκανε φτερά. Ο Φερνάντο Αλόνσο οδηγώντας χωρίς να πιέσει το μονοθέσιο της Renault τερμάτισε δεύτερος και πήρε τον δεύ`
4;ερο συνεχόμενο τίτλο του, τον οποίο συμπτωματικά πανηγύρισε και φέτος στο Σάο Πάολο. Η δεύτερη θέση του Ισπανού σε συνδυασμό με τους τρεις βαθμούς της έκτης θέσης του Τζιανκάρλο Φιζικέλα έδωσαν στην γαλλική ομάδα και τον τίτλο στους κατασκευαστές. Σ’ αυτό η Renault ευνοήθηκε και από τις αλλεπάλληλες ατυχίες του Μίκαελ Σουμάχερ, ο οποίος μετά από ηρωική εμφάνιση κατάφερε να αποχαιρετήσει την Formula 1 σαν δεύτερος στην κατάταξη, τέταρτος στον αγώνα και με τον ταχύτερο γύρο στο βρεγμένο οδόστρωμα του Ιντερλάγος.
Ο 37χρονος Γερμανός που αναγκάστηκε να εκκινήσει από την 10η θέση της σχάρας εκκίνησης λόγω του προβλήματος στο κινητήρα Type-056 με την πίεση του καυσίμου, είχε και ένα κλαταρισμένο πίσω ελαστικό πριν την συμπλήρωση του ένατου γύρου. Έτσι η πρόωρη αντικατάσταση του τροχού της F1-248, ανάγκασε τον Γερμανό να κάνει την είσοδο του από την 20η θέση, παρ’ όλ’ αυτά τερμάτισε τέταρτος, έχοντας και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα (1’12,161).
ΓΚΡΑΝ ΠΡΙ ΒΡΑΖΙΛΙΑΣ: To φιλμ του αγώνα
Ο αγώνας ξεκίνησε με τον κάτοχο της pole position Μάσα να διατηρεί την πρώτη θέση μπροστά από Τρούλι και Ραϊκόνεν με τον Αλόνσο τέταρτο και τον Μίκαελ Σουμάχερ από την δέκατη θέση να ανεβαίνει έκτος, αφήνοντας πίσω του τις BMW Sauber, τον Ρούμπενς Μπαρικέλο και την Toyota του αδερφού του, Ραλφ.
Πριν συμπληρωθεί ο πρώτος γύρος οι Williams Cosworth των Νίκο Ρόσμπεργκ και Μαρκ Ουέμπερ ακούμπησαν η μία την άλλη με αποτέλεσμα ο Φινλανδός να συγκρουστεί στα προστατευτικά ελαστικά. Λίγο αργότερα εγκαταλείψει και ο «ομόσταβλος» του που έχασε το πίσω φτερό του μονοθεσίου του. Αμέσως μπήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Όσο αυτό γύριζε την πίστα ο Μάσα παρέμενε επικεφαλής, μπροστά
45;πό Ραϊκόνεν, Τρούλι, Αλόνσο και Φισικέλα, Μίκαελ Σουμάχερ, Μπαρικέλο, Ραλφ Σουμάχερ, Κούμπιτσα και τον Μπάτον στην δέκατη θέση.
Ο αγώνας ξεκίνησε από τον έκτο γύρο με τους Μίκαελ Σουμάχερ και Τζιανκάρλο Φισικέλα να μάχονται για την πέμπτη θέση. Ο Γερμανός θα τα καταφέρει, όμως το πίσω ελαστικό της F1248 θα ακουμπήσει στο μπροστινό φτερό του Ιταλού με αποτέλεσμα να τρυπήσει και να μπει ο 37χρονος οδηγός στα πιτς για αντικατάσταση. Η είσοδος στα πιτς κόστισαν στο Γερμανό πάνω από έντεκα δευτερόλεπτα καθυστέρησης και όταν βγήκε ξανά στον αγώνα ήταν στην τελευταία θέση.
Τρεις γύρους αργότερα ο Ραλφ Σουμάχερ θα εγκαταλείψει οριστικά έχοντας χάσει ήδη πάρα πολύ χρόνο στα πιτς της Toyota για να τον «μιμηθεί» και ο «ομόσταβλος» του, Γιάρνο Τρούλι στον δέκατο γύρο. Στον δέκατο τέταρτο γύρο θα εγκαταλείψει και ο Ντέιβιντ Κούλθαρντ.
