THMMY.gr

Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα => Περιβάλλον => Topic started by: Elliot Alderson on May 30, 2023, 22:49:00 pm



Title: Πλωτός Σταθμός LNG στον Θερμαικό Κόλπο
Post by: Elliot Alderson on May 30, 2023, 22:49:00 pm
Νομίζω το συγκεκριμένο θέμα απαιτεί δικό του thread. Η κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης είναι μηδαμινή, αλλά έχει βγει αυτό  (https://alterthess.gr/lng-ston-thermaiko-kolpo-ekkofantiki-siopi-stin-poli/)το πολύ καλό άρθρο.

Επειδή κάποιοι ίσως δεν έχουν χρόνο να το διαβάσουν, παραθέτω τα πιο σημαντικά σημεία:

(https://alterthess.gr/wp-content/uploads/2023/05/%CE%95%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CE%BD%CE%B12-2.png)


Μια ιδιαίτερη επιβλαβής για το κλίμα και με σοβαρούς κινδύνους εγκατάσταση Πλωτής Μονάδας Αποθήκευσης και Αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου LNG σχεδιάζεται για τον Κόλπο της Θεσσαλονίκης. Κανένας Δήμος που γειτνιάζει με αυτόν δεν φαίνεται να έχει συζητήσει ένα τόσο σοβαρό ενδεχόμενο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρείχε η εταιρεία, ο Πλωτός Σταθμός θα βρίσκεται στην περιοχή του Θερμαϊκού Κόλπου ανάμεσα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και το Δέλτα Αξιού σε απόσταση 3,4 χιλιομέτρων νότια-νοτιοδυτικά του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης και σε απόσταση 3,1 χλμ από την πλησιέστερη ακτή στα δυτικά. Οι Δήμοι έχουν δεκαπέντες μέρες από την ημερομηνία της επιστολής, δηλαδή τις 23/5, να εκφράσουν αντιρρήσεις σχετικά με τροποποίηση της χωροθέτησης της πλωτής μονάδας.

Ουσιαστικά, δεν πρόκειται απλώς για μια αλλαγή χωροθέτησης αλλά για επέκταση της πλατφόρμας στα 80 και πλέον στρέμματα με την προσθήκη δεύτερου πλοίου μεταφοράς/αποθήκευσης LNG (Floating Storage Unit).

Το θέμα έφερε μόλις τη Δευτέρα η δημοτική κίνηση «Πόλη Ανάποδα» στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης, απευθυνόμενη στις αρμόδιες αντιδημαρχίες των Τεχνικών Έργων και του Περιβάλλοντος. Η δημοτική σύμβουλος Λουκία Αργυριάδου έθεσε συγκεκριμένα την ερώτηση αν «ο Δήμος Θεσσαλονίκης γνωρίζει για την επιστολή της ΡΑΑΕΥ προς τους Δήμους αλλά και για τον γενικότερο σχεδιασμό για την περιοχή εγκατάστασης του Πλωτού Σταθμού, την αλλαγή της όδευσης του υποθαλάσσιου αγωγού και την προσθήκη δεύτερου πλοίου FSU στον Πλωτό Τερματικό Σταθμό μέσω της αύξησης του εμβαδού του». Το πιο ενδιαφέρον όμως ερώτημα που έθεσε αφορούσε το αν είχε ζητηθεί από τον Δήμο Θεσσαλονίκης γνωμοδότηση για την αρχική χωροθέτηση του Πλωτού Σταθμού LNG, και αν ναι τι απάντησε ο Δήμος Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, η δημοτική σύμβουλος ζήτησε οι απαντήσεις να δοθούν εντός της διάρκειας της συνεδρίασης, ωστόσο απαντήσεις δεν πήρε γιατί ο Δήμαρχος είχε ήδη αποχωρήσει και τα έδρανα του Συμβουλίου ήταν άδεια από νωρίς το απόγευμα, χαρακτηριστικό δείγμα αδιαφορίας των δημοτικών συμβούλων της πόλης για τα όσα την αφορούν.


(Για τα bold, το σχόλιο μου είναι ότι ο αγαπητός Δήμαρχος κ. Ζέρβας, όσες φορές πήγα σε Δημοτικό Συμβούλιο, ερχόταν στην αρχή και έμενε για εξεφτυλιστικά μικρό χρονικό διάστημα πριν φύγει. Τόσο πολυάσχολος είναι; )

Μεγάλες οι επιπτώσεις στο περιβάλλον και την κλιματική κρίση

Ήδη η βιομηχανία μεταφοράς ορυκτών καυσίμων έχει αρχίσει να ζητά αύξηση της χωρητικότητας των αγωγών σε ολόκληρη την ΕΕ για τη μεταφορά αερίου που εισάγεται με τη μορφή LNG, με αποτέλεσμα τη δραματική αύξηση κατασκευής όλο και περισσότερων σταθμών LNG στην Ανατολική Ευρώπη. Μάλιστα η Ε.Ε. θεωρεί ότι αποτελεί κλειδί της στρατηγικής της για την ενέργεια η διασφάλιση ότι όλες οι χώρες της ΕΕ θα έχουν πρόσβαση στις αγορές υγροποιημένου αερίου, παρ’όλο που ταυτόχρονα κατευθύνεται στις Βιομηχανικές Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας για παραγωγή ενέργειας.

Όπως αναφέρει η συλλογικότητα Gastivists, η κατασκευή αυτών των υποδομών δεν είναι μόνο πολύ δαπανηρή, αλλά το πιθανότερο είναι ότι θα χρειαστούν χρόνια πριν τεθούν σε λειτουργία, ενώ η αναγκαιότητα τους με βάση τη ζήτηση του αερίου είναι αμφίβολη.

Συλλογικότητες και περιβαλλοντικές οργανώσεις κάνουν λόγο για μια ακόμη κίνηση εγκλωβισμού στο ορυκτό αέριο που συνεπάγεται περισσότερες υποδομές ορυκτών καυσίμων στο μέλλον, μια κίνηση που θα ήταν εντελώς ασύμβατη με τις δεσμεύσεις της Ευρώπης για το κλίμα και τη Συμφωνία των Ηνωμένων Εθνών του Παρισιού. Παρά το γεγονός ότι στον «κανονισμό ταξινόμησης» της ΕΕ το LNG παρουσιάζεται ως συμβατό με την πράσινη μετάβαση, είναι ορυκτό αέριο και το αέριο σε όλες του τις μορφές αποτελείται από μεθάνιο, οι διαρροές του οποίου κατά την καύση επιδεινώνουν το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Το αέριο απελευθερώνει επίσης διοξείδιο του άνθρακα όταν καίγεται, συμβάλλοντας μακροπρόθεσμα στη ρύπανση του πλανήτη.

