...
Ποιον θα πιέσουμε τελικά εάν το εξάμηνο ολοκληρωθεί με αυτόν τον τρόπο; Αναγνωρίζω πως η παύση της κατάληψης ίσως ερμηνευθεί από κάποιους σαν υποχώρηση και παραίτηση από την προσπάθεια. Ωστόσο επειδή κάθε νόμισμα εχει πάντοτε δυο όψεις θα ήθελα να αναλογιστούμε με αίσθημα ευθύνης πως οι κλειδωμένες πόρτες της σχολής από την μια και η πίεση της κυβέρνησης που θέλει να κρύψει το πρόβλημα κάτω από το χαλί μέσω ηλεκτρονικών εξετάσεων από την άλλη, μετατρέπει τους φοιτητές σε μπαλάκι του πινγκ πονγκ.
...
Δεν θα κρύψω ότι ενθουσιάστηκα από την διατύπωση και την ειλικρίνεια των προβληματισμών σου και ταυτίζομαι σε πολύ μεγάλο βαθμό.
Παρόλο που δεν μ αρέσει να μιλάω πολιτικά γιατί δεν παρακολουθώ λεπτομερώς τι συμβαίνει ευρύτερα σε όλους τους τομείς, θα πω ότι αυτή η κυβέρνηση μας έχει συνηθίσει να δημιουργεί δίπολα/ψευτοδιλήμματα για να πετυχαίνει τον σκοπό της και τα παραδείγματα είναι πολλά. Ανάλογη ρητορική χρησιμοποιούνταν πριν 1 χρόνο για την κατάργηση του ασύλου αρχικά και την πανεπιστημιακή αστυνομία έπειτα. Ρητορική που περιστρεφόταν γύρω από την φράση "δεν θα αφήσουμε τους μπαχαλάκηδες να μετατρέψουν σε κέντρα ανομίας το δημόσιο πανεπιστήμιο". Πριν 2 χρόνια ήταν η θέσπιση της βάσης εισαγωγής που θα έλυνε το πρόβλημα των λιμνάζοντων φοιτητών στα τμήματα χαμηλής ζήτησης. Η ρητορική ήταν "πέρασε κάποιος στο (περιβόητο) Μαθηματικό της Σάμου, πώς θα πάρει πτυχίο;" Τελικά πολλά τμήματα (όχι μόνο το συγκεκριμένο Μαθηματικό) είναι έτοιμα να κλείσουν. Κάποιος πιο πονηρός θα αναρωτιόταν τώρα πού οφελεί η ρητορική υπέρ της προσέλκυσης των Ελλήνων φοιτητών του εξωτερικού (για το ζήτημα των μη κρατικών πανεπιστημίων) όταν εσύ ο ίδιος τους έδιωξες 2 χρόνια νωρίτερα. Το σημερινό ζήτημα των ιδιωτικών πανεπιστημίων καταρρίπτει και το επιχείρημα ότι εκείνοι οι 18χρονοι θα στρέφονταν προς την τεχνική εκπαίδευση που υποστελεχώνεται. Άρα για ποιους πραγματικά θα γίνουν τα μη κρατικά ιδρύματα;
Στην συγκεκριμένη επικαιρότητα κολλάει πολύ ωραία και η ενοποίηση των πτυχίων μηχανικού που συζητιούνταν έντονα πριν 1-2 χρόνια. Νομίζω δεν προτάθηκε (ας με διορθώσει κάποιος γνώστης) αλλά θα έδενε υπέροχα το γλυκό.
...
Τα 7-8 ιδιωτικά γυμνάσια - λύκεια που υπάρχουν στο Νομό Θεσσαλονίκης είναι η αιτία των προβλημάτων που έχουν τα 305 αντίστοιχα δημόσια ; Πώς ; Έχουν τόση δύναμη ; Τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών είναι η αιτία που δεν διδάσκονται καλά (αν θεωρήσουμε ότι συμβαίνει αυτό) οι ξένες γλώσσες στα δημόσια σχολεία ; Το μικροβιολογικό εργαστήριο της περιοχής μου, είναι η αιτία που καθυστερούν τα αποτελέσματα ή τα ραντεβού π.χ. στο Ιπποκράτειο ; Το τάδε ιδιωτικό ΚΤΕΟ δημιουργεί πρόβλημα στο να λειτουργήσει σωστά το δημόσιο ΚΤΕΟ ?
Η απάντηση για τα παραπάνω είναι προφανής.
...
Με τρώει να αναφερθώ και στα παραδείγματα του The Web... Γιατί παρέλειψες να αναφέρεις το παράδειγμα των δημόσιων νοσοκομείων τα οποία είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό παρατημένα στην τύχη τους; Φυσικά δεν φταίνε τα ιδιωτικά για την θλιβερή κατάσταση. Τα ιδιωτικά νοσοκομεία απλώς καμουφλάρουν το πρόβλημα γιατί προσφέρουν την εύκολη λύση. Αν αρρωστήσουμε εγώ κι εσύ, προφανώς θα πάμε στο ιδιωτικό και δεν θα διαμαρτυρηθούμε για το δημόσιο. Αυτό λέγεται συμβιβασμός και τέτοιες καταστάσεις δημιουργούν κοινωνικές ανισότητες πάνω σε δημόσια αγαθά όπως η υγεία και η εκπαίδευση. Το ΚΤΕΟ και το μικροβιολογικό εργαστήριο δεν προσφέρουν κάποιο δημόσιο αγαθό, άκυρη η χρήση τους.
Καταλήγω, ότι σε οποιοδήποτε νομοσχέδιο της σημερινής κυβέρνησης δεν υπάρχει κανένα πλάνο για τις επιπτώσεις της εφαρμογής των προτεινόμενων πολιτικών στο ελληνικό σύστημα συγκεκριμένα (ένα πράγμα τύπου "Πάμε και όπου βγει") και αυτό επαληθεύεται από την φτωχή/φθηνή επιχειρηματολογία. Όλα λειτουργούν ως μέσο ικανοποίησης των μπλε ψηφοφόρων ή μέσω πειθούς ότι σκοτώνονται στην δουλειά. Επιπλέον αυτού, τίθονται στον δημόσιο διάλογο ταυτόχρονα με άλλα αμφιλεγόμενα νομοσχέδια (βλέπε γάμους ομόφυλων ζευγαριών) ή σε χρονικές συγκυρίες που δυσκολεύουν την αντίδραση (βλέπε εξεταστική). Οπότε, μην πιστεύουμε ό,τι μας λένε και ας προσπαθήσουμε να κοιτάξουμε πίσω απ το βουνό.