Στον 15ο γύρο η κατάταξη των δέκα πρώτων οδηγών είχε ώς εξής: Μάσα, Ραϊκόνεν, Αλόνσο Φιζικέλα, Μπαρικέλο, Μπάτον, Κούμπιτσα, Ντε Λα Ρόσα, Χάιντφελντ και Σπιντ. Εν τω μεταξύ ο Μίκαελ Σουμάχερ είχε ανέβει εννέα θέσεις και απείχε 17 δευτερόλεπτα από την δέκατη θέση.
Ραϊκόνεν, Φιζικέλα και Μπαρικέλο θα κάνουν την πρώτη τους είσοδο στα πιτς στο 21ο γύρο. Θα τους ακολουθήσει ο Φελίπε Μάσα στον 24ο γύρο, ο Τζένσον Μπάτον στον 25ο, ο Φερνάντο Αλόνσο στον 26ο, ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα στον 27ο και οι Νικ Χάιντφελντ και Τακούμα Σάτο στον 28ο. Στον 28ο γύρο Αλόνσο και Μπάτον προσπερνούν τον Ραϊκόνεν, καταλαμβάνοντας την δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα.
Επτά γύρους αργότερα ο δεύτερος μέχρι εκείνο το σημείο Πέδρο Ντε Λα Ρόσα θα κάνει την μοναδική του στάση στα πιτς. Στην όγδοη θέση θα βρεθεί ο Μίκαελ Σ
59;υμάχερ που θα προσπεράσει τον συμπατριώτη του, Νικ Χάιντφελντ στο 36ο γύρο. Τριακοστός όγδοος γύρος και ο Μάσα έχει αποκτήσει ένα προβάδισμα 24 δευτερολέπτων από τον Αλόνσο, ο οποίος ακολουθείται από τους Μπάτον, Ραϊκόνεν, Φιζικέλα, Μπαρικέλο, Κούμπιτσα και τον Σουμάχερ όγδοο, 41 δευτερόλεπτά πιο πίσω.
Ο Νικ Χάιντφελντ θα κάνει την είσοδο του στα πιτς για αντικατάσταση του μπροστινού φτερού στον 39ο γύρο, ενώ στον 41ο ο Σουμάχερ θα προσπεράσει οριστικά τον 22χρονο Πολωνό Ρόμπερτ Κούμπιτσα μετά από μία εκπληκτική μονομαχία των δύο οδηγών που ξεκίνησε από τον 39ο γύρο. Στον 46ο γύρο ο Ρούμπενς Μπαρικέλο θα είναι ο πρώτος οδηγός που πραγματοποίησε το δεύτερο πιτ-στοπ, για να τον ακολουθήσουν οι Σουμάχερ (47ο γύρο), Σάτο (48ο γύρο), Φισικέλα και Κούμπιτσα (39ο γύρο).
Είκοσι γύρους πριν το τέλος ο Σουμάχερ θα περάσει και τον πρώην «ομόσταβλο» του στην Ferrari, Ρούμπενς Μπαρικέλο για να ανέβει στην έκτη θέση, πραγματοποιώντας μία σειρά διαδοχικών ταχύτερων γύρων. Ο πρωτοπόρος της κατάταξης Φελίπε Μάσα θα κάνει το δεύτερο πιτ-στοπ του στον στον 52ο γύρο και θα τον ακολουθήσει ο Αλόνσο δύο γύρους μετά.
Δέκα έξι γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας ο Βραζιλιάνος της Ferrari είχε ένα προβάδισμα 26 δευτερολέπτων από τον Αλόνσο που το μόνο που επιζητούσε πλέον ήταν ο τερματισμός. Στην πίεση από τον Μίκαελ Σουμάχερ, ο Τζιανκάρλο Φισικέλα θα κάνει τελικά λάθος στην γραμμή του στον 63ο γύρο και ο οδηγός της Ferrari θα τον εκτοπίσει στην έκτη θέση.
Η ανάρτηση του Χάιντφελντ δεν θα αντέξει από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και ο Γερμανός θα εγκαταλείψει επτά γύρους πριν το τέλος μετά από τετακέ.