Οι επιπτώσεις δεν έχουν όμως να κάνουν μόνο με την κλιματική κρίση. Από μόνες τους οι εγκαταστάσεις των πλωτών σταθμών στους οποίους γίνεται η επαναεριοποίηση του υγροποιημένου αερίου ενέχουν κινδύνους για την ασφάλεια. Μια ανάφλεξη στην πηγή μπορεί να μετατρέψει τους ατμούς LNG σε φλεγόμενη «πύρινη λίμνη» που μπορεί να προκαλέσει μεγάλες καταστροφές σε ακτίνα μέχρι και 5 χλμ.

Κατηγορηματικά αντίθετοι στην χωροθέτηση Πλωτού Τερματικού Σταθμού στον Παγασητικό Κόλπο είναι στον Βόλο εκτός από φορείς, δήμους  και επιτροπές αγώνα («Όχι LNG στον Παγασητικό Κόλπο, Αλιευτικός Σύλλογος Ψαράδων Βόλου, Σύλλογος Ανάδειξης Προστασίας και Ανάδειξης του Παγασητικού κ.ά ) και το ίδιο το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Συγκεκριμένα η Κοσμητεία της Πολυτεχνικής Σχολής αναφέρει σε απόφασή της (την οποία υιοθετεί και η Σύγκλητος του πανεπιστημίου) ότι «η ύπαρξη ενός σταθμού LNG ενέχει σοβαρούς κινδύνους ασφάλειας όπως η ταχεία/ανεξέλεγκτη μεταβολή φάσης, η κρυγονονική έκρηξη και η πυρκαγιά. Σε περίπτωση τέτοιου ατυχήματος και επακόλουθης έκρηξης, το ωστικό κύμα, η θερμική ακτινοβολία και η εκτόξευση θραυσμάτων σε μεγάλη ακτίνα θα είναι ιδιαίτερα καταστροφικές για τη γύρω κατοικημένη περιοχή. Η διεθνής πρακτική, άλλωστε, αποκλείει την εγκατάσταση τέτοιων πλωτών σταθμών πλησίον οικισμών, εντός κόλπων ή σε σεισμογενείς περιοχές». Είναι προφανές ότι προκύπτει μεγάλο ζήτημα από τη χωροθέτηση του πλωτού σταθμού και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που αποτελεί ήδη μια επιβαρυμένη περιοχή. Μια τέτοια εξέλιξη δεν αποκλείεται να επηρεάσει το μικροκλίμα της περιοχής αναγκάζοντας πουλιά και θαλάσσιους οργανισμούς να εγκαταλείψουν το οικοσύστημα ενώ όπως αναφέρει το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας μεταξύ των επιπτώσεων συμπεριλαμβάνεται και «η μεταβολή της θερμοκρασίας του θαλάσσιου νερού λόγω των τεραστίων θερμικών αναγκών για την επαναεριοποίηση του LNG, η συγκέντρωση χλωρίου στο τοπικό θαλάσσιο περιβάλλον και η δημιουργία ιζημάτων που εμπεριέχουν βαρέα μέταλλα».

Το σημαντικότερο όμως που απουσιάζει απ’ όλες τις περιοχές που σχεδιάζεται μια τέτοια εγκατάσταση είναι η ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας. Μέχρι στιγμής κανένας Δήμος του πολεοδομικού συγκροτήματος δεν έχει αναλάβει σοβαρά να ενημερώσει τους πολίτες, συνθήκη εγκληματική όσον αφορά το αυτονόητο και θεσμοθετημένο δικαίωμα σε ένα ασφαλές και βιώσιμο περιβάλλον.



Ας μην ποστάρω μόνο εγώ σε αυτό το νήμα. Είναι κάτι που μας αφορά όλους. Το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας πήρε θέση κατά του σταθμού LNG. Μήπως ήρθε η ώρα να πάρει και το ΑΠΘ;


Title: Re: Πλωτός Σταθμός LNG στον Θερμαικό Κόλπο
Post by: okan on May 31, 2023, 01:28:50 am
Εγώ μια απορία έχω: μπορεί ένα δημοτικό συμβούλιο να δώσει εμπεριστατωμένη γνωμοδότηση για κάτι τόσο σοβαρό μέσα σε 15 μέρες;


Title: Re: Πλωτός Σταθμός LNG στον Θερμαικό Κόλπο
Post by: Elliot Alderson on May 31, 2023, 01:39:40 am
Εγώ μια απορία έχω: μπορεί ένα δημοτικό συμβούλιο να δώσει εμπεριστατωμένη γνωμοδότηση για κάτι τόσο σοβαρό μέσα σε 15 μέρες;

Εεεε εδώ είμαστε. Αυτό είναι το θέμα. Δεν θέλουμε στην πραγματικότητα να δώσει εμπεριστατωμένη γνωμοδότηση το ΔΣ.  :)


Title: Re: Πλωτός Σταθμός LNG στον Θερμαικό Κόλπο
Post by: Elliot Alderson on May 31, 2023, 16:02:15 pm
Θα ήθελα να μάθω αυτοί που ψήφισαν υπέρ/δεν ενδιαφέρομαι, πώς το εννοούν;

Αυτό που τους πουλάει στην ιδέα είναι ότι η Ελλάδα θα είναι πιο ενεργειακά ανεξάρτητη; Ότι θα μπορούμε να προμηθεύσουμε την Ευρώπη με LNG και θα έχουμε έσοδα;

Αν μπορεί κάποιος ας απαντήσει.


Title: Re: Πλωτός Σταθμός LNG στον Θερμαικό Κόλπο
Post by: Katarameno on May 31, 2023, 16:21:55 pm
Τα συμφέροντα των εφοπλιστών, της ΝΔ και του Μαρινάκη, του Βαρδινογιάννη, της Elpedison, κτλ είναι πάνω από την λογική, την υγεία, το περιβάλλον και τις ζωές των ανθρώπων, δλδ τις ζωές σας. Κατάλαβέ το Elliot.
Το ότι εδώ μέσα, σε φοιτητικό φόρουμ, προηγείται η ψήφος υπέρ, τα λέει όλα για την κατάντια της χώρας.
sent from mTHMMY (https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.thmmy.mthmmy)  


Title: Re: Πλωτός Σταθμός LNG στον Θερμαικό Κόλπο
Post by: Elliot Alderson on May 31, 2023, 21:52:09 pm


Επιπτώσεις από τον σχεδιαζόμενο πλωτό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Θεσσαλονίκη

https://alterthess.gr/epiptoseis-apo-ton-schediazomeno-ploto-stathmo-ygropoiimenoy-fysikoy-aerioy-lng-sti-thessaloniki/ (https://alterthess.gr/epiptoseis-apo-ton-schediazomeno-ploto-stathmo-ygropoiimenoy-fysikoy-aerioy-lng-sti-thessaloniki/)


Title: Re: Πλωτός Σταθμός LNG στον Θερμαικό Κόλπο
Post by: Katarameno on May 31, 2023, 22:40:49 pm

Επιπτώσεις από τον σχεδιαζόμενο πλωτό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Θεσσαλονίκη


Πόσο επικίνδυνη είναι η εγκατάσταση πλωτού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στα 3,5 χιλιόμετρα από κατοικημένες περιοχές πόλης?

