Γενικά οι νόμοι δε διαβάζονται σε μπούλετς και με όποιο μπούλετ διαφωνείς, προτείνεις να αλλάξει. Πρώτα εντοπίζεις το βασικό τους πνεύμα και μετά βλέπεις τα μπούλετς υπό αυτό το βασικό πνεύμα.
Σύμφωνοι, αρκεί να μην διαλέξεις πνεύμα και μετά διαβάζεις όπως θέλεις τα μπούλετς για να το δικαιολογήσεις.
Για το άσυλο: είναι άσυλο των εταιριών, των επιχειρηματικών ομάδων και συμφερόντων. Αυτό καθορίζεται απ' το ότι το πανεπιστήμιο για να φέρει επενδύσεις θέλει ασφαλές επενδυτικό περιβάλλον, άρα τέρμα ο συνδικαλισμός, η πολιτική, οι συνελεύσεις, οι καταλήψεις, οι πορείες, τα πάρτυ, οι εκδηλώσεις, η επανοικειοποίηση του πανεπιστημίου.
Το άσυλο είναι το άσυλο και επανέρχεται νομικά όπως υπήρχε παλιότερα. Αυτό κάνει ο νόμος, άσχετα με το αν λόγω πολιτικών συσχετισμών χρησιμοποιηθεί διαφορετικά σε σχέση με παλιότερα. Αλλά ο νόμος το επαναφέρει.
Για τις διαγραφές: δίνεις δυνατότητα στον συνάδελφο που τα παράτησε πριν 20 χρόνια να συνεχίσει σήμερα. Οκ, απλά εσύ είσαι που αναγκάζεις σήμερα κόσμο να τα παρατήσει. Γιατί η πραγματική διαγραφή είναι το να διαλύεις τη φοιτητική μέριμνα και να διώχνεις όποιον δεν έχει να πληρώνει επειδή θες μικρό, ευέλικτο, οικονομικά αυτοδύναμο ίδρυμα. Να στέλνεις τον άλλο πίσω στο χωριό του επειδή του έκοψες επιδόματα, λέσχη, εστίες κι επειδή οι γονείς του είχαν ΕΝΦΙΑ, χαράτσια κλπ και δεν μπορούσαν να τον σπουδάσουν. Ή να τον στείλεις στο μπαρ, στο voucher, το 8μηνο, στο Μασούτη να κόβει σαλάμια, να επιβιώνει πλέον υπό τις χειρότερες συνθήκες, να νιώθει και σπουπίδι και να παρατήσει τις σπουδές του. Αυτό είναι το πραγματικό πρόβλημα και αυτό δεν καταργήθηκε γιατί είναι η κοινωνική κατάσταση της χώρας σήμερα και δεν αλλάζει με υπογραφή σε ένα κωλόχαρτο. Τελικά δεν καταλαβαίνω. Διώχνεις κόσμο από τα πανεπιστήμια απλά δε διαγράφεις το όνομα και τα στοιχεία του από τους καταλόγους;
Οι διαγραφές είναι διαγραφές και καταργούνται νομικά. Το αν είναι εύκολο ή όχι να σπουδάσεις είναι ένα θέμα. Το αν σε διαγράφουν αν δεν τελειώσεις στα 7 χρόνια είναι άλλο.
Αντί για συμβούλιο σε ένα ίδρυμα, ιδρύονται Ακαδημαϊκά Συμβούλια Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας (ΑΣΑΕΕ) τα οποία κάνουν σχεδιασμό, μπίζνες και συνδέσεις μεταξύ πανεπιστημίων, ΤΕΙ, ερευνητικών κέντρων και γενικότερα της τοπικής κοινωνίας, με στόχο την ακόμα μεγαλύτερη σύνδεση του πανεπιστημίου με την αγορά εργασίας-έρευνας σε τοπικό επίπεδο. Άρθρο 49. Πρόκειται για γενίκευση των συμβουλίων ιδρύματος.
Καμία σχέση το ένα με το άλλο. Τα Συμβούλια Διοίκησης του ν. Διαμαντοπούλου ήταν μέσα στο κάθε ίδρυμα και μπορούσαν να ασκούν βέτο στην διοίκηση του πανεπιστημίου. Και καταργήθηκαν. Τα ΑΣΕΕ είναι μόνο συμβουλευτικά και εκτός ιδρύματος, σε επίπεδο περιφέρειας. Όχι ότι συμφωνώ με την κατεύθυνσή τους, αλλά δεν μπορούν πχ να μπλοκάρουν τον προυπολογισμό του ΑΠΘ όπως θα μπορούσε ένα ΣΔ.
Για τη συνδιοίκηση: προφανώς και τη ζητάνε μόνο οι καθεστωτικές παρατάξεις, αφού όποιος θέλει να ανατρέψει το σημερινό μοντέλο πανεπιστημίου, καταλαβαίνει ότι δεν είναι ούτε ζήτημα ψήφου, ούτε ακαδημαϊκής κοινότητας στενά.