Το πέσιμο της καρό σημαίας θα βρει νι
;κητή τον Μάσα, στην δεύτερη θέση και παγκόσμιο πρωταθλητή τον Αλόνσο κα τον Τζένσον Μπάτον στην τρίτη θέση. Εν τω μεταξύ ο Σουμάχερ θα τερματίσει τέταρτος μπροστά από τον Κίμι Ραϊκόνεν τον οποίο προσπέρασε στην πρώτη στροφή του 68ου γύρου.
Αναλυτικά η κατάταξη του αγώνα: 1. Φ. Μάσα (Ferrari) (B) 1:31’53,751 (10β.)
2. Φ. Αλόνσο (Renault) (M) + 18,658’’ (8β.)
3. Τζ. Μπάτον (Honda) (M) + 19,394’’ (6β.)
4. Μ. Σουμάχερ (Ferrari) (B) + 24,094’’ (5β.)
5. Κ. Ραϊκόνεν (McLaren Mercedes) (M) + 28,503’’ (4β.)
6. Τζ. Φιζικέλα (Renault) (M) + 30,287’’ (3β.)
7. Ρ. Μπαρικέλο (Honda) (M) + 40,294’’ (2β.)
8. Π. Ντε Λα Ρόσα (McLaren Mercedes) (M) + 52,068’’ (1β.)
9. Ρ. Κούμπιτσα (BMW Sauber) (M) + 67,642’’
10. Τ. Σάτο (Super Aguri Honda) (B) + 1 γύρος
11. Σ. Σπιντ (Scuderia Toro Rosso Cosworth)* (M) +1 γύρος
12. Ρ. Ντούρνμπος (Red Bull Ferrari) (M) +1 γύρος
13. Β. Λιούτσι (Scuderia Toro Rosso Cosworth)* (M) +1 γύρος
14. Κρ. Άλμπερς (Spyker MF1 Toyota) (Β) +1 γύρος
15. Τ. Μοντέιρο (Spyker MF1 Toyota) (B) +2 γύροι
16. Σ. Γιαμαμότο (Super Aguri Honda) (B) +2 γύροι
Εγκατέλειψαν: Ν. Ρόσμπεργκ (Williams Cosworth) (B) 1ος γύρος (ατύχημα)
Μ. Ουέμπερ (Williams Cosworth) (B) 1ος γύρος (ατύχημα)
Γ. Τρούλι (Toyota) (B) 10ος γύρος (ανάρτηση)
Ρ. Σουμάχερ (Toyota) (B) 11ος γύρος (ανάρτηση)
Ντ. Κούλθαρντ (Red Bull Ferrari) (M) 14ος γύρος (κινητήρας)
Ν. Χάιντφελντ (BMW Sauber) (Μ) 63ος γύρος (ανάρτηση)
Ταχύτερος γύρος αγώνα: Μ. Σουμάχερ (Ferrari) (B) 1'12,162
(Β) Ελαστικά Bridgestone
(M) Ελαστικά Michelin
* Η Scuderia Toro Rosso χρησιμοποιεί 10κύλινδρους κινητήρες των τριών λίτρων, περιορισμένης, όμως ισχύος.
ΤΕΛΙΚΗ BΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ΟΔΗΓΩΝ :
1 Φ. Αλόνσο 134
2 Μ. Σουμάχερ 121
3 Φ. Μάσα 80
4 Τζ. Φιζικέλα 72
5 Κ. Ραϊκόνεν 65
6 Τζ. Μπάτον 56
7 Ρ. Μπαρικέλο 30
8 Χ.Π. Μοντόγια 26
9 Ν. Χάιντφελντ 23
10 Ρ. Σουμάχερ 20
11 Π. Ντε Λα Ρόσα 19
12 Γ. Τρούλι 15
13 Ντ. Κούλθαρντ 14
14 Μ. Γουέμπερ 7
- Ζ. Βιλνέβ 7
15 Ρ. Κούμπιτσα 6
17 Ν. Ρόζμπεργκ 4
18 Κ. Κλάιν 2
ΤΕΛΙΚΗ BΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ:
1 Renault 206
2 Ferrari 201
3 McLaren Mercedes 110
4 Honda 86
5 BMW Sauber 36
6 Toyota Racing 35
7 Red Bull Ferrari 16
8 Williams Cosworth 11
9 STR Cosworth 1