ChatGPT:

Η εγκατάσταση ενός πλωτού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) σε κοντινή απόσταση από κατοικημένες περιοχές πόλης μπορεί να συνεπάγεται ορισμένους κινδύνους. Οι πιθανοί κίνδυνοι περιλαμβάνουν τη δυνατότητα εκδήλωσης πυρκαγιάς, έκρηξης ή διαρροής του αερίου.

Οι πλωτοί σταθμοί LNG συνήθως λαμβάνουν μέτρα ασφαλείας για να μειώσουν τους κινδύνους αυτούς. Τα μέτρα αυτά περιλαμβάνουν συστήματα πυρασφάλειας, πυροσβεστικά συστήματα, συστήματα απομόνωσης διαρροών και άλλα μέτρα ασφαλείας για την αντιμετώπιση ενδεχόμενων προβλημάτων.

Παρ' όλα αυτά, η απόσταση των 3,5 χιλιομέτρων μπορεί να είναι αρκετά κοντά για να αποτελεί ανησυχία. Σε περίπτωση πυρκαγιάς ή έκρηξης, μπορεί να υπάρξει κίνδυνος για τους κατοίκους της κοντινής περιοχής.

Οι αρχές και οι εμπειρογνώμονες πρέπει να λάβουν υπόψη τους την ασφάλεια και την κατάλληλη απόσταση μεταξύ εγκαταστάσεων LNG και κατοικημένων περιοχών κατά τον σχεδιασμό και την έγκριση τέτοιων εργασιών.

Για να έχετε πλήρη εικόνα της επικινδυνότητας μιας συγκεκριμένης εγκατάστασης πλωτού σταθμού LNG, είναι απαραίτητο να ληφθούν υπόψη πολλοί παράγοντες, όπως οι προδιαγραφές ασφαλείας της εγκατάστασης, η κατανομή του πληθυσμού στην περιοχή, η γεωγραφική διάταξη και άλλοι παράγοντες κινδύνου.

____________

Τι έκρηξη μπορεί να είναι επικίνδυνη στα 3,1-4 χιλιόμετρα?  :-\ Να σκεφτούμε λίγο, έχουμε παραδείγματα από κάπου αλλού? Α ναι, μόλις το 2020  :

Beirut Explosion in Slow Motion, 2 angles (4 Aug 2020)

https://www.youtube.com/watch?v=-OvgHZM95C0

4K footage of Lebanon explosion shows Beirut Port blast unfolding in slow motion

https://www.youtube.com/watch?v=SkIYjNGiaoA


Title: Re: Πλωτός Σταθμός LNG στον Θερμαικό Κόλπο
Post by: Katarameno on May 31, 2023, 23:09:05 pm
Kαι επειδή κάποιος θα πει αυτή η έκρηξη έγινε από νιτρικό αμμώνιο δλδ άλλη χημική ένωση:

Communities at Risk: Hazards of LNG

https://www.youtube.com/watch?v=uBAgvXPw1aI

Δείτε πόσο εύκολα αναφλέγεται: υπήρχε διαρροή πάνω στην άσφαλτο και απλά επειδή πήγε πάνω στο σημείο που υπήρχε το υγρό το ένα αμάξι έγινε αυτό  :o :

2 Injured as LNG Tanker Leaks Cause Fire on Expressway

https://www.youtube.com/watch?v=Eg13sp0xC_o


Title: Re: Πλωτός Σταθμός LNG στον Θερμαικό Κόλπο
Post by: Διάλεξις on May 31, 2023, 23:49:30 pm
Το οποίο μου θυμίζει, τι ήταν αυτό που ζήσαμε το 1986;

https://parallaximag.gr/thessaloniki-news/fotialimani (https://parallaximag.gr/thessaloniki-news/fotialimani)


Title: Re: Πλωτός Σταθμός LNG στον Θερμαικό Κόλπο
Post by: Katarameno on June 01, 2023, 01:08:18 am
Το οποίο μου θυμίζει, τι ήταν αυτό που ζήσαμε το 1986;

https://parallaximag.gr/thessaloniki-news/fotialimani (https://parallaximag.gr/thessaloniki-news/fotialimani)


Δε θα τις είχαν καθαγιάσει τις δεξαμενές της JetOil μάλλον
Τώρα λύθηκε και το πρόβλημα με τις DDoS κυβερνοεπιθέσεις "εχθρών του έθνους" στην Τράπεζα Θεμάτων

(https://pbs.twimg.com/media/FxdjWqdX0AU4d7s?format=jpg&name=900x900)

*Aσήμαντη λεπτομέρεια: Το κομμάτι που παίζει αμυδρά και αχνοακούγεται κάτω από το ρεπορτάζ του TV100 (25 χρόνια από την πυρκαγιά Jet Oil)

https://www.youtube.com/watch?v=LwrL_AVNO2w

είναι το :
A. R. Rahman • 'Bombay Theme (Tune)'

https://www.youtube.com/watch?v=18GFDP5bLLs

https://www.youtube.com/watch?v=18GFDP5bLLs
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪

από τη θρυλική συλλογή Anokha - Soundz Of The Asian Underground (https://www.thmmy.gr/smf/index.php?topic=46366.msg1406813#msg1406813) - έχω ποστάρει κομμάτια από αυτήν πάνω από 4-5 φορές  ::)


Title: Re: Πλωτός Σταθμός LNG στον Θερμαικό Κόλπο
Post by: Elliot Alderson on June 07, 2023, 12:09:24 pm
Όχι ότι τα petitions κατάφεραν ποτέ κάτι, αλλά υπάρχει αυτό.

https://chng.it/DcFwT76JrZ (https://chng.it/DcFwT76JrZ)

Οποίο θέλει ας το υπογράψει.
sent from mTHMMY (https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.thmmy.mthmmy) 


Title: Re: Πλωτός Σταθμός LNG στον Θερμαικό Κόλπο
Post by: Elliot Alderson on October 06, 2023, 15:00:58 pm
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΤΑΞΕΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΟ ΣΤΑΘΜΟ LNG ΣΤΟ ΘΕΡΜΑΪΚΟ ΚΟΛΠΟ

Στις 26 Σεπτεμβρίου και ενόψει των επερχόμενων δημοτικών εκλογών, απευθύναμε  σημαντικά ερωτήματα στις δημοτικές παρατάξεις για την τοποθέτηση τους σχετικά με την εγκατάσταση πλωτού σταθμού LNG  στη Θεσσαλονίκη. Η επικοινωνία (μέσω e-mail ή φόρμας ερωτήσεων) έγινε με σχήματα που διεκδικούν τη διοίκηση των Δήμων  Θεσσαλονίκης, Θερμαϊκού, Θέρμης, Καλαμαριάς, Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Πυλαίας-Χορτιάτη και Δέλτα καθώς αυτά αναμένεται να γνωμοδοτήσουν αναφορικά με την υλοποίηση του έργου.

ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΠΕΥΘΥΝΘΗΚΑΜΕ:

-Δήμος Θεσσαλονίκης: Θεσσαλονίκη Πόλη Ελληνική, ΝΑΙ στη Θεσσαλονίκη, Λαϊκή Συσπείρωση Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη για όλους, Η Πόλη ανάποδα, Θεσσαλονίκη Μακεδονία Στέργιος Καλόγηρος, Ομάδα για τη Θεσσαλονίκη.
-Δήμος Καλαμαριάς: Η Καλαμαριά που μας αξίζει, Γενιά δημιουργίας, Καλαμαριά πρωταγωνίστρια, Λαϊκή Συσπείρωση Καλαμαριάς, Καλαμαριά πρώτη ξανά, Καλαμαριά μητέρα πόλη.
-Δήμος Πυλαίας-Χορτιάτη: Ιγνάτιος Καϊτεζίδης Δύναμη Ενότητας, Λαϊκή Συσπείρωση Πυλαίας-Χορτιάτη, Ανθρώπινη Πόλη.
-Δήμος Αμπελοκήπων-Μενεμένης: ΑΝΥΠΑΚΟΗ στις γειτονιές Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Λαϊκή Συσπείρωση Αμπελοκήπων-Μενεμένης.
-Δήμος Δέλτα:  Όραμα και Δημιουργία, Λαϊκή Συσπείρωση Δέλτα, ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΑΖΙ συμμαχία έργου, εντιμότητας, προοπτικής, Νέα πορεία για το Δήμο Δέλτα.
-Δήμος Θερμαϊκού: Θερμαϊκός σύγχρονος ανθρώπινος Δήμος, Λαϊκή Συσπείρωση Θερμαϊκού, Συμμετέχω Θερμαϊκός.
-Δήμος Θέρμης: Λαϊκή Συσπείρωση Θέρμης, Δημοκρατική ενότητα, Παρέμβαση πολιτών Δήμου Θέρμης

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΠΟΥ ΕΣΤΑΛΗ:

«Τον Μάιο του 2023 στάλθηκε στους δήμους Θεσσαλονίκης, Θερμαϊκού, Θέρμης, Καλαμαριάς, Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Πυλαίας-Χορτιάτη και Δέλτα έγγραφο από την ΡΑΕ (νυν ΡΑΑΕΥ)  ζητώντας την γνωμοδότηση αυτών επί της εγκατάστασης πλωτού σταθμού LNG στο Θερμαϊκό.
Ο σταθμός πρόκειται να κατασκευαστεί περίπου 3.5 χλμ από την 6η πρόβλημα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με ανυπολόγιστες συνέπειες για το περιβάλλον, την ασφάλεια και τον τουρισμό.
Σε λίγες μέρες από τώρα, στις 8 Οκτωβρίου, οι πολίτες του κάθε Δήμου πρόκειται να ψηφίσουν τον/την Δήμαρχο που επιθυμούν.
Παρόλα αυτά, ένα από τα κριτήρια επιλογής ενός συνδυασμού ίσως είναι η τοποθέτηση του σχετικά με τον σταθμό LNG
Καθώς οι περισσότερες παρατάξεις δεν έχουν τοποθετηθεί ανοιχτά και καθαρά επί του ζητήματος ζητούμε την γραπτή τοποθέτησή σας σχετικά με αυτό.
Συγκεκριμένα:
1. Ποια είναι η συνολική τοποθέτηση της παράταξης σας σχετικά με τον σταθμό LNG;
Θέλετε να πραγματοποιηθεί το έργο;
2. Σε περίπτωση που επιθυμείτε να πραγματοποιηθεί, ποια είναι η τοποθέτησή σας ως προς το κομμάτι της περιβαλλοντικής καταστροφής και της επικινδυνότητας σε ενδεχόμενο ατυχήματος;
3. Εάν δεν συμφωνείτε με την εγκατάσταση του σταθμού LNG, σκοπεύετε να προβείτε σε ενέργειες ενάντια στην υλοποίηση του έργου;
Ζητούμε την γραπτή απάντηση σας έως τις 5 Οκτωβρίου.
Στη συνέχεια οι απαντήσεις όλων των παρατάξεων θα δημοσιευθούν σε ειδησεογραφικά μέσα.
Σε περίπτωση που δε λάβουμε κάποια απάντηση θα δημοσιευτεί η μη τοποθέτησή σας επί τους θέματος.
Οι πολίτες του νόμου Θεσσαλονίκης χρειάζεται να γνωρίζουν τις προθέσεις των παρατάξεων σχετικά με ένα από τα σημαντικότερα έργα που πρόκειται να πραγματοποιηθούν στην πόλη.
Το παρόν e-mail αποστέλλεται από την "Πρωτοβουλία ενάντια στον σταθμό LNG στη Θεσσαλονίκη" κείμενο της οποίας έχουν υπογράψει ήδη σχεδόν 50 φορείς και συλλογικότητες της πόλης.
Με εκτίμηση,
Πρωτοβουλία ενάντια στον σταθμό LNG στη Θεσσαλονίκη»

ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΛΑΒΑΜΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

- Λαϊκή Συσπείρωση
- Η Πόλη Ανάποδα
- Θεσσαλονίκη για Όλους

[Από το ποστ της πρωτοβουλίας στο facebook]


Title: Re: Πλωτός Σταθμός LNG στον Θερμαικό Κόλπο
Post by: Elliot Alderson on October 06, 2023, 15:04:47 pm
Τοποθέτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης σχετικά με τον σταθμό LNG
σε ερωτήσεις της Πρωτοβουλίας ενάντια στον σταθμό LNG στη Θεσσαλονίκη:

"Το κόμμα μας, αλλά και η "Λαϊκή Συσπείρωση", καθώς και το σύνολο των υποψηφίων μας έχουν έγκαιρα και όχι ευκαιριακά διατυπώσει καθαρή θέση για το θέμα.
Συγκεκριμένα ζητάμε να ακυρωθεί η εγκατάσταση υποδομών αποθήκευσης και επαναεροποίησης LNG στον Θερμαϊκό .Τονίζουμε πως η εγκατάσταση πλωτού σταθμού αποθήκευσης και επαναεριοποιησης (FSRU) δεν είναι κεραυνός εν αιθρία.
Σημειώνουμε πως η τροποποίηση της αρχικής άδειας της ΡΑΕΕΥ είναι δυνατό να διπλασιάσει τη δυναμικότητα της μονάδας φτάνοντας τα 250.000 κ.μ. και να γίνει αντίστοιχη με αυτή της Ρεβυθούσας, που πρόσφατα επεκτάθηκε και πως όλα αυτά δεν συμβαίνουν στο κενό.
Αντίθετα, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ενεργειακής μετάβασης και "Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας", που βαφτίζει πράσινο το φυσικό αέριο (και στη μορφή του LNG) και το έχει αναγάγει σε στρατηγικό καύσιμο για την ηλεκτροπαραγωγή και στη χώρα μας. Η ηλεκτροπαραγωγή από φυσικό αέριο είναι "δεμένη" με την πορεία "απελευθέρωσης" της αγοράς Ενέργειας και το Χρηματιστήριο Ενέργειας, με την απολιγνιτοποίηση, με την πολιτική της ΕΕ για Ενιαία Αγορά Ενέργειας. Με όλη αυτή τη στρατηγική δηλαδή, που στηρίζουν διαχρονικά ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, αλλά και ΜέΡΑ 25 και έχει εκτινάξει στα ύψη τα τιμολόγια για τη λαϊκή κατανάλωση. Επίσης, πρόκειται για κομμάτι του ενεργειακού πολέμου που συνοδεύει την ιμπεριαλιστική σύγκρουση μεταξύ ΝΑΤΟ - ΗΠΑ και Ρωσίας στην Ουκρανία και του σχεδιασμού για τη μετατροπή και της περιοχής μας σε ενεργειακό κόμβο. Σε αυτές τις συνθήκες προωθείται ακόμα πιο γρήγορα ο στόχος της ΕΕ και των ΗΠΑ, για απεξάρτηση της ΕΕ από το ρώσικο φυσικό αέριο, μετατρέποντας και τις ενεργειακές υποδομές της χώρας μας που συμμετέχουν σε αυτό το σχεδιασμό σε μαγνήτη μεγάλων κινδύνων.
Αυτά τα σχέδια συνοδεύονται και από μεγάλους περιβαλλοντικούς κινδύνους. Αυξάνει τις διαρροές μεθανίου, που επιδρά περισσότερο στην υπερθέρμανση του πλανήτη σε σχέση με το CO2, αλλά και οι εκπομπές CO2 κατά τη μεταφορά του. Η αεριοποίηση του LNG ρυπαίνει το θαλασσινό νερό με τοξικούς για τους υδρόβιους οργανισμούς ρύπους. Η ύπαρξη τέτοιων μονάδων αυξάνει τον κίνδυνο ατυχήματος μεγάλης έκτασης. Τέτοιες αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις θα προστεθούν στην ήδη επιβαρυμένη θαλάσσια περιοχή του Θερμαϊκού Κόλπου. Αυτή η πορεία έχει οδηγήσει σε όξυνση της ενεργειακής φτώχειας για το λαό και σε πολλαπλασιασμό των κερδών ενεργειακών ομίλων, εφοπλιστών που το μεταφέρουν, άλλων επιχειρηματικών ομίλων.
Κατά τη γνώμη μας τώρα πρέπει να δυναμώσει η σύγκρουση με έναν εγκληματικό ενεργειακό σχεδιασμό που αυξάνει την ενεργειακή φτώχεια, την ενεργειακή εξάρτηση της χώρας και τους περιβαλλοντικούς κινδύνους είτε από το LNG είτε από την άναρχη επέκταση ορισμένων ΑΠΕ και ο λαός της πόλης να διεκδικήσει ακόμα πιο μαχητικά το επόμενο διάστημα:
- Την ακύρωση όχι μόνο της επέκτασης της εγκατάστασης LNG στο Θερμαΐκό, αλλά και την ίδια την εγκατάσταση, καθώς και να μην προχωρήσουν τα σχέδια εγκατάστασης αντίστοιχων υποδομών και σε άλλες περιοχές.
- Την αξιοποίηση όλων των ενεργειακών πηγών κόντρα στο εμπόριο ρύπων της ΕΕ.
- Κατάργηση του Χρηματιστηρίου Ενέργειας και όλων των συμβάσεων που καθορίζουν τις ρήτρες αναπροσαρμογής.
- Απόσυρση της χώρας από τις κυρώσεις της ΕΕ προς τη Ρωσία, που τελικά τις πληρώνει ο λαός, ενώ τμήματα του κεφαλαίου θησαυρίζουν από τη μεταφορά του πανάκριβου αμερικανικού LNG.
- Κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και του ΦΠΑ σε πετρέλαιο, βενζίνη, φυσικό αέριο και ηλεκτρική ενέργεια.
- Γενναία μείωση και πλαφόν στην τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος και του φυσικού αερίου.
- Κατάργηση της χρέωσης του χαρατσιού των ΑΠΕ στους λογαριασμούς ρεύματος.
- Καμία διακοπή ρεύματος σε όσους δεν μπορούν να ανταποκριθούν στους υπέρογκους λογαριασμούς. Διαγραφή χρεών για τα εργατικά και λαϊκά νοικοκυριά και τους επαγγελματίες.
Σας επισυνάπτουμε λιγκ με την ανακοίνωση μας για το θέμα, όπως και για τις τοποθετήσεις μας για αντίστοιχα σχέδια σε άλλες πόλεις της χώρας:
-https://www.902.gr/eidisi/politiki/332018/na-akyrothei-i-egkatastasi-ypodomon-apothikeysis-kai-epanaeropoiisis-lng-sto (https://www.902.gr/eidisi/politiki/332018/na-akyrothei-i-egkatastasi-ypodomon-apothikeysis-kai-epanaeropoiisis-lng-sto)
-https://www.902.gr/eidisi/eyrovoyli/294965/erotisi-gia-tin-adeiodotisi-ergoy-lng-sto-volo (https://www.902.gr/eidisi/eyrovoyli/294965/erotisi-gia-tin-adeiodotisi-ergoy-lng-sto-volo)
-https://www.902.gr/eidisi/topiki-dioikisi/337255/protasi-psifismatos-enantia-stin-egkatastasi-monadas-lng-sto-limani (https://www.902.gr/eidisi/topiki-dioikisi/337255/protasi-psifismatos-enantia-stin-egkatastasi-monadas-lng-sto-limani)
-https://www.902.gr/eidisi/voyli/324408/na-ginei-dekti-i-tropologia-toy-kke-gia-akyrosi-monadas-lng-sta-n-skaramagka (https://www.902.gr/eidisi/voyli/324408/na-ginei-dekti-i-tropologia-toy-kke-gia-akyrosi-monadas-lng-sta-n-skaramagka)
-https://www.902.gr/eidisi/politiki/321116/kamia-skepsi-gia-egkatastasi-lng-sto-skaramagka (https://www.902.gr/eidisi/politiki/321116/kamia-skepsi-gia-egkatastasi-lng-sto-skaramagka)
"