Εγώ πάντως με εαακίτες την διεκδικούσα το 2011. Με μια επιφύλαξη ότι μπορεί να μην συμφωνούσε το αραγε με αυτό το αίτημα του κινήματος. Αλλά καταλαβαίνεις ότι αυτό σημαίνει πχ ότι δεν θέλεις και δικαίωμα ψήφου για το πρόγραμμα σπουδών ας πούμε.
Για τα πτυχία: το πτυχίο μας γίνεται master που σημαίνει ότι μπαίνει στην τελική ευθεία για να σπάσει σε 3+2. Εκτός κι αν ο Σύριζα ξαφνικά αποφάσισε να φύγει από την ΕΕ και να μην εφαρμόσει την Μπολόνια. Επίσης, στην πρώτη σελίδα του νόμου αναφέρονται διετή προγράμμα για αποφοίτους ΕΠΑΛ, πράγμα που σημαίνει κατακερματισμός, ανταγωνιστικότητα, ατομικός φάκελος κλπ.
Άρθρο 46:
Η επιτυχής ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου σπουδών, που οργανώνεται σε Τμήματα Α.Ε.Ι. και διαρκεί κατ’ελάχιστον δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα (υποχρεωτικά εξάμηνα για τη λήψη πτυχίου ή διπλώματος σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών), οδηγεί στην απονομή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στην ειδικότητα του Τμήματος, αν στο πρόγραμμα σπουδών:
α) περιλαμβάνονται μαθήματα ώστε να διασφαλίζεται: αα) η θεμελίωση στις βασικές επιστήμες και τέχνες, ββ) η ανάπτυξη των μαθημάτων κορμού της ειδικότητας σε όλο το εύρος του σχετικού γνωστικού αντικειμένου, γγ) η εμβάθυνση και η εμπέδωση σε υψηλό επίπεδο των γνώσεων στο εύρος του γνωστικού αντικειμένου της ειδικότητας, β) προβλέπεται η εκπόνηση πτυχιακής ή διπλωματικής εργασίας διάρκειας ενός (1) ακαδημαϊκού εξαμήνου κατ’ ελάχιστον.
Μάστερ μόνο σε 5ετές. Αίτημα της σχολής από πάντα, και με σαφή αναφορά στο εννιαίο και αδιάσπαστο. Τώρα αυτό για τα επαλ, κατακερματισμό και ανταγωνιστικότητα με ποιόν? Επιτρέπει στα ΑΕΙ να οργανώνουν προγράμματα για να πηγαίνει κόσμος από επαλ που αλλιώς τον γδέρνουν τα ιεκ.
Δίδακτρα στα μεταπτυχιακά:
2.Απαλλάσσονται από τα τέλη φοίτησης, όπου αυτά προβλέπονται, οι φοιτητές Π.Μ.Σ., των οποίων το ατομικό εισόδημα, εφόσον διαθέτουν ίδιο εισόδημα, και το οικογενειακό διαθέσιμο ισοδύναμο εισόδημα δεν υπερβαίνουν αυτοτελώς, το μεν ατομικό το εκατό τοις εκατό (100%), το δε οικογενειακό το εβδομήντα τοις εκατό (70%) του εθνικού διάμεσου διαθέσιμου ισοδύναμου εισοδήματος, σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα κάθε φορά δημοσιευμένα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.)
Άρα δε λέει μέχρι το 30% των φοιτητών, αλλά το 35% των φτωχότερων συνολικά στην κοινωνία. Οι οποίοι μην ξεχνάμε ότι στο λύκειο κατά 70% θα πηγαίνουν ΕΠΑΛ, άρα δε θα κάνουν μεταπτυχιακό για να είναι και δωρεάν.
Νομίζω ότι το έχασες κάπου. Το εθνικό διαθέσιμο ισοδύναμο εισόδημα είναι ένα ποσό όπως ο κατώτατος μισθός. Αυτό που πόσταρες λέει ότι το εισοδηματικό κριτήριο είναι να έχει ο/η φοιτητής εισόδημα κάτω από ένα Χ ποσό που καθορίζεται έτσι. Και συνεχίζει μετά:
"Σε κάθε περίπτωση, οι απαλλασσόμενοι φοιτητές δεν ξεπερνούν το ποσοστό του τριάντα τοις εκατό (30%) του συνολικού αριθμού των φοιτητών που εισάγονται στο Π.Μ.Σ."
Δηλαδή ΑΝ πείσει το ΠΜΣ το τμήμα, την σύγκλητο και το υπουργείο ότι χρειάζεται δίδακτρα ποσού Χ, είναι υποχρεωμένο να πάρει τσάμπα φοιτητές που πληρούν τα εισοδηματικά κριτήρια μέχρι το 30% των φοιτητών του. Δηλαδή αν παίρνει 9 φοιτητές και οι 2 πληρούν τα κριτήρια μπαίνουν δωρεάν οι 2. Αν είναι 4 μπαίνουν οι 3.