Title: Re: Πλωτός Σταθμός LNG στον Θερμαικό Κόλπο
Post by: Elliot Alderson on October 06, 2023, 15:06:01 pm
Τοποθέτηση της Πόλης Ανάποδα σχετικά με τον σταθμό LNG
σε ερωτήσεις της Πρωτοβουλίας ενάντια στον σταθμό LNG στη Θεσσαλονίκη
"
1. Ποια είναι η συνολική τοποθέτηση της παράταξης σας σχετικά με τον σταθμό LNG;
Θέλετε να πραγματοποιηθεί το έργο;


Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις μιας τέτοιας βιομηχανικής εγκατάστασης αναμένεται να είναι εξαιρετικά σοβαρές. Πρώτα από όλα, κατά την καύση ή τη μεταφορά LNG, υπάρχει συχνά μια απρογραμμάτιστη διαρροή μεθανίου (CH4) και υποξειδίου του αζώτου (Ν2Ο) στην ατμόσφαιρα. Το μεθάνιο είναι πιο επιβλαβές ως αέριο θερμοκηπίου σε σύγκριση με το διοξείδιο του άνθρακα (CO2) κατά σχεδόν 80 φορές. Στη Θεσσαλονίκη ειδικά, η θαλάσσια αύρα θα μεταφέρει καθημερινά τους ρύπους αυτούς από τον Θερμαϊκό σε ολόκληρη την πόλη, με επιπτώσεις στην υγεία και την ποιότητα ζωής. 
Δεύτερο, η αεριοποίηση του LNG πραγματοποιείται συνήθως με άντληση μεγάλων ποσοτήτων θαλασσινού νερού, το οποίο χλωριώνεται και χρησιμοποιείται για να θερμαίνει το υγροποιημένο LNG, ώστε αυτό να μετατραπεί ξανά σε αέριο. Η θερμοκρασία του υγροποιημένου αερίου είναι στους -160 °C . Έτσι, το νερό που επιστρέφεται στη θάλασσα βλάπτει τη θαλάσσια ζωή, τόσο εξαιτίας του χλώριου όσο και της διαφοράς θερμοκρασίας. Κι αυτή η βλάβη θα συμβαίνει σε μια σημαντική ζώνη αλιείας και μυδοκαλλιεργειών, αλλά και έξω ακριβώς από μια περιοχή σημαντικών υγρότοπων, τις εκβολές των ποταμών Αξιού, Λουδία, Γαλλικού και Αλιάκμονα.
Τρίτο, οι εργασίες κατασκευής της βάσης και του υποθαλάσσιου αγωγού αναμένεται να αναταράξουν τον βυθό, σηκώνοντας τεράστιες ποσότητες καθισμένης λυματολάσπης, οι οποίες θα επιβαρύνουν τον όρμο και θα εντείνουν τα φαινόμενα ρύπανσης κι ευτροφισμού. Τέλος, δεν σχολιάζουμε καν την αρνητική αλλαγή στο τοπίο της πόλης, όταν στον ορίζοντα του Θερμαϊκού και του Ολύμπου θα δεσπόζει ο νέος σταθμός.
Μεγάλοι είναι επίσης οι ενδεχόμενοι κίνδυνοι για την ασφάλεια των εργαζομένων, του περιβάλλοντος και των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, από ένα ενδεχόμενο ατύχημα -κάτι που έχει συμβεί ήδη στη μικρή ιστορία των πλωτών σταθμών. Αν αναφλεγεί το αέριο, οι ατμοί LNG μπορεί να μετατραπούν σε φλεγόμενη «πύρινη λίμνη» με εξαιρετικά υψηλή θερμοκρασία, η οποία είναι αδύνατο να κατασβεστεί και μπορεί να προκαλέσει εγκαύματα ακόμα και σε απόσταση ενάμισι χιλιομέτρου. Καθώς η πυρκαγιά αυτή θα μετακινείται ώσπου να εξαντληθεί το αέριο, οι συνέπειες για την πόλη της Θεσσαλονίκης θα είναι ανυπολόγιστες.
Όμως, όλες αυτές οι επιπτώσεις, η ρύπανση, η μυρωδιά, ο κίνδυνος δυστυχήματος, οι διαρροές κοκ, είναι δευτερεύουσες μπροστά στο κύριο ζήτημα, στη μεγάλη μάχη της γενιάς μας, που είναι ο αγώνας ενάντια στην κλιματική κρίση. Κράτη κι εταιρείες έχουν χαρακτηρίσει το ορυκτό (και όχι, όπως κατ’ ευφημισμό λέγεται, «φυσικό») αέριο ως «μεταβατικό καύσιμο», ενώ πρόκειται για ένα ορυκτό καύσιμο που παράγει κανονικά αέρια του θερμοκηπίου.
Κάθε νέα επένδυση στην αλυσίδα των ορυκτών καυσίμων διαιωνίζει τη χρήση τους και άρα τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, ενώ ενθαρρύνει νέες εξορύξεις. Ο σταθμός αυτός για παράδειγμα σχεδιάζεται να λειτουργεί για τουλάχιστον 50 χρόνια, ενώ, ακόμα και στα πιο μετριοπαθή σενάρια του ΟΗΕ, οι εκπομπές πρέπει να μηδενιστούν στις επόμενες δύο δεκαετίες. Το -αμερικάνικο κατά κύριο λόγο- ορυκτό αέριο που θα διακινείται μέσω του σταθμού, θα αυξήσει τις εξορύξεις σχιστολιθικού αερίου στις ΗΠΑ, οι οποίες θα είναι και ο κύριος προμηθευτής.
Στην Ελλάδα, το ορυκτό αέριο προκρίθηκε ως υποκατάστατο του λιγνίτη, με τη δικαιολογία ότι παράγει αναλογικά λιγότερα αέρια ανά μονάδα ενέργειας. Ωστόσο, το περιβαλλοντικό και κοινωνικό κόστος από τη βίαιη απολιγνιτοποίηση και την παράλληλη κατασκευή νέων μονάδων παραγωγής κι εμπορίας (όπως ο σχεδιαζόμενος σταθμός) είναι πολύ μεγαλύτερο.
Στην πραγματικότητα, η σχεδιασμένη διείσδυση του ορυκτού αερίου στην παραγωγή ενέργειας δεν αποτελεί σχέδιο «πράσινης μετάβασης», αλλά ιδιωτικοποίησης της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Παράλληλα, αυξάνει την εξάρτηση της ηλεκτροπαραγωγής από τις εισαγωγές και κατ’ επέκταση από τον εξαγωγέα, δηλαδή τις ΗΠΑ, μπλέκοντας την Ελλάδα πιο βαθιά στον διεθνή πόλεμο της ενέργειας -έναν πόλεμο οικονομικό, αλλά και πραγματικό, όπως βλέπουμε στην τραγωδία της Ουκρανίας.

2. Σε περίπτωση που επιθυμείτε να πραγματοποιηθεί, ποια είναι η τοποθέτησή σας ως προς το κομμάτι της περιβαλλοντικής καταστροφής και της επικινδυνότητας σε ενδεχόμενο ατυχήματος;

Είμαστε κατά της πραγματοποίησης.

3. Εαν δεν συμφωνείτε με την εγκατάσταση του σταθμού LNG, σκοπεύετε να προβείτε σε ενέργειες ενάντια στην υλοποίηση του έργου;

Στην εποχή της κλιματικής κρίσης, η ενεργειακή μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα προς τις ανανεώσιμες πηγές, είναι ζήτημα επιβίωσης. Η μετάβαση αυτή είναι μια δύσκολη εξίσωση, καθώς δεν υπάρχει καμιά πηγή ενέργειας χωρίς επιπτώσεις. Δεν διατεινόμαστε ότι κατέχουμε κάποια μαγική λύση. Ξέρουμε όμως ότι η αλλαγή στην πηγή της ενέργειας δεν αρκεί, αν δεν συνδυαστεί με εξοικονόμηση και μείωση της σπατάλης, με αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας, με περιορισμό της ιδιωτικής μετακίνησης και ενίσχυση των δημόσιων μεταφορών. Ξέρουμε επίσης ότι καμία μετάβαση δεν μπορεί να γίνει, όσο το ένα ορυκτό καύσιμο αντικαθιστά κάποιο άλλο, ανοίγοντας έναν νέο φαύλο κύκλο επενδύσεων κι ανταγωνισμών. Ξέρουμε τέλος ότι η μετάβαση αυτή δεν μπορεί να γίνει με κριτήριο το κέρδος και δεν μπορούμε να την εμπιστευτούμε σε εταιρίες, αλλά σε δημόσιες δομές, που θα λειτουργούν με βάση το κοινό συμφέρον. Η σχεδιαζόμενη επένδυση συνεπώς δεν αποτελεί ένα αναγκαίο βήμα, αλλά ένα ακόμα εμπόδιο στην ενεργειακή μετάβαση που χρειαζόμαστε.
Για όλους αυτούς τους λόγους, στεκόμαστε απέναντι στα σχέδια της Elpedison για τον επικίνδυνο για την πόλη πλωτό σταθμό: όχι με τη λογική «να γίνει αλλού», αλλά με τη ξεκάθαρη θέση να μη γίνει πουθενά.
Θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για να συμβάλλουμε στη δημιουργία ενός πλατιού μετώπου στην πόλη μας, που θα περιλαμβάνει όλες τις κοινωνικές δυνάμεις, τις συλλογικότητες και τους φορείς, όλους τους πολίτες και τις πολίτισσες που συμφωνούν στο «ούτε εδώ, ούτε πουθενά». Με αυτό τον όρο, το μέτωπο αυτό μπορεί να συντονιστεί με αντίστοιχους αγώνες που γίνονται ήδη στον Βόλο και την Αλεξανδρούπολη, αλλά και με το παγκόσμιο κίνημα ενάντια στην κλιματική κρίση.
Τα πρώτα βήματα σε αυτή την κατεύθυνση:
- Καταθέσαμε ψήφισμα στην τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της πόλης, ζητώντας να συγκληθεί Ειδική Συνεδρίαση για αυτό το θέμα, ώστε το σώμα να ενημερωθεί και να πάρει θέση. Ως τότε, να παγώσει η διαδικασία αδειοδότησης.
- Υπογράψαμε και συμμετέχουμε από την πρώτη στιγμή στην Πρωτοβουλία φορέων και συλλογικοτήτων ενάντια στον πλωτό σταθμό LNG στη Θεσσαλονίκη.
"


Title: Re: Πλωτός Σταθμός LNG στον Θερμαικό Κόλπο
Post by: Elliot Alderson on October 06, 2023, 15:06:57 pm
Τοποθέτηση της Θεσσαλονίκης για Όλους σχετικά με τον σταθμό LNG σε ερωτήσεις της Πρωτοβουλίας ενάντια στον σταθμό LNG στη Θεσσαλονίκη
"
1. Ποια είναι η συνολική τοποθέτηση της παράταξης σας σχετικά με τον σταθμό LNG; Θέλετε να πραγματοποιηθεί το έργο;

Η δημοτική παράταξη "Θεσσαλονίκη για όλους" έχει δεσμευτεί με βάση το πρόγραμμά της για πολιτικές που θα δημιουργήσουν μια Θεσσαλονίκη πράσινη, βιώσιμη, ανθεκτική στην κλιματική κρίση και τις καταστροφές.
Η αρνητική θέση μας για τον σταθμό LNG - ένα έργο που ενδέχεται να προκαλέσει σοβαρή ατμοσφαιρική (με διαρροή μεθανίου και υποξειδίου του αζώτου) , θαλάσσια, αλλά και οπτική ρύπανση - διατυπώνεται με σαφήνεια σε δύο θεματικές ενότητες του προγράμματος της δημοτικής παράταξης "Θεσσαλονίκη για όλους", το οποίο έχει διαμορφωθεί σε σύμπραξη με την παράταξη "Οικολογία - Αλληλεγγύη":
Α. στη θεματική ενότητα "Ενέργεια/Κλιματική κρίση": Αποκλεισμός οποιουδήποτε πλωτού σταθμού LNG στον Θερμαϊκό Κόλπο και τον Όρμο Θεσσαλονίκης
Β. στη θεματική ενότητα "Ο Θερμαϊκός και το λιμάνι":  Απαγόρευση πλωτής εξέδρας για LNG στον Θερμαϊκό.

2. Σε περίπτωση που επιθυμείτε να πραγματοποιηθεί, ποια είναι η τοποθέτησή σας ως προς το κομμάτι της περιβαλλοντικής καταστροφής και της επικινδυνότητας σε ενδεχόμενο ατυχήματος;

Η "Θεσσαλονίκη για Όλους" έχει ταχθεί κατά της πραγματοποίησης του σταθμού LNG

3. Εαν δεν συμφωνείτε με την εγκατάσταση του σταθμού LNG, σκοπεύετε να προβείτε σε ενέργειες ενάντια στην υλοποίηση του έργου;

Α. Σε περίπτωση εκλογής της "Θεσσαλονίκης για Όλους" στη διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης με δήμαρχο τον Σπύρο Πέγκα, ο Δήμος πρόκειται να πάρει ξεκάθαρη θέση εναντίον της τοποθέτησης του σταθμού LNG στον Θερμαϊκό.
Ταυτόχρονα, θα αναλάβει πρωτοβουλία συσπείρωσης των όμορων δήμων, των φορέων και των συλλογικοτήτων της πόλης με σκοπό την πληροφόρηση των δημοτών και την κινητοποίηση ενάντια σ' αυτό το έργο.
Β. H παράταξη "Οικολογία - Αλληλεγγύη", η οποία συμμετέχει στη "Θεσσαλονίκη για Όλους" στις παρούσες δημοτικές εκλογές, συμμετέχει ήδη στην Πρωτοβουλία φορέων και συλλογικοτήτων ενάντια στον πλωτό σταθμό LNG στη Θεσσαλονίκη.
"


Title: Re: Πλωτός Σταθμός LNG στον Θερμαικό Κόλπο
Post by: Katarameno on October 06, 2023, 16:00:17 pm
Υπάρχουν και αυτές οι 2 : «Οικολογία-Αλληλεγγύη», με επικεφαλής τον Μιχάλη Τρεμόπουλο / «Κίνηση για τη Θεσσαλονίκη 2310», με επικεφαλής τον Άκη Σακισλόγλου
Θεσσαλονίκη: «Όχι» σε κατασκευή πλωτού σταθμού LNG στον Θερμαϊκό από οικολόγους και «Κίνηση 2310»

Voria.gr
06/06/2023
08:28
Σε κοινή τους ανακοίνωση η «Κίνηση για τη Θεσσαλονίκη 2310» και η «Οικολογία-Αλληλεγγύη» κάνουν λόγο για πιθανές μεγάλες επιπτώσεις στην ασφάλεια και στο περιβάλλον

Την κατασκευή Πλωτού Σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) στον Θερμαϊκό απορρίπτουν σε κοινή τους ανακοίνωση οι δημοτικές κινήσεις «Κίνηση για τη Θεσσαλονίκη 2310», με επικεφαλής τον Άκη Σακισλόγλου, και η «Οικολογία-Αλληλεγγύη», με επικεφαλής τον Μιχάλη Τρεμόπουλο, κάνοντας λόγο για πιθανές μεγάλες επιπτώσεις στην ασφάλεια και στο περιβάλλον.

Όπως σημειώνουν, «η προθεσμία μόλις 15 ημερών, εντός της προεκλογικής περιόδου, που δόθηκε από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΑΕΥ) προς τους δήμους του Πολεοδομικού Συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης οι οποίοι έχουν θαλάσσιο όριο στον Θερμαϊκό Κόλπο, ώστε να υποβάλουν αντιρρήσεις στο αίτημα για την επέκταση της υπάρχουσας αδειοδότησης για την κατασκευή Πλωτού Τερματικού Σταθμού LNG, είναι προσχηματική. Και θυμίζει αντίστοιχες μεθοδεύσεις που έγιναν στην περίοδο της καραντίνας για τον κορονοϊό, όπως η έγκριση της καύσης απορριμμάτων στην τσιμεντοβιομηχανία ΤΙΤΑΝ».

https://www.voria.gr/article/thessaloniki-ohi-stin-kataskeyi-plotoy-stathmoy-lng-ston-thermaiko-lene-dyo-dimotikes


Title: Re: Πλωτός Σταθμός LNG στον Θερμαικό Κόλπο
Post by: Elliot Alderson on October 06, 2023, 16:46:27 pm
Η οικολογία αλληλεγγύη κατεβαίνει τώρα με τον Πεγκα. Οπότε καλύπτεται η άποψη τους από την απάντηση της παράταξης "Θεσσαλονίκη για όλους"

Το τραγικό είναι ότι ενώ απευθυνθηκαμε σε όλες τις παρατάξεις των δήμων όπως αναγράφονται (σχεδόν όλες, επειδή κάποιες λίγες δεν είχαν καν στοιχεία επικοινωνίας), μόνο 3 μας απάντησαν (2 εκ των οποίων είναι ήδη στην πρωτοβουλία. Μόνο η Λαϊκή Συσπείρωση δεν είναι)


Title: Re: Πλωτός Σταθμός LNG στον Θερμαικό Κόλπο
Post by: Katarameno on October 06, 2023, 16:52:32 pm
Η οικολογία αλληλεγγύη κατεβαίνει τώρα με τον Πεγκα. Οπότε καλύπτεται η άποψη τους από την απάντηση της παράταξης "Θεσσαλονίκη για όλους"
Ααα δε τα ξέρω εγώ αυτά τα ενδοπαραταξιακά των κοσμικών στηλών, μου μοιάζουν κουτσομπολιά και εγώ ως γνωστόν δεν είμαι κουτσομπόλης  ::) :P


Title: Re: Πλωτός Σταθμός LNG στον Θερμαικό Κόλπο
Post by: okan on December 03, 2023, 16:51:29 pm
Συνεχίζει (https://www.makthes.gr/prochora-o-schediasmos-gia-ton-stathmo-lng-ston-thermaiko-se-poio-stadio-vrisketai-i-ependysi-678470) κανονικά ο σταθμός απ' ότι φαίνεται παρά τις αντιδράσεις όλων των δήμων.


Title: Re: Πλωτός Σταθμός LNG στον Θερμαικό Κόλπο
Post by: okan on February 13, 2024, 17:42:25 pm
Κι άλλη (https://www.makthes.gr/43-1707832754-vk4hvbhkkv-689647) εξέλιξη για το LNG.

Θεσσαλονίκη: Άλλο ένα βήμα για την κατασκευή μονάδας υγροποιημένου LNG στον Θερμαϊκό
Μετά τη χθεσινή απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων να εγκρίνει την τροποποίηση της αρχικής Άδειας Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) που είχε ζητήσει η εταιρεία

Quote
Η διαφοροποίηση της χωροθέτησης της πλωτής δεξαμενής την οποία ενέκρινε η ΡΑΑΕΥ είναι πολύ μικρή, της τάξης των περίπου 150 μέτρων προκειμένου να διαφοροποιηθεί και η όδευση του υποθαλάσσιου αγωγού ώστε να μην βρίσκεται εντός της ζώνης από την οποία διέρχονται τα πλοία. Η πλέον ουσιαστική διαφοροποίηση, σε σχέση με την αρχική άδεια, αφορά την προσθήκη και δεύτερου πλοίου αποθήκευσης LNG. Έτσι, η συνολική χωρητικότητα εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 240.000 έως 280.000 κυβικά υγροποιημένου LNG.

Είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα...